Vauva polkupyörän kyytiin??

Miten??

Onko kenelläkään ideaa, miten noin 4kk ikäisen vauvan saisi mukaan polkupyöräretkille?

Vauva on ihan reilunkokoinen, noin 8kg. Eli periaatteessa kai jokin lastenistuin kävisi. Mutta, kun tuon ikäinen ei oikein vielä voi istua...

Olen myös miettinyt sellaista polkupyörän perään kiinnitettävää peräkärryä. Mutta eikös sellainenkin ole isommille lapsille? Siinäkin ongelmaksi tulisi istuminen ja myös se, että onko kärryn vyöt sopivat pienelle lapselle (vauvalle)...

Ratkaisu ei myöskään saisi olla mikään ylikallis. Ylimääräistä rahaa kun näin äippälomalaisella ei hirveästi ole...

17

9135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi...

rinkka??? Äidille rinkka selkään, vauva sinne ja kypärät molemmille!
      Me ainakin ostettiin rinkka kirppikseltä, maksoi 5e ja tosi hyvä ollut. Ei kyllä pyöräretkillä käytetty mutta toimisiko? Kokeileppa!:)

• 4:n äiti

Ensinnäkin, rinkka ei taida ihan vielä 4 kk ikäiselle soveltua, ja toiseksi, rinkka tai muukaan kantosysteemi ei ole polkupyöräillessä mitenkään turvallinen laite.

Jos vauva on nyt 4 kk ikäinen, niinloppukesästä hänet voi jo laittaa normaaliin pyöränistuimeen, eli viimeistään silloin pääsette hänen kanssaan pyöräretkelle. Mutta jos ei millään jaksa odotella muutamaa kuukautta, että lapsi oppii istumaan ennen kuin lähtee pyöräilemään hänen kanssaan, niin peräkärry on varmaan ainut mihin vauvan voisi jotenkin turvallisesti saada.

Ja muutaman vuoden päästä hän pyöräilee jo itse.

• ap.

Minun mielestäni tuollainen rinkka olisi hengenvaarallinen. Jos minä kaatuisin, niin pahimmassa tapauksessa vauva jäisi alleni.

Vielä pahempi oli, kun näin viime kesänä, että yksi äiti kuljetti lastaan rintarepussa polkupyörän kyydissä. Eikä kummallakaan ollut kypärää. Siinä vauva jää vielä varmemmin äidin alle, jos äiti kaatuu pyörällä.

• Hellanlettas!
        4:n äiti kirjoitti:

Ensinnäkin, rinkka ei taida ihan vielä 4 kk ikäiselle soveltua, ja toiseksi, rinkka tai muukaan kantosysteemi ei ole polkupyöräillessä mitenkään turvallinen laite.

Jos vauva on nyt 4 kk ikäinen, niinloppukesästä hänet voi jo laittaa normaaliin pyöränistuimeen, eli viimeistään silloin pääsette hänen kanssaan pyöräretkelle. Mutta jos ei millään jaksa odotella muutamaa kuukautta, että lapsi oppii istumaan ennen kuin lähtee pyöräilemään hänen kanssaan, niin peräkärry on varmaan ainut mihin vauvan voisi jotenkin turvallisesti saada.

Ja muutaman vuoden päästä hän pyöräilee jo itse.

Ihanko totta?? Polkeeko lapsi itse pyörällä muutaman vuoden päästä?? Eiköhän se ihan normaalia ole.

Mutta minullakin on nyt 3kk ikäinen vauva, ja todella haluaisin pyöräilemään (vauva mukanani). Ei ole kiva odotella syksyyn saakka...!!!

• 4:n äiti
        Hellanlettas! kirjoitti:

Ihanko totta?? Polkeeko lapsi itse pyörällä muutaman vuoden päästä?? Eiköhän se ihan normaalia ole.

Mutta minullakin on nyt 3kk ikäinen vauva, ja todella haluaisin pyöräilemään (vauva mukanani). Ei ole kiva odotella syksyyn saakka...!!!

Aina ei ole kiva odottaa että lapsi kasvaa ja kehittyy riittävästi, mutta joskus se on ihan lapsen turvallisuuden kannalta välttämätöntä.

Minustakin olisi kiva lähteä pyörailemaan 2v ja 5v lasteni kanssa. 2v tulisi tietysti minun pyöräni kyytiin, ja 5v ajaisi itse, koska osaa jo polkea reippaasti omalla pyörällään, mutta ei voida lähteä, koska 5v ei osaa vielä jarruttaa. Tuota jarrutuksen oppimista on odotettu jo vuoden verran, ja kovasti on omassa pihassa koitettu harjoitellakin, mutta vasta eilen hoksasi idean. Eli vielä pitää harjoitella, ennen kuin uskalletaan lähteä pihaa kauemmaksi, koska tässä on jyrkkiä mäkiä joka suuntaan ja autoliikennettäkin jonkin verran.

• hän??
        Hellanlettas! kirjoitti:

Tiesitköhän vauvaa odottaessasi, että voipi olla, että joissan asioissa täytyy joustaa vauvan synnyttyä? Et voi enää mennä tai tehdä niinkuin huvittaa. Kyllä se vauva menee kaiken edelle ja mitä vain suunnitteleekin, on ensin otettava vauva huomioon!

• ANNA. s.

Jatkaisin vielä sen verran, että oma poikani on nyt 6 kk ja minua kiinnostaisi sama asia. Minkä ikäisenä olette ostaneet lapselle istuimen pyörän taakse ja miten pikkuiset ovat viihtyneet kyydissä. Kiitos vastauksista Ü.

• voi laittaa

ihan pienenkin vauvan, sellaiseen, jossa on kuomu. Tämä käy myös hiihtolenkeillä, joten ei muuta kun hyviä retkiä!

• ap.

Niin, mutta miten saat vauvan kiinnitettyä peräkärryyn?

• Sellaisessa
        ap. kirjoitti:

Niin, mutta miten saat vauvan kiinnitettyä peräkärryyn?

kuomullisessa kärryssä on "turvavyöt" ja siihen voi laittaa kaukalonkin.

• on taas viisaita

tekstejä täällä! Jos joku on superäiti niin siitä vaan! Nykyisin kaikki tuijottavat vain omaan napaansa ja viis välittävät vauvoistaan, ihan hyvä vaan jos löytyy edes joku välittävä vanhempi.

Toinen kummallinen seikka on tää hel....tinmoinen kiire tehdä kaikkea, eikä malteta odottaa hetkeäkään!

Ajatelkaa lastanne, kun olette sellaisen lahjan saaneet, eikä aina vaan ITSEÄNNE!!!!

Terkuin tavalline äiti, joka tekee lapsensa eteen sen minkä jaksaa ja osaa, ja jättää omat tekemiset myöhemmäksi.

Sorge alkuperäinen, tää oli tarkoitettu muutamille ketjuun kirjoittaneille.

• Yhdyn edelliseen

Lapsen turvallisuus ennenkaikkea.
        Ja niille jotka todella suunnittelette pientä vauvaa pyöräretkelle(???) niin jutelkaapa vaikka neuvolassa asiasta.
        Ei sitten tarvi täällä haukkua muiden kommentteja.
        Pyöräilkää sitten kun vauvat kasvaa.

• cxkhczxlkh

Toisaalta jos äiti voi huonsoti, niin se heijastuu nopeasti myös lapsen hyvinvointiin.

• ed
        cxkhczxlkh kirjoitti:

Toisaalta jos äiti voi huonsoti, niin se heijastuu nopeasti myös lapsen hyvinvointiin.

no ei kai äiti nyt siitä ala voida huonosti, jos ei pääse vauvan kans pyöräilemään?! herranjumala.. menköön yksin pyöräileen ja lapsi hoitoon hetkeksi isälle tai muulle! haloo!!!!!

• huokauuuusss
        cxkhczxlkh kirjoitti:

No mut tottahan se on. Kaikki pitää tehdä aina just niin kuin äidille mieleen juolahtaa eikä lapsen olemassaolo saa millään tavalla rajoittaa äidin mielihaluja, esimerkiksi baarissa juoksemista, alkoholin käyttöä, matkustamista, shoppailuaikaa, harrastuksia, täysiä yöunia, telkkarin ääressä rentoutumista ja niin edelleen, koska koko perheellehän on tunnetusti tärkeintä että ÄITI jaksaa hyvin!

• simpukkaja

tuttava perheellä peräkärry jossa 2 vuotias ja 4 kuinen istuu omassa kaukalossa. netistä löytyy kärryjä eikä kovin kalliita, ja ne on helppo myydä eteenpäin, meillä 7 kuinen ja aion kesällä käyttää peräkärryä

• Niiniinii

Minkä merkkinen kärry esimerkiksi pitää olla että saa istuimen siihen?Meinasin juuri tilata bilteman kärryn, käykö se?
      Meillä ei ole autoa ja se että saisi vauvan pyörän kyytiin, helpottaisi suuresti!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1602
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1350
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      115
      1151
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe