Asun Keski-Euroopassa ja minulla on tosi kiva terassi, johon aurinko paistaa aamusta iltaan. Olen miettinyt muiden kukkien lisäksi ostaa köynnösruusun tai muun vastaavan, jonka panisin laatikkoon kasvamaan pitkin rimaa. Mietityttää vaan talvehtiminen. Voikohan sen jättää talveksi ulos peitettynä ja kai leikattunakin? Täällä ei talvet tietenkään ole läheskään niin kylmiä kuin kotosuomessa, mutta paleltuukohan tuo kumminkin? Mahdollisuus olisi kyllä köyrätä se kellariinkin talvehtimaan.
Osaisiko joku antaa vinkkejä? Tykkäisin niin kovasti ruususta, mutta jäisikö se vain yhden kesän iloksi? Kiitos jos joku viitsisi neuvoa!
Köynnösruusu parvekkeelle?
2
3598
Vastaukset
- tosiaankin
ova tleudompia siellä ja köynnösruusuvalikoima on kattava.
Yksi mahdollisuus on kasvattaa se ruukussa.
Kysypä paikallisilta ruustarhoilta. - kivikukka
Uskoisin että köynnösruusun kasvatus onnistuisi niisää oloissa mainiosti. Hanki vain riittävän iso ja syvä ruukku, > 50 cm, ruusuhan pitää istuttaa syvään. Kun ruukussa on reilusti multatilaa, on talvehtiminenkin varmempaa. Jos talvehtiminen epäilyttää, voit kietoa ruukun pakkaspeittoon tai suojata styroksilla. Samoin versojen päälle voi ripustaa suojaksi pakkaspeiton. Näillä konsteilla talvetus onnistuu täällä Suomen oloissa, mutta luulenpa että Keski-Euroopan talvissa ei suojia juuri tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641032Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15909Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33792- 71787