Työskentelen rakennuksilla.
Minulla on T:mi, jolla laskutan tekemistäni töistä.
Lakihan edellyttää, että minulla pitäisi olla tapaturmavakuutus, joka rahoittaisi elämiseni, mikäli jokin onnettomuus tai vakava sairastuminen osuisi kohdalle.
Minulla on kuitenkin häiriöitä luottotiedoissa, joten vakuutusyhtiö ei myönnä minulle vakuutusta.
Ei edes lakisääteistä tapaturmavakuutusta, puhumattakaan vapaaehtoisesta vastuuvakuutuksesta,jolla suojaisin asiakasta mahdollisen työvirheen sattuessa.
Tilanne on paskamainen.
Ahne vakuutusyhtiö toimii kuten laki sallii sen toimivan, koskapa vakuutusyhtiöt ovat laillistettuja rosvoja. Niillä on yhteiskunnan tuki ja lupa toimia kuten niiden ei pitäisi toimia.
Nehän ovat yrityksiä ja vakuutusyhtiöitä, eivätkä pelkästään automaattisen veron kerääjiä!
Niiden pitää pystyä ottamaan toiminnassaan riskejä, kuten vakuutusalalla muutenkin joudutaan ottamaan.
Menen siis huomennakin töihin ilman vakuutusta, ja toivon etten putoaisi - ainakaan niin että rikkoisin pudotessani jotain asiakkaalle kuuluvaa...
Lakisääteinen vakuutus?
2
298
Vastaukset
- Meduuli
ja lakisääteinen tapaturmavakuutus koskee työntekijöitten ja virkamiesten ohella vain tiettyjä muita ryhmiä.
Tapaturmavakuutuslaitosten liiton sivulta copypastaa:
"Turvaan kuuluvat
Alun perin lakisääteinen tapaturmavakuutus on säädetty työntekijöiden ja virkamiesten turvaksi. Nykyään työntekijöiden ja virkamiesten lisäksi lakisääteisen tapaturmavakuutuksen korvauksiin oikeutettuja ovat myös maatalousyrittäjät sekä eräät erityisryhmät kuten esimerkiksi käytännön harjoittelussa olevat koululaiset ja opiskelijat, perhehoitajat, työvoimapoliittiseen aikuiskoulutukseen osallistuvat sekä eräisiin rangaistus-, huolto- ja hoitolaitoksiin otetut henkilöt."
Rakennusalan yrittäjiä ei listalla mainita, jos haluat itsellesi vakuutuksen, lopeta toiminimesi ja ryhdy palkkaduunariksi.- Maanmittari
Tämä kuullostaa sikäli oikealta että muistelen että vakuutusyhtiö ei saa kieltäytyä edes luottotietojen takia lakisääteisen vakuutuksen (esim. liikennevakuutus) myöntämiseltä.
Jos hakemasi vakuutus ei oikeasti ole ollut pakollinen on vakuutusyhtiö voinut siitä kieltäytyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862