Pankki vaihtoon

ex-sampolainen

Joo, on sen verran hankalaksi mennyt tämä Danske-Sammon asiakkaan elämä, että uusi pankki olisi nyt hakusessa.

Mitä pankkia suosittelette päivittäisten raha-asioiden hoitoon? Löytyisikö jostain toimiva nettipankki, kohtuulliset palvelumaksut ja jopa korkoa tilin saldolle?

13

1238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entä kortit

      on monenlaista päivittäistä raha-asiaa ja kortit huomioiden.

      Nordea edullinen ja hyvin selkeä ja toimiva,
      saa myös vaihtaa korttien turvamääriä yms. helposti ja heti.
      Myös Visa maksuaikakortin ostot, ilman lisähintaa.
      Saa myös oman kuvan korttiin, joka voi lisätä turvallisuutta.

      Op on ison pankin etuja myös, on kallis ja sekava,
      hintatietoja sekavasti ja niukasti.
      Ei saa omaa kuvaa korttiin, kai, kaikkea en tiedä kun lopetin itseltäni sen,
      käytän enää asiakkaiden op nettiavaimia (vanhuksia).

      S-pankki, kaikki nyt ilmaista, turvamääriä ei voi vaihtaa verkossa,
      kaupassakin/pankissa hankalaa eli hidasta,
      vielä vaatimaton pankki, mutta käyttötili korko tuottaa aika mukavasti.

      Sampo on lähes yhtä kallis kuin Op, mielestäni melko selkeä,
      jo viikon tutustumisen jälkeen.

      Eli
      Nordea paras/kätevin, toimivin, monipuolisin.
      S-pankki edullisin, tuotavin.

    • suosittelen...

      Jos haluat sellaisen laajan palveluskaalan että voit saada asuntolainaa, autolainaa ym. lainaa, käyttää tunnistuspalveluja, verkkomaksuja ym. niin Nordea. Muuten S-pankki vetää pidemmän korren, sillä on markkinoiden korkeakorkoisin käyttötili, korko on 2,25% jota mikään muu pankki ei käyttötileille maksa.

      Molemmissa toimii verkkopankki hyvin, Nordealla on pikkasen laajempi skaala korteissa kun S-pankilla on kolmenlaista korttia Visa Debit (pankkikortti), Visa Credit (luottokortti) ja Visa Credit/Debit (pankkikortti-luottokorttiyhdistelmä) mutta S-pankin korteillakin pärjää varsinkin kun ovat juuri alkaneet toimia netissäkin ihan virallisesti.

    • meille.

      joo
      muuta vaan, jotta maksaisi vieläkin parempaa korkoa rahoillemme.

      Tosin, aika kalliita paketteja näyttää olevan,
      aivan OP tasoa.
      Eli halvempaa kannattaa katsella, päivittäis-asioinnissa,
      se on helppoa vaihtaa, jättää Sampoon vain sen ilmaisen osan.

      "Ei ovet paukkuen kannat lähteä"

    • meille..

      joo
      muuta vaan, jotta maksaisi vieläkin parempaa korkoa rahoillemme.

      Tosin, aika kalliita paketteja näyttää olevan,
      aivan OP tasoa.
      Eli halvempaa kannattaa katsella, päivittäis-asioinnissa,
      se on helppoa vaihtaa, jättää Sampoon vain sen ilmaisen osan.

      "Ei ovet paukkuen kannat lähteä"

    • sammolla

      ajattelin myös vaihtaa pankkia sampopankista viikonkuluessa,mutta nordean verkkopankki on lähes samanlainen ulkoasultaan kuin sammmon joten sinne en vaihda

      OP pankki taitaa olla ainut vaihtoehto

      • Kotisivuilla tarkoitetaan sitä Web-sivustoa, jota pääsee lukemaan, vaikka ei olisi asiakaskaan. Siellä on tietoja tuotteista ja palveluista. On totta, että Danske/Sampopankin uudet kotisivut muistuttavat tyyliltään Nordean vastaavia. Kenties ne tehty samalla välineistöllä (Microsoft Sharepoint yms) tai sitten molempien pankkien käyttämillä graafisilla suunnittelijoilla on ollut yhdensuuntainen näkemys, miltä esittelysivujen tulee näyttää.

        Verkkopankilla taas tarkoitetaan sitä, minne vain asiakkaat pääsevät kirjauduttuaan sisään systeemiin. Ellet ole Nordean asiakas, sinulla ei ehkä ole ollut tilaisuutta nähdä, minkälainen Nordean verkkopankki on. Minä olen käyttänyt sekä Nordean verkkopankkia että Sampopankin uutta verkkopankkia eivätkä ne mielestäni ole lainkaan samanlaisia toiminnoiltaan tai ulkoasultaan. Nordean nykyinen verkkopankki tuntui minusta aika sekavalta, kun se otettiin käyttöön muutama vuosi sitten, mutta se on kyllä selkeä sen jälkeen kun sen logiikan on omaksunut. Toiminnoiltaan se on huimasti monipuolisempi kuin pienten pankkien verkkopankit. Pahin puute on mielestäni se, että Nordea ei näytä määräaikaistalletusten korkoja verkkopankissa.


      • selittänee
        Timontti kirjoitti:

        Kotisivuilla tarkoitetaan sitä Web-sivustoa, jota pääsee lukemaan, vaikka ei olisi asiakaskaan. Siellä on tietoja tuotteista ja palveluista. On totta, että Danske/Sampopankin uudet kotisivut muistuttavat tyyliltään Nordean vastaavia. Kenties ne tehty samalla välineistöllä (Microsoft Sharepoint yms) tai sitten molempien pankkien käyttämillä graafisilla suunnittelijoilla on ollut yhdensuuntainen näkemys, miltä esittelysivujen tulee näyttää.

        Verkkopankilla taas tarkoitetaan sitä, minne vain asiakkaat pääsevät kirjauduttuaan sisään systeemiin. Ellet ole Nordean asiakas, sinulla ei ehkä ole ollut tilaisuutta nähdä, minkälainen Nordean verkkopankki on. Minä olen käyttänyt sekä Nordean verkkopankkia että Sampopankin uutta verkkopankkia eivätkä ne mielestäni ole lainkaan samanlaisia toiminnoiltaan tai ulkoasultaan. Nordean nykyinen verkkopankki tuntui minusta aika sekavalta, kun se otettiin käyttöön muutama vuosi sitten, mutta se on kyllä selkeä sen jälkeen kun sen logiikan on omaksunut. Toiminnoiltaan se on huimasti monipuolisempi kuin pienten pankkien verkkopankit. Pahin puute on mielestäni se, että Nordea ei näytä määräaikaistalletusten korkoja verkkopankissa.

        Banking & Insurance by TietoEnator, esimerkkinä muutamia asiakkuuksia:

        Handelsbanken
        IF Insurance
        Ilmarinen
        Nordea
        Rabobank
        Royal Bank of Scotland
        Sampo Bank/Danske Bank
        http://www.tietoenator.fi/default.asp?path=408,409,2607,12202


      • sammolla
        selittänee kirjoitti:

        Banking & Insurance by TietoEnator, esimerkkinä muutamia asiakkuuksia:

        Handelsbanken
        IF Insurance
        Ilmarinen
        Nordea
        Rabobank
        Royal Bank of Scotland
        Sampo Bank/Danske Bank
        http://www.tietoenator.fi/default.asp?path=408,409,2607,12202

        juuri tuon samanlaisuuden takia heivasin nordean pois kuvioista,op,säästöpankki,s-pankki liian uusi kuten tapiola pankkikin

        eli vaaka taitaa mennä op pankkiin


      • toisiaan!
        Timontti kirjoitti:

        Kotisivuilla tarkoitetaan sitä Web-sivustoa, jota pääsee lukemaan, vaikka ei olisi asiakaskaan. Siellä on tietoja tuotteista ja palveluista. On totta, että Danske/Sampopankin uudet kotisivut muistuttavat tyyliltään Nordean vastaavia. Kenties ne tehty samalla välineistöllä (Microsoft Sharepoint yms) tai sitten molempien pankkien käyttämillä graafisilla suunnittelijoilla on ollut yhdensuuntainen näkemys, miltä esittelysivujen tulee näyttää.

        Verkkopankilla taas tarkoitetaan sitä, minne vain asiakkaat pääsevät kirjauduttuaan sisään systeemiin. Ellet ole Nordean asiakas, sinulla ei ehkä ole ollut tilaisuutta nähdä, minkälainen Nordean verkkopankki on. Minä olen käyttänyt sekä Nordean verkkopankkia että Sampopankin uutta verkkopankkia eivätkä ne mielestäni ole lainkaan samanlaisia toiminnoiltaan tai ulkoasultaan. Nordean nykyinen verkkopankki tuntui minusta aika sekavalta, kun se otettiin käyttöön muutama vuosi sitten, mutta se on kyllä selkeä sen jälkeen kun sen logiikan on omaksunut. Toiminnoiltaan se on huimasti monipuolisempi kuin pienten pankkien verkkopankit. Pahin puute on mielestäni se, että Nordea ei näytä määräaikaistalletusten korkoja verkkopankissa.

        Minusta edes Nordean etusivut ei muistuta Sammon sivuja millään lailla saati sitten varsinainen verkkopankki. Nordean sivuilta sentään löytää tietoa mutta Sammon sivuilta ei, Nordean verkkopankki toimii, Sammon ei.

        Eli ei mitään yhteistä noissa.


      • saisit ylistää
        sammolla kirjoitti:

        juuri tuon samanlaisuuden takia heivasin nordean pois kuvioista,op,säästöpankki,s-pankki liian uusi kuten tapiola pankkikin

        eli vaaka taitaa mennä op pankkiin

        OP:ta. Minusta OP kuuluu samaan paskapankkirykelmään Sammon kanssa.

        Isoista pankeista ainoastaan Nordea on enää kelvollinen, pikkupankeista hyviä on ainakin S-pankki, Säästöpankit ja Paikallisosuuspankit.


      • Timontti
        toisiaan! kirjoitti:

        Minusta edes Nordean etusivut ei muistuta Sammon sivuja millään lailla saati sitten varsinainen verkkopankki. Nordean sivuilta sentään löytää tietoa mutta Sammon sivuilta ei, Nordean verkkopankki toimii, Sammon ei.

        Eli ei mitään yhteistä noissa.

        Sampopankin uudet kotisivut ovat tällä hetkellä esillä tietosisällöltään tilapäisesti karsittuina. Pääsiäispyhinä siellä oli yksityiskohtaista tietoa eri asioista, kuten palvelupaketeista, tileistä ja korteista. Hinnastot, sopimusehdot, rajoitukset ja kytkökset olivat selvästi esitettyinä sekä vielä palvelupakettien vertailu, johon sai valita 3 pakettia rinnakkaisvertailuun. Tileistä oli esillä tarkat korot ja myös muistaakseni myös määräaikaistalletusten korot eri pituisille talletusajoille ja määrille. Tarkkuus oli vähintään samaa tasoa kuin Nordealla, osittain parempikin. Tällä hetkellä informaatio on suppeaa ja ylimalkaista, mutta toivottavasti vain tilapäisesti toimintahäiriöiden korjaamisen ajan.


      • silloin mutta silti
        Timontti kirjoitti:

        Sampopankin uudet kotisivut ovat tällä hetkellä esillä tietosisällöltään tilapäisesti karsittuina. Pääsiäispyhinä siellä oli yksityiskohtaista tietoa eri asioista, kuten palvelupaketeista, tileistä ja korteista. Hinnastot, sopimusehdot, rajoitukset ja kytkökset olivat selvästi esitettyinä sekä vielä palvelupakettien vertailu, johon sai valita 3 pakettia rinnakkaisvertailuun. Tileistä oli esillä tarkat korot ja myös muistaakseni myös määräaikaistalletusten korot eri pituisille talletusajoille ja määrille. Tarkkuus oli vähintään samaa tasoa kuin Nordealla, osittain parempikin. Tällä hetkellä informaatio on suppeaa ja ylimalkaista, mutta toivottavasti vain tilapäisesti toimintahäiriöiden korjaamisen ajan.

        eivät mielestäni muistuttaneet millään lailla Nordean sivustoa, ei vähimmässäkään määrin.

        Tietysti jos mitataan sen perusteella mitä tietoja sivulla on kerrottavanaan niin silloin jokainen pankki muistuttaa toisiaan enemmän tai vähemmän. Mutta ulkoasu, ei ei. Ei muistuta Nordean sivuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe