Voiko pitkäaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa neurologisia oireuta ja millaisia?
voiko alkoholi
9
1108
Vastaukset
- vee-e
kyllä todellakin voi. pikainen haku antoi tuloksen, jossa riittää sulle luettavaa.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=alkoholi ja terveys&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi - vee-e
tätä eniron toimivuutta.
saattaa tulla nyt tuplasti mutta eniron vika.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=alkoholi ja terveys&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi - ja aiheuttaa
Lääkäreidenkin kuulee usein toteavan, että alkoholin suurkuluttajat ovat usein suotta huolissaan maksastaan, koska ensisijaisesti heidän pitäisi olla huolissaan aivoistaan. Alkoholi on liuotin ja hermomyrkky (hermosolut pitkälti rasvaa), joka säännölliseti ja runsaasti käytettynä tuhoaa sekä keskus- että ääreishermostoa. Alkoholin aiheuttamat hermostovauriot paranevat myös hitaasti ja vain osittain.
- ym. ym.
tuntohäiriöitä, pistelyä, kihelmintiä, puutumista, tasapaino- ja muistiongelmia, koordinaatio-ongelmia jne. jne.
- Loreta
Minä tuhosin juomisellani ääreishermostoni. Join seitsemän vuoden ajan, joista viisi ensimmäistä vuotta oli vielä melko kohtuullista juomista, sillä vaikka ajoittain alkoholia kuluikin melko runsaasti niin riskirajat ylitin melko harvoin. Viimeiset kaksi vuotta olin varsinaisesti suurkuluttaja, alkoholia kului noin 10-30 annosta viikossa. Välillä vähemmän ja välillä sitten enemmän. Eli vaikka juomiseni ei mitään päätähuimaavan runsasta ollutkaan niin ääreishermosto siinä sitten vioittui. Olen siis nainen. Ja nyt kaksi kuukautta juomatta :) Ja oireet eivät ole helpottaneet ollenkaan vaan ovat edelleen todella häiritseviä :(
- häiritsevää
millaisia ne sinun oireesi ovat? Minä olen myös nainen ja n. vuoden verran ollut "maltillinen suurkuluttaja" (lähinna iltatissuttelija ja viikkotasolla riskirajat sitten jonkin verran ylittyneet). Kysyin lääkäriltä, voiko tuossa ajassa ääreishermoston toimintahäiriöitä tulla ja sain vastauksen, että voipa hyvinkin. Minulla oireina on erilaista outouden tunteet lähinnä jalkaterissä ja -pohjissa. Tuntemukset ovat kyllä todella häiritseviä. Elän toivossa, että ne aikaa myöten helpottaisivat.
- Loreta
häiritsevää kirjoitti:
millaisia ne sinun oireesi ovat? Minä olen myös nainen ja n. vuoden verran ollut "maltillinen suurkuluttaja" (lähinna iltatissuttelija ja viikkotasolla riskirajat sitten jonkin verran ylittyneet). Kysyin lääkäriltä, voiko tuossa ajassa ääreishermoston toimintahäiriöitä tulla ja sain vastauksen, että voipa hyvinkin. Minulla oireina on erilaista outouden tunteet lähinnä jalkaterissä ja -pohjissa. Tuntemukset ovat kyllä todella häiritseviä. Elän toivossa, että ne aikaa myöten helpottaisivat.
Eli minulla oireina ovat pistelyt ja kihelmöinnit sormissa ja kämmenissä sekä jalkapohjissa ja varpaissa.
Olen löytänyt muutamia samasta vaivasta kärsiviä naisia eri keskustelupalstoilla pyöriessäni ja olen huomannut että suurkulutuksen ei tosiaan ole tarvinnut olla edes mitään hirveän suurta taikka pitkäaikaista kun näitä oireita on ruvennut tulemaan.
Luin että oireet vähintäänkin pysähtyvät kun juominen loppuu. Juomisen jatkuessa oireetkin todennäköisesti pahenevat. Oireet myös todennäköisesti helpottuvat ajan myötä mutta siihen menee yleensä kuukausia.
Hyvää kesän odotusta sinulle! - aloitttaja
Loreta kirjoitti:
Eli minulla oireina ovat pistelyt ja kihelmöinnit sormissa ja kämmenissä sekä jalkapohjissa ja varpaissa.
Olen löytänyt muutamia samasta vaivasta kärsiviä naisia eri keskustelupalstoilla pyöriessäni ja olen huomannut että suurkulutuksen ei tosiaan ole tarvinnut olla edes mitään hirveän suurta taikka pitkäaikaista kun näitä oireita on ruvennut tulemaan.
Luin että oireet vähintäänkin pysähtyvät kun juominen loppuu. Juomisen jatkuessa oireetkin todennäköisesti pahenevat. Oireet myös todennäköisesti helpottuvat ajan myötä mutta siihen menee yleensä kuukausia.
Hyvää kesän odotusta sinulle!mailatkaa mulee [email protected] vauhdetaan ajatuksia
- juoppomies
onko kelleen tullut viinan takia muualle kehoon pistelyä ja nypyttelyä kuin vain käsiin ja jalkoihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791