KIRJE FORDIN MAAHANTUOJALLE!

Mondeoman

Nyt lähti viesti ja täytyy kyllä sanoa että malttamattomana odotan vastauksia. Tietääkö muuten kukaan kuka on Suomen Fordin TJ?

Hei!

Luin juuri artikkelin uuden (2004) Mondeon lukuisista parannuksista/muutoksista Ford median sivuilta.
Kuitenkin jo kyllästymiseen asti kuulluista vetoakselien tyyppivioista yms. (myös Focus) haluaisinkin
tietää (varmasti myös moni muu joka miettii yleensäkin Fordin ostoa):

1. Onko 2004 mallin Mondeoon tehty jotain ratkaisevaa parannusta liittyen
vetoakselien suojaukseen (tiiviimmät suojakumit tjms.)?

2. Jos ei, onko tehdas antanut mitään vastausta liittyen tähän Fordin tyyppivikaan (ilmenee ilmeisesti vain pohjoismaissa)?
Olettaisin että olette jo moneen kertaan raportoineet tästä tehtaalle...


Sen verran haluaisin vielä sanoa että ainakin Suomessa Ford on todella paljon saanut negatiivista palautetta alan lehdissä ja etenkin
internetin keskustelupalstoilla. Luulisi jo asian kiinostavan maahantuojaakin. Tuntuu että joka toinen artikkeli Fordin palstalla liitty vetoakseleihin.
Tuskin vetoakselien lukuisat vaihdot parantaa Fordin taloutta saatikka sitten edistää myyntiä! On todella harmillista että tällainen tyyppivika voi pilata
muuten niin hyvän auton maineen. Jos haluatte käydä lukemassa ihmisten kokemuksia niin niitä kyllä löytyy ainakin osoitteesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=566

Koettakaa nyt antaa kunnon selventävät vastaukset näihin kysymyksiin, ettei tarvitse kysyä näitä samoja kysymyksia jostakin ylemmältä taholta
Fordin organisaatiossa.

Murheellisin terveisin,
vannoutunut Ford fani!

18

4290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • focus
    • Ford motor co.

      vaan kuluminen vetoakseleissa on normaalia tasoa. Ko. suojakumit riittävät suojaamaan Focuksessa vetoakselit, kuten on tarkoitettu. Laatua ei ole ollut tarvis parantaa, kun on myynyt kohtalaisen hyvin. Mondeo toimii oikein hyvin, ei rakenteellisia uudistuksia. Toivotamme kaikille riemukkaita hetkiä Focuksen&Mondeon parissa.

    • D-4

      kas kun Te ette mitään tunnusta/kerro niin Me emme enää osta Teidän tuotteitanne!
      Semmosta se on tämä kun ostaja ei olekaan enää kuningas! Oli minullakin Mondeo mutta kun ei merkkiliikkeet olleet tietävinäänkään ko. mallin tyyppivioista joita sattui eteen niin vaihdoinpa Toyotaan enkä ole päivääkään sitä katunut!

      • voortimies

        Hitto!
        Ja minulle työkaverit viisampana neuvoi n. vuosi sitten että: Älä hyvä mies osta voortia!! Ja he ostivat Toyotat, ja heillä menee hyvin. Mutta minä en uskonut, maksoin enemmän välirahaa ja ostin "vokkuspokkuksen", (saatte nauraa), en ymmärrä, mikä minuun meni?? En uskonut viisaampien neuvoja! Työkavereiden Toyotat valtuutettu huolto korjaa, vaihtaa osia takuuseen, vaikka kaverit ei edes tiedä niissä olevan mitään häiriöitä!! Mutta minulla on voortissa vaikka mitä vikaa ja häiriöitä, mutta huolto ei tee mitään, ne "kuuluu asiaan ja ei anna vikakoodia ja meillä on nyt kiire, katsotaan sitten (kun takuuaika päättyy)".
        Minäkin aion vaihtaa ensi vuonna Toytaan tai Hondaan? Mutta huoliiko he voortia vaihdossa ja hyvittääkö edes vetokoukun hintaa??


      • Mondeo2000
        voortimies kirjoitti:

        Hitto!
        Ja minulle työkaverit viisampana neuvoi n. vuosi sitten että: Älä hyvä mies osta voortia!! Ja he ostivat Toyotat, ja heillä menee hyvin. Mutta minä en uskonut, maksoin enemmän välirahaa ja ostin "vokkuspokkuksen", (saatte nauraa), en ymmärrä, mikä minuun meni?? En uskonut viisaampien neuvoja! Työkavereiden Toyotat valtuutettu huolto korjaa, vaihtaa osia takuuseen, vaikka kaverit ei edes tiedä niissä olevan mitään häiriöitä!! Mutta minulla on voortissa vaikka mitä vikaa ja häiriöitä, mutta huolto ei tee mitään, ne "kuuluu asiaan ja ei anna vikakoodia ja meillä on nyt kiire, katsotaan sitten (kun takuuaika päättyy)".
        Minäkin aion vaihtaa ensi vuonna Toytaan tai Hondaan? Mutta huoliiko he voortia vaihdossa ja hyvittääkö edes vetokoukun hintaa??

        Minulla ei ole ollut tällaisia ongelmia, huoltopisteenä olen käyttänyt Stockan Tikkurilan Ford, osia on vaihdettu mukisematta (ne muutamat tyyppiviat) vaikka auto ei ole edes sieltä ostettu. Ainut asia joka mielestäni pitäisi toimia paremmin on tyyppivikojen varaosien saanti, kesti pari viikkoa saada ilmastoinnin osat jne eikä vetoniveliä ollut varastossa että olisivat voineet korjata yhdellä käynnillä. Suhteellisen tyytyväinen olen kuitenkin ja harkitsen nyt vaihtoa 2004-malliseen Mondeoon.


      • voortimies
        Mondeo2000 kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut tällaisia ongelmia, huoltopisteenä olen käyttänyt Stockan Tikkurilan Ford, osia on vaihdettu mukisematta (ne muutamat tyyppiviat) vaikka auto ei ole edes sieltä ostettu. Ainut asia joka mielestäni pitäisi toimia paremmin on tyyppivikojen varaosien saanti, kesti pari viikkoa saada ilmastoinnin osat jne eikä vetoniveliä ollut varastossa että olisivat voineet korjata yhdellä käynnillä. Suhteellisen tyytyväinen olen kuitenkin ja harkitsen nyt vaihtoa 2004-malliseen Mondeoon.

        No se näköjään sillä etelässä on asia kunnossa mutta meillä täällä Varkaudessa ei huolto toimi.
        Ikävää, minäkin saattaisin ajaa voortilla jos huolto toimisi ja olisi rehellinen, mutta nyt näillä näkymin, olen pakotettu vaihtamaan merkkiä.


      • ex-focus
        voortimies kirjoitti:

        No se näköjään sillä etelässä on asia kunnossa mutta meillä täällä Varkaudessa ei huolto toimi.
        Ikävää, minäkin saattaisin ajaa voortilla jos huolto toimisi ja olisi rehellinen, mutta nyt näillä näkymin, olen pakotettu vaihtamaan merkkiä.

        silloin minulla ei enää ollut nimimerkin mukaista autoa, mutta sanoivat WV.llä ja Tyotalla, että vaihda johonkin muuhun kuin Fordiin, koska ko. liikkeet eivät Fordeja halua vaihtoon (hyvitystä huonommin jatkossa). Katseltuani liikehallissa olevia vaihtoautoja kummassakin liikkeessä, huomasin että eivät ilmeisesti hyvitä , kun Fordeja ei löytynyt kummastakaan autovalikoimasta, oli Mersuja, Volvoja, Nissaneita, Hondia, Toyotia, Wolkkareita jne, mutta ei Fordeja.


      • Tarkkaava
        ex-focus kirjoitti:

        silloin minulla ei enää ollut nimimerkin mukaista autoa, mutta sanoivat WV.llä ja Tyotalla, että vaihda johonkin muuhun kuin Fordiin, koska ko. liikkeet eivät Fordeja halua vaihtoon (hyvitystä huonommin jatkossa). Katseltuani liikehallissa olevia vaihtoautoja kummassakin liikkeessä, huomasin että eivät ilmeisesti hyvitä , kun Fordeja ei löytynyt kummastakaan autovalikoimasta, oli Mersuja, Volvoja, Nissaneita, Hondia, Toyotia, Wolkkareita jne, mutta ei Fordeja.

        Joopa joo. Itselläni on se käsitys, että Fordit pitää hintansa hyvin ja ovat haluttuja vaihtoautoja.
        Tällaisen kuvan saa ainakin Helsingin autokaupoissa.
        Fordin viat eivä mielestäni olen sen pahampia kuin muissakaan vastaavissa merkeissä.
        Aiemmin minulla on kokemusta kahdesta rellusta , Megane ja Laguna, jotka meillä oli samaan aikaan ja molemmat 3 vuoden ajan.
        Relluissa oli myös vikoja ja ainakin yhtäpaljon kuin Fordeissa.
        70tkm:n aikana esim:
        Megane: Takaiskunvaimentimet, pakoputki, etujarrupalat, lambada-anturi.
        Lagunan vioista en tarkemmin tiedä, kun auto oli vaimon työsuhdeauto. Lagunan koneeseen piti kyllä kokoajan olla lisäämässä öljyä. Sellainen voisi jo Fordistille olla henkilökohtainen ongelma, mutta rellulaiset eivät viitsi edes valittaa.


      • ex-focus
        Tarkkaava kirjoitti:

        Joopa joo. Itselläni on se käsitys, että Fordit pitää hintansa hyvin ja ovat haluttuja vaihtoautoja.
        Tällaisen kuvan saa ainakin Helsingin autokaupoissa.
        Fordin viat eivä mielestäni olen sen pahampia kuin muissakaan vastaavissa merkeissä.
        Aiemmin minulla on kokemusta kahdesta rellusta , Megane ja Laguna, jotka meillä oli samaan aikaan ja molemmat 3 vuoden ajan.
        Relluissa oli myös vikoja ja ainakin yhtäpaljon kuin Fordeissa.
        70tkm:n aikana esim:
        Megane: Takaiskunvaimentimet, pakoputki, etujarrupalat, lambada-anturi.
        Lagunan vioista en tarkemmin tiedä, kun auto oli vaimon työsuhdeauto. Lagunan koneeseen piti kyllä kokoajan olla lisäämässä öljyä. Sellainen voisi jo Fordistille olla henkilökohtainen ongelma, mutta rellulaiset eivät viitsi edes valittaa.

        vaan asioiden hoitaminen. Tuskin mistään automerkistä on ollut niin paljon sanomista, kuin Fordista, juuri asioiden hoitamisen takia. Vikoja on autossa kuin autossa, mutta esim.rellulla asia hoidetaan vikisemättä, varsinkin huoltosopimusautoissa. Luepa esim.kaksi viimeistä Tuulilasia ja niiden yleisönosaston kirjoitukset. Luulen, että lukuisten käyttäjien kokemukset eivät kaikki edes pääse julkisuuteen, kun TL varmaan lopettaa keskustelut "kauan jatkuneina". Jotakin on vialla ja pahasti, kun miltei uusissa autoissa ei korvata ilmeisiä virheitä. Ei auta kertoa, että Fordi on kusessa taloudellisesti. Syvemmälle menee, jos sama meno jatkuu.


      • Never Fordever
        voortimies kirjoitti:

        No se näköjään sillä etelässä on asia kunnossa mutta meillä täällä Varkaudessa ei huolto toimi.
        Ikävää, minäkin saattaisin ajaa voortilla jos huolto toimisi ja olisi rehellinen, mutta nyt näillä näkymin, olen pakotettu vaihtamaan merkkiä.

        Siinä liikkeessä en asioi enää ikinä. Mielestäni takuuhuolto asioissa huoltopuolen palvelu on ylimielistä. Minun täytyi hoitaa asiat maahantuojan kanssa, koska en päässyt neuvotteluyhteyteen korjaamopäällikön ynseän suhtautumisen vuoksi. Maahantuojalla ymmärrettiin asia, jossa hommat hoidettiin mallikkaasti.


      • voortimies
        Never Fordever kirjoitti:

        Siinä liikkeessä en asioi enää ikinä. Mielestäni takuuhuolto asioissa huoltopuolen palvelu on ylimielistä. Minun täytyi hoitaa asiat maahantuojan kanssa, koska en päässyt neuvotteluyhteyteen korjaamopäällikön ynseän suhtautumisen vuoksi. Maahantuojalla ymmärrettiin asia, jossa hommat hoidettiin mallikkaasti.

        Niin päätin minäkin että ihme on jos sen liikkeen oven vielä aukaisen.
        Seuraavan huollon aion käyttää Pieksämäellä, saa nähdä miten siellä käy? Saako sieltä kirjoittamisen aihetta?
        Varkaudessa huoltomieskin oli niin "vittuuntunut" näihin "voortinpaskoihin" että sivusta pahaa teki.
        Jäi sellainen kuva että "tyhmä sellainen asiakas mikä voortin ostaa"?


      • Pelaa
        Never Fordever kirjoitti:

        Siinä liikkeessä en asioi enää ikinä. Mielestäni takuuhuolto asioissa huoltopuolen palvelu on ylimielistä. Minun täytyi hoitaa asiat maahantuojan kanssa, koska en päässyt neuvotteluyhteyteen korjaamopäällikön ynseän suhtautumisen vuoksi. Maahantuojalla ymmärrettiin asia, jossa hommat hoidettiin mallikkaasti.

        Käykää Rovaniemen Autolinnassa ja myynti huolto pelaa


      • Mondeoliini
        ex-focus kirjoitti:

        vaan asioiden hoitaminen. Tuskin mistään automerkistä on ollut niin paljon sanomista, kuin Fordista, juuri asioiden hoitamisen takia. Vikoja on autossa kuin autossa, mutta esim.rellulla asia hoidetaan vikisemättä, varsinkin huoltosopimusautoissa. Luepa esim.kaksi viimeistä Tuulilasia ja niiden yleisönosaston kirjoitukset. Luulen, että lukuisten käyttäjien kokemukset eivät kaikki edes pääse julkisuuteen, kun TL varmaan lopettaa keskustelut "kauan jatkuneina". Jotakin on vialla ja pahasti, kun miltei uusissa autoissa ei korvata ilmeisiä virheitä. Ei auta kertoa, että Fordi on kusessa taloudellisesti. Syvemmälle menee, jos sama meno jatkuu.

