BMW-kuskit peloissaan?

afagag

BMW-kuskit peloissaan vai mikä muu voisi olla syynä Lexuksen haukkumiselle? Nähdäkseni Lexus-miehet eivät kuitenkaan ole BMW-forumeilla puolestaan haukkumassa bemareita. Ovatko BMW-tyypit siis unelmoivia amiskakaroita vain..? Liikenteessä ei näytä suuntavilkutkaan toimivan noissa Saksan ihmeissä.

48

3210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • asiassa

        asia taitaa mennä niin, että BMW- ja Audi-palstoilla Lexuksista vaahtoavat ovat Toyota-teinejä, jotka koittavat nostaa oman Corollansa arvostusta hehkuttamalla IS-F:ää ja LF-A:ta. Lexuksen omistajia ei uskoakseni kauheasti kiinnosta provoilu.


      • ^^^^^
        asiassa kirjoitti:

        asia taitaa mennä niin, että BMW- ja Audi-palstoilla Lexuksista vaahtoavat ovat Toyota-teinejä, jotka koittavat nostaa oman Corollansa arvostusta hehkuttamalla IS-F:ää ja LF-A:ta. Lexuksen omistajia ei uskoakseni kauheasti kiinnosta provoilu.

        bemari-teini-terot olla kovimpia provoilijoita kun pitää autonsa mainetta pitää yllä ettei se pippeli ihan kuihdu olemattomiin.


      • näppylät...
        asiassa kirjoitti:

        asia taitaa mennä niin, että BMW- ja Audi-palstoilla Lexuksista vaahtoavat ovat Toyota-teinejä, jotka koittavat nostaa oman Corollansa arvostusta hehkuttamalla IS-F:ää ja LF-A:ta. Lexuksen omistajia ei uskoakseni kauheasti kiinnosta provoilu.

        Veikkaan noin pikipäin, että yksikään, joka oikeasti omistaa lexuksen, ei ole tästä palstasta kuullutkaan.

        Eivätkä kyllä ole jääneet mistään paitsi.

        Tämä lexuspalsta ohittaa hauskuudessaan jo liki-legendaarisen lada-palstan.

        Ja veikkaan myös, että bmw-palstalla eivät pyöri ne, jotka ostavat bemarin omilla rahoillaan ja malli/vuosimalli on jotain muuta kuin 80-luku ja 3-sarja.


      • == == ==
        näppylät... kirjoitti:

        Veikkaan noin pikipäin, että yksikään, joka oikeasti omistaa lexuksen, ei ole tästä palstasta kuullutkaan.

        Eivätkä kyllä ole jääneet mistään paitsi.

        Tämä lexuspalsta ohittaa hauskuudessaan jo liki-legendaarisen lada-palstan.

        Ja veikkaan myös, että bmw-palstalla eivät pyöri ne, jotka ostavat bemarin omilla rahoillaan ja malli/vuosimalli on jotain muuta kuin 80-luku ja 3-sarja.

        Bemari ja audi kuskit on suomi24 palstalla niitä jotka ajelee niillä 90 luvun alun rotteloilla ja luulee niitten olevan jotain "premiumia". =D


      • RX400h
        näppylät... kirjoitti:

        Veikkaan noin pikipäin, että yksikään, joka oikeasti omistaa lexuksen, ei ole tästä palstasta kuullutkaan.

        Eivätkä kyllä ole jääneet mistään paitsi.

        Tämä lexuspalsta ohittaa hauskuudessaan jo liki-legendaarisen lada-palstan.

        Ja veikkaan myös, että bmw-palstalla eivät pyöri ne, jotka ostavat bemarin omilla rahoillaan ja malli/vuosimalli on jotain muuta kuin 80-luku ja 3-sarja.

        Olet vääräsää. Esim. minä olen Lexus omistaja ja luen tätä palstaa..


      • löytyy
        RX400h kirjoitti:

        Olet vääräsää. Esim. minä olen Lexus omistaja ja luen tätä palstaa..

        Ainakin neljä mitä ilmeisimmin IS 220d:llä ajavaa on osallistunut keskusteluun. Myös pari IS 250:llä ajavaa rekisteröitynyttä nimimerkkiä löytyy. Ja tietenkin vanhemmilla LS:illä ja GS:illä ajaviakin on silloin tällöin nähty. Mutta suurin osa kirjoituksista on kyllä ihan muiden kuin Lexuksen omistajien kirjoittamia.


      • is 200
        RX400h kirjoitti:

        Olet vääräsää. Esim. minä olen Lexus omistaja ja luen tätä palstaa..

        Luen myös palstaa ja yritän etsiä asiallisia kommentteja ko. palstalta.


    • Sehän on Toyota!

      Lexus-kuskit näyttävät näilläkin palstoilla olevan niitä perus-Toyota kuskeja, jotka japanilaisen riisikipon aiheuttaman aleemuuden takia soittavat poskea milloin minkäkin automerkin palstalla.

      Kyllä se on ihan Toyotistien oma häpeä, jos ovat ovat ostaneet ylihintaisen Corollan, joka on tuunattu muutamalla muovisella kromilistalla ns. laatuautoksi.

      • palstalla

        ...Lexuksen fanaattiset puolustajat ovat Toyota-teinejä, jotka haluavat nostattaa oman autonsa arvoa puhumalla Lexuksen huippumalleista. Vastaavasti Lexuksen fanaattiset vastustajat (joihin sinä selvästikin kuulut) ovat BMW- tai harvemmissa tapauksissa VAG-teinejä, joita kiusaa se että heidän vihaamaansa harmautta symboloivan autotehtaan helmoissa on alettu tehdä harvinaisen hienoja ja värikkäitä tuotteita. Näitä ihmisryhmiä yhdistää siis se, että molemmat koittavat todistaa Lexuksen ja Toyotan olevan kaikin tavoin samanlaisia autoja. Lexuksen omistajia tai sellaisella ajaneita molemmat ryhmät huvittavat yhtä lailla, koska he tietävät kuinka jumalaton ero on halvimmankin Lexuksen ja kalleimman Toyotan välillä.


      • RX400h
        palstalla kirjoitti:

        ...Lexuksen fanaattiset puolustajat ovat Toyota-teinejä, jotka haluavat nostattaa oman autonsa arvoa puhumalla Lexuksen huippumalleista. Vastaavasti Lexuksen fanaattiset vastustajat (joihin sinä selvästikin kuulut) ovat BMW- tai harvemmissa tapauksissa VAG-teinejä, joita kiusaa se että heidän vihaamaansa harmautta symboloivan autotehtaan helmoissa on alettu tehdä harvinaisen hienoja ja värikkäitä tuotteita. Näitä ihmisryhmiä yhdistää siis se, että molemmat koittavat todistaa Lexuksen ja Toyotan olevan kaikin tavoin samanlaisia autoja. Lexuksen omistajia tai sellaisella ajaneita molemmat ryhmät huvittavat yhtä lailla, koska he tietävät kuinka jumalaton ero on halvimmankin Lexuksen ja kalleimman Toyotan välillä.

        "Lexuksen omistajia tai sellaisella ajaneita molemmat ryhmät huvittavat yhtä lailla, koska he tietävät kuinka jumalaton ero on halvimmankin Lexuksen ja kalleimman Toyotan välillä."

        Samat sanat. Olen 42 v. Lexus omistaja (olen omistanut ennen 2 eri Toyotaa)

        P.S. BMW on muuten yhtä hyvä auto kuin Lexus :-)


      • Mie vuan
        palstalla kirjoitti:

        ...Lexuksen fanaattiset puolustajat ovat Toyota-teinejä, jotka haluavat nostattaa oman autonsa arvoa puhumalla Lexuksen huippumalleista. Vastaavasti Lexuksen fanaattiset vastustajat (joihin sinä selvästikin kuulut) ovat BMW- tai harvemmissa tapauksissa VAG-teinejä, joita kiusaa se että heidän vihaamaansa harmautta symboloivan autotehtaan helmoissa on alettu tehdä harvinaisen hienoja ja värikkäitä tuotteita. Näitä ihmisryhmiä yhdistää siis se, että molemmat koittavat todistaa Lexuksen ja Toyotan olevan kaikin tavoin samanlaisia autoja. Lexuksen omistajia tai sellaisella ajaneita molemmat ryhmät huvittavat yhtä lailla, koska he tietävät kuinka jumalaton ero on halvimmankin Lexuksen ja kalleimman Toyotan välillä.

        ...se halvin Lexus on ihan aikuisten oikeasti Toyota. Joillain markkina-alueilla Toyota Altezza myydään nimellä Lexus http://www.cars-directory.net/gallery/toyota/altezza/ ja joillain Corona: http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corona

        Jotkut mallit ovat olleet hyvinkin lähellä Avensis/Carinaa, mutta nykyisessä vetotapa erottaa veljekset toisistaan.


      • tietojärjestelmä
        Mie vuan kirjoitti:

        ...se halvin Lexus on ihan aikuisten oikeasti Toyota. Joillain markkina-alueilla Toyota Altezza myydään nimellä Lexus http://www.cars-directory.net/gallery/toyota/altezza/ ja joillain Corona: http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corona

        Jotkut mallit ovat olleet hyvinkin lähellä Avensis/Carinaa, mutta nykyisessä vetotapa erottaa veljekset toisistaan.

        Ensimmäinen IS oli Altezza. Nykyinen ei todellakaan ole, vaan perustuu GS:n kanssa samaan perusrakenteeseen. Yksikään Lexus ei ole ollut millään tavalla minkään Avensiksen tai Carinan kaltainen, eli tältä osin puhut täysin omiasi.


      • Corona=>Altezza=>IS200
        Mie vuan kirjoitti:

        ...se halvin Lexus on ihan aikuisten oikeasti Toyota. Joillain markkina-alueilla Toyota Altezza myydään nimellä Lexus http://www.cars-directory.net/gallery/toyota/altezza/ ja joillain Corona: http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corona

        Jotkut mallit ovat olleet hyvinkin lähellä Avensis/Carinaa, mutta nykyisessä vetotapa erottaa veljekset toisistaan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_IS

        Tämän lisäksi Lexus SC 300/400 on omaa sukuaan Toyota Soarer eli varhaisemmalta nimeltään Toyota Crown Coupe. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Soarer


      • fdsfsddf

      • markkinat
        Corona=>Altezza=>IS200 kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_IS

        Tämän lisäksi Lexus SC 300/400 on omaa sukuaan Toyota Soarer eli varhaisemmalta nimeltään Toyota Crown Coupe. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Soarer

        on eri asia. Lexus lanseerattiin Japanissa vasta loppuvuodesta 2005, johon asti joitain Lexuksen malleja myytiin kotimarkkinoille Toyotina. Tämä ei tee täkäläisistä Lexuksista Toyotia.

        Ihan hyvä linkki Wikipediaan, mistä itse kukin voi itse lukea kuinka nykyinen IS on täysin itsenäinen malli. Lainaus: "The IS was completely redesigned for the 2006 model year and was introduced in the fall of 2005. The Toyota Altezza name ceased to be used with the introduction of the Lexus name in Japan."


      • ..samoin..
        Mie vuan kirjoitti:

        ...se halvin Lexus on ihan aikuisten oikeasti Toyota. Joillain markkina-alueilla Toyota Altezza myydään nimellä Lexus http://www.cars-directory.net/gallery/toyota/altezza/ ja joillain Corona: http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corona

        Jotkut mallit ovat olleet hyvinkin lähellä Avensis/Carinaa, mutta nykyisessä vetotapa erottaa veljekset toisistaan.

        Lexus on yksi Toyotan malli. Aika paljon näitä Tojotia muuten pitääkin harsia jälkeenpäin.

        http://www.autoliitto.fi/@Bin/1564259/ADAC 2005 takaisinkutsukampanjat.pdf

        http://www.autoliitto.fi/@Bin/1564280/ADAC 2006 takaisinkutsukampanjat.pdf


      • on yksi

    • Jos sais dieselautomaatin

      Leksus on ihan hieno auto periaatteessa, mutta kun Tojotalta ei löydy dieseliä automaatilla niin ostinpa bemarin.

      • käypäinen

        syy. Eihän sitä muutakaan voi, jos juuri diesel-automaatin haluaa. Toyotalta tosin löytyy sellaisia useampiakin, mutta Lexukselta tällä hetkellä ei.


      • automaatti?
        käypäinen kirjoitti:

        syy. Eihän sitä muutakaan voi, jos juuri diesel-automaatin haluaa. Toyotalta tosin löytyy sellaisia useampiakin, mutta Lexukselta tällä hetkellä ei.

        Kerropa nyt tietämättömälle, mihin Toyotaan saa (Lantikan lisäksi) dieselmoottorin automaatilla?


      • tietämättömälle
        automaatti? kirjoitti:

        Kerropa nyt tietämättömälle, mihin Toyotaan saa (Lantikan lisäksi) dieselmoottorin automaatilla?

        Land Cruiserin lisäksi automaatin ja dieselin yhdistelmän saa myös näihin: Yaris, Auris ja Corolla. 1.4 MMT on voimalinjan nimi. Ja sen kun valitatte ettei nämä ole "oikeita" automaatteja, koska DSG ei ole yhtään sen "oikeampi". Jos joku haluaa keskustella Toyotan malleista enemmän, niin Toyota-palstalle sitten.


      • *Antti*
        automaatti? kirjoitti:

        Kerropa nyt tietämättömälle, mihin Toyotaan saa (Lantikan lisäksi) dieselmoottorin automaatilla?

        Automaatti sopisi Lexuksen dieseliin kuin nenä päähän. On valitettavaa, että sitä ei saa siihen. En tiedä, mikä on syy. Maahantuojakaan ei osaa kertoa.


      • tiedosta
        tietämättömälle kirjoitti:

        Land Cruiserin lisäksi automaatin ja dieselin yhdistelmän saa myös näihin: Yaris, Auris ja Corolla. 1.4 MMT on voimalinjan nimi. Ja sen kun valitatte ettei nämä ole "oikeita" automaatteja, koska DSG ei ole yhtään sen "oikeampi". Jos joku haluaa keskustella Toyotan malleista enemmän, niin Toyota-palstalle sitten.

        Joo, niinpä olikin että corollaan ja aurikseen saa 1.4l dieselin yhteyteen tuon mmt:n. Isompiin ei ilmeisesti onnistu?


      • markkinat
        *Antti* kirjoitti:

        Automaatti sopisi Lexuksen dieseliin kuin nenä päähän. On valitettavaa, että sitä ei saa siihen. En tiedä, mikä on syy. Maahantuojakaan ei osaa kertoa.

        Diesel-Lexuksia ei kaiken kaikkiaankaan myydä mitenkään mahdottoman paljon. Kun sopivaa automaattilaatikkoa ei ole valmiina, niin investointilaskelmat klikkaa vastaan. Tuo V8-malleissa käytettävä 8-vaihteinen vaihteisto olisi kyllä tarpeeksi vahva, mutta ilmeisesti nostaisi auton hintaa liikaa ollakseen kilpailukykyinen 220d:n hintaluokassa.


      • nimittäin se
        tietämättömälle kirjoitti:

        Land Cruiserin lisäksi automaatin ja dieselin yhdistelmän saa myös näihin: Yaris, Auris ja Corolla. 1.4 MMT on voimalinjan nimi. Ja sen kun valitatte ettei nämä ole "oikeita" automaatteja, koska DSG ei ole yhtään sen "oikeampi". Jos joku haluaa keskustella Toyotan malleista enemmän, niin Toyota-palstalle sitten.

        ei toimi talvella. Tai kyllähän se toimii useimpina päivinä, mutta kun lunta pyryttää tarpeeksi, niin ainakin edellisen korimallin Corollassa se pysäyttää vaihteiston. Lunta pakkaantuu systeemeihin ja lakkaa vivustot liikkumasta. Työkaverin autoa on toisenkin kerran hinattu lämmittelemään. Alkaa nimittäin taas toimia, kun on saatu luki sulamaan. Vika on nimenomaan vaihteistossa. Itselläni on samanlainen auto manuaalilaatikolla ja sehän toimmi ja pelittää ja palvelee niin kuin vain halpa pikkuauto voi.

        Miksihän muuten tuota MMT:tä saa Yarikseen, Corollaan ja Aurikseen, mutta ei Avensikseen ja Lexukseen. Onko kellään tietoa?


      • siinä on
        nimittäin se kirjoitti:

        ei toimi talvella. Tai kyllähän se toimii useimpina päivinä, mutta kun lunta pyryttää tarpeeksi, niin ainakin edellisen korimallin Corollassa se pysäyttää vaihteiston. Lunta pakkaantuu systeemeihin ja lakkaa vivustot liikkumasta. Työkaverin autoa on toisenkin kerran hinattu lämmittelemään. Alkaa nimittäin taas toimia, kun on saatu luki sulamaan. Vika on nimenomaan vaihteistossa. Itselläni on samanlainen auto manuaalilaatikolla ja sehän toimmi ja pelittää ja palvelee niin kuin vain halpa pikkuauto voi.

        Miksihän muuten tuota MMT:tä saa Yarikseen, Corollaan ja Aurikseen, mutta ei Avensikseen ja Lexukseen. Onko kellään tietoa?

        Kun se vaihdelaatikko itsessään on siis käsittääkseni sama kuin manuaalivaihteisessa? Mutta joka tapauksessa tämän keskustelun oikea paikka on Toyota-palsta.


      • lukija...
        markkinat kirjoitti:

        Diesel-Lexuksia ei kaiken kaikkiaankaan myydä mitenkään mahdottoman paljon. Kun sopivaa automaattilaatikkoa ei ole valmiina, niin investointilaskelmat klikkaa vastaan. Tuo V8-malleissa käytettävä 8-vaihteinen vaihteisto olisi kyllä tarpeeksi vahva, mutta ilmeisesti nostaisi auton hintaa liikaa ollakseen kilpailukykyinen 220d:n hintaluokassa.

        IS-F:n aski oli paras automaattiloota mitä ton kokoluokan autoissa oli(MB,BMW, IS-F), Meinaan siinä testissä missä M3 pesi Lexuksen.


      • 7-gear IS-F.
        siinä on kirjoitti:

        Kun se vaihdelaatikko itsessään on siis käsittääkseni sama kuin manuaalivaihteisessa? Mutta joka tapauksessa tämän keskustelun oikea paikka on Toyota-palsta.

        turha verrata keskenään,koska Lexuksen automaatti vie voiton,selvällä erolla!.


      • *Antti*
        markkinat kirjoitti:

        Diesel-Lexuksia ei kaiken kaikkiaankaan myydä mitenkään mahdottoman paljon. Kun sopivaa automaattilaatikkoa ei ole valmiina, niin investointilaskelmat klikkaa vastaan. Tuo V8-malleissa käytettävä 8-vaihteinen vaihteisto olisi kyllä tarpeeksi vahva, mutta ilmeisesti nostaisi auton hintaa liikaa ollakseen kilpailukykyinen 220d:n hintaluokassa.

        ei ole hyvä selitys, koska Keski-Euroopassa on riittävän isot markkinat. Ei automaattilaatikkoa saa Toyota Avensiksen dieseliinkään, vaikka et voine väittää, että markkinat ovat maailmanlaajuisesti pienet.


      • on juuri se
        *Antti* kirjoitti:

        ei ole hyvä selitys, koska Keski-Euroopassa on riittävän isot markkinat. Ei automaattilaatikkoa saa Toyota Avensiksen dieseliinkään, vaikka et voine väittää, että markkinat ovat maailmanlaajuisesti pienet.

        Täsmälleen sama syy Avensiksen kohdallakin. Vaikka yhden ihmisen näkökulmasta tarkastellen jokin markkina näyttää kuinka isolta, niin Toyotan näkökulmasta suuri markkina on esimerkiksi halpa-auto Kiinassa tai Intiassa, tai vastaavasti V6 Camry USA:ssa. Tilannehan on kyllä sikäli muuttumassa, että oikeastaan kaikki japanilaisetkin autonvalmistajat suunnittelevat jo diesel-automaatti-yhdistelmien lanseerauksia. Eli nyt kriittinen massa alkaa olla kasassa ja investointilaskelmat näyttävät riittävän hyviltä.

        Jos et hyväksy selitykseksi bisnesrealiteetteja, niin esitä ihmeessä kilpaileva hypoteesi.


      • voisiko tästä päätellä mitään

      • Hirohito
        on juuri se kirjoitti:

        Täsmälleen sama syy Avensiksen kohdallakin. Vaikka yhden ihmisen näkökulmasta tarkastellen jokin markkina näyttää kuinka isolta, niin Toyotan näkökulmasta suuri markkina on esimerkiksi halpa-auto Kiinassa tai Intiassa, tai vastaavasti V6 Camry USA:ssa. Tilannehan on kyllä sikäli muuttumassa, että oikeastaan kaikki japanilaisetkin autonvalmistajat suunnittelevat jo diesel-automaatti-yhdistelmien lanseerauksia. Eli nyt kriittinen massa alkaa olla kasassa ja investointilaskelmat näyttävät riittävän hyviltä.

        Jos et hyväksy selitykseksi bisnesrealiteetteja, niin esitä ihmeessä kilpaileva hypoteesi.

        Japanilaiset ovat aikojen alusta kopioineet tekniikan eurooppalaisista ja jenkkiautoista. Syystä tai toisestä itäautovalmistajat eivät ole kyenneet kopioimaan huomattavasti edistyksellisempien länsiautojen diesel-automaattiyhdistelmää. Kovasta kysynnystä huolimatta nämä 80-luvun idänihmeet ovat kärsineet erityisesti euroopan markkinoilla huonon myynnin takia. Mutta nyt 50 vuoden tutkimuksen tuloksena toivottavasti nämäkin japsiautot siirtyvät nykyaikaan.


      • kertoo
        Hirohito kirjoitti:

        Japanilaiset ovat aikojen alusta kopioineet tekniikan eurooppalaisista ja jenkkiautoista. Syystä tai toisestä itäautovalmistajat eivät ole kyenneet kopioimaan huomattavasti edistyksellisempien länsiautojen diesel-automaattiyhdistelmää. Kovasta kysynnystä huolimatta nämä 80-luvun idänihmeet ovat kärsineet erityisesti euroopan markkinoilla huonon myynnin takia. Mutta nyt 50 vuoden tutkimuksen tuloksena toivottavasti nämäkin japsiautot siirtyvät nykyaikaan.

        vanhan kansan viisauksia.

        Yritysmaailmassa on maailman sivu kopioitu kaikki, mistä on katsottu olevan hyötyä. Siis riippumatta siitä, mikä on kopioijan kansallisuus. Jos asia olisi pelkästään kopioimisesta kiinni, niin diesel-automaatti olisi tullut markkinoille Toyotaltakin arviolta 20 vuotta sitten. Mutta kun se ei laskelmien valossa kannattanut silloin.

        Eurooppalaiset puolestaan ketkuttelivat aikansa väheksyen hybriditekniikkaa, mutta kun totesivat että hybridien markkinat tulevat sittenkin kasvamaan merkittäviksi, niin alkoivat kilvan kopioida Toyotan/Lexuksen tekniikkaa.

        Ja kukakohan se on kärsinyt huonosta myynnistä? Ei ainakaan Toyota.


    • Pilkunviilaajatar

      Yleisesti on levinnyt tietoisuuteen, että Lexus-Toyotat ovat japanilaisia.

      • itse asiassa

        ennakkoluuloisuus. Mikään japanilainen ei voi olla hyvää, miettii saksalaiseen sisäsiittoiseen autokulttuuriin uponnut raukkaparka. Mitä niitä edes kokeilemaan, japanilainen on automaattisesti huono. Haukutaan pois.


      • Japani on kaikkialla
        itse asiassa kirjoitti:

        ennakkoluuloisuus. Mikään japanilainen ei voi olla hyvää, miettii saksalaiseen sisäsiittoiseen autokulttuuriin uponnut raukkaparka. Mitä niitä edes kokeilemaan, japanilainen on automaattisesti huono. Haukutaan pois.

        On se kumma kun kaikilla näillä japsi-autoja väheksyvillä on koti täynnä japsi-elektroniikkaa ja jos on moottoripyörä minkä pitää kulkea, niin se on aina lähes takuuvarmasti japanilainen. Lisäksi veneessä on japanilainen perämoottori.

        Joten on aika tekopyhää jurnuttaa euro-autojen paremmuutta, kun kaikilla muilla rintamilla ostokäyttäymisellään tunnustaa japanilaiset ykköseksi.


      • Aasit aasialaisille
        Japani on kaikkialla kirjoitti:

        On se kumma kun kaikilla näillä japsi-autoja väheksyvillä on koti täynnä japsi-elektroniikkaa ja jos on moottoripyörä minkä pitää kulkea, niin se on aina lähes takuuvarmasti japanilainen. Lisäksi veneessä on japanilainen perämoottori.

        Joten on aika tekopyhää jurnuttaa euro-autojen paremmuutta, kun kaikilla muilla rintamilla ostokäyttäymisellään tunnustaa japanilaiset ykköseksi.

        Ihan saman tekevää, jos on korealainen televisio, kiinalainen sähköhammasharja, intialainen mp3-soitin tai japanilainen perämoottori mökkiveneessä. Jos nämä kyrvähtävät ennen aikojaan tai osoittautuvat muuten sopimattomiksi, niin sitten ostetaan uusi tai jos ei osteta, niin ei se paljoa haittaa, sitten soudetaan ja raavitaan purukalustoa perinteisin menoin.

        On ihan eri asia sijoittaa kymmeniä tuhansia euroja autoon, jolla pitäisi mennä päivittäin töihin luotettavasti, mukavasti ja turvallisesti. Ei kukaan osta aasialaisia traktoreita, lentokoneita, junia, kuorma-autoja...

        Miksi helkarissa sitä ostaisi jonkun vinkuintialaisen henkilöauton, kun länsimaisen saa lähes samalla rahalla. Kuka sen sitten korvaa, kun on peräpukamia, tinnitusta, valkosormisuutta ja auto ruosteessa yltä päältä jo neljän vuoden iässä, kuten se Tuulilasin kuukauden vaihdokkina esitelty IS 200.


      • Mikä...
        Aasit aasialaisille kirjoitti:

        Ihan saman tekevää, jos on korealainen televisio, kiinalainen sähköhammasharja, intialainen mp3-soitin tai japanilainen perämoottori mökkiveneessä. Jos nämä kyrvähtävät ennen aikojaan tai osoittautuvat muuten sopimattomiksi, niin sitten ostetaan uusi tai jos ei osteta, niin ei se paljoa haittaa, sitten soudetaan ja raavitaan purukalustoa perinteisin menoin.

        On ihan eri asia sijoittaa kymmeniä tuhansia euroja autoon, jolla pitäisi mennä päivittäin töihin luotettavasti, mukavasti ja turvallisesti. Ei kukaan osta aasialaisia traktoreita, lentokoneita, junia, kuorma-autoja...

        Miksi helkarissa sitä ostaisi jonkun vinkuintialaisen henkilöauton, kun länsimaisen saa lähes samalla rahalla. Kuka sen sitten korvaa, kun on peräpukamia, tinnitusta, valkosormisuutta ja auto ruosteessa yltä päältä jo neljän vuoden iässä, kuten se Tuulilasin kuukauden vaihdokkina esitelty IS 200.

        tuulilasin numero???


      • autoista
        Aasit aasialaisille kirjoitti:

        Ihan saman tekevää, jos on korealainen televisio, kiinalainen sähköhammasharja, intialainen mp3-soitin tai japanilainen perämoottori mökkiveneessä. Jos nämä kyrvähtävät ennen aikojaan tai osoittautuvat muuten sopimattomiksi, niin sitten ostetaan uusi tai jos ei osteta, niin ei se paljoa haittaa, sitten soudetaan ja raavitaan purukalustoa perinteisin menoin.

        On ihan eri asia sijoittaa kymmeniä tuhansia euroja autoon, jolla pitäisi mennä päivittäin töihin luotettavasti, mukavasti ja turvallisesti. Ei kukaan osta aasialaisia traktoreita, lentokoneita, junia, kuorma-autoja...

        Miksi helkarissa sitä ostaisi jonkun vinkuintialaisen henkilöauton, kun länsimaisen saa lähes samalla rahalla. Kuka sen sitten korvaa, kun on peräpukamia, tinnitusta, valkosormisuutta ja auto ruosteessa yltä päältä jo neljän vuoden iässä, kuten se Tuulilasin kuukauden vaihdokkina esitelty IS 200.

        Ei sellaista kestä. Auto aina epäkunnossa, vaikka maksaisi mansikoita. Tämä ongelma ratkeaa sillä, että vaihtaa sen saksalaisen "premiuminsa" mihin tahansa japanilaiseen. Kun vaihtaa Lexukseen, niin saa saman tien paremmat käyttöominaisuudetkin.


      • Aasit aasialaisille
        Mikä... kirjoitti:

        tuulilasin numero???

        "...se kävi ilmi, että Lexuksen ruosteenesto on retuperällä.

        Kotelorakenteissa olevista rei'istä pääsee kokeilemaan sisäpuolta sormilla, ja tämä paljastaa, että koteloissa ei ole lainkaan ruosteenestoainetta. Suojaus on pelkän pohjamaalin varassa.

        Toyotan tapaan yhtiö säästää myös Lexuksen ruosteenestosta. Japanilaisesta näkökulmasta tämä on ymmärrettävää, siellähän auto menee sulatukseen paljon ennen kuin kymmenen ikävuotta tulee täyteen. Meillä kuitenkin autolla odotetaan olevan elinikää paljon enemmän.

        Lexuksen takapään apurungon hitsaussaumat olivat jo tanakasti ruosteessa. Putkirakenteisen apurungon pohjamaalaus on tehty kovin kevyesti, joten se olisi kaivannut pintaansa kerroksen suoja-ainetta."


      • kerrontaa
        Aasit aasialaisille kirjoitti:

        "...se kävi ilmi, että Lexuksen ruosteenesto on retuperällä.

        Kotelorakenteissa olevista rei'istä pääsee kokeilemaan sisäpuolta sormilla, ja tämä paljastaa, että koteloissa ei ole lainkaan ruosteenestoainetta. Suojaus on pelkän pohjamaalin varassa.

        Toyotan tapaan yhtiö säästää myös Lexuksen ruosteenestosta. Japanilaisesta näkökulmasta tämä on ymmärrettävää, siellähän auto menee sulatukseen paljon ennen kuin kymmenen ikävuotta tulee täyteen. Meillä kuitenkin autolla odotetaan olevan elinikää paljon enemmän.

        Lexuksen takapään apurungon hitsaussaumat olivat jo tanakasti ruosteessa. Putkirakenteisen apurungon pohjamaalaus on tehty kovin kevyesti, joten se olisi kaivannut pintaansa kerroksen suoja-ainetta."

        Täysin samat "ongelmat" voi lukea käytännössä jokaisesta TM:n käytetyn auton koeajosta. Tuulilasin antinipponistit kirjoittivat asian tässä tapauksessa aika värikkäin sanankääntein.


      • K.Ä.
        kerrontaa kirjoitti:

        Täysin samat "ongelmat" voi lukea käytännössä jokaisesta TM:n käytetyn auton koeajosta. Tuulilasin antinipponistit kirjoittivat asian tässä tapauksessa aika värikkäin sanankääntein.

        Kyseisessä jutussa oli myös kuvia auton alustasta ja kieltämättä reilut 50 000 ajetun auton alustaksi oli todella huonon näköinen. Vastaavassa jutussa saman ikäinen, mutta reilusti yli 100 000 ajettu Alfa Romeo oli alustastaan käytännöllisesti katsoen ruosteeton. Ja kyse on saman koko- ja hintaluokan autoista.

        Mutta toki Lexusta kehuttiinkin. Eivät nämä "antinipponistit" sitä mitenkään muuten tyrmänneet.


      • edelleenkin
        K.Ä. kirjoitti:

        Kyseisessä jutussa oli myös kuvia auton alustasta ja kieltämättä reilut 50 000 ajetun auton alustaksi oli todella huonon näköinen. Vastaavassa jutussa saman ikäinen, mutta reilusti yli 100 000 ajettu Alfa Romeo oli alustastaan käytännöllisesti katsoen ruosteeton. Ja kyse on saman koko- ja hintaluokan autoista.

        Mutta toki Lexusta kehuttiinkin. Eivät nämä "antinipponistit" sitä mitenkään muuten tyrmänneet.

        tilanne on aivan sama lähes kaikissa autoissa.

        Parin edellisen TM:n käytetyn koeajosta:

        Jaguar A-Type: apurungot ruosteessa sekä edessä että takana. Pakoputket ruosteessa.

        Mitsubishi Lancer: Etuapurunko selvästi ruosteessa. Samoin pakoputki ja jousituksen komponentit.

        Oikeastaan Audi A4 taitaa olla ainut auto, joka on päässyt TM:n tarkastuksesta läpi ilman huomautuksia ruosteesta tai ruostesuojauksesta. Niinpä toimitus ei asiasta yleensä tee sen suurempaa numeroa. Muutaman vuoden vanhassa autossa on yleensä vähintäänkin sitä näkyvää ruostetta, joissain lisäksi jo näkymätöntäkin mikä on usein paljon pahempi juttu. Kuvilla pintaruosteesta ei siis paljon uutisarvoa ole.


      • älkää marisko!!
        Aasit aasialaisille kirjoitti:

        "...se kävi ilmi, että Lexuksen ruosteenesto on retuperällä.

        Kotelorakenteissa olevista rei'istä pääsee kokeilemaan sisäpuolta sormilla, ja tämä paljastaa, että koteloissa ei ole lainkaan ruosteenestoainetta. Suojaus on pelkän pohjamaalin varassa.

        Toyotan tapaan yhtiö säästää myös Lexuksen ruosteenestosta. Japanilaisesta näkökulmasta tämä on ymmärrettävää, siellähän auto menee sulatukseen paljon ennen kuin kymmenen ikävuotta tulee täyteen. Meillä kuitenkin autolla odotetaan olevan elinikää paljon enemmän.

        Lexuksen takapään apurungon hitsaussaumat olivat jo tanakasti ruosteessa. Putkirakenteisen apurungon pohjamaalaus on tehty kovin kevyesti, joten se olisi kaivannut pintaansa kerroksen suoja-ainetta."

        jo Lexus-maahantuojalta,kun tilaa/ostaa mm.Lexus IS-F:n!.
        Palautetta vaan maahantuojalle,että...!.


      • julli...
        autoista kirjoitti:

        Ei sellaista kestä. Auto aina epäkunnossa, vaikka maksaisi mansikoita. Tämä ongelma ratkeaa sillä, että vaihtaa sen saksalaisen "premiuminsa" mihin tahansa japanilaiseen. Kun vaihtaa Lexukseen, niin saa saman tien paremmat käyttöominaisuudetkin.

        Japani on paska maa, eikä siellä osata autoja tehdä....siksi saksalainen laadukas laatuauto.


      • ihan väärin
        julli... kirjoitti:

        Japani on paska maa, eikä siellä osata autoja tehdä....siksi saksalainen laadukas laatuauto.

        Seppo sanoi ihan selvällä suomen kielellä, että nimenomaan Saksa on paska maa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe