Niin niin, osaisiko joku sanoa näihin kriteereihin vastaavaa koiraa, ja kertoa myös jotain siitä?
Kokemus: on ollut aikaisemmin koiria ja tällä hetkellä meillä asustelee kääpiövillakoiratyttö.
Koko: ei mielellään hirveän pientä, eikä isoa. Sellaine keskikokoinen olisi paras.
Turkki: Mieluiten lyhytkarvainen
Luonne: Lempeä, utelias, mielyttämisen haluinen, rohkea, ei mieluiten kovin haukkuherkkää.
Harrastukset ja toiminta: aamulla pitäisi riittää n. puolen tunnin lenkki ennen kouluun lähtöä, ja iltäpäivällä koulusta tultaessa n. 1-2 tunnin lenkki. Illalla vielä n. puolentunnin lenkki... ;) Aidatulla pihalla koirat saisivat juosta milloin haluavat.Aikoisin myös harrastaa ainakin ToKoa ja Agilityä. olisi myös mukava jos sopisi myös canicrossiin/koirahiihtoon ja koiratanssiin.
'
Olisi mukava jos joku tietäisi kriteereihin sopivan rodun.
Rotuvalintaan apua?
8
401
Vastaukset
- hippetti?
Whippet sopisi noihin kriteereihin jos vinttikoirat kiinnostaa.
Rotumääritelmästä kopioitua:
OMINAISPIIRTEET: Ihanteellinen seuralainen. Kotioloihin ja urheilulliseen ympäristöön hyvin sopeutuva.
LUONNE: Lempeä, kiintyvä, tasainen.
Ne ovat kooltaan 45-50cm ja painoa yleensä 10kg-15. Whippetit ovat sosiaalisia ja rakastavat kaikkein eniten juosta vapaana. Whippettejä näkee näyttelyissä, ratajuoksuissa, agilityssä, canicrossissa jne. Niistä on moneen menoon.
Tutustu tänne: http://www.whippetharrastajat.fi/ - tämä:
bordercollie?
- Kiysha
Pitkäkarvainen collie.
- minä vaan
Kiysha kirjoitti:
Pitkäkarvainen collie.
Olen jonkin verran rotuun tutustunutkin. Kuulin jostain että niillä on ongelmana se että ne saattaa pitää pieniä koiria "saaliina" ja joku whippet oli kuulemma tappanutkin pikkukoiran luullessaan että se on saalis. Näillähän on vahva metsästysvietti... En sitten tiedä onko tämä totta. Bordercollieta olen miettinyt, mietin vaan että onkohan se sitten liian vilkas minulle.
- whippetin omistava
minä vaan kirjoitti:
Olen jonkin verran rotuun tutustunutkin. Kuulin jostain että niillä on ongelmana se että ne saattaa pitää pieniä koiria "saaliina" ja joku whippet oli kuulemma tappanutkin pikkukoiran luullessaan että se on saalis. Näillähän on vahva metsästysvietti... En sitten tiedä onko tämä totta. Bordercollieta olen miettinyt, mietin vaan että onkohan se sitten liian vilkas minulle.
Usein sanotaan whippeteistä että näyttelylinjaisilla ei ole niin kauheaa metsästysviettiä. Ja jos siis pelkäät sitä että whippet lähtisi villakoirasi perään, niin uskoisin sen asia olevan kiinni whippetin totuttamisesta erinäköisiin koiriin. Eli jos whippet on aina asunut villakoiran kanssa niin tuskin se sitä ajattelee saaliikseen vaan pitää sitä laumanjäsenenään ja kaverinaan.
Irtipidettävänä minusta whippet on helpoimmasta päästä vinttikoirista. Ja kun whippetin opettaa hyvin aina tulemaan luokse niin tuskinpa se kauheasti lähtee minkään jänön tai muun perään. Mutta aidatulla alueella on turvallisinta juoksuttaa whippettiä.
Bordercolliet kyllä tarvitsevat paljon aktiviteetteja toisin kuin whippetit eivät tarvitse joka päivä kauheasti tekemistä. - niin bordercollie
minä vaan kirjoitti:
on todella vilkas ja sopii harvalle. Rotuja on pilvin pimein joten tutki vielä ..lisäisin listaan vielä vaikka basenjin ja varsinki tokoiluunkin sopivan pinserin joka sopii kaikkiin kriteereihisi..
- muuta..
sopiva harrastuksiin toko/agility päinvastoin kuin whippet ei ylivilkas kuten bordercollie lyhytturkkinen mukava keskikokoinen rotu. :)
- muuta kuin harvoille
Luonne: Lempeä, utelias, mielyttämisen haluinen, rohkea, ei mieluiten kovin haukkuherkkää.
Tuo ei kuvaa kyllä lainkaan basenjia, joten unohda basenji. Ne eivät ole kovin lempeitä, miellyttämisenhalua ei löydy lainkaan, haukkuherkkiä ne eivät ole mutta kovia pitämään kuitenkin meteliä (vinkumiset, ulvomiset jne). Uteliaita ja rohkeita ne ovat, mutta ei basenji ole paras koira agilityyn tai tokoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760