perhehuone vai ei?

annib

nyt kun synnytys alkaa vähitellen lähestymään, niin kovasti olen pohtinut, että pitäisikö yrittää päästä perhehuoneeseen. itsestäni se olisi ihan kiva, ei tosin mikään välttämättömyys. ajattelin vain, että pääseekö isä paljon helpommin mukaan vauvan hoitoon, jos on alusta asti mukana touhussa (perhehuoneessa).

mies on sitä mieltä, että olisi vielä töissä niin kauan, kun minä ja vauva pääsemme kotiin ja jäisi sitten isyyslomalle.

kertokaahan mielipiteitänne! :)

9

1274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uninen123

itsellä ainakin hyvät kokemukset perhehuoneesta.kannattaa ehdottomasti,tuore isä opetetaan perushoitoon samalla kun äidille opetetaan aamu- ja kylvetysrutiinit.helpompi palata kotiin kun molemmat samalla viivalla,eikä tarvitse opastaa.lisäksi 3vrk sairaalassa yksin on tylsää,isästä saa seuraa ja samalla saa eri tavalla yksityisyyttä kuin normihuoneessa ollessa,jossa saattaa olla useampi äiti vauvoineen.

• ...

Meillä ainakin isäkin osallistui ihan yhtälailla vauvan hoitoon kun pääsimme kotiin, vaikka emme perhehuoneessa olleetkaan. Tosin oli vähän epämukavaa olla 4 hlön huoneessa, kun toistenkin äitien vauvat valvottivat yöllä, ja miehet ja vanhemmat lapset kävivät vieriluilla päivisin...

Jos rahaa on ihan silleen reilusti, niin kyllä se perhehuone on varmaan mukavampi.

• reilusti

Edellinen kirjoittaja kommentoi perhehuoneesta rahanäkökulmasta jota en ole tullut itse ajatelleeksi lainkaan lähestyvän synnytyksen osalta. Eli mitä perhehuoneessa ja tavallisessa huoneessa olemiset maksaa?

• täällä
        reilusti kirjoitti:

Edellinen kirjoittaja kommentoi perhehuoneesta rahanäkökulmasta jota en ole tullut itse ajatelleeksi lainkaan lähestyvän synnytyksen osalta. Eli mitä perhehuoneessa ja tavallisessa huoneessa olemiset maksaa?

Elikkä meillä täällä Oulussa on 60euroo yö perhehuoneessa ja tavishuoneessa 26 euroo.. eli eiköhän joka paikassa suunnilleen samoissa pyöri.

• annib
        täällä kirjoitti:

Elikkä meillä täällä Oulussa on 60euroo yö perhehuoneessa ja tavishuoneessa 26 euroo.. eli eiköhän joka paikassa suunnilleen samoissa pyöri.

onko tuo 60 e molemmilta henkilöiltä yhteensä vai erikseen? tiesin kyllä, että kalliimpaa on, mutta aika paljon kalliimpaa näköjään..

• Sentään
        annib kirjoitti:

onko tuo 60 e molemmilta henkilöiltä yhteensä vai erikseen? tiesin kyllä, että kalliimpaa on, mutta aika paljon kalliimpaa näköjään..

60e per yö yhteensä kahdelta hengeltä, ja pitää sisällään sekä isän että äidin ruuat. Näin ainakin siis Oulussa.

• moikkeliskoikkelis

Minä sain olla ihan kahden hengenhuoneessa ja huonekaveri oli tosi mukava, eikä mitään huonoja kokemuksia jäänyt. tietty olis varmaan mukavampi olla ihan perheen kesken, mutta kyllä isä saa olla lapsensa luona niin paljon kun haluaa ihan tavan huoneessakin. meillä isä kävi päivittäin olemassa meidän luona ja huonekaverillakin perhe vieraili pitkiäkin aikoja. Kannattaa vaan suhtautua positiivisesti huonekavereihin.Mun huonekaveri olis tuonu mulle aamukahvinkin sänkyyn, kun ite olin just tullu synnyttämästä ja kävely oli vielä varovaista ja kankeaa. Positiiivinen asenne vaan mukaan, niín tavan huoneessa pärjää vallan mainiosti.

• kokemus...

en ollut pyytänyt perhehuoneeseen, mutta koska osastolla oli täyttä,päästiin perhehuoneeseen.olihan se kiva kun oli oma huone ja rauha, mutta silti isä ei saanut sinne jäädä yöksi.en ymmärrä miksi näin.perhehuoneosastolla ei vauvoja oteta hoitajien luo hoitoon ja näin olin siis yksin vauvan kanssa.vauva valvoi kaiket yöt ja olin siis aivan pokki.aamulla vierailuajan alkaessa pyysin heti mieheni paikalle,että saisin itse edes tunnin nukkua ja toipua rankasta 3vrk synnytyksestä....huokastiin helpotuksesta kun päästiin kotiin!

selvitä kunnolla minkälaiset on käytännöt sinun sairaalassasi!

• jorvissa

moi.

me olimme perhehuoneessa ja olin todella tyytyväinen siihen. Sairaalassa olimme 3päivää, myös mieheni yöpyi siellä ja vietti muutenkin päivät. Hintaa tuli yhteensä sairaala reissusta n.200e. Olin ennen synnytystä yhden yön yksin sairaalassa,

Perhehuoneessa sain todella hyvää hoitoa itselleni (synnytin kiireellisellä sectiolla) ja myös mies perehdytettiin vauvan hoitoon. Ruuat kuului tietenkin hintaan kaikki hoitotarvikkeet. Vauvan jätimme välillä hoitajille hoitoon hetkeksi, esmi. 30min ja kävimme kahvilla jne.

Jäi tosi hyvät muistot:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe