Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymys Sisilian tuntijoille

Asiasi kommentteja, kiitos

Täällä tuntuu olevan ihan oikeasti Sisilian tuntijoille, joille haluaisin heittää kysymyksen. Olemme menossa keväällä Cefalúun. Olisin kiinnostunut omatoimimatkasta junalla Agrigentoon ja Temppelien laaksoon. Junalla pääsee kahdessa puolessa tunnissa yhdellä vaihdolla Termini Imeresessä. Tiedustelisin, että onko joku heittänyt vastaavaa keikkaa ja onko tietoa, onko itse Agrigenton keskustasta millainen matka itse Temppelien laaksoon? Netistä ja kirjoista olen yrittänyt selvittää asiaa heikolla menestyksellä. Tykkään seikkailla omatoimisesti omaan tahtiin, enkä maksaa kalliita hintoja matkanjärjestäjille.

8

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agrigento

      En voi kehua Sisilian tuntemuksella, kun on tullut liikuttua muualla Italiassa mutta...

      Google mapsista katsottuna (auttoi tässä kuten niin monessa muussakin tapauksessa) Valle dei Templi näyttäisi sijaitsevan n. 1-2 km päässä Agrigenton keskustasta.

    • vieraillut

      Tein itse matkan 2004 toisinpäin eli vietin ensin Agrigentossa aikaa ja sitten sieltä matkustin Palermoon ja Cefaluun.Nukuin teltassa ja leirintäalue oli ihan Valle dei Templin vieressä. Silloin ainakin paikallisbussit kulkivat väliä Agrigenton keskusta-Valle dei Templi ja bussilippu maksoi alle euron. Junamatkat koko Sisiliassa ainakin itsellä sujuivat hyvin.

      • ...vastauksista

        Kiitos tästä! Juuri tällaista autenttiseen kokemukseen perustuvaa tietoa kaipailin. Olin jossain turistikartassa näkevinäni bussimerkkejä ja arvelin, että olisiko jopa paikallisbussiyhteys. Oliko itse Temppelien laaksoalue laaja koluta läpi? Kokemusta on aikaisemmin junamatkailusta Sisilista. Nyt kun osaa muutaman sanan jo italiaa niin on rohkeampi olo lähteä matkustamaan :)


      • netiketti
        ...vastauksista kirjoitti:

        Kiitos tästä! Juuri tällaista autenttiseen kokemukseen perustuvaa tietoa kaipailin. Olin jossain turistikartassa näkevinäni bussimerkkejä ja arvelin, että olisiko jopa paikallisbussiyhteys. Oliko itse Temppelien laaksoalue laaja koluta läpi? Kokemusta on aikaisemmin junamatkailusta Sisilista. Nyt kun osaa muutaman sanan jo italiaa niin on rohkeampi olo lähteä matkustamaan :)

        Onpa mukava nähdä tällaista täällä: asiallinen, kohtelias kysymys, asialliset, kohteliaat vastaukset. Ja mikä vielä harvinaisempaa, alkuperäinen kysyjä muistaa kiittää vastauksista.
        Tällainen on ilahduttava poikkeus varsinkin täällä Sisilia-keskustelussa.


      • hammastunut
        netiketti kirjoitti:

        Onpa mukava nähdä tällaista täällä: asiallinen, kohtelias kysymys, asialliset, kohteliaat vastaukset. Ja mikä vielä harvinaisempaa, alkuperäinen kysyjä muistaa kiittää vastauksista.
        Tällainen on ilahduttava poikkeus varsinkin täällä Sisilia-keskustelussa.

        Älä muuta virka! Joskus näinkin. Eivätkä nuo kaksi häirikköä onneksi sotkeutuneet mitenkään - no, tämä olikin Sisilian tuntijoille esitetty kysymys.


      • Castelmola
        hammastunut kirjoitti:

        Älä muuta virka! Joskus näinkin. Eivätkä nuo kaksi häirikköä onneksi sotkeutuneet mitenkään - no, tämä olikin Sisilian tuntijoille esitetty kysymys.

        Mutta! Oletko huomannut, että nuo "häiriköt" käyttävät paljon, kiitos sanaa? Ovat kohteliaita ja ystävällisiä. Eivätkä yleensäkään puutu asioihin joista eivät tiedä. Kertovat mukavia täällä.


      • Castelmola
        hammastunut kirjoitti:

        Älä muuta virka! Joskus näinkin. Eivätkä nuo kaksi häirikköä onneksi sotkeutuneet mitenkään - no, tämä olikin Sisilian tuntijoille esitetty kysymys.

        Mutta! Oletko huomannut nuo "häiriköt" käyttävät paljon kiitos sanaa. Ovat ystävällisiä ja avuliaita. Kaikista ei voi sanoa samaa.


      • iltakävelyllä
        ...vastauksista kirjoitti:

        Kiitos tästä! Juuri tällaista autenttiseen kokemukseen perustuvaa tietoa kaipailin. Olin jossain turistikartassa näkevinäni bussimerkkejä ja arvelin, että olisiko jopa paikallisbussiyhteys. Oliko itse Temppelien laaksoalue laaja koluta läpi? Kokemusta on aikaisemmin junamatkailusta Sisilista. Nyt kun osaa muutaman sanan jo italiaa niin on rohkeampi olo lähteä matkustamaan :)

        Muistaakseni menimme katsomaan temppelialuetta illalla. Se oli juuri menossa kinni, mutta päästiin vielä sisään. Tuli tosi upeita valokuvia, kun aurinko laski temppelien taakse. Saa siellä varmaan enemmänkin aikaa kulutettua, mutta me oltiin varmaan alle tunti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe