Olimme Krabilla Ao Nangissa ja odotimme paljon ihania rantoja jne. mutta mikä pettymys, rannat olivat tosi huonoja ja täynnä roskaa ja rojua.
Phuketin rantoihin verrattuna Krabi on täysin yliarvostettu ja turhaan kehuttu. ALÄKÄÄ KOSKAAN MENKÖ KRABILLE!!! SE OLI IHAN TURISTIEN PILAAMA PAIKKA MYÖS PHI PHI OLI KUIN KAATOPAIKKA
Pettymys koko Krabi
60
20040
Vastaukset
- rannoista...
Missäs rannoilla sitten kävit? Ei minusta itse Ao Nangin rantaa mainostetakaan hienona, vaan niitä lähisaaria. Omat lempipaikat oli Phra Nang Caven ranta jaa Tup Island. Raileylla en käynyt, ni en osaa sanoa. Podalla hieman roskia, siis puista tippuneita, ei idioottien turistien heittämiä, mut löytyi Podalta puhtaampaakin aluetta. Phi Phi:n rannoilla en käynyt, vain "keskustassa" ja se oli itsellekin pettymys. SIlti ensi vuonna samaan paikkaan, näkymät oli kyllä sen verran hienot. NIin ja Nopparathin ranta myös hyvä, ei tosin valkoista hiekkaa, mut paljon simpukoita :)
- 3kertathaimaassa
Phuketissa olen ollut 2 kertaa ja molemmat olivat aivan ihania reissuja ja siispä odotin samaa Krabista, mutta kaikki oli siellä huonoa ainoastaan hotelli ja ihmiset olivat mukavia. Krabin kaupat on yhdessä illassa tsekattu ja kaikki AoNangin hyvät ravintolat muutamana iltana..ja se sää,,, satoi joka ikinen päivä vaikka esitteen mukaan piti olla 30 aurikopäivää,,, mutta mitäpä siitä seuraava suunta on taivaallisen ihana Mexico... eikä koskaan enää saastaiseen Krabiin....
- sääprofeetta
Kyllä se monesti sataa siellä Phuketissakin jos sataa Krabillakin, säällehän ei mitään voi, ikävä kyllä. Olitkohan lukenut huolimattomasti matkaoppaan esittelyn Ao Nangista? Pieneksi paikaksi se on mainittukin, mitähän sitten odotit? Olimme siellä just kaksi viikkoa ja moni ruokapaikka jäi käymättä kun aika loppui "kesken". Kauppojen kiertelyä ja rättien penkomista en lomillani harrastakaan, joten en sen enempää kauppoja kaivannutkaan. Mielestäni Ao Nangin, Noppharatin, Raileyn, Phra Nangin ja lähisaarten rannat peittoavat mennen tullen Phuketin rannat ja lisäksi vielä ne ihanat maisemat. 2 x Phuketissa ja 3 x Ao Nangissa ja yht. 11 thaimaanmatkaa tehneenä tämä on oma mielipiteeni.
- Kyrä Marvatta ,uusimaa
sääprofeetta kirjoitti:
Kyllä se monesti sataa siellä Phuketissakin jos sataa Krabillakin, säällehän ei mitään voi, ikävä kyllä. Olitkohan lukenut huolimattomasti matkaoppaan esittelyn Ao Nangista? Pieneksi paikaksi se on mainittukin, mitähän sitten odotit? Olimme siellä just kaksi viikkoa ja moni ruokapaikka jäi käymättä kun aika loppui "kesken". Kauppojen kiertelyä ja rättien penkomista en lomillani harrastakaan, joten en sen enempää kauppoja kaivannutkaan. Mielestäni Ao Nangin, Noppharatin, Raileyn, Phra Nangin ja lähisaarten rannat peittoavat mennen tullen Phuketin rannat ja lisäksi vielä ne ihanat maisemat. 2 x Phuketissa ja 3 x Ao Nangissa ja yht. 11 thaimaanmatkaa tehneenä tämä on oma mielipiteeni.
Mutta mitäs sanot tähän,Mulla on sitä vielä enemmän.Enkä sitä mainosta ,Thaikielen puhuminenkin onnistuu . Voisin lähteä teille tulkiksi,oppaaksi,hoitajalääkäriksi ,lisäksi voisin laulaa ja soittaa,kertoa kaskuja/vitsejä,tehdä taikatemppuja sekä järjestää kuolemaa hylkiviä temppuja itselleni, jotta teillä olisi hauskaa .Ja tämä kaikki aivan erikoishintaan .
- selvä tapaus
Kun kaksi viikkoa sataa vettä niin se on paikan vika kun meni loma persiilleen...sellaista se kuule lomailu on ja löytyi näköjään syypää paikasta... Olen ollut mainitsemassasi Mekskikossa parin viikon lomalla, jolloin tuli vettä joka ikinen päivä kaatamalla vaikka muuta oli luvattu -> kuka oikeesti voi edes säätä luvata? Tietenkään lomasta ei voinut nauttia samallalailla kuin olisi ollut huippukelit.
Taitaa olla Kanaria sinun lomakohteesi. - hiphei
selvä tapaus kirjoitti:
Kun kaksi viikkoa sataa vettä niin se on paikan vika kun meni loma persiilleen...sellaista se kuule lomailu on ja löytyi näköjään syypää paikasta... Olen ollut mainitsemassasi Mekskikossa parin viikon lomalla, jolloin tuli vettä joka ikinen päivä kaatamalla vaikka muuta oli luvattu -> kuka oikeesti voi edes säätä luvata? Tietenkään lomasta ei voinut nauttia samallalailla kuin olisi ollut huippukelit.
Taitaa olla Kanaria sinun lomakohteesi.Voipi olla tosiaan tuo sade perimmäinen syy tähän Krabin haukkumiseen. Pakko myöntää, että itse olen sortunut samaan Kanarian kohdalla. Päällimmäiseksi jäi mieleen kylmyys ja sade, joten eipä ole tullut paljon Kanariaa suositeltua ihmisille. Thaimaassa on sentään lämmintä vaikka satais.
- oikeinkirjoitus
Kyrä Marvatta ,uusimaa kirjoitti:
Mutta mitäs sanot tähän,Mulla on sitä vielä enemmän.Enkä sitä mainosta ,Thaikielen puhuminenkin onnistuu . Voisin lähteä teille tulkiksi,oppaaksi,hoitajalääkäriksi ,lisäksi voisin laulaa ja soittaa,kertoa kaskuja/vitsejä,tehdä taikatemppuja sekä järjestää kuolemaa hylkiviä temppuja itselleni, jotta teillä olisi hauskaa .Ja tämä kaikki aivan erikoishintaan .
Kun oppisit vielä kirjoittamaan niin olisit täydellinen.
- tyktyk
sääprofeetta kirjoitti:
esim. Phra Nangin ranta on valittu maailman toiseksi parhaaksi rannaksi maailmassa. en muista lehden nimeä, mutta joku tunnettu se oli..
- jotakin nähtävää
jokaisella oma makunsa.itse kyllä pidin paikkaa mielenkiintoisena.ao nangissa on kyllä rantaa j boda island on puhdas saari vieressä.ei ymmärrä?
- minäkään
Tuolla toisessa ketjussa aloittaja väittää Ao Nangia turistirysäksi, mutta mikä hänen niin pitämänsä Phuket sitten on...? En ymmärrä.
Kyllä niitä ravintoloitakin enemmän on. Ja säällehän ei kukaan mahda mitään.
- onko
tämä joku huono vitsi`?
- Maleena-7
Krabin AoNangilla!!!?? Juuri tuohon paikkaan olemme tykästyneet ja nyt vuoden päästä sinne jälleen kolmannen kerran. Maisemat ja lähisaaret sukellus/snorklausvesineen mahtavat.Ravintoloita riittää katukeittiöistä, rantaravintoloista ja ihan mistä vaan 2-3 viikoksi joka illalle. En tiedä, mikä teidän kokemuksissa noin pahasti mättää?? Haluaisin todella tietää, miksi noin paha maku jäänyt juuri tuosta alueesta? Ettekö osaa oikein oivaltaa lomaa, vai ettekö ole ottaneet selvää etukäteen netistä, kirjoista ja "ASENNEVAMMOISTA"
terppa maleena
"enivei" Krabin AoNang rules... - Laura75
No mekään ei tykästytty ao nangiin juuri karmean turistimäärän vuoksi ja että hyville rannoille tarvitsi mennä ensin päärannalle ja siitä vielä pitkähäntäveneellä. Ja kaikkein eniten kai otti pannuun se,että meille sattui tosi p*ska hotellihuone,joten se jo lyttäs lomafiilistä. Maisemat on toki niin upeat, että kyllä se kerran elämässä kannattaa nähdä,mutta toiste ei kanssa mennä, mutta niinhän se on, ettei kaikki voi tykätä kaikesta.Jokaisella on oma makunsa. :)
- hotellissa
sitten majoituitte?
- 3.KERTATHAIMAASSA
hotellissa kirjoitti:
sitten majoituitte?
HOTELLISSA PEACH LAGUNAN BUNGALOWISSA EI OLLUT MITÄÄN VIKAA, MUTTA NE RANNAT JA TURISTIEN LIKAAMAT KAUNIIT SAARET, MELKEIN TULI ITKU KUN KATSOI SITÄ ROJUN MÄÄRÄÄ PODALLA PHI PHILLÄ CHIKENILLÄ JA MUILLA (KÄVIMME 7 ERI SAARELLA) SAARILLA. EIKÄ MYÖS OLE RANTATUOLEJA JA VARJOJA MUUTA KUIN HOTELLILLA!!! SIIS STOP KRABILLE EI KANNATA MENNÄ, KAATOPAIKKOJA LÖYTYY SUOMESTAKIN...
- ettei
3.KERTATHAIMAASSA kirjoitti:
HOTELLISSA PEACH LAGUNAN BUNGALOWISSA EI OLLUT MITÄÄN VIKAA, MUTTA NE RANNAT JA TURISTIEN LIKAAMAT KAUNIIT SAARET, MELKEIN TULI ITKU KUN KATSOI SITÄ ROJUN MÄÄRÄÄ PODALLA PHI PHILLÄ CHIKENILLÄ JA MUILLA (KÄVIMME 7 ERI SAARELLA) SAARILLA. EIKÄ MYÖS OLE RANTATUOLEJA JA VARJOJA MUUTA KUIN HOTELLILLA!!! SIIS STOP KRABILLE EI KANNATA MENNÄ, KAATOPAIKKOJA LÖYTYY SUOMESTAKIN...
rannoilla ole aurinkotuoleja tai varjoja. Mut sehän onkin just siks niin loistavaa kun niitä ei ole. On ihan järkyttävää katsoa vaikka phuketin kuvia, missä on tuolia tuolin viereen ja ihmisiä satoja. Ei mun pää kestäis ainakaan siellä kaikkien välissä maata. HUH! Hotellilta sai lainata pyyhkeitä ja niillä pärjää paljon paremmin. Mun käsityksen mukaan ei ole edes tarkoitus et ao nangiin tulis tuoleja ja varjoja, koska haluavat säilyttää sen paikan niin luonnonmukaisena kun pystyy. Ja höpö höpö, taas noiden roskien puolesta.
- heidä
Sanot Krabia turistien pilaamaksi rysäksi, mutta kaipaat sinne kuitenkin aurinkotuoleja? Mikä sen teennäisempää ja turistimaisempaa kuin rannat täynnä aurinkotuoleja?! Pyyhe tms maahan ja siihen päälle makoilemaan.
- rgfhdy
Sun paikkas on Turkissa tai Bulgariassa siellä on aurinkovarjoja ja rantatuoleja!
- ^~~~
Tämän mielipiteen oli tarkoitus saada aikaan ärsytystä ihmisissä ja nostaa karvat pintaan Krabin kannattajissa !!!
Unohtakaa siis koko juttu ja antakaa tarinan kirjoittajan lomailla niin rauhallisessa ja ihanan turistittomassa Phuketin kaupungissa, jossa ei juuri huomaa vielä minkäänlaista turismia. Onneksi tällaisia rauhallisia rantalomakohteita vielä maailmasta löytyy ;)- ------
Toivottavasti mahdollisimman moni lukee tämän ja jättää Krabin rauhaan. Hyvä vaan, ettei sinne änkee enempää turisteja. Säilyisi paikka edes niinkin rauhallisena kuin se nyt on. Liika turismi pilaa paikan kuin paikan, esim jenkit pilanneet Meksikon.
- PUPSIPUM
------ kirjoitti:
Toivottavasti mahdollisimman moni lukee tämän ja jättää Krabin rauhaan. Hyvä vaan, ettei sinne änkee enempää turisteja. Säilyisi paikka edes niinkin rauhallisena kuin se nyt on. Liika turismi pilaa paikan kuin paikan, esim jenkit pilanneet Meksikon.
Olimme myös helmikuussa Krabilla ja samat kokemukset kuin 3keretaathaimaassa-tyypillä... Esim.Poda oli täynnä poltettuja kasoja, joissa oli puoliksi palaneita rantatossuja ja lasipulloja, myös Podan rannalla oli paljon rikottuja pulloja (turistit tietty rikkoneet)
Jos siellä ei olisi ollut niitä roskia ja jätteitä olisi ranta ollut kyllä hieno. The Beach-elokuvan saarelle ei edes päässyt kun oli niinpaljon veneitä parkissa, ja vesi kellui tyhjiäpulloja kumihanskoja!!! muuta roskaa.. Samoin PHI PHI missä söimme.. täysin liatut rannat= LIIKAA TURISTEJA!!!! Thaimaa oli kaunis nyt iso roskis. - hiphei
PUPSIPUM kirjoitti:
Olimme myös helmikuussa Krabilla ja samat kokemukset kuin 3keretaathaimaassa-tyypillä... Esim.Poda oli täynnä poltettuja kasoja, joissa oli puoliksi palaneita rantatossuja ja lasipulloja, myös Podan rannalla oli paljon rikottuja pulloja (turistit tietty rikkoneet)
Jos siellä ei olisi ollut niitä roskia ja jätteitä olisi ranta ollut kyllä hieno. The Beach-elokuvan saarelle ei edes päässyt kun oli niinpaljon veneitä parkissa, ja vesi kellui tyhjiäpulloja kumihanskoja!!! muuta roskaa.. Samoin PHI PHI missä söimme.. täysin liatut rannat= LIIKAA TURISTEJA!!!! Thaimaa oli kaunis nyt iso roskis.Olin Krabilla marraskuussa eikä silloin ollut roskista tietoakaan. Esim. Podalla löntystelin kyllä aina avojaloin eikä lasinsiruista tietoakaan. Voiko olla kyse siitä, että helmikuu on sesongin loppumailla ja turistit kerenneet sotkea Krabia koko talven?? Ens kerralla Krabille sesongin ulkopuolella niin ei oo liikaa turisteja eikä varmaan roskiakaan. :)
- -Steveson-
...haluaa lomaltansa.
Olen Ao Nangilla käynyt 8:n kertaa viimeisen kuuden vuoden aikana.
2002 ne aukas sen ''paskaviemärin'' sielt hieromapaikkojen takaa ja haju oli kuvottava.
No sielt tulee muutaman vessan paskat suoraan lahteen ja ihmiset uivat kirjaimellisesti paskassa!!
Se hajun kyll huomaa,jos käy siel apinoiden ruokkimispaikalla,josta se jontka johtaa suoraan lahteen.
Ite en ole siellä uinut pariin vuoteen.
No ei se Noppharat ole sen paljoa puhtaampi.
Nyt tuli viel ne meduusat riesaks helmikuussa.
No onnex etelästä löytyy hyviä lomanvittopaikkoja vaik ihan pakettimatkaajille!
Jättäkää suuremmat kamat hotelliin ja matkustakaa Koh Lipelle!!!
Helvetin hyvät snorklausmestat heti rannassa(Pattaya Beach).
Enemmän kalaa,kuin monessa sukelluskohteessa Ao Nangin lähellä!!
Suosittelen lämpimästi,koska Ao Nang ketisti uutta sinneuolee paskaa muuhun rojuun.
Trang ja Saturn Koh Tarutao tulee olemaan ne seuraavat lomakohteet.
Trang näyttää jo nyt hemmetin hyvältä.
Ite painun takas Lipelle heti ens keväänä.
Oli todella hyvä paikka,mut kolmen vuoden päästä on kuin Koh Phi Phi!!!!!!!!!!!
Rakentavat jo nyt helvetisti sinne uutta puljua.- tässä niinku lukee???
"Suosittelen lämpimästi,koska Ao Nang ketisti uutta sinneuolee paskaa muuhun rojuun. "
Anteeks, mutta MITÄ tässä pitäis niinku lukee???
- Makuasia
Tiesitkö etukäteen että Krabi perustuu lähisaariin ja nähtävyyksiin? Turisti määrä on kasvanut valatavasti näin käy aina kun joku paikka havaitaan hyväksi sille ei valitettavasti voi mitään.
Itse olen ollut sekä phuketissa että krabilla. Molemmissa on puolensa. Krabilla on joka päivälle jotain.
esim.
-vesiputoukset
-kuumat lähteet
-tippukivi luolat
-Pranang cave
-Hong
-Chicken ja Boda
-Kissa kalafarmi
-Tiger cave- hanjaa
menen toisenkin kerran Aonangiin ja erityisesti sen lähisaarille, Railey ja etenkin PraNang-cave beach olivat lähes unohtumattomia...
Ja ravintoloita tosiaan löytyi ihan piisalle asti, jäi vielä monen monta käymättäkin...
Mutta sitä saa mitä tilaa, valinnanvaraa Thaimaassa tosiaan on!
- oiopuopöklök
Itse olen ollut muutamia kertoja Phuketissa Karonilla ja Hua Hinissä pari kertaa.
Krabia on ukon kanssa myös harkittu ja kun luin tuota edellä olevaa ketjua tuli yks juttu mieleen.
Sanokaas onko tosiaan niin, että itse se Ao Nangin ranta on sellainen, siis likainen ja huono, ettei siinä aurinkoa oteta. Vaan onko joka kerta otettava joku baatti jolla lähteä jollekkin saarelle aurinkoa ottamaan. Jos näin on niin, sitten se paikka saa jäädä kyllä meiltäkin käymättä. Itse biletyksestä ei piitata, ja muutamaksi viikoksi riittää ruokapaikaksikin vaikka vaan yksi paikka, jos ruoka on hyvää. Mutta auringon ottaminen on meille yksi tärkeä elementti ja uiminen. Jos tosiaan ranta on likainen ja joka kerta pitää kunnon rannan löytääkseen lähteä jonnekkin kauemmaksi niin sitten kyllä pani harkitsemaan uudelleen mihin mennään.- kolmaskertathaimaassa
Jos on ollut KataNoin ja Karonin ihanilla hiekoilla ei tosiaan voi muuta kuin ihmetellä Aonangin paskaisia rantoja, siellä ei juuri voi aurinkoa ottaa vaan aina pitää mennä niillä pirun pitkähäntäveneillä ja maksaa siitä n. 600-800 bahtia per/kerta ja on vielä sidottu aikaan eli ei voi lähteä pois ennenkuin koko veneen muille asiakkaille sopii... ja sitä rojun määrää mikä esim. Poda-saarella on,, voi vaan ihmetellä.... luulisi Thaimaassa työntekijöitä löytyvän saarien puhdistukseen. MENKÄÄ PHUKETIIN KATANOITA EI VOITA MIKÄÄN...
- kannattaa..
Ao Nangiin mennä. Musta Ao Nangin ranta ei ole yhtään likainen. Nyt sanoisin, et älä usko tän aloittajan puheita. Itse olin tänä talvena paikan päällä ja likaisuus on kaukana. Esim. Podalla on roskia, jotka on puista tippunut, mut ei mitään ihmisten heittelemiä roskia. Et älä oikeasti usko mitä aloittaja sanoo, ois tosi ikävää jos ihmiset alkais näin uskomaan ku todellisuus on kaukana. Koitin etsiä netistä kuvia, toivottavasti aukee. Täs esim. Ao Nangin rantaa, siis ihan rantakadulta http://www.toivola.net/kuvat/thaimaa2006/186_8651 NÄyttääkö tuo roskaiselta...? No ei todellakaan! Tässä toinen http://beach-trav.blogspot.com/2007/11/ao-nang-beach-krabi-thailand.html Useimmat makoilivat tuosta vähän vielä eteenpäin, tai sitten Nopparathin rannalla. Tuossa rannalla ei ole niinkään valkoista hiekkaa, mut nopparathilla on, lisäksi nopparathilla paljon simpukoita, plus et nopparat on paljon leveämpi. Mut kannattaa googlettaa, ni löydät kyllä kuvia. Matkakuvia löytyy älyttömästi ja onhan noita blogejakin. Oliks tarpeeks hyvä myyntipuhe ao nangin puolesta ;)
Mä en itse kestänyt maata noilla rannoilla, ku siel oli niin kuuma, hotellin uima-allas oli parempi vaihtoehto :)
Mut jos muille rannoille haluaa mennä, ni ei se tosiaan paljoo maksa. lisäks voi kuskin pyytää hakemaan just sillo ku itse haluaa. - NUIJAAA
kolmaskertathaimaassa kirjoitti:
Jos on ollut KataNoin ja Karonin ihanilla hiekoilla ei tosiaan voi muuta kuin ihmetellä Aonangin paskaisia rantoja, siellä ei juuri voi aurinkoa ottaa vaan aina pitää mennä niillä pirun pitkähäntäveneillä ja maksaa siitä n. 600-800 bahtia per/kerta ja on vielä sidottu aikaan eli ei voi lähteä pois ennenkuin koko veneen muille asiakkaille sopii... ja sitä rojun määrää mikä esim. Poda-saarella on,, voi vaan ihmetellä.... luulisi Thaimaassa työntekijöitä löytyvän saarien puhdistukseen. MENKÄÄ PHUKETIIN KATANOITA EI VOITA MIKÄÄN...
ET TAIDA YMMÄRTÄÄ, ETTEIVÄT KAIKKI OLE KALTAISIASI AURINGONPALVOJIA, LOPETA SE PASKANJAUHAMINEN JA MENE SINNE KANARIANSAARILLESI KALTAISTESI PAKETTIMATKAILIJOIDEN JOUKKOON.KIITOS
- xyc
kannattaa.. kirjoitti:
Ao Nangiin mennä. Musta Ao Nangin ranta ei ole yhtään likainen. Nyt sanoisin, et älä usko tän aloittajan puheita. Itse olin tänä talvena paikan päällä ja likaisuus on kaukana. Esim. Podalla on roskia, jotka on puista tippunut, mut ei mitään ihmisten heittelemiä roskia. Et älä oikeasti usko mitä aloittaja sanoo, ois tosi ikävää jos ihmiset alkais näin uskomaan ku todellisuus on kaukana. Koitin etsiä netistä kuvia, toivottavasti aukee. Täs esim. Ao Nangin rantaa, siis ihan rantakadulta http://www.toivola.net/kuvat/thaimaa2006/186_8651 NÄyttääkö tuo roskaiselta...? No ei todellakaan! Tässä toinen http://beach-trav.blogspot.com/2007/11/ao-nang-beach-krabi-thailand.html Useimmat makoilivat tuosta vähän vielä eteenpäin, tai sitten Nopparathin rannalla. Tuossa rannalla ei ole niinkään valkoista hiekkaa, mut nopparathilla on, lisäksi nopparathilla paljon simpukoita, plus et nopparat on paljon leveämpi. Mut kannattaa googlettaa, ni löydät kyllä kuvia. Matkakuvia löytyy älyttömästi ja onhan noita blogejakin. Oliks tarpeeks hyvä myyntipuhe ao nangin puolesta ;)
Mä en itse kestänyt maata noilla rannoilla, ku siel oli niin kuuma, hotellin uima-allas oli parempi vaihtoehto :)
Mut jos muille rannoille haluaa mennä, ni ei se tosiaan paljoo maksa. lisäks voi kuskin pyytää hakemaan just sillo ku itse haluaa.oli katsella "Johanna ja Mikko", kiitos! Ikävä tuli sinne takaisin.
Kaksi kertaa Ao Nangissa olleena voin suositella kohdetta. Tietenkin jos kaipaat niitä aurinkotuoleja, niin sitten ei. Samat kadunlakaisijat puhdistivat rantakatua uutterasti molempina kertoina. Turistithan siellä roskaa: pulloja, pulloja, pikaruokapakkauksia jne. Puiden oksia tippuu, mutta niitä en nyt oikein "roskiksi" lukisi. Se on yksi kohteen hyvä puoli, koska se ei ole niin valtavan steriili. Kuitenkaan en ole sairastunut mihinkään, hyvää tuuria kait. Paikalliset ihmiset erittäin ystävällisiä, vai pidettiinkö minusta keski-ikäisestä yksinmatkustavasta naisesta erikoisesti hyvää huolta? Ja se, että voit matkata pitkähäntäveneellä lähisaarille, on kohteen rikkautta. Voit mennä Krabin kaupunkiin tai Phukettiinkin asti visiitille valiten ilmastoidun taksin, paikallisten käyttämän "bussin" tai meriteitse.
Tai sitten suomalaisen Raya Diversin snorklaus-sukellusretkillä kauemmaksi merelle, olivatpa hyvin hoidettuja reissuja. Valitsin tuon firman siksi, että sain infot suomen kielellä, parempi heikohkon enkun osaajalle. Olivat hintansa väärtejä kuitenkin.
Ja aamuisia (noin kuuden aikaan) rantakävelyjä tai uimareissuja ei mikään voita. Oi kun pääsisi taas meren syliin kellumaan...
Toki on sanottava, että vuodessa oli pikaveneiden määrä lisääntynyt sekä rakennustoiminta vilkastunut, samoin liikenteen määrä. Tuota menoa kohde alkaa tukehtua, kuten palstalla on jo arveltukin.
Ólen asunut Golden Peach-hotellissa, jonka ainoa haittapuoli oli iltaisin kuuluva länsimaisen musiikin "renkutus", jota en niin kamalasti rakastanut. Olisin kuunnellut mieluummin paikallista. Mutta ruotsalaiset ja saksalaiset kait ovat sitä toivoneet. Ja ruokailla voit joka ilta eri paikassa, mutta kas kummaa, suosikkipaikassa kävin kuitenkin useimmiten ja jopa mäkkiinkin eksyin.
Kolmas reissukin on suunnitteilla ja pidempi kuin kaksi viikkoa. Taidan osan ajasta olla jollakin pienellä saarella, onko Koh Noista kenelläkään kokemuksia?
Kuitenkin lomaviihtyväisyys on henkilökohtainen juttu ja menkää ihmiset sinne, missä oletatte viihtyvänne. - tapansa kullakin
Joo... Joulukuussa Ao Nangissa oltiin ja edellisenä talvena Phuketissa Kata beachilla. Puolensa on molemmissa paikoissa. Jos tykkää maata aurinkotuoleissa palveluiden vieressä kuin sillit suolassa niin Phuket on paratiisi. Mutta jos tykkää olla omassa rauhassa rannalla ilman kaupustelijoita ja rantatuoleja, niin Krabi tarjoaa mahdollisuuden siihen. Krabilla parhaat ja rauhalliset rannat lähisaarilla jonne meno ei ole vaikeaa. Päin vastoin on kivakin kun pääsee näkemään upeita maisemia ja ei tarvii koko päivää maata paikallaan. Tosin jos paikallaan tykkää maata niin kannattaa varmaan valita luksus hotelli ja nauttia altaalla lekottelusta. Niitähän löytyy varmasti paikasta kuin paikasta. Kannatta miettiä mistä nauttii itse eniten? Palveluiden läheisyydestä vai luonnon rauhasta? Tykkääkö nähdä erillaisia paikkoja vai maata päivästä toiseen samanlaisessa rantatuolissa toisten turistien seassa. Siinä on Krabin ja Phuketin ero lyhykäisyydessään.
- maksa noin
kolmaskertathaimaassa kirjoitti:
paljoa lähisaarille!! Tää sun 600-800 bahtia on kyllä jostain ihan muualta repästy, reilu puolet on hinnassa liikaa. Epäilen ettet koskaan ole edes pitkähäntäveneellä matkustanut...
- muumaamust
oottekos käyneet Khao Lakissa? suosittelen kaikille jotka haluaa ihanaa, rauhallista auringonotto aikaa mahtavilla rannoilla! n.15km makeita hiekkarantoja,joista varmasti löytyy jokaiselle se paras paikka. takuulla löytyy paikkoja joissa saa olla aivan omassa rauhassaan,ilman muita turisteja. ja mikä ihaninta, niin ei tietoakaan kaupustelijoista tai muista tyrkyttäjistä!
Bilehileille Khao Lak tuskin on ihannepaikka,mutta parempi niin. Ostos mahdollisuudet ei myöskään päätä huimaa, perusjutut tietysti löytyy(=rättikauppaa, räätäliä,7/11...), mutta onneksi Phukettiin vain tunnin matka jos sillä saralla haluaa itseään toteuttaa!
Itse ihastuimme täysin, Phuketista oli pakko päästä pois vajaan kahden pv.n jälkeen, oli jotain järkyttävää se touhu siellä! Ao Nangissa toissatalvena olimme ja tykkäsimme siitäkin, erityisesti maisemat päätä huimaavat. Vastaavanlaisia maisemia löytyi myös Khao Sokista(kansallispuisto vuoristossa, n.70km Khao Lakista).- Jewish Barber
Sovitaan , että mennään kaikki jotka on ns. alanmiehiä , joille auringonotto ei ole tärkeintä . .. Me menemme Pattijoelle ,. Se on miesten paikka .Menkööt akuankanlukijat vaan sinne krapiselle eli rapille .Amen . Muuten Se Budha täyttää tänään 800 v,.
- santtu..
Mielipiteitä on monenlaisia, yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Olisi todella hienoa, että Krabiin kyllästyneet jäisivät suosiolla pois ja jatkaisivat pahaa oloaan. Tulisi tilaa lisää..AM:n kataloogiin oli vuoden sisällä tullut 2 uutta hotellia. Kunpa loppuisi tuo rakentaminen. Krabiin rakastunut!
- jiiaapee
Nyt ois ens tammikuulle varattuna matka krabille ja hotellina emerald garden resort ja superior huone. Elikkäs kaipailisin tuoretta tietoa kyseisestä hotellista ja superior huoneesta....
Lisäksi haluisin tietää mikä on matka hotellilta rantaan ja ao nangin keskustaan? kauanko kävelee ja paljonko maksaa tuk-tukilla?
Ja kaikki muukin tieto krabista otetaan mielellään vastaan!!- hotellilta
Moi! Hotelli ei ole tuttu mutta matkasta voin heittää arvion. Itse olin Pavilionissa, joka siis on ennen Emeraldia kun rannalta päin tullaan. Me ei koskaan otettu tuk-tukkia, vaan käveltiin joka kerta. Jos heitän arvion ni meidän hotellilta oli ehkä 500m rantakadulle, tai siihen turistipoliisin kohtaan.(teille ehkä 700m) Siitä sitten kun lähtee oikealle niin pääsee nopparathin rannalle ja vasemmalle niin alkaa rantakatu ja ao nang beach. Tuk-tuk maksaa ehkä jotain 20 bahtia. Mutta pointti oli se, et hyvin jaksaa kävellä jos haluaa ja me ainakin tykättiin. Hauskaa matkaa, itsekin ens tammikuussa lähdössä :)
- pupa
Onneksi et mene enään krabille niin emme törmää siellä, olen joskus vahingossa ollut matkalla tollasen vitun narisijan kanssa ja oli vaikeaa olla niin ettei narisija pilaa omaa lomaani.
- maleena..
alkaa raivoisa taisto netissä joko Aonag Villan tai Aonag Buri resortin huoneista ensi maaliskuun lopulle. Vuosi sitten olimme, ukkoni ja minä ja paikkaan tykästyttiin !!! Että sillä lailla:)
- -taiston osapuoli
Heips. Tänä aamuna myös allekirjoittanut oli mukana nettitaistelussa hotellista Ao Nang Villa. Nettisivut tilttasi täysin, kun tuli yhteenveto-kohtaan ja sen seurauksena jäi sitten hotelli saamatta. :)
Me sitten varattiin matka Tjäreborgilta ja alkoi hieman naurattaa, kun pääsin läpi AM:lle, niin sanottiin, että lento on täynnä 4.12, kun Tjäreborgin kautta vielä pääsi ja sai hotellinkin jonka halusi. Aikamoinen kaaos siellä AM:llä on tainnut tänä aamuna olla. :)
Mutta siis joulukuussa Krabille Ao Nangiin, hotellina Pavillion Queen. JES! - krabille 02/09
Onnistiko varauksessa ja kumpaan hotelliin menette ? Meillä oli matkatoimistossa varaus, joka sitten hoitikin meille tänä aamuna matkan ensi helmikuulle. Hotelli Peace Laguna superior bungalow.
Kovin moni tuntuu kuitenkin Krabille haluavan AM:n ruuhkasta päätellen. Taitaa olla sinne tulossa myös tämän viestiketjun aloittajakin...
Mutta nautitaanpa nyt matkan odotuksesta !!! ;) - hot. Aonang Villa Resortin
superior-huoneen. Netti ruuhkautui aika-ajoin, luuri olei toisessa kädessä, mut me saatiin se oikea meille. Onnea muillekin matkustavaisille. Lähtö ensi maaliskuussa::))
- ria55
Mekin saatiin melkein se sitä haluttiin. Olin töissä enkä voinut varata heti aamusta. Matkatoimisto myös varaamassa mutta minä onnistuin paremmin. Karbille 22.1.09 Sala Krabi Resort hotelliin sain huoneen. Uusi hotelli ja näytti ihan kivalta kuvassa, hyvällä paikalla..sen näkee sitten oliko asia näin. eikö odottelemaan matkaa vaikka vasta tultu lomalta vajaa kaksi kuukautta sitten olimme Katalla.
- ei ei ei
ria55 kirjoitti:
Mekin saatiin melkein se sitä haluttiin. Olin töissä enkä voinut varata heti aamusta. Matkatoimisto myös varaamassa mutta minä onnistuin paremmin. Karbille 22.1.09 Sala Krabi Resort hotelliin sain huoneen. Uusi hotelli ja näytti ihan kivalta kuvassa, hyvällä paikalla..sen näkee sitten oliko asia näin. eikö odottelemaan matkaa vaikka vasta tultu lomalta vajaa kaksi kuukautta sitten olimme Katalla.
Menkää hyvät ihmiset Malesiaan. Hakkaa Thaikut 1000-0. Eikä tartte väittää etten oo Thaikkulassa käynyt. Hua hin, Phi phi, Phuket, Krabi, Samui, Koh tao, Pattaya, Koh samet ym. on kierretty. Hirveä turistirysä nykyään. Ei rannoilla, eikä ravintoloissa tilaa.
- DFly
Kuka käski mennä sinne turistirysään??? krabin saaristossa on paljon kauniita hiljaisia ja puhtaita paikkoja kun vaan viitsii nähdä vähän vaivaa. eikä seuraa mitään turisti virtaa! reppu selkään ja pois pakettimatkojen parista!
- haloo itelles vaan
Suosittelen kaikkia vaihtamaan omatoimisekoilunsa ja paikallisten retket matkatoimiston asiallisiin ja turvallisiksi havaittuihin kohteisiin. Antaa jonkun muun tehdä se duuni, loma on lomaa ! Paikkallisten retket on ollu niin puutaheinää, historiasta ei tietoakaan, että vaihdoin jo aikaa sitten valmismatkoihin takaisin.
- loma lomana
Ja täydenpalvelun pakettimatka hemmottelulomana.
- Tytti-72
Tottakai ensisijaisesti kannattaa valita matkatoimiston laatima paketti. Ajasta on aina pula ja netissä ei ole aikaa surffailla. Valintaan vaikuttaa myös ryhmän koko ja laatu, jos porukassa on paljon eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on erilaiset tarpeet.
- veera-80
Tytti-72 kirjoitti:
Tottakai ensisijaisesti kannattaa valita matkatoimiston laatima paketti. Ajasta on aina pula ja netissä ei ole aikaa surffailla. Valintaan vaikuttaa myös ryhmän koko ja laatu, jos porukassa on paljon eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on erilaiset tarpeet.
Olen samaa mieltä. Toisaalta Thaimaa on kerralla nähty ja sitten eteenpäin uusia kohteita kohti.
- nang
hei olin myös Krapilla ja olen erimieltä rannat joissa olimme oliat siistejä ja vaikka jalat ei ylettyneet pohjaan näki pohjan.. hotellialueilla. Nopparatin ranta oli laskuveden aikaan roskinen. ihania ranoja kyllä löytyi..
- KohLipe
ja meren levää yms ei mitään ihmisten jätöksiä, ei pulloja eikä muutakaan oikeaa roskaa.
On luonnonsuojelualuetta
Mutta makuasioista ei voi kiistellä
- tyrkli89
krabi aonang
- mietityttää??
Onko rannat jo siivottu, vai onko vielä pahemmassa kunnossa?
- Suomineito -71
Maleena-7, ettei, makuasia, hanjaa, xyc, tapansa kullakin, muumaamust, nang! Kiitos teille hyvästä mielestä ja siitä, ettei tarvitse enää kyntää tiedon puuttuessa sadatta päivää netissä, vaan saa keskittyä tarkeäpiin asioihin. Matka Karbille on varattu ensi talveksi ja matkallelähtijöitä on 4. 5- ja 10-v sekä 41- ja 44-v. Mukava oli tässä vaiheessa saada todellinen käsitys siitä, mikä meitä odottaa. Oikein mukavia tulevia reissuja teille kaikille minne sitten lähdettekin. Reissua iloisin mielin odotteleva.
Krabi pesee Phuketin 100-0 kaikissa asioissa ,pois suljettuna ostos mahdollisuudet.Olen käynyt phuketisaa 2 kertaa katabeachilla samoin 2 kertaa Krabissa Alo Nangissa myös 2 kertaa, on vain todettava että Phuket on turisti rysä mutta Krabi on aktiivilomailijan ja luonnonystävän paraatiisi.tosta roskaamisesta täytyy todeta että tätä meriheinää ja puun runkoja ja muuta rojua tulee merivirtojen ja aaltojen mukana ,mutta eiköhän se suurin saasttuttaja ole ihminen esim Railay ja Pha Pranangin rannoilla oli roskiset mutta aika paljon näytti vaa turistien pulloja sekä muuta roju a näkyi ranoilla tämä sama näkyi myös valitettavast myös lähi saarilla esim Chikken ja etenkin Boda .Tämä turistien välinpitämättömyys roskaamiseen suhteen näkyy valitettavasti kaikkialla Thaimaassa, eiköhän jokaise turistin kannata katsoa peiliin kun puhuu Thaimaan roskaisuudesta.
Sorry toi kirjoitusvirhe tarkoitin tietenkin Ao Nangia ,jos muuten rauhallista loma kohdetta olette vailla silloin suunnaksi Koh Lanta on samanlaainen vielä kuin Ao Nang v. 03 kun kävin siellä eka kerran,todella kauniita rantoja sekä pienempiä saaria kuten Ao Nangissakin sekä lyhyen venematkan päässä esim Koh Mok.
- opsops22
Ao Nang on ihan o.k. paikka lapsiperheille ja eläkeläisille. Itse en hirveästi tykännyt, vähän liian hiljainen ja pieni omaan makuun. Haluan vähän enemmän actionia ja sitä riittää Patongilla tai Pattiksella. Myös Krabin rannat on mielestäni yliarvostettuja, mutta lähisaarilta varmaan löytyy hyviäkin rantoja. Yks hieroja muuten kerto miksi paikalliset pelkää sitä pientä lahtea siinä sillan kupeessa, eivätkä mielellään liiku siellä yöllä. Tsunamin aikaan siihen oli ajautunut satoja ruumiita ja ne oli ollu siellä useita päiviä lillumassa. Nyt ne siellä kuulemma kummittelee. Thait on kyllä taikauskoista kansaa. Monet uskoo siihen voodoo löpinään ja mustaan magiaan ja baaritytöillä on "taikavoidetta" jota ne sipaisee huomaamatta miehen nukkuessa iholle ja tämän voimasta mies jää siihen "koukkuun" siihen naiseen. Tiedä vaikka siinä olisi perääkin, kun niin moni mies, kaverikin on thainaisen ottanut...; ) Siinä on useampi perheensäkin jättänyt, eli kovat on myrkyt..
- 100% finnish citizen
En ole alalla, mutta olen jostain lukenut, että niskassa on jokin kohta, jota sivellessä erogeeniset asiat aktivoituvat mielissä, ettäs tiedät. Ja tää sun kummitusjuttu oli tosi mahtava, mutta olen 100 % kristitty. En ehkä mene käymään tuolla lahdella kuitenkaan, koska aion lähteä matkalle yhdessä perheeni kanssa enkä suunnittele tekeväni mitään hirveätä itselleni. Kiitos tiedosta kuitenkin. Mihinkään taikavoiteeseen en kyllä usko. Ehkää kuumuus, alkoholi ja Thaimaan huuma mixattuna sekoittavat aktiivisten miesten päät..Et usko, että kuinka mua harmittavat nuo tuhannet vuonna 2004 kuolleet. Ystävän ja toiisen vanhemman kotimaassa menettänyt ja heitä kaipaamaan jäänyt.
- kalifix11
en tiedä thaimaasta muuta,kuin että aurinkoa piisaa,ja muka via ihmisiä..hienoja rantoja ,ja ottaa skootterin,niin pääsee mihin haluaa..kaikkiallahan sitä törmää nykyään ihmis massoihin..?loma on kumminkin loma..krabille menossa..että silleen..voitte nauttia suomen keleistä..
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733