Mulla on alkanu reilu viikko sitten loppuraskauden vaivat:väsyttää, selkää juilii, öisin ei
saa nukuttua, jatkuvasti tulee voimakkaita supistuksia, ruoka ei maistu, hemppa on alhaalla 110 ja varmaan pinnakin on kireällä. Neuvolassa on ihmetelty, kun vauva on niin tavattoman alhaalla eli saattaisi jopa syntyäkin minä hetkenä hyvänsä (tai sitten ei).
No. Mies ei ole kuitenkaan tilanteesta todellakaan moksiskaan. Tämä on minun ensimmäiseni, hänelle jo kolmas. Hän on sitä mieltä, että minä vain kaipaan huomiota ja yritän saada hänelle huonon omantunnon siitä, kun hänellä on parempaakin tekemistä kuin huolehtia minusta. Hän ei usko oireisiini lainkaan.
Siivous- tai kaupassakäyntiapua en saa, hän sanoo vain, että "ota rennommin". Kuitenkin, jos illalla ei oo ruokaa, niin lähtee sitten suivaantuneena snägärille. Hänen pyykkejään ja tavaroitaan lojuu pitkin kämppää, vaikka ne päivittäin yritän nostella pois. Tiskeihin hän ei koske ja kun tulee illalla kotiin, niin pelailee vain kännykällään.
Toisaalta hän on vauvasta huolissaan ja huutaa mulle, jos oon tehny jotain raskaampaa tai jos itkeskelen, ett "älä hullu vaaranna mun lapsen terveyttä".
Ois niin kiva, kun joku välittäisi, yrittäisi hieroa selkää tai kysyisi edes, että mikä on vointi, haluisitko vaikka, että tekisin sulle voileivän...
:`(
Kohtalotovereita??
4
403
Vastaukset
- mki
mies kävelemään, pärjäät yksin vauvan kanssa paremmin - kohta siula on siinä kaksi passattavaa,ei se siitä muutu varmasti vauvan synnyttyäkään , usko pois
- Esikoista odottava myös
Tuntuu kyllä oudolta tuo miehesi itsekäs käyttäytyminen.Rakastaako hän lainkaan sinua? Ei ihan siltä kuulosta.Haukkuu sinua hulluksi ja omistaa teidän yhteistä lastanne.Nyt olisi aika keskustella hänen kanssaan vakavasti suhteestanne.Ei ole lapsellakaan hyvät oltavat tuollaisessa suhteessa, jossa mies ei kunnioita naista.
Toivottavasti kaikki menee parhain päin. - uusiomama
ja kamala mies! Ihmettelen miehen suhtautumista, jos hänellä itsellään on jo kakai lasta. Ilmeisesti hän ei ole välittänyt näidenkään/tämänkään naisen voinnista sen enempää raskausaikana kuin muullonkaan.
Ero taitaa teilläkin olla ennen pitkää edessä tuolla menolla. Ellet sitten itse alistu tuohon. Ja onko pakko alistua?? Tuo on huonoa ja välinpitämätöntä kohtelua, ei rakkautta.
Itselläni on myös raskaus loppusuoralla. Pitkään aikaan en ole voinut hyvin, on samat oireet kuin sullakin: yöllä on vaikea nukkua ja uniasennon löytäminen on vaikeaa. En jaksa kävellä, en voi nostella, kurottaa, en siivota. Kumartuminen ei onnistu, vatsa on jo niin iso ja edessä ettei onnistu. En käy kaupassa, koska en voi nostella mitään painavaa. Alkaa supistelemaan.
Mutta saan apua mieheltäni. Paitsi ihan kodinhoitoon ja kauppareissuihin, myös henkisen tuen ja lohdutuksen. Olenhan kuin vankilassa kotonani, kun en pääse edes pienelle kävelylenkille ulos yksin: supistelee, koskee, on vaikea kävellä. Ja sitäpaitsi: en voi oikein laittaa sukkia tai kenkiä jalkaan! :) Joten mies auttaa.
En haluaisi maalailla sulle kauhukuvia, mutta mutta.. kun vauva syntyy, ei tilanne palaudu ennalleen sittenkään. vauva vaatii osansa. yövalvomiset yms. taatusti tarvitset tukea ja apua ja neuvoja, mutta saatko niitä mieheltäsi?? kun et nytkään saa mitään apua.
Oletko miehellesi äiti vai vaimo? - uusiomama
kysyit kohtalotovereita. No, olen sellainen siinä mielessä, että aiempi suhde oli minullakin samankaltainen kuin sulla. Mieheltä ei apua liiennyt mihinkään kotityöhön, ei lapsen hoitoon. Ei lohtua eikä tukea muutenkaan.
Kun odotin nuorempaa lasta, raskaus meni yliaikaiseksi. Yöllä sitten hiljokseen yritin tehdä lähtöä sairaalaan synnyttämään kun oli aika. Mies kuitenkin heräsi, tuli kiukkuisena makuuhuoneesta karjumaan kun ei saa nukkua, vaan minä kolistelen keskellä yötä!!!! Että todella kannustavaa!!
No, kyllä hän säikähti kun huomasi että seison takki päällä eteisessä, mutta olipa "kiva" synnyttää tämmöisen lähtöseremonian jälkeen.
Meillä kuvio jatkui samanlaisena kun toinenkin lapsi oli maailmassa. Erosimme sitten , mutta aivan liian monta vuotta minä siinä siedin, kestin, olin yksin vaikka mitään tukea tai apua. Vain tuommoista kuvaamasi kaltaista, kuten teilläkin, moittimista ja vähättelyä: naisella ei ole oikeutta mihinkään tunteisiin tai väsymykseen, naisen kuuluu jaksaa ja tehdä kaikki, olla äiti miehelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713