Anteeksi, aloitan uuden keskustelun ja toivon että asiasta tietävät vastaavat tähän, sillä tämä on tärkeä kysymys minulle.
Olen aina uskonut vahvasti Jumalaan (tunnen että en ole yksin ja että Hän tarkkailee minua ylhäältä päin). En usko kuitenkaan siihen että Jeesus olisi välttämättä ollut Jumalan poika. Uskon Mohammediin ja siihen mitä Koraanissa kerrotaan. Elämäntapani ovat samanlaiset kuin mitä islam vaatii: en ole syönyt puoleen vuoteen sianlihaa koska islam ei sitä salli(sekin kertoo jotain uskostani) enkä käytä mitään päihteitä.
Nyt kysyn: Jos minusta tulee muslimi(haluan palvella Jumalaa muslimien tavalla), pitääkö minun ns. hylätä Jumala ja vaihtaa Hänet Allahiin? Vai ovatko Jumala ja Allah ns. sama "henkilö", josta esim. kristityillä ja muslimeilla on eri käsitys? Eli palvovatko kristityt ja muslmimit (ja jehovantodistajat) samaa jumalaa, mutta kaikilla on eri käsitys asioista? Olen lukenut paljon islamin uskon perusteista ja niissä puhutaan kuitenkin Jumalasta. Olen myös nähnyt dokumentteja ja niissäkin muslimit puhuvat Jumalasta, eivät Allahista. Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa, samoin Jehova/Jahve eri kielellä. Tähän haluaisin vastauksen, sillä tämä on suurin kysymykseni.
Kääntymisestä
8
625
Vastaukset
- Rukoilija
Lopetin siis puoli vuotta sitten sianlihan syönnin, koska uskoni islamiin vahvistui.
- musliminainen-78
jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"... - Rukoilija
musliminainen-78 kirjoitti:
jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...Toivon todella että viestisi oli provo, koska jos se ei ollut, teille siis Jumala ei merkitse mitään? jaa..
- uteliaspimu
musliminainen-78 kirjoitti:
Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...Mitä vaikutti siihen , että sinusta nyt tuli misliimi, onko se niin eksottinen uskonto,vetävä vai, kerro?-...
- hl2.f
Islam kuuluu ns. aabrahamin perillisuskontoihin eli jotka tunnustaa uskon yhteen kaikkivaltiaaseen Jumalaan(jonka nimi eroaa kielten mukaan El:iksi, Jahveksi, Abbaksi, Allahiksi), joka on lähettänyt profeettoja kuten mooses etc. Kaikki nämä kolme uskontoa, juutalaisuus, kristinusko ja islam uskovat jumalalliseen ilmoitukseen joka on välitetty profeettojen kautta.
- islam
esitit monimutkaisen kysymyksen...
henkilökohtaisesti en itse osa vastata. olen itse muslimi ja olen koko elämäni uskonut, että on olemassa vain ja ainoastan yksi jumala ja hän on Allah.
PS.minulla on suomalaisia tuttuja jotka ovat kääntyneet muslimiksi ja ovat erittäin tyytyväisiä valintaan...- kysymyksiä
Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..
- islam
kysymyksiä kirjoitti:
Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..
No hän oli kiinostunut uskonnoista ja varsinkin islamin uskonnosta... Hän meni kirjastoon ja lainasi islamin kirjoja esim Koraania, ja pidi siitä. Hänen kiinostus vain lisääntyi, sitten hän ystävystyi muslimien kanssa ja sitä kautta hän pystyi paremmin tutustumaan islamin uskontoon, ja sai myös helpommin vastausksia kysymyksiin...
ja esim toinen henkilö joka tunnen on suomalainen tyttö joka seurusteli muslimi pojan kanssa. Pojan takia hän tutustui hänen uskontoon just lukemalla koraania ja hän sitten kääntyi muslimiki... ja ovat nykään naimisissa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404442Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502240Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik42160Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561797Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4841640MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571499Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4921370Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338