        Ei ole takuun kanssa ollut ongelmia. se tuntuu kyllä pelaavan, vaikka takuuaika on mennyt umpeen ja 1,5 vuotta sitten.
        Takuuseen on vaihdettu mukisematta 2 ovea, takapuskuri, takapenkki, jarrulevyt ja palat, koiranluut, haljennut etulasi, vaihdemekanismi, laturi, syylari, lämpömittari, anturi ja termostaatti, ilmastointilaite on korjattu ja yksi kappale aluvannetta on vaihdettu uuteen.
        Sitten on vaihdettu vetoakselit, maalattu helmat ja uusittu kuskin oven sarana.
        Jouduin maksamaan vain jarrupalat, maalauksesta osan ja sen kun bensatankin korkki ei auennut muuten kuin sorkkaraudalla.
        Jaa - taisi tulla lasku myös siitä yhdestä venttiilistä. kun ne ei kuulemma mene normaalisti vielä näillä kilometreill- ( 5otkm)
        Nyt auto on pelannut normaalisti jo 3 kuukautta, josta se on tosin seissyt suurimman osan tallissa loman vuoksi ja siksi, että vaimo ei enää suostu sillä ajamaan, vaan ajaa minun volvollani ja minä kuljen bussilla töihin, niin säästyy korjauskustannuksissa.
        Olen muuten tehnyt periaatepäätöksen siitä, että en enää eri nimimerkeillä tule esiintymään tällä palstalla kuvailemassa autossani esiintyviä toinen toistaan karmivimpia vikoja.
        Olen myös vakaasti sitä mieltä, että tämän verran pientä kulumista esiintyy kaikissa merkeissä. Ainoastaan se iskunvaimentimien vaihto on jäänyt kaivelemaan ja ehkä se, että autoa on hinattu muutaman kerran tien päältä korjaamolle.
        Toisaalta korjaamolla on hyvä palvelu ja sieltä saa ilmaisia kahvikuponkeja. minulle onkin varattuna vakioaika joka viikoksi.
        Kun en tarvitse aikaa, niin soitan ja perun sen kertoen, että tällä viikolla ei autolla ole ajettu taaskaan yhtään kilometriä.
        Korjaamolla ottavat asian rennosti ja toivottelevat hyvää kesänjatkoa ja lupaavat, että syksyllä tulee taas varmasti vikaa, joten sitten viimestään pääsee kahville.


      • voorti meilläkin
        Mondeoliini kirjoitti:

        Ei ole takuun kanssa ollut ongelmia. se tuntuu kyllä pelaavan, vaikka takuuaika on mennyt umpeen ja 1,5 vuotta sitten.
        Takuuseen on vaihdettu mukisematta 2 ovea, takapuskuri, takapenkki, jarrulevyt ja palat, koiranluut, haljennut etulasi, vaihdemekanismi, laturi, syylari, lämpömittari, anturi ja termostaatti, ilmastointilaite on korjattu ja yksi kappale aluvannetta on vaihdettu uuteen.
        Sitten on vaihdettu vetoakselit, maalattu helmat ja uusittu kuskin oven sarana.
        Jouduin maksamaan vain jarrupalat, maalauksesta osan ja sen kun bensatankin korkki ei auennut muuten kuin sorkkaraudalla.
        Jaa - taisi tulla lasku myös siitä yhdestä venttiilistä. kun ne ei kuulemma mene normaalisti vielä näillä kilometreill- ( 5otkm)
        Nyt auto on pelannut normaalisti jo 3 kuukautta, josta se on tosin seissyt suurimman osan tallissa loman vuoksi ja siksi, että vaimo ei enää suostu sillä ajamaan, vaan ajaa minun volvollani ja minä kuljen bussilla töihin, niin säästyy korjauskustannuksissa.
        Olen muuten tehnyt periaatepäätöksen siitä, että en enää eri nimimerkeillä tule esiintymään tällä palstalla kuvailemassa autossani esiintyviä toinen toistaan karmivimpia vikoja.
        Olen myös vakaasti sitä mieltä, että tämän verran pientä kulumista esiintyy kaikissa merkeissä. Ainoastaan se iskunvaimentimien vaihto on jäänyt kaivelemaan ja ehkä se, että autoa on hinattu muutaman kerran tien päältä korjaamolle.
        Toisaalta korjaamolla on hyvä palvelu ja sieltä saa ilmaisia kahvikuponkeja. minulle onkin varattuna vakioaika joka viikoksi.
        Kun en tarvitse aikaa, niin soitan ja perun sen kertoen, että tällä viikolla ei autolla ole ajettu taaskaan yhtään kilometriä.
        Korjaamolla ottavat asian rennosti ja toivottelevat hyvää kesänjatkoa ja lupaavat, että syksyllä tulee taas varmasti vikaa, joten sitten viimestään pääsee kahville.

        Tätä samaa se on ollut meilläkin jo kohta 1,5 vuotta kun eka voortin ostimme!
        Saa nähdä selviämmekö ilman avioeroa??


    • Mondeo 2002

      Olisit samalla kysynyt ovien ruosteongelmasta.
      Itse ainakin pidän sitä pahempana ongelmana
      kuin vetareita. Mutta varmasti ilmoittelet
      tänne, jos vastausta kuuluu! (Tosin ERITTÄIN
      vahvasti epäilen näin käyvän)

      Mutta kun maahantuoja kuitenkin näitä sivuja
      seuraa, niin antakaa nyt ihmeessä kattava selvitys samalla miten tähän ruosteongelmaan on
      tultu!!! Ovisaumojen kittaus pitäisi olla niin
      perusjuttu, ettei siinä enään 100v jälkeen
      pitäisi voida töpeksiä!!!

      Lisäksi suuresti ihmettelen täälläkin olevia
      puolustuspuheenvuoroja, joissa ollaan tyytyväisiä
      vaikka uudet autot ruostuu ja vetarit paukkuu.
      Lampaitako olette? Kyllä silloin pitää rähistä,
      kun siihen on syytä. Jos olette maksaneet 20-40teur uudesta autosta niin silloin todella
      on syytä ko tapauksissa vaatia takuukorjauksia
      ja hyviä selityksiä maahantuojalta. Jos näitä ei tule niin ei p...le silloin päätä pensaaseen tule
      laittaa!

      • Mondeoman

        Jos haluat itse kysyä sitä ruosteongelmaasi, niin laita sähköpostia [email protected] osoitteeseen....


      • Mursu

        Tuossa palvelut-osoitteessa sinua palvelee iloiset asiakaspalvelijaneitoset, jotka ovat minulle vastanneet tyyliin:
        - "Takuuajan jälkeiset reklamaatiot käsittelemme tapauskohtaisesti"
        -"Mahdollisiin
        hyvityspäätöksiin vaikuttavat auton ikä, ajetut kilometrit, sekä huolto- ja
        omistajuushistoria."

        Jos haluaa asioiden etenevän on yhteydenotto maahantuojan päällikkö/johtajatasolle suositellumpi vaihtoehto.


      • Mondeoman

        Oy Ford Ab
        Ford-asiakaspalvelu
        Malminkaari 9 B
        00700 Helsinki
        Puh. 09-35170100
        Fax 09-3897809



        Hei,

        Kiitos yhteydenotosta Palvelut-osoitteemme kautta sekä antamastanne palautteesta.

        Vetoakselien laakeripinnat voivat kulua ennenaikaisesti mikäli niiden suojakumit
        rikkoutuvat tai vuotavat. Suojakumien tarkastus kuuluu tehtaan määräaikaishuolto-
        ohjelmassa jokaiseen huoltoon. Vähäinen rasvavuoto ei aiheuta vauriota, ja se korjataan
        kiristämällä suojakumin kiinnityspannat. Rasvaa lisätään tarvittaessa.

        Vetoakseleiden/nivelien rakenne on pääpiirteittäin pysynyt samana. Vetoakselit, niiden
        suojakumit samoin kuin muutkin auton komponentit ovat jatkuvan tuotekehittelyn kohteena,
        eikä uusimmissa malleissa tietoomme ole tullut ko. vuotoja.


        Ystävällisin terveisin,

        OY FORD AB

        Heidi Tuomikorpi
        asiakasneuvoja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      211
      9785
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      49
      4569
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      130
      4080
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      114
      3959
    5. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      210
      3723
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      43
      3058
    7. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      17
      1711
    8. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

      Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1607
    9. Mihin rakastuin sinussa?

      Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      96
      1558
    10. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

      Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      115
      1346
    Aihe