moikka!
Onkohan jollakin kokemuksia tuosta Auriksen ja Corollan Smart Entry järjestelmästä? Mahtaako toimia hyvin ja niinku pitäs?
Ja ylipäätään mikä on toimintalogiikka eri tilanteissa... meneekö ovet aina lukkoon ku älyavain ei ole lähellä?
Ilmeisesti se toimii ainakin niin että koko avaimen voi pitää taskussa normi käyttökerralla.
Itseäni kiinnostaa esim seuraava: Jos ja kun jätän auton käyntiin ja poistun autosta riittävän kauas hetkeksi ja autoon jää matkustaja ilman avainta, niin ilmeisesti ovet lukittuvat.... no minulla meneekin odotettua pidempään niin matkustaja lähtee pois autosta... onnistuuko lukituksen avaus, entä meneekö ovet takaisin lukkoon kun matkustaja pistää oven kiinni? hmmm...
Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitänne.
Smart Entry -älyavainjärjestelmä
3
4449
Vastaukset
- Heikki
Kokemukset ovat Priuksesta, mutta järjestelmä toimii samalla tavalla kaikissa Toyotoissa.
Ovet eivät lukitu itsestään, paitsi jos ovet ovat jo lukossa ja avaat lukituksen avaamatta ovea. Silloin ovet lukittuvat n, 20 s kuluttua.
Lukitseminen tapahtuu ovissa olevalla mustalla napilla tai kaukosäätimellä. Ovessa on kosketusanturi, jolloin ovenkahvaan tarttuminen avaa oven.
Avaimen voi pitää taskussa koko ajan.
Järjestelmä toimii hyvin ja luotetavasti.
Ovet voi lukita normaalisti pitämällä kahvaa ylhäällä ja sulkemalla oven, mikäli älyavain ei ole lähellä.
Matkustajien poistumisesta lukitusta autosta minulla ei ole kokemuksia. Miksi ovet pitäisi lukita, jos sisällä on ihmisiä?
Smart Entryn "virallinen" nimi on muuten Smart Key System eli SKS.- ...
Itselläni on Corollassa tuo järjestelmä. Avainta ei voi vahingossa jättää sisälle ja lukita ovia sillä systeemi huomaa että avaimet ovat sisällä, auto tuolloin hälyttää lukitusta oven napista painettaessa eikä lukitu. Systeemi myös havaitsee missä avain on ulkopuolella ja vain avaimen haltija saa kahvaan koskettamalla ovet auki, pelkääjän puolelta siis ei avaudu jos avaimenhaltija seisoo kuskin puolella.
Myös takakontti on systeemissä mukana, eli kontin saa auki avaimella lukosta, avainpainikkeella, vetämällä sisävetimestä tai painamalla rekisterikilven yläpuolelta.
Kätevä systeemi kaiken kaikkiaan. Helppo mennä esim. työpaikan parkkihalliin kun auton avain ja hallin koodiavain saavat olla samassa nipussa muiden avaimien kanssa koko ajan.
Systeemi myös hälyttää piipaten pari kertaa kun avaimenhaltija lähtee autosta moottorin käydessä, esim. autotallia aukaisemaan tai putsaamaan laseja.
Ovet eivät tosiaan lukitu automaattisesti lähdettäessä autosta vaan nappia on painettava. Todennäköisesti turvallisempaa ja luotettavampaa näin mutta voisi sinänsä olla kätevää.
Tähän kun tottuu niin sellainen pitäisi mielellään olla jatkossakin. Riippuu tietysti käyttäjästä paljonko on korvaamattoman arvokasta toimintaa kuten esim. itselläni parkkihallin kanssa. - Busterman
...ja pelkkää positiivista sanottavaa. Talviolosuhteita hiukan pelkäsin, mutta ei ollut ongelmia. Heikki ja tuo toinen kommentti jo kertoivatkin kaiken oleellisen.
Herättää mukavaa hämmennystä kaupan pihassa ns. premiumautoilijoiden keskuudessa.
Autoni Corolla 1.6 Linea Sol Plus vaalealla sisutalla, ksemoneilla ja multimode-vaihteistolla. Kaikki muu kohdallaan, paitsi ajotietokoneen nappi mittaristossa. Saisi olla perinteiseen tyyliin ratissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058