käykö honda shadow aloittelijalle

Kyselevä

Moi mites on,onko honda 750 shadow spirit hyvä peli aloittelijalle.Tuli jo istuttuu kyydissä ja tuntu hyvän kokoiselta mulle(175/85).oon ajellu vaan ennen skoottereilla eikö ole kokemusta paljon kytkimestä.
paljon siinä muuten on tankin tilavuus ja pitkällekkö sillä tankillisella pääsee.

53

19176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nerkko

      Jos vaikka GOOGLAISIT niin saattais löytyä teknistä tietoa.

    • Hondisti

      Shadow ei käy kenellekään, eikä mihinkään käyttöön. No, ehkä kierrätysmetalliksi. Pidä näppisi erossa custompaskoista, jos haluat Motoristiksi: me Motoristit halveksumme ja vihamme custom-pellejä, eikä moisilla paskakasoilla (ei kuskeilla eikä pyörillä) ole asiaa Motoristien kokoontumisiin. Muista tämä!

      Kannattaa hankkia vm. -05 tai uudempi sporttipyörä, joko CBR 600 tai CBR 1000. Myös Suzukin GSXR -mallit ovat oikein hyviä, samoin Yamahan R-1 ja R-6. Muita pyöriä ei kannata oikeastaan edes harkita.

      Tervetuloa mukavien ihmisten pariin Motoristiksi!

      • harvinaisen pöljä

        hondisti!!!!!!!


      • M.R.

        Tavallaan mä ymmärrän, mitä sä tarkoitat ja olen jopa saa mieltä. Yes!!
        Mut ei nyt olla noin jyrkkiä, koska onhan custom yleensä aivan älyttömän helppo ajettava niillä nopeuksilla, mitä niillä "pystyy" ajamaan.
        Alottelijoiden pyöriähän ne ovat. Ja oikein hyviä siinä käytössä!!!
        Oikeein hyvää kevättä kaikille!!!


      • hodnisti.

        mene hankkimaan noita cccp-r pyöriä, ovat hengenvaarallisia, suurin osa onnettomuuksistä ajetaa noilla hondistin mainitsemilla pyörillä.

        customit on vakaita ja turvallisia pyöriä. pysyvät tiellä ja kestävät pitkään.


      • vanhastara

        Mitä paskaa jauhanet ? Et kyllä ole mkään motoristi!Minäpä ajelen vanhana äijänä vanhalla shdovillani sellaisia päivärupeamia että takulla häpeäisit jos tietäisit!Näin ON. Shadow on varma peli!


      • selvittää

        se yläaste kunnialla läpi. Ja sen jälkeen tiukka puristus rippikoulussa. Ja viimeistään 19 vuotiaana aknekin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Poika, edessäsi on lupava tulevaisuus.


      • joukio

        Ilman muuta kannattaa ostaa customi,kyllähän noita muovikasoja tuntuu pyörivän jaloissa ihan riesaksi asti.Oikeet sedät ja tädit nautiskelee satulassa, siis customin sellaisessa.Mut toisaalta jos rahasta tekee tiukkaa eikä ole vielä kasvanu isoks niin kai noitten muovirimpuloitten kanssa sit vissiin on kai ihmisen pakko pelehtiä.Varsinkin kun niiden maatumisprosenttia on aika heikko..siis jos tommosen muovipyörän vaikka koittas kompostoida eikä se häviäis ni olis kusessa eikä nukuttais pitkää aikaa.


      • mats

        Eipä oikeen ilkeä vaihtaa lajiketta eli siis jotenkin tuntus oudolta asennolta vaihtaa maisemaa takapuoli pystyssä kun on tottunu istuun sen päällä.Ja itse kun ajelen ympäri pohjoismaita niin varsinkin Ruotsissa tulis hermostunu olotila kun ahteri olis ikäänkuin tarjolla varsinkin kun itse ajelen customilla enkä ole tottunut että "Sundinit" ihailee kuljettajan habitusta.


      • puristin

        Nää on kyllä niin hauskoja muovimopoja että vallan.En kyllä tiedä mihin laittaisin jos kyseistä härveliä mulle joku tarjois.Ilmeisesti kun tai jos laisinkaan shokista toipuneena tarjoisin edellä mainittuja tuotteita lähimmälle TupperWare esittelijällä uusiokäyttöön.(toki häpeillen ja ihmetellen vielä muovin haaskuuta).Niinse kehitys kaiketi menee eli ensin oli Lego-sarja ja nyt ne on tunkenut sen saman materiaaliannoksen noihin muovimopoihin eli lopputuloksena tuntus olevan sama leikkiikö Legoilla vai nolaako itsensä muovimopon selässä.


      • shadows c2
        mats kirjoitti:

        Eipä oikeen ilkeä vaihtaa lajiketta eli siis jotenkin tuntus oudolta asennolta vaihtaa maisemaa takapuoli pystyssä kun on tottunu istuun sen päällä.Ja itse kun ajelen ympäri pohjoismaita niin varsinkin Ruotsissa tulis hermostunu olotila kun ahteri olis ikäänkuin tarjolla varsinkin kun itse ajelen customilla enkä ole tottunut että "Sundinit" ihailee kuljettajan habitusta.

        joo osta shadows noi jutut on homokyykkypyörien sällie paskapuhetta shadows on varma pyörä ja helppo ajella jos haluat cruisailla eikä reikä päässä lennättää


      • Kyselevä

        Kato kato kaveri osaa jo kirjottaa ,ei hienoo hei.


      • japaljon
        Kyselevä kirjoitti:

        Kato kato kaveri osaa jo kirjottaa ,ei hienoo hei.

        Pienenkokoinen on tuo honda ja tehoton mutta juuri tuo fyysinen koko alkaa nopeasti kiusaamaan,sopii lähinnä naisille,niin ja muuten koneen kyljetkin on kyllä muovia hondassa .......yäk...


      • Motoristi69

        Mitä ihmettä sporttipyörillä yleensä tekee, eihän ne edes muistuta moottoripyöriä, sellaisia koteloitua paskoja kaikki! Katoppa vähän miltä näyttivät ennen vanhaan moottoripyörät, customeilta. Ne ovat kuitenkin olleet moottoripyörien esi isiä!


      • moto1969

        Mitä ihmettä sporttipyörillä yleensä tekee, eihän ne edes muistuta moottoripyöriä, sellaisia koteloitua paskoja kaikki! Katoppa vähän miltä näyttivät ennen vanhaan moottoripyörät, customeilta. Ne ovat kuitenkin olleet moottoripyörien esi isiä!


      • BMW S1000RR

        Olen hondistin kanssa täysin samaa mieltä. Isäntä osti Honda VT 750 customin ja täytyy kyllä sanoa että uskomattoman paska ajettava. Minusta moottoripyörän pitää olla hauska ajaa, sellainen että siitä nauttii. Kyllähän customillakin pääsee paikasta A paikkaan B mutta ei se kyllä mitään sen kummempia tunteita herätä toisin kuin kunnon sportti pyörä.


      • customeissa sitä on
        BMW S1000RR kirjoitti:

        Olen hondistin kanssa täysin samaa mieltä. Isäntä osti Honda VT 750 customin ja täytyy kyllä sanoa että uskomattoman paska ajettava. Minusta moottoripyörän pitää olla hauska ajaa, sellainen että siitä nauttii. Kyllähän customillakin pääsee paikasta A paikkaan B mutta ei se kyllä mitään sen kummempia tunteita herätä toisin kuin kunnon sportti pyörä.

        Et ole täysikokoisella 1700-2300 cm3 customilla ajanut, tuskin edes pystyisit. Niissä on nykyään järjestään vääntöä yli 150 Nm pienillä kierroksilla, tehoakin 100hv ja yli, ei kyllästy millään ajamiseen, siinä sitä on jotakin, täysin tunnottomia kuormalle ja ylämäelle, hyviä ajaa myös mutkatiellä. Sellaisen rinnalla sporttipyörä näyttää pieneltä lasten lelulta ja tuntuu ajossa vinkulelulta, joka ei sytytä missään mielessä.


      • customisti1

        kovin mukavalta vaikutatte te"motoristit".... kun customilla ajaa ei riemulla rajaa!


      • Masakii

        Tuollaisella kielenkäytöllä ei ole asiaa mihinkään kokoontumisiin.Taidat olla neropatti jolla ei ole koskaan ollut minkäälaista motaria!


      • Anonyymi

        Kuullostaa äärimmäisen mukavalta.-


      • Anonyymi

        apina kirjoitti muka asiaa mikä on oikea motoristi


    • että kaikki käy

      se on lähinnä kuskista kiinni miten lähtee... kaikkeen tottuu, itelle customi on kömpelö, koska olen aina ajanut sporttia, mutta taas kaveri jolla on HD niin sen mielestä kyykyt on ku nu**is linkoavaa pesukonetta niin että hampaat tippuu. Eli makuasia toiset tykkää äidistä toiset tytöstä, ja nykypäivänä jotkut myös isästä...

      • Ei-sohvailija

        Niin onhan meillä tosiaan se Gold Wing porukka.


    • huonoinkaan

      Onhan siinä painoa melkoisesti sekä pitkä akseliväli. Mutta moottori on miellyttävä käytössä. Varovasti vain alkuun niin kyllä se siitä.

      Ja kun ostit suoraan customin ei tarvitse heti vaihtaakaan. Useinhan nuori ostaa ensi jonkun muoviraketin ja iän ja järjen karttuessa ostetaan sitten kunnon äijäpyörä kun perse pystyssä ajaminen alkaa tuntua nololta.

    • mukava peli

      Shadow on todella komea pyörä. Ja kun ostat sen ruiskulla olevan, niin 14 l:n tankillisella pääset n.400km, kun kulutus on n.3l(100km.

      • lisäys

        Huomasin vasta nyt, että kysyitkin juuri tuosta Spiritistä eli ruisku Shadowsta.


      • Anonyymi

        Eikö se ole niin että, kun jätät sen parkkipaikalle tai halliin ja jos et käänny ja katso sitä mennessäsi niin oot ostanut väärän pyörän . Mä kyllä vilkasen monta kertaa. Bmw


    • piitsu10

      ostin itse Honda Shadow VT600 ja en ole ollut muuta kuin tyytyväinen naismotoristi. pyörä on nätti ajaa ja käsitellä eikä kaunis ulkomuoto harmita yhtään. itse kuulun myös siihen ryhmään joka haluaa ajaa rauhassa ja nauttia maisemista eikä painaa tukkaputkella motarilla.

    • se kyllä

      tupperwaaran voittaa.
      Kyykyssähän aivan homo ajoasento,sopii sweduille!

      • Ihme

        Ootteko te ihmiset jostain syvästä etelästä? Tiedättehän; mandoliinit ja ruskeat hampaat? Tai sitten eskarissa?

        Naismotoristi ainoa, jolla jotain järkevää sanottavaa...


    • vastata tähän

      ...vaikka kysymyksestä on kauan....

      Olen ajellut nyt tämän kevään aikana varjollani n. 3500km, suhteellisen maltillisella polttoaineen kulutuksella.

      Se mitä olen itse jäänyt kaipaamaan, on hiukan enemmän vääntöä, ettei tarvitse kaikissa ohituksissa pykältää vaihdetta alaspäin. Tosin tämähän on aivan maku kysymys...kaikki eivät tahdo tehdä ohituksia, ja olla yhtä hätäisiä kuten allekirjoittanut.

      Pituutta on kertynyt vain 178 cm, mutta kun olen pitkä raajainen, niin joudun hankkimaan jalkatappien siirtosarjan, saadakseni paremman ajoasennon.

      Kaikesta huolimatta varjo on helppo ajettava, leppoinen matkakumppani ja mikä parasta....lähes kaikki pyörän ympärille kertyneet ovat pitäneet varjon ulkoisesta olemuksesta...

      • shadow kyseessä

        eli millainen pyörä sinulla on? itse olen kuullut että 600 Shadow olisi juurikin tuollainen "tukkoinen" ja minulle ehdotettiinkin vaihtoehdoksi 750... tosin pidän kyllä enemmän ihan vain rauhallisesta ajosta, eikä ole välttämätöntä päästä 100km/h.


    • 50 lähestyy

      Olen lukenut viestejä saadakseni käsityksen miten pyöräily kannattaisi aloittaa 48 vuotiaana ensikertalaisena. Kirjoitusten taso on masentavaa, kannattaako ollenkaan ryhtyä moottoripyöräilijäksi?
      Customit kiinnostaa. Aluksi kokeilisin halpaa 3...4 tonnin pyörää. Onko vanhemmissa pyörissä ongelmia? Mitä ikähaarukkaa voisi etsiä? Missä kilometreissä alkaa tulla ongelmia?

      • Ikämies

        Älä murehdu noista pikkupoikien jutuista. Itse ajelin kolmepuolikkaalla Hondalla 72, 73. Sitten olin ilman minkäänlaista ajokorttia 35 vuotta. Kun lapset kasvoivat isommiksi kuin jotkut palstan kirjoittajista ajattelin palata harrastukseen ja ajoin kortin. Silti ostin aluksi Yamaha Virago 250:n, kun sitä suositeltiin aloitteleville naisille. Itse en tosin ole nainen, mutta moni muu asia pyörässä miellytti. Olen ajellut nelisen tuhatta ja hauskaa on ollut, säistä huolimatta. Ensi kesänä tai sitten seuraavan hankin isomman pyörän, kun matkat alkavat suuntautua ulkomaille. Jos touhu taas ei enää kiinnosta rahaa on mennyt vain nelisen tonnia varusteet. Kyse on aina siitä, mitä touhulta hakee, mutta nuorille pojille tekisi mieli sanoa, että jännitystä saa elämään muutenkin. Koulutus, naiset, katolta hyppääminen ym. Eli mieti mitä haluat ja toimi sen ynnä fyrkkatilanteen mukaan. Turha rahanmenohan ottaa usein kaaliin enemmän kuin rullatuoliin joutuminen - joka liian tehokkaan fillarin kanssa saattaa myös tulla eteen. Tehoja ei Suomessa tarvitse kuin ohitustilanteissa, mutta jos halua lähteä maantielle kannattaa katsoa, että pyörässä on tilaa vielä matkatavaroiden pakkaamisen jälkeen. Äläkä unohda sateen haittaa! Pentuja kuuntelematta paljon touhusta nauttinut aikuinen mies.


      • näkökulmaa
        Ikämies kirjoitti:

        Älä murehdu noista pikkupoikien jutuista. Itse ajelin kolmepuolikkaalla Hondalla 72, 73. Sitten olin ilman minkäänlaista ajokorttia 35 vuotta. Kun lapset kasvoivat isommiksi kuin jotkut palstan kirjoittajista ajattelin palata harrastukseen ja ajoin kortin. Silti ostin aluksi Yamaha Virago 250:n, kun sitä suositeltiin aloitteleville naisille. Itse en tosin ole nainen, mutta moni muu asia pyörässä miellytti. Olen ajellut nelisen tuhatta ja hauskaa on ollut, säistä huolimatta. Ensi kesänä tai sitten seuraavan hankin isomman pyörän, kun matkat alkavat suuntautua ulkomaille. Jos touhu taas ei enää kiinnosta rahaa on mennyt vain nelisen tonnia varusteet. Kyse on aina siitä, mitä touhulta hakee, mutta nuorille pojille tekisi mieli sanoa, että jännitystä saa elämään muutenkin. Koulutus, naiset, katolta hyppääminen ym. Eli mieti mitä haluat ja toimi sen ynnä fyrkkatilanteen mukaan. Turha rahanmenohan ottaa usein kaaliin enemmän kuin rullatuoliin joutuminen - joka liian tehokkaan fillarin kanssa saattaa myös tulla eteen. Tehoja ei Suomessa tarvitse kuin ohitustilanteissa, mutta jos halua lähteä maantielle kannattaa katsoa, että pyörässä on tilaa vielä matkatavaroiden pakkaamisen jälkeen. Äläkä unohda sateen haittaa! Pentuja kuuntelematta paljon touhusta nauttinut aikuinen mies.

        No, ei kaikki nuoretkaan kaahareita ole. Itse aloittelin 16-kesäisenä Honda NSR 125:lla, jonka sain vielä laillisesti täysitehoisena(muistaakseni 21kW). Silloinkin ajelin maltillisesti korkeintaan 100km/h maantiellä. Kerran kyllä tuli käytyä radalla kaverin kanssa. Eli itse suosittelisin huippunopeuden testaamiseen ennemmin tuollaista suljettua moottorirataa kuin maantietä, jos on pakko päästä lujempaa kuin liikennesäännöt antavat myöden.

        Varusteet on myös hyvä olla kunnossa, vaikka olisi miten kuuma päivä niin t-paita, shortsit ja sandaalit eivät ole ajovarusteita... voi vain arvata miten käy jos vahinko sattuu tuolla tavalla pukeutuneena, nimim. kerran kaatuneena farkut ja nahkatakki päällä(rystyset ja kämmenet verillä, farkut riekaleina ja jaloissa kunnon asfaltti-ihottumaa, mutta kypärä ja nahkatakki suojasi loput paikat naarmuilta). Ja vauhtia oli VAIN 30-40 km/h. Kaarteessa lähti takapyörä luistamaan konerikon vuoksi.

        Pari kesää ajoin ja tulin siihen lopputulokseen että ei enää ikinä katupyörää, onhan se ripeä ym. mutta ei ollenkaan mukava ajettava pitemmillä matkoilla.
        30v nyt täynnä ja kiikarissa on saman valmistajan custom... ensi kesäksi olisi tarkoitus hankkia Honda Shadow... joko 600 tai 750.


      • Hondamies vm-61

        Hei.

        Itse aloitin viimekesänä vanhalla vt 700 shadovilla harrastuksen.
        Tuolla omalla jenkkicustomilla on ajettu yli 60t mailia!! elikkäs pian satatuhatta kilometriä eikä minkäänlaisia ongelmia ollut ainakaan ensimmäisenä kesänä!!
        Omasta mielestäni tuo customi näyttää ja kuulostaa hyvältä! Se sopii minulle ja sillä hyvä.

        Tänään kävin ajamassa rouvan 535 virrellä kun hajin sen huollosta :))

        Kyllä kovasti lämpimämpiä kelejä odotellaan että päästään nautiskelemaan customeilla.


      • Kiitos x2
        Hondamies vm-61 kirjoitti:

        Hei.

        Itse aloitin viimekesänä vanhalla vt 700 shadovilla harrastuksen.
        Tuolla omalla jenkkicustomilla on ajettu yli 60t mailia!! elikkäs pian satatuhatta kilometriä eikä minkäänlaisia ongelmia ollut ainakaan ensimmäisenä kesänä!!
        Omasta mielestäni tuo customi näyttää ja kuulostaa hyvältä! Se sopii minulle ja sillä hyvä.

        Tänään kävin ajamassa rouvan 535 virrellä kun hajin sen huollosta :))

        Kyllä kovasti lämpimämpiä kelejä odotellaan että päästään nautiskelemaan customeilla.

        Mikähän ero noilla on?

        Honda Shadow Spirit vrt Honda Shadow?
        Entä c2 vrt c4 Eli /vt750c2 - vt750c4


      • fjr2008
        Kiitos x2 kirjoitti:

        Mikähän ero noilla on?

        Honda Shadow Spirit vrt Honda Shadow?
        Entä c2 vrt c4 Eli /vt750c2 - vt750c4

        Honda Shadow Spirit vrt Honda Shadow erot on aika pienet, Spiritissä on sellaiset pienet ja sirot lokasuojat, kun taas tuossa toisessa ne loksut on niin isot että peittää melkein koko renkaan, Spiritissä eturengas on kapea 21 tuumainen, makuasia kumpi miellyttää enemmän, tekniikka niissä on sama.


      • Kiitos x2
        fjr2008 kirjoitti:

        Honda Shadow Spirit vrt Honda Shadow erot on aika pienet, Spiritissä on sellaiset pienet ja sirot lokasuojat, kun taas tuossa toisessa ne loksut on niin isot että peittää melkein koko renkaan, Spiritissä eturengas on kapea 21 tuumainen, makuasia kumpi miellyttää enemmän, tekniikka niissä on sama.

        Mikä ero noilla merkinnöillä on?

        ISo kiitos 1 vastauksesta


      • fjr2008
        Kiitos x2 kirjoitti:

        Mikä ero noilla merkinnöillä on?

        ISo kiitos 1 vastauksesta

        shadow c4 on se peruscustomi niillä paksuilla loksuilla, ja c2 on tuo spirit, jos nyt mitään asiasta ymmärsin.;-) Honda on varmasti hyvä hankinta, joten Hyvää Uutta Vuotta kaikille!


      • peksau
        näkökulmaa kirjoitti:

        No, ei kaikki nuoretkaan kaahareita ole. Itse aloittelin 16-kesäisenä Honda NSR 125:lla, jonka sain vielä laillisesti täysitehoisena(muistaakseni 21kW). Silloinkin ajelin maltillisesti korkeintaan 100km/h maantiellä. Kerran kyllä tuli käytyä radalla kaverin kanssa. Eli itse suosittelisin huippunopeuden testaamiseen ennemmin tuollaista suljettua moottorirataa kuin maantietä, jos on pakko päästä lujempaa kuin liikennesäännöt antavat myöden.

        Varusteet on myös hyvä olla kunnossa, vaikka olisi miten kuuma päivä niin t-paita, shortsit ja sandaalit eivät ole ajovarusteita... voi vain arvata miten käy jos vahinko sattuu tuolla tavalla pukeutuneena, nimim. kerran kaatuneena farkut ja nahkatakki päällä(rystyset ja kämmenet verillä, farkut riekaleina ja jaloissa kunnon asfaltti-ihottumaa, mutta kypärä ja nahkatakki suojasi loput paikat naarmuilta). Ja vauhtia oli VAIN 30-40 km/h. Kaarteessa lähti takapyörä luistamaan konerikon vuoksi.

        Pari kesää ajoin ja tulin siihen lopputulokseen että ei enää ikinä katupyörää, onhan se ripeä ym. mutta ei ollenkaan mukava ajettava pitemmillä matkoilla.
        30v nyt täynnä ja kiikarissa on saman valmistajan custom... ensi kesäksi olisi tarkoitus hankkia Honda Shadow... joko 600 tai 750.

        mulla olis 750 shadow 06 aj 43000 olen miettinyt myymistä


    • Savage.

      Suzukin Savage on mainio vaihtoehto Honda Shadowille. Itse noista kallistuin Savageen kun viimeksi olin pyörää ostamassa.

    • Shadow-pappa

      Älä ota tosissas noita kyykkymiesten provoja. Ne heittää läppää täällä nimimerkkien takana, kokoontumisissa ne on lauhkeita katteja, mut hyviä tyyppejä kaikki tyynni silti.

      Mulla on Honda Shadow 750 ja olen olut todella tyytyväinen. Kone on varma, ajoasento hyvä, samoin korkeus (olen samanpituinen sun kanssa).

      Tankin koko saisi olla isompi. Se on vain 14 litraa. Varmuuden vuoksi olen pitänyt tankkausväliä jossain 170-180 km välissä.
      Pyörä ei ole menohirmu, mutta rajoitusten mukaan jos tyytyy ajelemaan niin OK. Pikkusen saisi olla poweria lisää rekkojen ohituksiin.

      Vinkkejä: Hommaa etupleksi sarviin. Muuten ajoasento käy raskaaksi pidemmillä reissuilla.
      Kunnon coret ajosaappaiksi, sillä custom on kova vesiviskuri.

      Ajelin viime kesänä vajaa 15 tuhatta km. Hyvin vehje pelitti vaikka satatonninen sillä pian täyttyykin.

      Tervetuloa mutkateille!!

    • KytkinKurssille

      Jaa ei ole paljon kokemusta kytkimestä ? mitä sitten ?
      senhän käyttö onkin hurjan vaikeaa,mutta siihen järjestetään tietenkin koulutuksia.
      Jos ei ole hydraulinen kytkin niin aloittelija ei hallitse lainkaan käyttöä.

    • Jane Honda

      Mulla ekana pyöränä kuussatanen Shadow ja olen ollut oikein tyytyväinen pyörään. Suht pitkänä naisena (170) kaipaisin kuitenkin jalkatappeja hiukka kauemmaksi, mutta täytyy katsoa mitä asialle voisi
      tehdä:-))).
      Mukavaa ajokauden odotusta kaikille!

      • june083

        Aikaa on kulunut reippaasti siitä kun Kyselevä esitti kysymyksensä. Vastauksia on tullut niin asiallisia kuin asiattomiakin. Olisi kuitenkin mukava kuulla, mihin päädyit.
        itse hommasin viime kesänä ensimmäisen moponi, 750 Shadow. Minäkin suht pitkänä naisena (174 cm) koin että jalkatapit voisi ehkä siirtää. Istuinkorkeuskin on aika matala, mutta en koe kumpaakaan ongelmaksi.
        Nyt odotan että saan moponi talvisäilytyksestä... ja pian :)
        Mukavaa uutta ajokautta kaikille !


      • toivotontoivo
        june083 kirjoitti:

        Aikaa on kulunut reippaasti siitä kun Kyselevä esitti kysymyksensä. Vastauksia on tullut niin asiallisia kuin asiattomiakin. Olisi kuitenkin mukava kuulla, mihin päädyit.
        itse hommasin viime kesänä ensimmäisen moponi, 750 Shadow. Minäkin suht pitkänä naisena (174 cm) koin että jalkatapit voisi ehkä siirtää. Istuinkorkeuskin on aika matala, mutta en koe kumpaakaan ongelmaksi.
        Nyt odotan että saan moponi talvisäilytyksestä... ja pian :)
        Mukavaa uutta ajokautta kaikille !

        C2 on vanhempi malliltaan ja ketjuvetoinen, kun taas C4 on on jo keppivetoinen.

        Kestävyydeltään nämä hondan pyörät ovat ns. ikiliikkujia, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti. Olen körötellyt omalla kohta 40 tuhatta. Pyöränä on VT750 C2 Shadow ACE.
        Eräs vieras, meillä käydessään kokeili pyörääni ja vertasi sitä omaan kyykkypyöräänsä. Testin jälkeen oli yllättynyt siitä kuinka kevyt Shadow oli käsitellä, kun ulkoisesti pyörä on ison näköinen. Omalta kohdaltani kaipaan joskus hieman ylimääräistä tehoa, etenkin ohituksissa...
        Putket (oma valmiste) vaihdoin vähän paremmin hengittäviksi, jolloin sain hieman vääntöä lisää ja samalla tippui bensankulutus n.0,5 l/ 100km. Tankilla saa käydä 200 - 230 km:n välein, joka on ainoa ns. huonopuoli koko pyörässä :)
        Meinasi unohtua.... pitkäraajaisen istuin aiemmin liian takana, elil häntäluu nousi hieman satulan takaosalle ja pidempää matkaa tehdessä aiheutti pientä poltetta alaselässä. Tähän sain ratkaisun, kun tilasin Raumalaisen liikkeen kautta Corbinin satulan. Tämä satula on hieman eritavalla muotoiltu, mitä oli Hondan oma. Tilasin samalla satulaan tulevan selkänojan ja enää ei ole mitään ongelmia alaselän ja häntäluun kanssa...


    • kustomisti

      Pienihän tuo honda on fyysiseltä kooltaa, ei esim.bensamittaria ainaskaan C4- mallissakaan,ruiskukin sitten vasta noissa uudemmissa. Tehoton moottori vaikka koneen luonne muuten aika harvaiskuisen tuntuinen eli suht mukava ja vääntää jonkinlailla alakierroksillakin.Naiselle passeli peli.

    • ducatisti1

      Itselläni on Ducati Monster 695 ja nyt kaverilta lainassa Honda Shadow 750. Eli nyt vertailussa kaksi ns. aloittelijan pyörää. Pintapuoliset kommentit: Kiva rip-off HD:stä, kohtuulliset saundit. Ajosta: helppo pitää pystyssä, tyydyttävät tehot, ajoasento ei ihan huippu. Etupleksi ei auta läheskään niin paljon kuin luulis. Etujalkatapit vakiona liian lähellä.

      Tuomio: Ducati pesee Varjon kymmenen nolla. Kyllä pyörän pitää liikahtaa ja olla ketterä, muuten tulee uni silmään. Honda sopii laiskanpulskeille vasta-alkajille sekä honda-miehille (naisille?).

    • Alkoi shadowista iskarin stefa vuotaan..! Oisko kellään tietoa paljonko ottavat liikkeessä korjauksesta?

    • peksau

      mulla olis shadow 750 c2 vm.2006 aj n.43000 hyvä kuntoinen ja helppo käsitellä ja nautinto ajaa näitä on monen hintaisia tule katsomaan ja tee tarjous kevät tulee nopeasti .

    • shadowwi

      Ainaskin tuo vanhempi ketjuvetoinen ja isompi runkoinen c2 (ace) -malli on isomman pyörän oloinen kuin tuo uudempi c4-malli, varmaa klassikko ainesta ja kestävyyskin on jo todettu. uudempikin c4 hyvä mutta tuntuu paljon pienemmältä kuin tuo vanhempi jossa myös ajofiilis kohdillaan ja helppo fiksata ratastuksella välityksiä omaan käyttöön sopiviksi. Uudempi tai vanhempi ,hyvä valinta !

    • Anonyymi

      Kyllä custom pyörä ekaksi on hyvä , ei niin tehokkaita jalat ylettää hyvin maahan ,mulla oli dragstar. Se on niin että mikä tuntuu hyvältä ja sopii silmään . Sitten tietysti millaisia matkoja ajelet ? Pitkälle reissulle pitää olla laukkuja yms , ja tuulensuoja on myös maantiellä mukavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe