Gallup-kysely: joko vaihdoit Sampopankista

pois?

Tehdään pieni väliotanta palstalaisilta ja kysytään joko olet vaihtanut pois Sampo Pankista ja jos niin miksi? Ja mihin pankkiin vaihdoit?

(Voin kai itsekin vastata kyselyyn ja vastaan kyllä vaihdoin ja perusteluni on nettipankin totaalinen toimimattomuus, en huoli sitä javakikkaretta koneelleni, lisäksi muut ongelmat joita on ilmennyt aina korteista tilien saldon ja tapahtumien sekoiluihin. Itse vaihdoin pankkini Sampo Pankista kahteen pankkiin eli Nordeaan ja S-pankkiin koska olen S-ryhmän asiakasomistajana myös)

33

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta, jos kadonneet rahat ...

      On paljon Sammon asiakkaita, jotka eivät edes osaa/voi tarkistaa saldoon liittyviä muutoksia, lainanmaksun eriä, tilitapahtumia ja niissä nyt esiintyviä virheitä.

      Nyt kun ihmiset ovat vuosien ajan hoitaneet maksuliikennettä verkkopankissa ja kun on itse lyhennellyt lainaa ylimääräisin erin, siirtänyt rahaa tilille ym. ym., niin miten tarkistat / havaitset nyt kadonneet rahat!?

    • op seen...

      tänään avasin palkkatilin op. pankkiin kun sain sampo pankilta 6,50 euron arvoisen palvelu maksu ilmoituksen ja perivät vielä helmikuun palvelu maksut uudelleen....KELE!!!


      NÄKEMIIN SAMPO/PIMPO/DANSKE!!!

      (DANKE)

    • OP:iin

      ja jäin itse asiassa vähän voitolle: pienempi marginaali as.lainan hännille, väintään samat korot sijoituksille. Vaikka palvelupaketin maksu onkin 2,50 e/kk (Sampossa 0 e/kk), niin OP on lopulta edullisempi tässäkin, koska Sampossa jouduin maksamaan Visasta luottorajan mukaista maksua (2% eli 80 e/v) kun taas OP:ssa Visa kuuluu pakettin. Ja lisäksi nuo paljon parjatut bonukset, joilla hoituvat palvelumaksut ja osa vakuutusmaksuistakin...

    • ex. postipankkinen

      Eilen avattu tili S-pankissa. Sammon tilien hallittu alasajo menossa. Syytä vaihtoon tuskin tarttee perustella....

      • rahat Suomessa

        Mä siirryin pois, tosin 3 viikkoa sitten Sampopankki -> S-pankki, eihän sekään mikään helmi ole, mutta tuhat kertaa parempi kuin tuo etanan vauhdilla toimiva tanskalainen pankki.

        Suosin kotimaista, ihan vaan tykkään olla isänmaallinen. Ja Visan kanssa säästöä yli 100 euroa vuosi verrattuna Sampopankkiin.


    • aktiaan

      maanantaina on varattu aika konttoriin. melkeen 40 vuotta sampo-piinaa kesti.

    • siirtyy jonnekin..

      ..koska järkevä osakekaupankäynti ei enää Sammossa onnistune. Ennen Mandatumin jäljiltä esim. reaaliset kaupankäyntitasot oli saatavilla ilman lisämaksuja ja paketteja ja ohjelma oli hyvä . Nykyinen ohjelma päältä katsoan vaikuttaa suorastaan onnettomalta. Arvo-osuustili siirtyy helposti, täytyy katsoa mitä parille sijoitusrahastolle tekee. Periaatteessa jokin passiivinen (nolla)tili voisi jäädä, jos siitä ei mene maksuja; en ole vielä tutkinut hinnastoja.

      • minullakin

        Meillä on näköjään yhteiset murheet Sampo Pankin kanssa. Olen käynyt harvakseltaan kauppoja ja ollut tyytyväinen ilmaisiin reaalitasoihin. Maksamalla 3,05 euroa siltä kuukaudelta, kun teki kaupan tai kauppoja sai alemmat välityspalkkiot. Nyt en ole todennut muuta kuin, että reaalitasot eivät näy, vaan niistä pitäisi maksaa. Uudistuneessa versiossa on hävitetty omien kauppojen historia 2 vuotta aikaisemmalta ajalta. Aikaisemmin näkyi, vaikka miten pitkälle. Hankaluuksia tulee, kun täytyy paperitiliotteista kaivella vanhoja. Rahastojen historia on hävitetty samalla lailla.

