en tiedä mitä tehdä.tai tiedän mutten uskalla. olen naimisissa ja pienten lasten äiti. mieheni käy töissä ja minä hoidan vauvaa kotona.mieheni kanssa yhteiselo on monta vuotta menny ylä/alamäkeä. minä teen kaikki yksin. lasten kanssa menot,siivoukset,korjaukset,kaikki!!!!olen väsynyt ja tahtoisin muuttaa pois. mieheni ei auta minua missään asiassa.suurin ongelma on kuningas alkoholi.iltaisin mieheni tissuttelee,jos on lomalla kaikki pvät tissuttelee ja nukkuu. minä kärsin. asiasta ollaan väännetty kättä jo monta vuotta.välillä juominen vähenee ja kaikki näyttää ruusuiselta ja pikku hiljaa juominen lisääntyy. ei hän iltaisin kännissä ole mutta......!erosta olen puhunut jo kauan,mutta hänen mielestään minä en pärjää lasten kanssa yksin ja jos lähden pois niin hän tekee itselleen jotain. joo,tiedän sen olevan uhkailua mutta jos hän tekeekin itselleen jotain,syyttääkö lapset minua siitä. olen niin umpikujassa että hajoan. mitä mun pitäisi tehdä?
väsynyt
11
945
Vastaukset
- Sisely
perheneuvolaan tai pariterapiaan?
jos miehesi ei suostu, ota ja lähde puhtaalla omallatunnolla, olet tehnyt kaiken voitavan. miksi et pärjäisi lasten kanssa yksin kun jo nyt kuulostat sitä olevan?
etkä sinä ole vastuussa miehestäsi, aikuisen miehen tulee kantaa vastuu omasta elämästään, jos lähtösi saa hänet tekemään itselleen jotain et ole siitä vastuullinen. sinä vastaat itsestäsi ja omasta jaksamisesta/onnestasi, ja lastesi totta kai. minkälaisen miehen mallin haluat antaa lapsillesi, vetelän ja alkoholisoituneen, omasta elämästään vastuuta kantamaan kykenemättömänkö?
ota yhteys perheneuvolaan tai sosiaalitoimistoon, osaavat autaa eteenpäin. jos haluat vielä yrittää korjata parisuhteenne, pyydä pääsyä parisuhde/perheterapiaan.
älä ole olosuhteiden uhri, vaan kanna vastuu omasta elämästäsi ja elä se!
valoisampaa kevättä!- Pariton Isä
Alkoholi on vähän sellaista.. ei tissuttelu toisinaan huonosta ole mutta kyllä jatkuva passivoi. Ja pahasti.
Minä tiedän, että pärjäisit hyvin yksinäsikin. Niin tiedät sinäkin, usko pois.
Tietenkään en ehdota eroa, ehdotan laittamista kovaa kovaa vastaan. Joskus (tai aika useinkin) miehet ovat kuin lapsia. Samat metodit toimivat: uhkailu, kiristys, lahjonta :D
Älä välitä miehen uhkailusta. Itselleen hän ei mitään tee jos on vaihtoehtoja. Ja sinä taas - kuten sanoin - pärjäisit hyvin yksin lasten kanssakin.
- eläisitte
jos muuttaisit lasten kanssa erilleen miehestäsi? Mistä hankkisit asunnon? Käsitin viestistäsi, että miehesi käy töissä ja sinä olet kotona. Sanot, ettei miehesi auta sinua missään asiassa. Eikö edes taloudellisesti?
- mieli maassa
jos ottaisin eron? olen äitiyslomal ja töihin pitäisi palata muutaman kuukauden päästä.tietysti mieheni tuo rahaa kotiin ja taloudellisesti menee hyvin.mutta jos kaikki auttaminen on siinä.me emme käy yhdessä missään,minä teen yksin kyläily reissut,ulkoilut,kodin korjaukset ym. ymmärrän jos rankan työpvän jälkeen haluaa ottaa muutaman oluen,ei se minua haittaa. mutta jos muutama olut on 6-12 pulloa joka pvä.ja viikonlopun juominen on sitten toinen asia. mieheni nukkuu kaikki vkonloput,me muut olemme hiiren hiljaa ettemme herätä häntä,koska silloin piru on irti.sit alkaa minun solvaukset:et pärjää,kuka tuo rahan tähän kotiin ym. jossain vaihees tähän väsyy.mutta kiitos teille kaikille jotka vastasitte viestiini!!!
- edelleen
taloudellisesti mieheni auttaa,en sitä kiellä. tuoko raha rakkautta?minun pitäisi palata töihin syksyllä.kun kävin töissä tilanne oli sama.lähdin aikaisin töihin,vein lapset hoitoon,huolehdin töistä että muksu lähti kouluun. hain muksut hoidosta,tein ruoat,kävin kaupassa,siivosin jne. mieheni ei auttanut. tissuttelu on ok jos se on todellakin vain muutama pullo. meil muutama pullo on 6-12. vkonloput on asia erikseen. en minä täydellinen ole,otan minäkin alkoholia vain pe tai la iltana. ja jos ongelma olisi vain alkoholi. joskus pelkään häntä.ei hän lapsille pahaa tee vaan minua solvaa,alistaa sanallisesti ym. nytkin meil menee ok,mut pelkään milloin taas räjähtää. en vain jaksa. kiitos teille jotka vastasitte viestiini.
- mieli maas..
kyllähän mieheni tuo rahaa kotiin,en sitä kiellä.tuoko raha myös vallan? itselläni on tarkoitus palata töihin syksyllä.solvaukset etten pärjää lasten kanssa yksin,ammatistani satuttaa aivan liikaa. tissuttelua en paheksu,mutta vihaan jos illan aikana kuluu 6-12 pulloa olutta.tätä jatkunut niin kauan. kun olin töissä(ennen vauvan syntymää)vein lapset hoitoon,menin töihin(työt alkoi 07),tein työpvän,hain lapset hoidosta,tein ruoan,kauppa käynti,norm. kotityöt tein yksin.vkonloput katsoin mieheni juomista,vihan puuskia. en minä täydellinen ole.mieheni on mukava selvin päin,kännissä inhottava.pelkään hänen tekevän itselleen jotain jos eroan.pelkoa en jaksais enää tuntea.
- auttaahan
mieheni rahallisesti. tietenkin. mutta ei raha onnea tuo! sehän tässä yksi suuri ongelma onkin.kerta hän tuo rahaa kotiin,voi hän juoda. mitä sä siinä valitat,mene töihin on usein kommentti kun asiasta sanon. menenkin heti töihin kun äippäloma loppuu.mut sama jatkuu.lause jonka kuulin kun olin töis,hommaa semmoinen työ mistä saat rahaa ja elätät koko perheen. olen aina ollut kova tekee töitä,mut vikani ei ole että naisvaltaisilla aloilla palkka ei ole suuri niinkuin miehillä. tiukkaahan se tekee jos muutan lasten kans pois. mut en jaksa tälläistä!!
- Sisely
raha ei tuo onnea, eikä se kumpi enemmän parisuhteessa tienaa saa olla enemmän tasa-arvoinen! avio/avoliitto, varsinkin jos on lapsia, on yhteinen yritys jossa molemmilla on yhtä suuri vastuu ja yhtäläiset oikeudet. se on kaikkien etu, varsinkin lasten.
mulla pistää vallan vihaksi tuollaiset miehet, "minä tuon leivän pöytään- saan siis tehdä niin kuin huvittaa, muut vikisköön kun tosimies vie. onhan ne naisetkin naidessa vaan tiellä" yäks!
elintasosi laskee varmasti jos muutat omillesi, mutta kun olosi on tuollainen, sen paraneminen ei kai ole rahalla mitattavissa? tiukkaa varmasti tekee välillä, mutta järkevällä rahankäytöllä varmasti selviää. kun äitiysloman jälkeen palaat töihin niin johan helpottaa! ymmärrän kyllä että hormonimyrskyssä on vaikeaa ajatella positiivisesti tulevasta.
ei sinun ole pakko sitoa itseäsi alkoholisoituneeseen, henkistä väkivaltaa käyttävään mieheen, suosittelen edelleen että otat yhteyttä sosiaalitoimistoon/perheneuvolaan ja teet tilanteelle jotain. oli se sitten yhteiseen terapiaan hakautumista tai omillasi jatkamista. lastesi paras on muuttaa tilanne jossa itse olet katkeamispisteessä sellaiseksi jossa äiti jaksaa ja on onnellinen!
paljon jaksamista ja voimia! - tuollaiseen.
Sisely kirjoitti:
raha ei tuo onnea, eikä se kumpi enemmän parisuhteessa tienaa saa olla enemmän tasa-arvoinen! avio/avoliitto, varsinkin jos on lapsia, on yhteinen yritys jossa molemmilla on yhtä suuri vastuu ja yhtäläiset oikeudet. se on kaikkien etu, varsinkin lasten.
mulla pistää vallan vihaksi tuollaiset miehet, "minä tuon leivän pöytään- saan siis tehdä niin kuin huvittaa, muut vikisköön kun tosimies vie. onhan ne naisetkin naidessa vaan tiellä" yäks!
elintasosi laskee varmasti jos muutat omillesi, mutta kun olosi on tuollainen, sen paraneminen ei kai ole rahalla mitattavissa? tiukkaa varmasti tekee välillä, mutta järkevällä rahankäytöllä varmasti selviää. kun äitiysloman jälkeen palaat töihin niin johan helpottaa! ymmärrän kyllä että hormonimyrskyssä on vaikeaa ajatella positiivisesti tulevasta.
ei sinun ole pakko sitoa itseäsi alkoholisoituneeseen, henkistä väkivaltaa käyttävään mieheen, suosittelen edelleen että otat yhteyttä sosiaalitoimistoon/perheneuvolaan ja teet tilanteelle jotain. oli se sitten yhteiseen terapiaan hakautumista tai omillasi jatkamista. lastesi paras on muuttaa tilanne jossa itse olet katkeamispisteessä sellaiseksi jossa äiti jaksaa ja on onnellinen!
paljon jaksamista ja voimia!PÄrjäät yksinkin lasten kanssa, jopa paremmin. Jos sun tulot ei riitä, on sitä varten sossu. Ja isä maksaa elatusmaksua minkä kykenee. Loput kunnalta. Ei tuo sun elämäsi kauhean hyvältäkään kuulosta...:-/. Etkä missään nimessä ole miehestäsi ja hänen toiminnastaan vastuussa! Aikuinen ihminen hoitakoon itse itsensä. Uhkaukset ovat uhkauksia ja vallankäyttöä nekin. Älä niille korvaasi kallista!
- mielimaassa
taas tääl! nyt taas ahdistaa. miten puhua erosta? liioittelenko asiaa? kuten aikaisemmin kirjoitin,kyse on kuningas alkoholista ja siitä että mieheni ei tee kotona mitään.alan taas epäilemään itseäni ja syitä eroamiseen. taas tää syyllisyyden tunne ettei mitään ongelmaa ole kuin minun päässäni. en jaksa. tiedän ettei mikään muutu jos jatkan tätä liittoa.haluaisin mieheni menevän hoitoon mutta jos hänen mielestään ongelmaa ei ole,ei hän hoitoonkaan lähde.mua pelottaa puhua erosta. joudunko minä lähtemään lasten kans vai lähteekö mies suosiolla yhteisestä kodista. apua! alan olemaan henkisesti niin loppu!
- Anonyymi00011
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4332778IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk892044- 1641621
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.901553Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171486Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4591248- 1471084
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu521070Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44942Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450932