Luin hiljattain tutkimuksen jonka mukaan miehet valitsevat elämänkumppanikseen alitajuisesti mieluummin vaalean naisen, tummemat piirteet omaava nainen koettiin haasteellisena seikkailuna, ei siis vaimomatskuna. Yleensä voidaan ajatella, että heteromaailman lainalaisuudet eivät lespolandiassa päde, mutta miten sinä ajattelet? Onko värillä väliä valintoihisi ja sytyttääkö tummat vai vaaleat enemmän?
Tumma vai vaalea ?
39
4511
Vastaukset
- Rosie*
Minulla on ollut taipumusta ihastua tummiin naisiin. Myös niistä julkkisnaisista, joita pidän hyvännäköisinä, suurin osa on tummia. Nyt olen kuitenkin ihastunut vaalean naiseen (ja mikä parasta, hänkin on ihastunut minuun :D). Eli ei ole värillä väliä.
- Sidi
Kyllä tummat naiset kolahtaa enemmän... en tiiä miksi juuri näin :) Tummuuden lisäksi jos vielä ripaus tulisuutta niin aina parempi.
Kyllä joskus tietty iskee jokunen vaaleekin tapaus näköpiiriin, MUTTA... Voi olla, että pari elämääni eksynyttä perinteistä blondibimboa takavuosilta kummittelee edelleen alitajunnassa.
- Karoliina
Olen tummahko, mutta olen aina pitänyt enemmän vaaleista ihmisistä kuin tummista, joten musta tuntuu, että tumma tykkää enemmän vaaleista kuin tummista. Päinvastainen kiehtoo?? Toisaalta kun näen lähes itseni näköisen, en tiedä mitä ajatella?? :) :)
- väliä
kunhan on punainen! Tai musta. Oikeastaan valkoinen. Useimmiten kai kuitenkin vaalean- tai tummanruskea - näillä kulmilla. Kaikista ihastuksistani ja suurista rakkauksistani enin osa on suomalaisittain maantien värisillä hiuksilla siunattuja. Mutta, tytöt, entäs hiusten pituus??!!!
- mmmörkö
En ainakaan tietoisesti "suosi" kumpiakaan, vaaleita taikka tummia. Taaksepäin tarkasteltaessa ihastukseni ovat kuitenkin olleet paria poikkeusta lukuunottamatta tummia. Nykyinen myös :)...
- enemmän
tässä mun sarja: vaalea, vaalea, tumma, vaalea, kalju, tumma, vaalea, vaalea
kyllä siis täytyy myöntää, että otan vaaleat vakavammin - kiehtovat...
Jostain syystä tummat kiehtovat minua usein vaaleita enemmän. Jos esimerkiksi kadulla vastaan kävelee kaksi naista, tumma ja vaalea, katse kiinnittyy yleensä ensimmäiseksi tummaan. Existäni ja tapailemistani naisista ainoastaan yksi on vaalea, muut tummia - tai punaisia. :)
Värillä ei ole minulle mitään väliä, mutta näin olen vain todennut asian olevan.- Blondinos
Ehdottomasti tummat brunetet kääntää pään! En ole ihastunut ainoaankaan blondiin ja ja ne ei vaan kolahda, vaikka muuten nätti olisikin. Itse olen luontainen blondi (en korvien välistä ;-)) ja siksi kai tummat kiehtoo. Yhellä ihanaisella on tummat lyhyehköt hiukset, mustat ripset, mustat kulmat, tummanvihreet silmät. Hieman olen myyty.. Hiusten pituudesta vielä, en pidä pitkäkutreista, max pituus suurinpiirtein revityt hiukset olkapäille, mutta ei mikään lettipituus. Itsellä oli aiemmin pidemmät, mutta nykyään aika lyhyet. Heh, taidan olla hieman kranttu, mutta ei voi mitään. Näihin kriteereihin pitäis vielä saada mahtumaan se mahtava luonne ja persoona, pilke silmäkulmaan, älykkyys ja huumori. Onko heitä?
- ManGoPuré
Tumma ehdottomasti!
En tiedä,mutta vaaleat ei sitten millään sytytä :/ - olen_
tumma ja aina myös tummiin ihastun. En tiedä miksi, kun ei niissä blondeissakaan sinällään mitään vikaa ole.
- sanit
ihastun yleensä vaaleisiin,lyhythiuksisiin naisiin (yhtä tummaa,pitkähiuksista rokkimimmiä lukuunottamatta) ja itse olen myös suht. vaalea ja lyhythiuksinen
- huua
näyttäisi painottuvan toi brunette-osasto ... Vaan jos tosiaan kysyit värin vaikutusta elämänkumppanin valintaan, niin en osaa oikeasti sanoa! Jos sillä on merkitystä, se on tidostamatonta (aivan kuten siinä esimerkiksi ottamassasi tutkimuksessa miehet valitsivat "alitajuisesti").
Tietoisella tasolla tekisi mieli väittää, että ihan muut asiat ratkaisevat. - LaikaQ
Ei ole ollut värillä väliä silloin kun tunteet ovat syttyneet. Kauniita naisia on kaikissa väreissä ja ennen muuta tärkeintä on koko olemus ja se mitä sisältäpäin sinkoaa ulos.
Mutta kyllä brunetet ovat minunkin makuuni ja yksi semmoinen ihan aito on kainalossakin. Tykkään myös kovasti punapäistä, erityisesti niistä kupariin vivahtavista.
Tuo tummien haasteellisuus on kyllä ihan kukkua. Voin sanoa ihan kokemuksestakin, että heitä on moneen junaan - ihan siitä tuikitavallisesta ja hiirenhiljaisesta vakuutusvirkailijasta aina silmät vilkkuen liihottelevaan flirttiin. - Erilainen_nainen
värillä ei ole väliä. Ainoastaan se mitä pään sisällä on merkitsee. Oma kulta on tummahiuksinen, mutta hän ei ole kulta siksi. Hän on ihana ihminen.
- tumma ja tulinen ja
niin on nämä tyttöystävätkin ollut ensimmäinen tyttöystävä oli puoliks afro ja intiaani tummat saa vaan mun pään kääntymään.
- Grrr!
Jos naisella on tummat pitkät hiukset, niin ainakin mun pää kääntyy 360 astetta! Eli tummiin kiinnitän enemmän huomiota ja itsekin olen tumma.
- bit
Olisi pitänyt testata tätä, kirjata kiinnostuneet ihan muistiin! Omat hiukset kun ovat olleet mustat, ruskeat, punaiset, tummanvaaleat ja blondit. Aika syötävä julkibutchi osoitti ihastuksensa kun olin oranssi.
Ja se on kyllä totta, että miehet pitävät vaaleaveriköistä... Minä pidän afroista. Vakavasti: ei väliä.- Anonyymi
Ja eivät kyllä todellakaan pidä. Haloo. Ainakin iso 8sa Pohjoismaalaisista miehistä pitää kyllä tummista enemmän.. Hohhoijaa...
- perää katselen
toteaa tämä tumma nainen
- tykkään..
.. lyhyillä hiuksilla. itte myös tumma ja lyhyt tukkanen. (kulmatkii on niin mustat että on kyselty että värjäänkö XD) tummaihoset on kyllä kaikkein syötävimpiä! Mutta, en silti hiusten tai ihon värin _tietoisesti_ anna vaikuttaa kumppanin valintaan. ulkonäkö kyllä vaikuttaa, sen myönnän. Juuri nyt odotan mielenkiinnolla treffejä mukavan oloisen vaalian tytön kas :)
- rakkautta ensisilmäyksellä
Ja jokainen nainen oli vaalea.
Huomaan kyllä, jos tumma nainen on kaunis, ja ihailen hänen kauneuttaan, mutta se vaan ei vetoa minuun.
Itse olen tumma.
Yleensä lesbomaailmassa vaikuttaa sukupuoli. - usein ollut....
Jostain syystä viimeisimmät ihastukseni ovat olleet vaaleita. En kuitenkaan koe etsiväni erityisesti vaaleita.
Nykyinenkin silmäteräni on oikeasti bruenette, joka värjää vaaleaksi.
Suurin osa maailman "vaaleista" naisista on oikeasti pikimustia hiuksiltaan, joten tuo vaaleus on hankittu ominaisuus, ei perinnöllinen.
Toisin on tietenkin täällä pohjolassa, josta kuulemma tulee löytymään maailman viimeinen aidosti vaaleahiuksinen ihminen. - Anonyymi
Jännä että iän myötä olen alkanut ajatella että olen eri asia kuin hiukseni, ne eivät määritä minua. En enää halua että minut nähdään sinä naisena jolla on pitkät vaaleat hiukset joten väri ja pituus muuttui. Vaikka pidin pitkistä ja vaaleista mutta ne antoivat väärän mielikuvan. Voisikohan olettaa että nyt minuun kiinnittäisivät huomiota eri henkilöt kuin ennen (setämiehet). Ja entä jos missaan elämäni naisen vain siksi että hän on hetkellisesti blondi tai näyttää heterolta eikä siksi kannata vilkaista toista kertaa.
- Anonyymi
Nuorena vaimolla pitkät tummat hiukset ,nykyään vanhana lyhyet hopeaiset :)
Gracias a la Vida !
Lemmenkäinen - Anonyymi
Katson kyllä naisen väritystä, kontrasteja, kokonaisuutta. Maskuliinisemmallakin silmiä, ihoa ja elekieltä, miten kantaa itsensä, kauniit kädet, pituus. Mutta olenkin tällainen esteetikko😉
- Anonyymi
Punertavat hiukset naisilla on HOT.
- Anonyymi
Täytyy todeta,että tummat naiset saavat kiinnostukseni heräämään ja niissä on sitä jotain.
Nyt ihan lähiaikoina olen kiinnittänyt huomiota myös punatukkaisiin naisiin 😊 Tärkeintä ihmisessä on koko kokonaisuus ja hänen luonteen piirteet. - Anonyymi
Jollain tapaa vaaleat viikingit tai punahiukset ja -partaiset saa minun sydämeni sykähtämään enemmän kuin tummat. Niinkuin se ihana näyttelijä Kristoffer Hivju. <3
Poikkeuksena muualta tulleet, jos heissä on muutenkin sitä jotain. ;)- Anonyymi
Voitteko te bisset/heterot jutella miesihanteistanne muualla jatkossa?
- Anonyymi
Punertava tai vaalea sytyttää. Itselläni tummat/ruskeat hiukset
- Anonyymi
Hiusten, silmien ym. värillä ei ole mulle mitään väliä.
Ei väliä, kun on mun silmään namia. 😊
- Anonyymi
Muistan kuulleeni, että taivas on sininen ja valkoinen. Siinäpä jo suuri virhelause. Sitäpä vois sanoa niinkin, jottei harjaantumaton silmä erota värisävyjä kirkkaalta taivaalta.
Ihminen näkee vain sen, mitä haluaa nähdä. Värittää sävyjä mielensä mukaan.
Jos ihminen miellyttää, ei sillon oo hiuksien väritys oleellinen. Silmien väritys on ekana huomiossa, jos ne on nätit ni kaikki muukin on. - Anonyymi
Vaaleat vetoaa jokseenkin enemmän 🤔
Itsekkin vaalea.
Mutta ei se hiustenväri mikään ratkaiseva tekijä ole kuitenkaan 🤷♀️ - Anonyymi
Ei väliä ja monilla hiusten väri muuttuu useaan kertaan.
- Anonyymi
Vastaan ei "räväkkä" =lähes kalju, violetti tai vihreä ja sen mukana metallia kasvoissa.
- Anonyymi
Kuka tuollaista passaa uskoo? Ainahan toisaalta sanotaan, että vaaleat yhdeksi yöksi ja tummat vaimoiksi. Sekin ihan samanlainen stereotypia, mutta päinvastainen. Millainen ihminen uskoo kaiken lukemansa ja kuulemansa? Haloo, jotain kriittisyyttä näitä "tutkimuksuakin" kohtaan.
- Anonyymi
Mutta jos onkin toinen puoli hiuksista blondina ja toinen mustana, niin tuleekin tenkkapoo. Vai onko siinä sitten samassa pakkauksessa sekä että?
- Anonyymi
Höpöhöpö, taidat olla ihan helvetin yksinkertainen kun uskot tuollaisia "tutkimuksia". Muutenkin tummia naisiahan on aina perinteisestikin pidetty juuri "vaimomatskuna", ei vaaleita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579