Kääntymisestä

Rukoilija

Anteeksi, aloitan uuden keskustelun ja toivon että asiasta tietävät vastaavat tähän, sillä tämä on tärkeä kysymys minulle.

Olen aina uskonut vahvasti Jumalaan (tunnen että en ole yksin ja että Hän tarkkailee minua ylhäältä päin). En usko kuitenkaan siihen että Jeesus olisi välttämättä ollut Jumalan poika. Uskon Mohammediin ja siihen mitä Koraanissa kerrotaan. Elämäntapani ovat samanlaiset kuin mitä islam vaatii: en ole syönyt puoleen vuoteen sianlihaa koska islam ei sitä salli(sekin kertoo jotain uskostani) enkä käytä mitään päihteitä.

Nyt kysyn: Jos minusta tulee muslimi(haluan palvella Jumalaa muslimien tavalla), pitääkö minun ns. hylätä Jumala ja vaihtaa Hänet Allahiin? Vai ovatko Jumala ja Allah ns. sama "henkilö", josta esim. kristityillä ja muslimeilla on eri käsitys? Eli palvovatko kristityt ja muslmimit (ja jehovantodistajat) samaa jumalaa, mutta kaikilla on eri käsitys asioista? Olen lukenut paljon islamin uskon perusteista ja niissä puhutaan kuitenkin Jumalasta. Olen myös nähnyt dokumentteja ja niissäkin muslimit puhuvat Jumalasta, eivät Allahista. Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa, samoin Jehova/Jahve eri kielellä. Tähän haluaisin vastauksen, sillä tämä on suurin kysymykseni.

8

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoilija

      Lopetin siis puoli vuotta sitten sianlihan syönnin, koska uskoni islamiin vahvistui.

      • musliminainen-78

        jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
        Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...


      • Rukoilija
        musliminainen-78 kirjoitti:

        jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
        Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...

        Toivon todella että viestisi oli provo, koska jos se ei ollut, teille siis Jumala ei merkitse mitään? jaa..


      • uteliaspimu
        musliminainen-78 kirjoitti:

        jos olet lukenut paljon islamista(niin kuin sanot), sinun pitäisi tietää että riittää kun lausut shahadan(uskontunnustus) mielellään ainakin kahden muun muslimin kuullen.
        Sen jälkeen vain opettelemaan arabiaa rukouksia varten, siitä ollaan vissiin montaa mieltä voidaanko ne suorittaa muillakin kielillä. Itse koitan opiskella arabiaa, rukouksissa tosin käytän vielä "lunttilappua"...

        Mitä vaikutti siihen , että sinusta nyt tuli misliimi, onko se niin eksottinen uskonto,vetävä vai, kerro?-...


    • hl2.f

      Islam kuuluu ns. aabrahamin perillisuskontoihin eli jotka tunnustaa uskon yhteen kaikkivaltiaaseen Jumalaan(jonka nimi eroaa kielten mukaan El:iksi, Jahveksi, Abbaksi, Allahiksi), joka on lähettänyt profeettoja kuten mooses etc. Kaikki nämä kolme uskontoa, juutalaisuus, kristinusko ja islam uskovat jumalalliseen ilmoitukseen joka on välitetty profeettojen kautta.

    • islam

      esitit monimutkaisen kysymyksen...
      henkilökohtaisesti en itse osa vastata. olen itse muslimi ja olen koko elämäni uskonut, että on olemassa vain ja ainoastan yksi jumala ja hän on Allah.

      PS.minulla on suomalaisia tuttuja jotka ovat kääntyneet muslimiksi ja ovat erittäin tyytyväisiä valintaan...

      • kysymyksiä

        Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..


      • islam
        kysymyksiä kirjoitti:

        Voisitteko kertoa , mitä vaikutti siihen,että jotkut suomalaiset kääntyivät muslimiksi, halusivatko ne luoppua makkarasta ja viinasta tai muslimi uskonto on niin eksottinen tai KORANI niin selvästi kirjoitettuna, toisin kun RAAMATU, jotka vielä tutkitaan eikä vielä saa selvää..Mitä tekijät vaikuttavat siihen? Minusta on se todella mielenkiintoista, kertokaa..

        No hän oli kiinostunut uskonnoista ja varsinkin islamin uskonnosta... Hän meni kirjastoon ja lainasi islamin kirjoja esim Koraania, ja pidi siitä. Hänen kiinostus vain lisääntyi, sitten hän ystävystyi muslimien kanssa ja sitä kautta hän pystyi paremmin tutustumaan islamin uskontoon, ja sai myös helpommin vastausksia kysymyksiin...
        ja esim toinen henkilö joka tunnen on suomalainen tyttö joka seurusteli muslimi pojan kanssa. Pojan takia hän tutustui hänen uskontoon just lukemalla koraania ja hän sitten kääntyi muslimiki... ja ovat nykään naimisissa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe