Kääntymisestä

Rukoilija

Anteeksi, aloitan uuden keskustelun ja toivon että asiasta tietävät vastaavat tähän, sillä tämä on tärkeä kysymys minulle.

Olen aina uskonut vahvasti Jumalaan (tunnen että en ole yksin ja että Hän tarkkailee minua ylhäältä päin). En usko kuitenkaan siihen että Jeesus olisi välttämättä ollut Jumalan poika. Uskon Mohammediin ja siihen mitä Koraanissa kerrotaan. Elämäntapani ovat samanlaiset kuin mitä islam vaatii: en ole syönyt puoleen vuoteen sianlihaa koska islam ei sitä salli(sekin kertoo jotain uskostani) enkä käytä mitään päihteitä.

Nyt kysyn: Jos minusta tulee muslimi(haluan palvella Jumalaa muslimien tavalla), pitääkö minun ns. hylätä Jumala ja vaihtaa Hänet Allahiin? Vai ovatko Jumala ja Allah ns. sama "henkilö", josta esim. kristityillä ja muslimeilla on eri käsitys? Eli palvovatko kristityt ja muslmimit (ja jehovantodistajat) samaa jumalaa, mutta kaikilla on eri käsitys asioista? Olen lukenut paljon islamin uskon perusteista ja niissä puhutaan kuitenkin Jumalasta. Olen myös nähnyt dokumentteja ja niissäkin muslimit puhuvat Jumalasta, eivät Allahista. Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa, samoin Jehova/Jahve eri kielellä. Tähän haluaisin vastauksen, sillä tämä on suurin kysymykseni.

8

682

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoilija

Lopetin siis puoli vuotta sitten sianlihan syönnin, koska uskoni islamiin vahvistui.

• musliminainen-78

jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
        Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...

• Rukoilija
        musliminainen-78 kirjoitti:

jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
        Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...

Toivon todella että viestisi oli provo, koska jos se ei ollut, teille siis Jumala ei merkitse mitään? jaa..

• uteliaspimu
        musliminainen-78 kirjoitti:

Mitä vaikutti siihen , että sinusta nyt tuli misliimi, onko se niin eksottinen uskonto,vetävä vai, kerro?-...

• hl2.f

Islam kuuluu ns. aabrahamin perillisuskontoihin eli jotka tunnustaa uskon yhteen kaikkivaltiaaseen Jumalaan(jonka nimi eroaa kielten mukaan El:iksi, Jahveksi, Abbaksi, Allahiksi), joka on lähettänyt profeettoja kuten mooses etc. Kaikki nämä kolme uskontoa, juutalaisuus, kristinusko ja islam uskovat jumalalliseen ilmoitukseen joka on välitetty profeettojen kautta.

• islam

esitit monimutkaisen kysymyksen...
      henkilökohtaisesti en itse osa vastata. olen itse muslimi ja olen koko elämäni uskonut, että on olemassa vain ja ainoastan yksi jumala ja hän on Allah.

PS.minulla on suomalaisia tuttuja jotka ovat kääntyneet muslimiksi ja ovat erittäin tyytyväisiä valintaan...

• kysymyksiä

Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..

• islam
        kysymyksiä kirjoitti:

Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..

No hän oli kiinostunut uskonnoista ja varsinkin islamin uskonnosta... Hän meni kirjastoon ja lainasi islamin kirjoja esim Koraania, ja pidi siitä. Hänen kiinostus vain lisääntyi, sitten hän ystävystyi muslimien kanssa ja sitä kautta hän pystyi paremmin tutustumaan islamin uskontoon, ja sai myös helpommin vastausksia kysymyksiin...
        ja esim toinen henkilö joka tunnen on suomalainen tyttö joka seurusteli muslimi pojan kanssa. Pojan takia hän tutustui hänen uskontoon just lukemalla koraania ja hän sitten kääntyi muslimiki... ja ovat nykään naimisissa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      114
      1361
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      499
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      490
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    13. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      463
    14. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      96
      459
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      458
    16. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    18. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51