Puutarhassani on jotain matalaa kurjenpolvea edellisen omistajan jäljiltä, matala, mitätön ja lyhyt kukinta, mutta oivallinen täytekasvi muuten.
Kysyisinkin, mikä kurjennpolvista olisi korkea (noin 50 cm, onko sellaisia?) ja kukkisi mahdollisimman pitkään, ja että kukat näkyisivät ja erottuisivat ?
Onko esimerkiski "Johnson's Blue" niin ihan luonnossa kuin miltä se kuvassa näyttää ?
Vai mikä olisi kaunis sininen tai purppuranvioletti ?
Syvänvärinen ? Rehevä ? Onko lehtien väreissä eroja ?
Kiitos tietojenne jakamisesta, jos joku viitsii vastata !
Kurjenpolvet
5
913
Vastaukset 5
Kurjenpolvia löytyy ihan matalista,noin 10cm korkuisista aina likemmäs metrin korkuisiin.Omasta penkistä löytyy noin puolimetristä tarhakurjenpolvea.Lajiketta en muista,mutta hyvin on rehevöitynyt muutamassa vuodessa,kukinta on kaunis ja suht pitkäkestoinen.Yksittäisiä kukkia avautuu jo kesäkuussa,varsinainen kukinta heinä-elokuussa ja syksymmällä taas yksittäisiä kukkia.
Särkän perennataimiston nettisivuilla on hyvät kuvat joissa ainakin minun kokemuksen mukaan väritkin ovat hyvin lähellä todellista kukan väriä.- ja helppohoitoinen
itse tykkään tosi paljon verikurjenpolvesta, jolla on syvän anilliininpunaiset kukat ja leviää kauniiksi matalaksi pensaaksi ja kukkii lähes koko kesän. Ehdoton suosikki perennoista!
- J.Blue
Kiitos hyvistä tiedoista !
Vielä kysyisin:
Onkohan kellään "Johnon's Blue"-kurjenpolvea ?
Onko se oikeasti kaunis (luettelokuvissa tietysti !)
Ja mistä mihin se kukkii, keskikesälläkö vain ehkä kuukauden ?
- Anonyymi
Miksi se mata peittokurjenpolvi on lehdiltään reikäinen. Ei ole elukoita ei kotiloita.
Onko kasvi "allerginen" kuorikatteella. En keksi muutakaan. Onko tietoa?- Anonyymi
Jospa perhosentoukat ovat tarvinneet ruokaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651434
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87667Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203558- 48516
- 37506
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15480- 112473
- 25473
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus46460