Minkäikäisen hedelmäpuun juurelle voi istuttaa köynnöksen ? Pitääkö puun antaa ensin kasvaa vai voiko köynnöksen istuttaa periaatteesa jo puuntainta pitkin kasvamaan ?
Köynnösten istuttaminen
2
496
Vastaukset
- miriam
mutta antaisin kyllä ompun vahvistua muutamia vuosia ensin ihan yksikseen. Jotkut köynnökset (monivuotisia nyt lähinnä ajattelen) ovat aika ärhäköitä ja voivat tukahduttaa omalla kasvuvoimallaan hentoisen puun.
- kukkii
Tosiaan, kuten jo edellinen sanoi, odottaisin vielä että puu vahvistuu. Siiten kun meinaat köynnöksen istuttaa niin tiedoksi, että esimerkiksi humala ja kelasköynnös eivät sovi puun vartta kiertämään, koska ne tukahduttaa sen. esimerkiksi kärhön voit huoletta istuttaa puun juurelle.
Lisää tietoa erilaisista köynnöksistä saat tästä: Kotipihan köynnökset lehti, jota voi tilata taimistonviljelijöiden sivuilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823333
- 1023046
- 532262
- 211731
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201705Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111640Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61528Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221468Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131391Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381374