Hei! Ostaessani chinchillani, eläinkaupassa sanottiin että chinchillat kantavat tätä pasteurella-nimistä bakteeria/tautia, en tiedä siitä sen kummemmin muuta kuin että kanit kantavat tätä.
Tulin vain ajatelleekseni asiaa koska minulla on chinchillani lisäksi 4 marsua, 4 hiirtä, hamsteri, 2 kissaa ja 2 koiraa että onko tässä riski että muut eläimeni voisivat sairastua kyseiseen tautiin, ja kuinka todennäköistä se on?
Pasteurella?
3
534
Vastaukset
- tania78
Pasteurella tarttuu pisarana ja kosketuksessa, joten (luonnollisestikkan) et sekoita lajeja keskenään samaan soppaan..!
Tietysti on mahdollista, että jopa ihminen sairastuu siihen, mutta se on TODELLA harvinaista ! (jos esim: paise puhkeaa käsiin etkä pese käsiäsi...plaaplaa)
Marsut kuitenkin pitäisin kokonaan erossa.
HIENOA; ETTÄ ELÄINKAUPPA HUOLEHTII JA KERTOO !
Pisteet sinne !- eläintenystävä
Minulla on vielä sellainenkin ongelma että pidän marsujani ja chinchillaani samassa huoneessa, koska muualla ei ole tilaa isoille häkeille, ja juoksutan marsujani ja chinchillaani samassa huoneessakin, mutta pesen kyllä lattiat aina desinfioivailla pesuaineella että onko tämäkin väärin?. Haluaisin vielä tietää että kuinka suuri todennäköisyys on että marsuihini tarttuu tämä Pasteurella? Ja mitä tarkoittaa tämä pisaratartunta?
- tania78
eläintenystävä kirjoitti:
Minulla on vielä sellainenkin ongelma että pidän marsujani ja chinchillaani samassa huoneessa, koska muualla ei ole tilaa isoille häkeille, ja juoksutan marsujani ja chinchillaani samassa huoneessakin, mutta pesen kyllä lattiat aina desinfioivailla pesuaineella että onko tämäkin väärin?. Haluaisin vielä tietää että kuinka suuri todennäköisyys on että marsuihini tarttuu tämä Pasteurella? Ja mitä tarkoittaa tämä pisaratartunta?
Pisaratartunta tarkoittaa esim: syljen välityksellä tapahtuvaa tartuntaa.
Tuskin pasteurella tarttuu ihan niin helposti.
Hienoa että olet tarkka !
Riippuen desinfiointiaineesta... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023