Ystäväni saa kesällä lapsen ja pyysi minua kummiksi. En ole koskaan kuulunut kirkkoon, eli minua ei ole kastettu enkä ole käynyt rippikoulua. Nyt haluaisin liittyä kirkkoon jotta voisin ryhtyä kummiksi. Onko teillä tietoa että riittääkö siihen pelkkä liittyminen vai pitääkö käydä joku rippikoulun tapainen?
kummiksi
miuku83
2
495
Vastaukset
- .......
Veljeni on kyllä kastettu mutta ei käynyt rippikoulua. Kummiksi pyydettiin ja kävi rippikoulun yksityisesti papin kanssa kesti muistaakseni n. 10 tuntia mutta olisikohan maks.pitänyt olla 20 tuntia.
- kasteella
Seurakuntaan liittyminen tapahtuu kasteessa, ja ennen sitä saat opetusta ev.lut. uskoon liittyen. Aikuisilla opetus tapahtuu useimmiten papin kanssa kahden keskustelemalla ja teksteihin tutustumalla.
Ota yhteys oman alueesi seurakunnan kirkkoherranvirastoon. Sieltä osaavat neuvoa tarkemmin. Lisätietoja myös: http://evl.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391