Jos teen avustajana lehdelle esim. haastattelua, voinko julkaista samasta henkilöstä samalla haastattelukerralla tehtyä juttua jossain toisessa lehdessä, jos näkökulma on kuitenkin eri?
tekijän oikeudet tai julkaisuoikeudet
3
719
Vastaukset
- mutta...
Se ei ole lähtökohtaisesti minkään lain tai pelisääntöjen vastaista. Minä olen joskus tehnyt näin ja se on tähän asti aina ollut jutun molemmille ostajille ok. Kunhan muistat aina kysyä lehti A:lta, onko ok, jos teet lehteen B. Kannattaa miettiä etukäteen, miten sen sanoo mahdollisimman myönteisesti. Kannattaa sanoa, että jutusta tulee aivan erilainen, ja siinä korostetaan asioita, jotka eivät tämän lehden linjaan olisi sopineet, ja lehti B:hän ilmestyykin vasta kolme viikkoa A:n jälkeen tms.
Lehti B:lle sanotaan sitten, että olen haastatellut samaa henkilöä lehteen A, mutta kuten voitte siitä lukea, tarjoan teille ja lukijoillenne jotain aivan uutta tietoa samasta haastatellusta. Jotain, mitä A:ssa ei tullut kerrottua, vaan ajattelin, että tämä kiinnostaisi aivan erityisesti B:n lukijoita.
Kato jos oot saanut kolmen tunnin haastiksen vaikka Paul McCartneylta, niin hulluhan sinä olisit, jos tekisit siitä jutun vain yhteen lehteen ja kuittaisit vain yhden palkkion. Paitsi jos se eka lehti maksaisi yksinoikeudesta Paul McCartneyn suomalaishaastatteluun tarpeeksi, vaikka 50 tonnia. - avustaja hih-hih
No totta helvetissä!
Jos sä saat ekasta 50 euroa ja tokasta 50 euroa kukaan muu ei voita kuin lehdet :))))- hoijaa
Kyynisyys ja typeryys on ainoastaan tympeä yhdistelmä. Usko tai älä, joistain jutuista maksetaan joissain lehdissä enemmän kuin 50 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344492Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752914- 472433
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451737- 781409
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831212- 191128
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69908
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86874