Jos teen avustajana lehdelle esim. haastattelua, voinko julkaista samasta henkilöstä samalla haastattelukerralla tehtyä juttua jossain toisessa lehdessä, jos näkökulma on kuitenkin eri?
tekijän oikeudet tai julkaisuoikeudet
3
696
Vastaukset
- mutta...
Se ei ole lähtökohtaisesti minkään lain tai pelisääntöjen vastaista. Minä olen joskus tehnyt näin ja se on tähän asti aina ollut jutun molemmille ostajille ok. Kunhan muistat aina kysyä lehti A:lta, onko ok, jos teet lehteen B. Kannattaa miettiä etukäteen, miten sen sanoo mahdollisimman myönteisesti. Kannattaa sanoa, että jutusta tulee aivan erilainen, ja siinä korostetaan asioita, jotka eivät tämän lehden linjaan olisi sopineet, ja lehti B:hän ilmestyykin vasta kolme viikkoa A:n jälkeen tms.
Lehti B:lle sanotaan sitten, että olen haastatellut samaa henkilöä lehteen A, mutta kuten voitte siitä lukea, tarjoan teille ja lukijoillenne jotain aivan uutta tietoa samasta haastatellusta. Jotain, mitä A:ssa ei tullut kerrottua, vaan ajattelin, että tämä kiinnostaisi aivan erityisesti B:n lukijoita.
Kato jos oot saanut kolmen tunnin haastiksen vaikka Paul McCartneylta, niin hulluhan sinä olisit, jos tekisit siitä jutun vain yhteen lehteen ja kuittaisit vain yhden palkkion. Paitsi jos se eka lehti maksaisi yksinoikeudesta Paul McCartneyn suomalaishaastatteluun tarpeeksi, vaikka 50 tonnia. - avustaja hih-hih
No totta helvetissä!
Jos sä saat ekasta 50 euroa ja tokasta 50 euroa kukaan muu ei voita kuin lehdet :))))- hoijaa
Kyynisyys ja typeryys on ainoastaan tympeä yhdistelmä. Usko tai älä, joistain jutuista maksetaan joissain lehdissä enemmän kuin 50 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303451Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81504Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241245Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242873- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.127844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808