Miten hyvin olette saaneet tietoa venäjältä tai entisistä inkeriläisistä, jotka ennen sotia asuivat inkerissä vuosista 1938 taaksepäin?
Sama kysymys koskee myös suomalaisia/inkeriläisiä maahanmuuttajia samoilta vuosilta taaksepäin ruotsissa?
Osaisiko joku tähän antaa vinkkejä miten ja mistä kautta voisi kyselyä tehdä molempiin suuntiin. Ymmärtääkseni maahanmuuttajien kohdalla osa tiedoista on hävitetty niiden osalta jotka eivät palanneet takaisin sodan päätyttyä venäjälle/inkeriin.
Inkerin, venäjän ja ruotsin..
2
295
Vastaukset
- Wahlfors
Olen saman ongelman kanssa paininut jo useamman vuoden, eikä näy sinullekaan tulleen vihjeitä. Olen kirjoittanut kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin paikkoihin ja minulla on hyvät avustajatkin, mutta edes ihmisten syntymä- tai kuolinaikoja muusta tiedosta puhumattakaan on mahdoton saada.
- Minna
Kannattaa ottaa yhteyttä esim. tiedossa olevan henkilön entisen asuinpaikan siviilirekisteritoimistoon tai ( ent. KGB nyk. FSB) Venäjän federaation turvallisuuspalvelun Karjalan ( tai jonkun muun alueen )hallinnon arkistoon.
Yhteyttä kannattaa ottaa ehdottomasti Venäjänkielisen ja jos mahd. ihan Venäläissyntyisen juristin avulla.
Itse teimme nyt syksyllä näin ja saimme aikoinaan Venäjälle menneen ja siellä teloitetun isoukkini tiedot haettua.
Hänet oli teloitettu 1938 eikä meillä kenelläkään ollut vuoteen 2001 saakka mitään tietoa mitä hänelle oli tapahtunut.(Teloitustiedon sain Lahti-Argutinan kirjasta)
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756