        Rahastoja minulla on sen verran, että en ole maksanut kuin Visa-kortin maksun 2 %. Ei siis ole ollut mitään muita maksuja. Minulla on vielä vanha yhdistelmäkortti. On kerrottu, että se ei enää toimisi VbV:llä, joka on minulle tärkeätä. Uudesta kortista on kerrottu, että se tulee aikanaan!

        Olen puhelinpankista kysellyt nykyistä tilannetta osakekauppojen, kaupankäyntihistorian ja kaikkien maksujen suhteen, joita he aikovat periä. Selvää vastausta ei tullut, vaikka puhelu kiersi kolmen henkilön kautta. Minuun luvattiin ottaa yhteyttä puhelimitse. On kulunut melkein viikko eikä yhteyttä ole otettu.

        Tässä raivostuttaa se, että selviin kysymyksiini en ole saanut vastauksia eikä yhteyttä oteta.

        Arvo-osuustilin voi tosiaan siirtää maksutta toiseen paikkaan. Rahastot on pidettävä Sampossa tai maksettava realisoituva vero. Ehkä joku täysin passivinen tili Sampossa ajaisi asian ilman maksuja.

        Minulla on S-Pankissa tili, verkkotunnukset ja Visa CD. Näillä voi täysin hoitaa kaikki päivittäiset asiat, jos ja kun Sammosta tulee lähtö. Osakehommat eivät S-Pankissa onnistu. Nordnet on edullinen vaihtoehto sekä holdaamiseen että kaikentasoiseen kaupankäyntiin. Tutkin vielä kuitenkin asiaa.


    • Ulkosuomalainen kaali

      Koska olen seuraavan kerran Suomessa vasta elokuussa, ei vaihto ole ollut teoriassakaan mahdollista (korjatkoon joku, jos sen pystyisi tekemään olematta itse ollenkaan paikalla?).

      Vaihto ei muutenkaan ole minulle tarpeellinen. Nettipankin kanssa on ollut häiriöitä kirjautumisessa silloin tällöin, mutta tilisiirrot ovat sujuneet. Sammon Varatilillä on minusta okei korko; säästän asuntoon. Mitään lainoja minulle ei Sammosta ole, joten sikäli vaihto olisi helppo.

      Sammon pankkikorttia en tietenkään ole nyt käyttänyt.

      Elokuussa sitten nähdään, onko tilanne parempi. Jos silloin edes yhden kerran käy niin, että pankkikorttini ei jossain kelpaa, missä sen pitäisi kelvata, niin pankki lähtee vaihtoon.

      Äitini, Sammon (ja sen edeltäjien) asiakas yli 50 vuotta, vaihtoi juuri Osuuspankkiin. Syynä Sammon päätös lakkauttaa hyvä automaattinen puhelinpankkinsa.

    • Tohtorismies

      Opintolainaa on molemmilla paljon ja Visan käyttö on kallista ym. En tiedä, ovatko muut pankit sen parempia vaihtoehtoja?!

      Olettaisin, että yleisenä trendinä on se, ettei tavallista yksityisasiakasta arvosteta oikein missään.

      Mennyt sen verran epämääräiseksi, että vaihtoa ollaan harkittu vakavasti.

    • Takaisin Nordeaan

      Jep, Sampo jäi, siirryin takaisin Nordean asiakkaaksi. Siirtyminen olikin tosi helppoa, sillä olin aikaisemmin Nordean asiakas ja oli toimivat verkkopankkitunnukset jo valmiina ja tili. Juuri jätin työnantajalleni tilinumero muutoksen, ja seuraava palkka tulee taas Nordeaan. Ja kortin tilasin jo käymättä pankin konttorissa --) verkkopankkini kautta.
      Heippa Sampo, heti kun saan palkkani pois teiltä niin lopetan kaikki. Sen verran risoo toi hommanne.

    • Helmi Säästöpankkiin

      Stressi väheni heti, kun vein rahani Sammosta vakaampaan paikkaan. Toki Sammossa pitää vielä roikkua, kun tililtä on kadonnut sellanen päälle huntin potti rahaa, mutta kunhan sen olen saanut käsiini, lopetan heti rosvopankin tilin ja kortit. Toivottavasti ei tarvi oikeuteen asti mennä sen huntin takia...

    • pankkia

      En vaihda pankkia. Minulla ei ole ollut vaikeuksia Sammon verkkopankin kanssa. Ainut puutee, jonka olen huomannut on vakuutustalletusten näkymättömys. Eli en saa niitä näkymään. Uskon, että sekin puute tulee korjatuksi.

    • kai tuotto rarkaisee

      Meille ratkaisee tuotto,
      eli nykyisille tileille tuplattiin talletukset,
      tämän kuun alussa.

      Perheemme 2 6 aikuista, useat sukumme jäsenet ja
      yrityksiemme talletustilit siirrettiin sampoon,
      kun
      Sampo maksaa parasta korkoa ja
      Sammolla on paras talletus-suoja.

      (varsinaiset käyttötilit tietysti Nordeassa)

      Glitnir lopetti 5 % tilin 1.4, Sampo maksaa parempaa kuin Glitnir nyt,
      siirsimme noin 27 tiliä, noin a´40 000 €,

      Vielä on kysymys,
      kun Kaupthing Edge lopettaa hyvän koron maksun,
      minin ne rahat sitten kannattaisi siirtää ?

      • Sampo Pankista

        Paljonko Sampo Pankki maksaa teille korkoa?


      • ei apua

        Talletussuoja kattaa Sammossa vain 42000/asiakas.

        Tosin eipä pankkeja ole mennyt konkurssiin ties kuinka pitkään aikaan.

        Jos oikeasti on tuollainen summa niin sinuna kilpailuttaisin pankit.

        Tileiltähän rahat ovat vain juuri ja juuri reaaliarvoltaan turvassa. Tuotto tulee muualta kuin tileistä.


      • edellinen kerskuja
        Sampo Pankista kirjoitti:

        Paljonko Sampo Pankki maksaa teille korkoa?

        Minulla on pieni määrä Sammon tuottotilillä. Korko on nyt uskoakseni 5,5 %. Paremmin asiaa tietävät voivat täsmentää.


      • korkoa
        edellinen kerskuja kirjoitti:

        Minulla on pieni määrä Sammon tuottotilillä. Korko on nyt uskoakseni 5,5 %. Paremmin asiaa tietävät voivat täsmentää.

        Sammon tuottotilin korko on tällä hetkellä 3,55 % tai 3,95 %. Perustuu 12 kk euriboriin (viimeksi 4,75 %). Vaihtuu päivittäin. Vanhoille tileille maksetaan tuo parempi korko.


      • Saat korkoa

        saat hyvän koron sieltä


      • tuotto ratkaisee
        Saat korkoa kirjoitti:

        saat hyvän koron sieltä

        ”Avaa tili eQ-pankissa Saat korkoa ”


        hei,
        on siellä kyllä tilejä, mutta saldo jo yli vuosi alle 1 €.
        Emme ole huomannut siellä kuin yhden hyvän,
        sen kai 2005 syksyllä olevan talletustarjouksen.

        on saatu aina viime elokuusta saakka,
        kun pääasiassa 4 kk tilejä tehdään, 4,8 % tai enemmän.
        (taas usean tilin eräpäivä on ensiviikolla,
        toivottavasti korot nousevat)



        tämän aamun tarjous,

        Korkotarjous
        Talletettava summa 25 000,00
        Talletuksen alkamispäivä 7.4.2008
        Talletuksen eräpäivä 07.08.2008 (122 päivää)
        Talletuskorko 4,50 % p.a.
        Korkokertymä (brutto) 376,03 EUR

        Kertyneet korot maksetaan eQ Tilille.


      • korkoa kirjoitti:

        Sammon tuottotilin korko on tällä hetkellä 3,55 % tai 3,95 %. Perustuu 12 kk euriboriin (viimeksi 4,75 %). Vaihtuu päivittäin. Vanhoille tileille maksetaan tuo parempi korko.

        Edellä mainitut Sampo-pankin korot koskevat tiliä, jonka nimi on Varatili. Toinen hyväkorkoinen vaihtoehto on pääsiäisenä julkistettu Verkkosäästötili. Tietääkseni siellä ei käytetä nimitystä "tuottotili".


    • Määräaikaiset

      tilit pois Samposta pikkuhiljaa jo silloin kun kauppa tehtiin Tanskalaispankin kanssa. Enää käyttötili ja verkko Sampossa ja sekin lähtee kunhan löydän sopivan uuden.

