Onko kellään ollut samalaista kokemusta seuraavasta.
Minulla oli vasemmassa korvalehdessä aluksi aika pieni patti. Ajattelin, että kyllä se siitä kuivuu pois. Patti turposi yhä isommaksi ja lopulta se oli ihan mieletön paise korvalehden takana. Raapasin sitä vähän ja sieltä tuli niin paljon mätää ja lopuksi paljon verta.
Onko kyseessä finni vai jonkinlainen muu paise?
ISO PAISE KORVALEHDESSÄ
15
17759
Vastaukset
- itellä joskus..
mul on tosiaan ollu joskus kans tuolla korvan sisällä kylläkin. ei missään korvakäytävässä mutta tossa ulkopuolella..oli kyllä tosi iso. se oli tositosi kipeä. en kyllä osaa sanoa onko finni mutta puhdista se ja laita vaikka bebantteenia. Ittellä se lähti ajan kanssa mutta puhdistelin sitä varmuuden vuoksi ja laitoin tosiaan voidetta.
- lääkärissä,
koska kyseessä on korvalehti, on vaarana saada rustotulehdus, eli antibioottikuuri lienee aiheellinen.
- bambuula
Mulla on ollut niitä menneinä aikoina useita kertoja, eka tuntuu tavalliselta patilta ja sit ne kasvaa tosi isoiksi ja kipeiksi paiseiksi. Eka niitä tuli nimenomaan vaan korvalehtiin ja sittenhän ne levisi kasvoihinkii ja tuli paha kystinen akne... eli oman kokemuksen myötä voisin sanoa, että mene käymään ihotautilääkärillä näyttää sitä, jos tulee uudestaan tai alkaa levitä muualle kehoa, ettei käy niinkun mulle, joka itsepäisesti vain halusi ajatella, että ne paranee itestään ja nyt on sitten pahat arvet kasvoissa! Mulla kasvo ekat paiseet nimenomaan korvanlehtiin/korvanseutuville ja menin sit niitä näyttää sillon korvapolille, kun eivät tienneet mitä ne oli ja tuota toista korvanseutua leikattiinkii sen vuoksi, kun ne koetti selvittää mikä se oikein on. Sillon ei vielä ollut kasvoissa aknea, mutta näin jälkeen päin ja sitten kun se akne tuli kasvoihinkii muutaman vuoden päästä siitä, kun niitä paiseita oli alkanut korvanseutuville esiintyä, niin saatto hyvin todeta, että ne oli ihan normaaleja kystisiä patteja, jotka kuuluu akneen ja niitä tuli vielä sillon ihan samalla tavalla korvanlehtiin.
- korvapaise
jep elikkä sama juttu täällä! vasempaan korvaan nimenomaan tulee aika ajoin tuollaisia kummallisia paiseita, oikeean ei koskaan, kumma juttu. sen olen kuitenkin todennut, että aina jos käytän hopeisia tai rihakama korvakoruja niin paise alkaa tulemaan ja suurenee jos jatkan korviksien käyttöä. kultaisen korvisten kanssa tällaista reaktioita ei kuitenkaan koskaa tule vaan kultainen korvakoru oikeastaan melkeinpä parantaa pattia ja pikkuhiljaa se lähtee pois. en koe patteja kovin vaarallisiksi kylläkään, varmaankin jotain ihme rasvapatteja tai vastaavia. itse en ainakaan ole lääkärillä käynyt.
- .
istuin tv:n ääressä ja tunsin oudon tuntuisen patin korvanlehden takana joka oli kipeä. Yritin olla miettimättä asiaa mutta pelko vei voiton itkin kaksi yötä sängyssä koska pelkäsin pahan laatuista kasvainta ja mieleeni tuli pelko kuolemasta joka häiritsi minua. Kävin kuitenkin selvittämässä asian ja paise paljastui kipeän patin syyksi korvanlehdessä jota aluksi pelkäsin pahanlaatuiseksi kasvaimeksi.
- I'msomeangirl
. kirjoitti:
istuin tv:n ääressä ja tunsin oudon tuntuisen patin korvanlehden takana joka oli kipeä. Yritin olla miettimättä asiaa mutta pelko vei voiton itkin kaksi yötä sängyssä koska pelkäsin pahan laatuista kasvainta ja mieleeni tuli pelko kuolemasta joka häiritsi minua. Kävin kuitenkin selvittämässä asian ja paise paljastui kipeän patin syyksi korvanlehdessä jota aluksi pelkäsin pahanlaatuiseksi kasvaimeksi.
No se on sitten kuolema edessä. Happy afterlife.
- plöpööö
I'msomeangirl kirjoitti:
No se on sitten kuolema edessä. Happy afterlife.
Mulla on ollu jo kauan ihonalainen paise korvanlehdessä. Joku sanoi joskus, että se on jonkin sortin rasvapatti. Välillä se lähtee pois, mutta palaa kuitenki ajoittain..
- kokenutsaman
kannattaa puristaa se vaan pois
- dag
Itellä oli kans tossa korvan tyvessä semmonen melko iso patti. En itse asiassa tiedä mikä oli, mutta melko nopeasti lähti. Pesin huolellisesti sen korvan osan, ja en koskenut siihen, enkä puristellut. Hävisi n. 3 kuukaudessa. Sen jälkeen on tullut ihan pikkuriikkinen jonka raavein pois, ja lähti heti. Nyt ei ole ollut. :)
- omg
Itsellä paiseita tulee n. 1 kk välein. Aluksi juuri pieni kipeä paise, mutta siitä kasvaa peukalon pään (tai suuremmaksi) kokoiseksi. Kaksi kertaa olen ne käynyt lääkärillä leikkauttamassa, niin kipeitä kun ovat olleet...
- pannahinenn
Minulla tulee patteja myös, välillä oikeaan ja välillä vasempaan korvalehteen, joskus jopa muuallekin korvaan :/. Tälläkin hetkellä vasemmassa korvalehdessä on yksi, prkl. Ne lähtee yleensä viikon kuluessa pois. Joskus pystyn puristamaan sen tavaran ulos, mutta esim. nyt en, vaan se on kuin ihonalainen finni.
- Tuskaliasnuori
Minulla sama ongelma! Korvanlehti turpoaa kahden viikon välein. Eli kaksi viikkoa elän ilman sitä ja kolmannen sen kanssa ja sitten taas kaksi viikkoa ilman sitä ja kolmannen sen kanssa ja jne... Tämä on jatkunut jo liki 2 vuotta. Äsken suuttutti niin että kaivoin sitä puukolla ulos ja aluksi mätää tuli ja sitten verta. Mutta se paise on sitkeää lihaa??? Tämä on niin rasittava vaiva että olen jopa harkinnut korvalehden amputoimista. Osaattenko sanoa jotain muita keinoja millä tämä loppuisi...? Itseltä alkaa olla keinot lopussa.
- samavaiva
olisi edelleen kiva tietää onko näihin jotain hoitokeinoa? itse söin 6kk isotretioin kuurin joka auttoi kyllä hyvin kasvoihin, mutta korvalehtiin tulee entistäkin suurempia ja kipeempiä paiseita ! :S
- samaprobleema
Sama täällä. Itelläki on melko iso finni korvalehdessä. Kai se kuuluu akneen. Se on kipeä. Pitäis varmaan pestä sitä.
- osmo67
harjaa teräs harialla,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1334108Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21810- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4591560MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531312Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4581275