Käytän nopeaa laajakaistaa joka maksaa noin 50€/kk. Lasku Elisalta tulee vain joka toinen kuukausi, mistä seuraa, että joka toinen kuukausi pitää maksaa satanen ja joka toinen ei mitään.
Kelju homma kun taloudenpito pomppii noin (melko pienet tulot mulla). Olisi PAAAAAAAAALJON parempi, jos lasku tulisi kerran kuussa, viidenkympin suuruisena. Pitääkö vaihtaa kilpailijalle, jolta saa laskun kuukausittain?
Olenko ainoa, joka haluaa maksaa kerran kuussa?
KOSKA, ELISA??!
Siinä sitä on naurussa pitelemistä, kun samalle kuukaudelle tulee maksettavaksi parin kk:n laajakaista, kolmen kk:n sähkölasku ja kolmen kk:n vakuutusmaksut. Tämä valitus koskee siis myös sähkölaitosta ja vakuutusyhtiötä, mutta pääpaino on nyt Elisassa.
Haluan laskun kerran kuukaudessa!
10
923
Vastaukset
- laskujen hoidossa...
mä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi laskut pitäisi tulla kksittain. Saman määrän rahaa näihin laskuihin menee vaikka ne tulevat 2kk tai 3kk välein. Olen itse hoitanut tämän niin, että jaan nämä harvemmin tulleet laskut kksittaisella summa ja laitan sivuun. Tarpeen vaatiessa toimivat sitten hätävaroina.
Tosin mielestäni kuitenkin pitäisi olla sellainen vaihtoehto, että voisi maksaa laskunsa kksittain jos niin haluaa. Muistaakseni vakuutusyhtiölläni sellainen vaihtoehto on, mutta maksaa muutaman euron enemmän.- Laskunmaksaja
Anna kun selitän.
Maksan laskut pois yhdellä kertaa, ja eräpäivät olen sopinut niin, että ne ovat hyvin nipussa, sopivassa kohtaa kuukautta. Siten näen tilini saldosta suoraan, paljonko voin käyttää muihin menoihin. Kätevää.
Nyt jos jätän tilille roikkumaan useiden laskujen "kuukausimääriä", homma ei toimikaan. Pitää kaiken aikaa huomioida ja muistaa, että "näin ja noin paljon rahaa on sitten varattuna tulevia laskuja varten". Kaikkea muuta kuin kätevää.
Niin selkärangaton en kuitenkaan ole, että sivuun laitetut rahat "vain menevät jonnekin". Sivuun laittaminen siis onnistuu, mutta vaikeuttaa jäljellä olevien rahojen hahmottamista.
Aika monta vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt, ja tiedän, että haluan toimia juuri näin. :) - näin se toimii
Laskunmaksaja kirjoitti:
Anna kun selitän.
Maksan laskut pois yhdellä kertaa, ja eräpäivät olen sopinut niin, että ne ovat hyvin nipussa, sopivassa kohtaa kuukautta. Siten näen tilini saldosta suoraan, paljonko voin käyttää muihin menoihin. Kätevää.
Nyt jos jätän tilille roikkumaan useiden laskujen "kuukausimääriä", homma ei toimikaan. Pitää kaiken aikaa huomioida ja muistaa, että "näin ja noin paljon rahaa on sitten varattuna tulevia laskuja varten". Kaikkea muuta kuin kätevää.
Niin selkärangaton en kuitenkaan ole, että sivuun laitetut rahat "vain menevät jonnekin". Sivuun laittaminen siis onnistuu, mutta vaikeuttaa jäljellä olevien rahojen hahmottamista.
Aika monta vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt, ja tiedän, että haluan toimia juuri näin. :)Minä avasin toisen pankkitilin juuri tuota tarkoitusta varten. Budjetoin laskut kuukausille ja siirrän tuolle laskutilille aina tasasumman joka kuukausi, toiselle tilille jää ruoka - ja käyttövara. eikä tarvi miettiä, minkä verran tuolla yhdellä ainoalla tilillä olisi laskujen jälkeen jäävää varaa.
Esim. jos tiedän laajakaistan olevan 50 €/kk, niin siirrän sen summan joka kuukausi toiselle tilille. laskun tullessa siellä on tarvittava kate.
Minulle kyllä tulee melkein kaikki laskut kuukausittain. Ainoastaan sähkölasku tulee parin kuukauden välein. siihenkin tein budjetin. jatkuva seuranta ja vuoden keskiarvo/kk. ja se summa siirretään toiselle tilille. helppoa kun maalaistytön heinänteko. - nimittäin
näin se toimii kirjoitti:
Minä avasin toisen pankkitilin juuri tuota tarkoitusta varten. Budjetoin laskut kuukausille ja siirrän tuolle laskutilille aina tasasumman joka kuukausi, toiselle tilille jää ruoka - ja käyttövara. eikä tarvi miettiä, minkä verran tuolla yhdellä ainoalla tilillä olisi laskujen jälkeen jäävää varaa.
Esim. jos tiedän laajakaistan olevan 50 €/kk, niin siirrän sen summan joka kuukausi toiselle tilille. laskun tullessa siellä on tarvittava kate.
Minulle kyllä tulee melkein kaikki laskut kuukausittain. Ainoastaan sähkölasku tulee parin kuukauden välein. siihenkin tein budjetin. jatkuva seuranta ja vuoden keskiarvo/kk. ja se summa siirretään toiselle tilille. helppoa kun maalaistytön heinänteko.Eikö pankki peri jotain maksua tuosta?
- näin se toimii
nimittäin kirjoitti:
Eikö pankki peri jotain maksua tuosta?
toisen tilin avaus ei maksa mitään. sen voi tehdä vaikka verkon kautta.
siirto omalle tilille verkon kautta ei maksa mitään.
Laskun maksut omalta tililtä verkkopankissa ei maksa mitään.
Mitä maksuja pankki perisi ?
- tietää..
tahtoisin kans maksaa laskun kuukausittain jos se olisi mahdollista???onko se??kuka tietää!
- Skaippi
Ettei nyt vain olisi niin että ne sinun tuplalaskusi johtuvat niistä Elisan laskutusongelmista joita oli koko viime kesän ja viime syksyn.
Käsittääkseni kuukauden laskutusväli on täysin mahdollinen, se pitää vain sopia Elisan kanssa.
Ainakin Welho (HTV) ja Sonera laskuttavat kuukauden välein.- Lakskunmaksaja
Tämä parin kk:n kertalaskutus on ollut käytäntönä ties kuinka kauan, ja sellaisia olen saanut aina. Laskutussekoilut olivat kännykkäpuolella. Olen kysynyt Elisalta josko laajakaistalaskun voisi saada kuukauden pätkissä, mutta se ei kuulemma käy. Purnaan siis julkisesti, jotta joku muukin alkaisi purnata samasta asiasta.
Se lasku kannattaisi muuttaa sähköiseen muotoon Oma Elisaan, jonne kännykkälasku on jo nykyisellään mahdollista saada. Näin Elisa säästäisi rutkasti, kun postittaminen vähenisi.
Nyt ei suutarin lapsella ole kenkiä, eli sähköisen viestinnän yritys ei pysty järjestämään sähköistä laskua. Systeemi on jostain Kekkosen ajoilta varmaan? ;)
- maseratiGTX
Mitä vittua sä täällä vingut soita ELISAN asiakaspalveluun!!
- Lakskunmaksaja
Tämän palstan aiheena on laajakaista ja nimenomaan Elisan sellainen, ja laskutus liittyy aivan olennaisesti tähän laajakaista-asiaan. Keskustelen siis asiallisesti asiasta juuri oikealla palstalla, joten sinä voit puolestani sijoittaa kommenttisi sinne iki-varjoisaan, intimiteettisuojaa nauttivaan paikkaasi.
Jos olisit lukutaitoinen, olisit voinut huomata, että OLEN ottanut yhteyttä sinne Elisan asiakaspalveluun. Kas tässä, erikoispalveluna vain sinulle, uusintana:
"Olen kysynyt Elisalta josko laajakaistalaskun voisi saada kuukauden pätkissä, mutta se ei kuulemma käy."
Ja miksikö vingun täällä?
"Purnaan siis julkisesti, jotta joku muukin alkaisi purnata samasta asiasta."
Ei pitäisi provosoitua, mutta kommenttisi oli niin pöljä, ettei voinut muutakaan. Tämän enempää en kanssasi kinaa.
Oikein aurinkoista päivänjatkoa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773164
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291633Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441222Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214