    • ---

      Siirsin rahani viikko sitten toiseen pankkiin. Tili on vielä olemassa, mutta näillä näkymin lopetan sen jossain vaiheessa.

    • Nordeaan taas uudestaan

      Paskakasaa ei jaksa tonkia!

    • ...

      Tilejä en ole lopettanut, mutta rahat ovat siirtyneet muualle. Sampo oli itselläni vain kakkospankki muutoinkin.

    • Danske ulos!

      Enää odottelemme uuden pankin kortteja, niiden saapuessa lopetamme danskebankenin tilit. Eli huomenna alkavalla viikolla sattuu ja tapahtuu.

    • tu joo !

      Hyvästi tanskalaiset.

      Se tanskalais-irlantilais-suomalainen pankkiohjelma on liian vaikea ja hidas käyttää yritykseni tapahtumiin.

    • pika visiitillä

      hakemassa tunnukset verkkopankkiin,tili on olemassa mutta ei käytetty 10 vuoteen


      en pääse maksamaan laskuja enkä voi edes lähettää viestiä verkkopankin kautta joten nyt on tehtävä jotain

    • w2w2

      pitää hakea tunnukset

    • wesquli

      Huomenna iltapäivällä annan paikallisosuuspankille valtakirjan hoitaa asiakkuuteni Samposta heille.

      Syyt: verkkopankin toimimattomuus, sekoilut tilitapahtumissa ja Sampon tiedotus näiden ongelmien tiimoilta. Luottamus Sampoon on nollilla.

      • jatkuu hallitusti

        Danske Bank tuhosi hetkessä sen, mikä Sampo Pankissa oli kehitetty erittäin toimivaksi yli kymmenen vuoden aikana.

        Pakko lähteä. Ison osan päivittäistoimista olen siirtänyt jo S-Pankkiin. Tarvitsen vielä toisen pankin osakevälitystä varten. Ehkä se on Nordnet.


      • meni..
        jatkuu hallitusti kirjoitti:

        Danske Bank tuhosi hetkessä sen, mikä Sampo Pankissa oli kehitetty erittäin toimivaksi yli kymmenen vuoden aikana.

        Pakko lähteä. Ison osan päivittäistoimista olen siirtänyt jo S-Pankkiin. Tarvitsen vielä toisen pankin osakevälitystä varten. Ehkä se on Nordnet.

        pilalle. En ole päässyt kokeilemaan, mutta muiden viesteistä päätellen toiminta on vaikeutunut. Ennen esim. kaupankäynnin tasot näkyivät reaalisina yhdellä sivulla ja se riitti pieneen kaupankäyntiin; ei tarvinnut lisämaksullisia paketteja ja streamereitä. Käyttötili siirtyy varmaan; parin Itä-Euroopan ja Venäjä-rahaston kohdalla vielä mietittävä, miten homma hoituisi.


      • muun ohella
        meni.. kirjoitti:

        pilalle. En ole päässyt kokeilemaan, mutta muiden viesteistä päätellen toiminta on vaikeutunut. Ennen esim. kaupankäynnin tasot näkyivät reaalisina yhdellä sivulla ja se riitti pieneen kaupankäyntiin; ei tarvinnut lisämaksullisia paketteja ja streamereitä. Käyttötili siirtyy varmaan; parin Itä-Euroopan ja Venäjä-rahaston kohdalla vielä mietittävä, miten homma hoituisi.

        Minäkin käyn harvakseltaan kauppaa. En uskalla edes kokeilla enää Sampo Pankin kautta. Reaaliaikaisten tasojen muuttuminen maksulliseksi, väärien kuittien saaminen kaupoista ja muutenkin epäselvä toiminta koko järjestelmässä pitävät minut poissa. Ei tee mieli kokeilla, kun ei tiedä seurauksia.

        Koko arvo-osuustilin siirto toiseen pankkiin on maksutonta. Helppo homma tehdä.

        Minullakin on rahastoja Sampo Pankissa. Isoin osa on lyhytkoroissa. Lisäksi on kehittyvien markkinoiden sinänsä hyvin pärjänneitä rahastoja. Samposta ei pääse kokonaan ulos myymättä niitä ja maksamalla verot. Ei tekisi tässä vaiheessa tehdä tuota. Ehkä sopiva passiivinen tili Sampoon pitää jättää, missä ei olisi kuukausimaksuja. Verkkopankki olisi hyvä olla. En tiedä saako enää maksutta sellaistakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe