kiinteistövälittäjä

palkkiot

Suosituksia mikä kiinteistövälitys toimisto kannatta ottaa myymään asuntoani, kenellä pienin välityspalkkio, kiitos vinkeistä :)

9

2233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheskään aina

      paras. Joka myy on se paras.

      • että............

        Asun alueella missä asunnot menevät aika nopeasti ja asunto on sen kokoinen ja näköinen että kysyntää varmaan riittää


      • välittäjää
        että............ kirjoitti:

        Asun alueella missä asunnot menevät aika nopeasti ja asunto on sen kokoinen ja näköinen että kysyntää varmaan riittää

        jos ostajia on tarjolla. Kaupan seinälle vaan ilmoitus.

        Teette pankissa kaupat, siellä tehdään paperit alle tonnilla vastaan välttäjän yli 10000 palkkioon.


      • sdgsdgsdg
        välittäjää kirjoitti:

        jos ostajia on tarjolla. Kaupan seinälle vaan ilmoitus.

        Teette pankissa kaupat, siellä tehdään paperit alle tonnilla vastaan välttäjän yli 10000 palkkioon.

        Miksi maksaa edes sitä tonnia, kun paperit voi tehdä ilmaiseksikin aivan itse? Valmiita malleja on netti pullollaan.


    • on kyseessä?

      ...

    • sdgsdgsdg

      Myy nyt herranen aika itse! Se on niin helppoa, että sen osaa kuka tahansa. Säästät siinä mahdollisesti tuhansia euroja. Välittäjän käyttäminen on rahan hukkaa.

      Myin juuri itse rivitalo-osakkeeni. Kulut olivat ~100 €. Välittäjän palkkio olisi ollut yli 6000 €!!! Mieti siitä.

    • suun osa aivan kykenemättömiä

      No vähän ristiriitainen kysymys. Halpa kun ei ole yleensä hyvä. Jos valitset markkinoiden halvimman ja sitten saat jonkun uunon joka vain seisoo asuntonäytössä jakamassa lappuja eikä jaksa opetella asuntoon tai taloyhtiöön liittyviä asioita. Kaikkiin ostajaehdokkaiden kysymyksiin vastaa vain lukeeko se isännöitsijäntodistuksessa. Suurin osa näistä myyntiesittelijöistä on mielestäni aika luusereita jotka ajautuvat alalle.

    • suurin osa aivan kykenemätt...

      No vähän ristiriitainen kysymys. Halpa kun ei ole yleensä hyvä. Jos valitset markkinoiden halvimman ja sitten saat jonkun uunon joka vain seisoo asuntonäytössä jakamassa esttelylappuja eikä jaksa opetella asuntoon tai taloyhtiöön liittyviä asioita. Kaikkiin ostajaehdokkaiden kysymyksiin vastaa vain lukeeko se isännöitsijäntodistuksessa. Suurin osa näistä myyntiesittelijöistä on mielestäni aika luusereita jotka vain ajautuvat alalle.

      Itse ostan mieluummin asunnon omuistajalta suoraan kun voi kysyä asoita mihin välittäjä ei koskaan kykene vastaamaan tai edes haluakaan vastata. Itse kun ostan asuntoa oli kyse sitten minkälaisesta tahansa olisi hyvä tietää asoita kuten naapurit/ketä asuu seinän takana/kenties koiraperhe/lapsiperhe? :) Kuuluvatko äänet hyvin naapuriin? Onko kesällä kovin kuuma tai taas talvella kylmä? Omistaja tietää myös usein taloyhtiön kunnosta paljon enemmän kuin mitä lukee pelkästään isännöitsijäntodistuksessa. Joistakin suuristä remonteista on voitu keskustella vuosia mutta kun asiasta ei ole päätöstä sitä ei yleensä lue isännöitsijäntodistksessa. Omistajalta voi myös kysyä asunnon remonteista ja saada hyvinkin yksityiskohtaista tietoa. Onko kenties myynnissä oleva talon rakentanut omistaja itse iltatöinä vai onko hommiin pakattu ammattimiehet? Nämä on sellaisia asioita mihin saa aina vastauksen omistajalta ja kannattaa kiinnittää huomiota. Asia kun on niin että omistaja muistaa pienetkin asiat oikein. Surullisen usein törmään kiinteistövälittäjän suusta tuleviin suoriin virheisiin. Tämän huomaan kun käy vaikka omassa taloyhtiössä olevassa asu.näytössä ja kun itse tietää kaikki faktat niin ne eivät aian täsmää välittäjänjuttujen kanssa.

    • Ensi asuntoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe