40-70 kilometrin reittejä

Kevätkärpänen

Tervehdys!

Ilmat alkaa taas lämpiämään ja tekisi mieli lähteä jo kulkemaan. Lomaa kun ei vielä ole, kohteet pitäisi olla suhteellisen lähellä.
Niinpä halusinkin tietää edellä mainitun pituisista reiteistä etelä- tai länsi-Suomenläänien alueilla. Mielellään vielä rengasreittejä. Luontoon.fi sivuiltakaan en ole tyydyttävää löytänyt näiltä... Helvetinjärvi ja Seitseminen tuntuvat turhan lyhyiltä vaikka itse yrittäisi vähän soveltaakin, varsinkin jos yrittää rengasta saada aikaiseksi...

2

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kysymys...

      Miksiköhän pitää olla jokin erityinen reitti? Metsä on täynnä erilaisia reittejä, ihan ilman että joku on ne maastoon merkinnyt.
      Tietysti siinä on semmonen riski, että osuu hakkuuseen ja toiseenkin. Toisaalta siellä on kaikenlaista hienoa puroa, kalliota ja korpea, jotka vain odottelee, että joku muukin kuin metsäkoneurakoitsija piipahtaisi "talousmetsässä".

      Itse ainakin kuljen melko summittaisesti kaikkea maastoa. Usein löydän hienoja paikkoja. Eilenkin kuljin Uudellamaalla, pieniä metsiä viljelysten keskellä. Löysin ihmeellisen ikikuusikon, jossa vanhat kuuset ovat maatuneet vuosikymmeniä. Palokärki huusi ja mäyrä oli kaivanut muurahaispesän auki. Ei siihen oikeesti tarvita erikoisia reittejä - paikkoja, jotka kaikki muutkin ovat löytäneet?

      • Erpo

        Birgitan polku on ainoa kriteerisi täyttävä reitti.

        Kierrä tuo, niin saat kattavan kuvan Pirkanmaan talousmetsistä. Luontoarvoja tuo ei oikein tarjoa, kuin muutamalla kilometrillä.

        Laavuja on paljon, mutta ovat liian lähellä teitä, joten houkuttelevat makkaranpaistoporukoita. Mene siihen sitten levittelemään makuupussia toisten mäyristen väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe