Uskotteko biorytmeihin?

Mimmi

Nuo viisaammat ihmiset väittävät, että meillä
kaikilla ihmisillä on omanlaisensa biorytmi, eli
ns. aikakello, jonka mukaan vireytemme määräytyy.
Olen joskus huvikseni antanut testata oman vireyteni. Se oli tehty noin kuukauden periodilla, ja sitä seuratessani huomasin kyllä itsestäni selviä merkkejä vireyteni tasoon.
Testaaja kehoittikin toimimaan tärkeissä asioissa silloin, kun biorytmitasoni oli korkeimmillaan.
totesin sen pitävän paikkansa, sain paljon enemmän
aikaan korkean rytmitasoni aikana.
Onko teistä joku muu testannut itsensä ja huomannut saman ilmiön?

3

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruuneperi

Olen joskus piittättänyt biorytmiäni kuvaavan käyrän. Ainakin käyrässä on sekä aktiivisia etta passiivisia jaksoja.

En ole arkielämässä kyllä seurannut aktiivisuuttani eri aikoina verrattuna biorytmiin.

Biorytmin määrittelyssä taitaa olla sama asia kysymyksessä kuin horoskoopeissa. Tarkan syntymähetken määrittely on vaikeaa, ainakin meille saunassa syntyneille. Tästä seuraa, etteivät maksimi- ja minimikohdat ole biorytmikäyrässä kohdallaan asianomaisen henkilön kohdalla.

• MdK

niin uskon kyllä.
      Aikaisemmin kun mensut oli jonkinlaisena kellona niin tiesin ettei kannattanut mitään suuria asioita silloin hoitaa. Sitten seurasi kuukauden kohokohta, jolloin kaikki työnteko ja uudet hankkeet olivat pelkkää leikintekoa.
      Nyt kun ei nuo "vanhat kellot" enää toimi niin kuitenkin huomaan että on joku kausi jolloin tekee mieli vaan painua pehkuihin ja ottaa lunkisti (onkohan se vaan tottumusta vanhoilta mensu-ajoilta), kun taas kohta alkaa toimelias ja puuhakas kausi, jolloin mikään ei tunnu olevan mahdotonta. Paitsi että en enää jaksa yhtä paljon!
      Virkeinä aikoina saatan käydä suurostoksilla, leivon ja teen suurkeitoksia, pakastan, siivoan, pesen. Aivan kuin varautuisin näihin hiljaisiin päiviin, jolloin en viitsi tehdä yhtikäs mitään.
      Olen vaan.

• Joensuun Alli

Olen kuullut tuosta biorytmisysteemistä, en tosin kovinkaan syvällisesti perehtynyt.
      Eikös ihminen ole sähköinen ja kemiallinen kokonaisuus, joten luulisi olevan siksikin luonnollista, että vireystaso vaihtelee eri vuorokausina.
      Itse olen aamuvirkku ja aamupäivät ovat yleensäkin aikaa jolloin saan aikaan jos jotakin erityistä on tehtävä.
      Mutta selvästi on välillä päiviä, jolloin nuo vireät aamupäivätkin tahtovat mennä "taikinoimiseksi" ja haikailuksi. Tuollaisena aamuna saatan herätä väsyneenä, vaikka olen nukkunut yön kuin tukki.
      Töissä ei tunnu tulevan valmista, aikataulu menee tiukalle, olen hajamielinen, hukkaan työvälineitä löytämättä niitä nenäni edestä.
      Joskus taas olen jo aamusta vauhti päällä niin, että aamupalan nauttimisen lomassa tulee tehtyä keittiön pikasiivouskin.

Jos olen patalaiskalla ja suorastaan aloitekyvyttömällä tuulella ja kotona, täytän pyykinpesukoneen..
      Koneen käyntiääni ja sitten puhdas, kuivumaan ripustettu pyykki saa tuntemaan että edes jotakin tuli tänään tehtyä. Vaikka konehan se tosiasiallisen työn kuitenkin suoritti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe