ISS ja pimitetyt palkat

mooooooooooooooikkka

Olen kuullut, että ISS:llä olisi kovin yleistä maksaa vähemmän palkkaa kuin pitäisi. Tiliotteet saa tarkistaa moneen kertaan suurennuslasin kanssa ettei vahingossakaan tulisi vedätetyksi.

Tiliotteesta puuttuu välillä sitä sun tätä, ja kun menee selvittämään asiaa, niin pomo huutaa naama punaisena sylki roiskuen, että "ei siitä voi puuttua mitään", vaikka ei itse asiasta tiedä.

Mutta täytyyhän niiden rahojen jossain näkyä? Pomojen taskuissa vai missä?

Kaikki eivät huomaa tai uskalla ottaa kusettamista puheeksi peläten huonoon valoon joutumista pomojen silmissä.

13

3622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

      tilinauhaa eli palkkalaskelmaa. No ei tuo lipsahdus mitä haittaa, kun valitettava tosiasia tuli esille. Kusevat silmään niin että kirveltää.:( Ja jos yrität pitää puoliasi ja vaadit oikaisua, sinusta tehdään se paska joka on aina valittamassa. Sen jälkeen tunnet kyllä nahoissasi (ja tilipussissasi) sen, että kuulut luokkaan nolla.

      • xxxxx

        Issillä tein tunteja ja pahimmillaan on puuttunut palkkalaskelmasta 15h! Sen jälkeen tarkistin kaikki palkkalaskelmat ja sieltähän puuttui kivasti tunteja. Pomoon vaan yhteyttä ja katsottiin kaikki läpi, minun omista lähettämistäni työtuntilistoista. Natisematta maksettiin vielä hiukan suurempaa palkkaa puuttuvilta tunneilta ja iltalisätkin yölisinä :)

        Ihan kiva, mutta olen irtisanonut itseni yli viikko sitten ja vieläkään ei ole tullut palkkaa :(


      • liksaa
        xxxxx kirjoitti:

        Issillä tein tunteja ja pahimmillaan on puuttunut palkkalaskelmasta 15h! Sen jälkeen tarkistin kaikki palkkalaskelmat ja sieltähän puuttui kivasti tunteja. Pomoon vaan yhteyttä ja katsottiin kaikki läpi, minun omista lähettämistäni työtuntilistoista. Natisematta maksettiin vielä hiukan suurempaa palkkaa puuttuvilta tunneilta ja iltalisätkin yölisinä :)

        Ihan kiva, mutta olen irtisanonut itseni yli viikko sitten ja vieläkään ei ole tullut palkkaa :(

        Mulla on palkat ollu kohdallaan,ehkä joskus parin tunnin heittoja suuntaan jos toiseen.Aina on kyllä korjattu.Pomon laskutaidostahan tässä taitaa olla kyse,joku osaa laskea joku ei.


      • laskutaidosta
        liksaa kirjoitti:

        Mulla on palkat ollu kohdallaan,ehkä joskus parin tunnin heittoja suuntaan jos toiseen.Aina on kyllä korjattu.Pomon laskutaidostahan tässä taitaa olla kyse,joku osaa laskea joku ei.

        kyse, kun teen tuntilappuni, lasken itse kaikki valmiiksi, pomon ei tarvii muuta kuin laittaa ne palkanlaskijalle...
        Kusettaa se pentele...


      • tätä?
        xxxxx kirjoitti:

        Issillä tein tunteja ja pahimmillaan on puuttunut palkkalaskelmasta 15h! Sen jälkeen tarkistin kaikki palkkalaskelmat ja sieltähän puuttui kivasti tunteja. Pomoon vaan yhteyttä ja katsottiin kaikki läpi, minun omista lähettämistäni työtuntilistoista. Natisematta maksettiin vielä hiukan suurempaa palkkaa puuttuvilta tunneilta ja iltalisätkin yölisinä :)

        Ihan kiva, mutta olen irtisanonut itseni yli viikko sitten ja vieläkään ei ole tullut palkkaa :(

        " Ihan kiva, mutta olen irtisanonut itseni yli viikko sitten ja vieläkään ei ole tullut palkkaa :( "

        Tarkoitatko lopputilipalkkaasi? Se tulee normaalina palkanmaksupäivänä, kuten työsopimuksessasi lukee.


      • Neuvo
        laskutaidosta kirjoitti:

        kyse, kun teen tuntilappuni, lasken itse kaikki valmiiksi, pomon ei tarvii muuta kuin laittaa ne palkanlaskijalle...
        Kusettaa se pentele...

        Hei!
        Näin se vaan on, että mm. suuressa Suomalaisessa yrityksessä on palkoissa melkeinpä jatkuvasti virheitä. Ja tietysti aina niin päin, että työntekijälle maksetaan liian vähän? Ei voi olla pelkkiä huolimattomuusvirheitä, kun niitä on monella ja melkein joka palkassa. Kuulin, että esimies laskee palkat ja palkanlaskija ainoastaan tekee paperityöt. Siis päätelmä on se, että esimies jotain niistä pienenevistä palkkakuluista itselleen hyötyä saa.(ehkä saa pitää työpaikkansa)
        Läheiselleni kävi niin, että kun tarkastin lomapalkan, niin siitä puuttui 100 euroa. Ja kun halusin tarkistaa edellisen vuoden lomapalkan, niin jälleen sama juttu. Korjaaminen kestikin sitten jonkin aikaa. Vaikka virheet tulisi korjata pikaisesti!
        Kyse on siis pienipalkkaisista tuntityöläisistä. Esim. siivousalan työntekijöistä sekä sanomalehden jakajista.


    • hyvät hyssykät

      Mä en ymmärrä tätä valitusta, en- en- ja en.
      Millaisia työsopimuksia nykyään tehdään, jos aina palkoista puuttuu jotakin?

      Tekevätkö työntekijät nykyään tunteja miten sattuu ja itse ilmoittavat tuntinsa? Minulla on aina ollut tuntimäärä esim. 4 tuntia ja palkka maksettu sen mukaan. Ylitöistä sovitaan erikseen ja palkkis on se, jolle kyselyt puuttuvista tunneista ilmoitetaan. Ei missään suomi24-sivuilla.

      Opiskeluaikoina siivosin aikoinaan, nykyään taloushallinnon työntekijä, palkkiksen apuna.

      • saisi valittaa?

        Ei se sulje pois käytännön toimimista. Päinvastoin on hyvä tietää missä firmoissa ei hommat toimi. Sananvapaus kun on kaikilla, jopa siivoojilla. Jos sä olet joskus siirtänyt likaa paikasta toiseen opiskeluaikana niin se ei tee susta jotain yli-ihmistä.


    • Neuvo

      Hei!
      Palkat on tultava oikein ja ajallaan.
      Mutta tosiasia on se, että nykyisin pienpalkkaisia kusetetaan ihan olan takaa.Ja nimenomaan tuntipalkkalaisia. Ennen suurin osa olikin kuukausipalkkalaisia,ja virheet huomasikin nopeasti.
      Ilmeisesti luullaan, että eivät osaa lukea omaa palkkanauhaansa. Ja valitettavan moni vaan nielee vääryydet.Siinä on tietysti vaarassa oma työpaikka, mikäli asiasta valittaa.
      Pitäkää puolenne ja viekää asia eteenpäin, mikäli joudutte irtisanotuksi, kun vaaditte oikeuksianne!

    • kojihyug

      menin tammikuun alusta kyseiseen firmaan töihin ja joka tilistä on puuttunut tunteja.eikä niitä millään meinata korjata.pitää varmaan liittoon alkaa ottamaan yhteyttä niin jos jotain tapahtuisi...ja palkkalaskelma on muutenkin kauhean epäselvä...ei paljon työnteko huvita riistopalkalla...

    • Anonyymi

      Pitää paikkansa,aina puuttuu, tai on myöhässä.

    • Anonyymi

      Kuutamolla on raketti yhtiö!

    • Anonyymi

      Kummallista touhua, koska mobilogin kautta ISSn porukka leimaa tunnit, ja sen mukaan juostaan kuka missäkin. Kohdeaika näkyy työ määräyksestä, ja ei ole huomioon otettu siirtymiä, vaan vähän aiemmin on lähdettävä eteenpäin. Muuten saat kuulla vali vali kuinka kohdeaika on ylittynyt, vaikka miten selität.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe