Mistä johtuu, että joskus minulle tulee sellaisia ajatuksia, että pakko liikkua tehä jotain hyödyllistä niin päivä ei ole mennyt hukkaan? Sitten kun ei ole mahdollisuuksia tehdä mitään tai en haluaisi tehdä mitään sitten ahdistun ja kuitenkin teen jotain vasten tahtoani? olen rauhallinen luonteeltani ja mollaan itseäni jos en ole saanut mitään aikaiseksi. Esim. kun olen internetissä liikaa, minusta tulee tosi kärttyinen. Joten mikä neuvoksi?
Pakkomielle...
4
478
Vastaukset
- John
Samat, mainitsemasi asiat vaivaavat myös monia muita. Luulen että pohjimmiltaan on kyse siitä ettei täysin hyväksy itseään sellaisena kuin on tai sitten opittu, tietynlainen käyttäytymis/elämisenmalli saa tuntemaan jonkun muun tavan elää "vääräksi".
Tietysti on varmaan hyvä säilyttää elämässä jonkunlainen monipuolisuus. Ihmisen fysiikka on luolamiehen perua, eikä sovellu pelkkään päätteen edessä nököttämiseen. Ja ajatuksetkin luistaa paremmin kun haukkaa happea ja kokee silmillään ihan fyysisiäkin perspektiivejä.
Liian tiukka itsekontrollikaan ei ole hyvästä. Suo itsellesi asioita, jotka sisäinen moraalisi ilmoittaa epäsopiviksi.(kunhan ne eivät vahingoita muita tai itseäsi)
On inhimillistä olla heikko ja tehdä virheitä.
Itsekin olin puoli vuotta polttamatta ja eilen sorruin taas. Mutta se ei tee minusta yhtään sen huonompaa ihmistä kuin muutkaan.
Lähde ulos kävelemään, hymyile auringossa ja katsele uteliaana ympärillesi.;) - amatööripsykiatri
..että olet terve! Jatka vain samaan malliin! :)
- petra
Ei ole hyvä, jos ahdistut ja siksi pakonomaisesti touhuat. Oletan myös, että itsesi haukkuminen ei johdu siitä, ettetkö voisi olla tekemättä jotakin, vaan moraalistasi.
On vaikea antaa mitään neuvoja. Tärkein lienee se, minkä olet jo tehnyt, eli huomannut (tiedostanut) ongelmasi. Ehkä voisit kokeilla pakollista lepopäivää (tai lepotunteja), jolloin et saa tehdä mitään ja silloin pohtia esille nousevia tunteita ja vaikka kirjoittaa ne ylös, jotta saat selvemmän kuvan itsestäsi. Kirjoita, miltä sinusta tuntuu, mitä pelkäät tapahtuvan, jos et tee jotakin, miksi et saisi lorvailla, jne. - Raili
on näppinsä mukana tässä "pakkomielteessä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138