Hei! Ostaessani chinchillani, eläinkaupassa sanottiin että chinchillat kantavat tätä pasteurella-nimistä bakteeria/tautia, en tiedä siitä sen kummemmin muuta kuin että kanit kantavat tätä.
Tulin vain ajatelleekseni asiaa koska minulla on chinchillani lisäksi 4 marsua, 4 hiirtä, hamsteri, 2 kissaa ja 2 koiraa että onko tässä riski että muut eläimeni voisivat sairastua kyseiseen tautiin, ja kuinka todennäköistä se on?
Pasteurella?
3
528
Vastaukset
- tania78
Pasteurella tarttuu pisarana ja kosketuksessa, joten (luonnollisestikkan) et sekoita lajeja keskenään samaan soppaan..!
Tietysti on mahdollista, että jopa ihminen sairastuu siihen, mutta se on TODELLA harvinaista ! (jos esim: paise puhkeaa käsiin etkä pese käsiäsi...plaaplaa)
Marsut kuitenkin pitäisin kokonaan erossa.
HIENOA; ETTÄ ELÄINKAUPPA HUOLEHTII JA KERTOO !
Pisteet sinne !- eläintenystävä
Minulla on vielä sellainenkin ongelma että pidän marsujani ja chinchillaani samassa huoneessa, koska muualla ei ole tilaa isoille häkeille, ja juoksutan marsujani ja chinchillaani samassa huoneessakin, mutta pesen kyllä lattiat aina desinfioivailla pesuaineella että onko tämäkin väärin?. Haluaisin vielä tietää että kuinka suuri todennäköisyys on että marsuihini tarttuu tämä Pasteurella? Ja mitä tarkoittaa tämä pisaratartunta?
- tania78
eläintenystävä kirjoitti:
Minulla on vielä sellainenkin ongelma että pidän marsujani ja chinchillaani samassa huoneessa, koska muualla ei ole tilaa isoille häkeille, ja juoksutan marsujani ja chinchillaani samassa huoneessakin, mutta pesen kyllä lattiat aina desinfioivailla pesuaineella että onko tämäkin väärin?. Haluaisin vielä tietää että kuinka suuri todennäköisyys on että marsuihini tarttuu tämä Pasteurella? Ja mitä tarkoittaa tämä pisaratartunta?
Pisaratartunta tarkoittaa esim: syljen välityksellä tapahtuvaa tartuntaa.
Tuskin pasteurella tarttuu ihan niin helposti.
Hienoa että olet tarkka !
Riippuen desinfiointiaineesta... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799