Kaipaisin uudistusta nuorisotyöhön..

Nuori

Meillä on ns. nuorteniltoja, jolloin kokoonnutaan pohtimaan saarnaajan johdolla, sekä yhteisiä urheilu vuoroja, mutta kaipaisin enemmän "ohjattua" ohjelmaa..esim. kesäisin aktiiviset nuorten leirien järjestäjät voisivat jatkaa toimintaa myös talvisin(esim. kunnon seuran leirin vetäjät).Vastuuta voisi myös jakaa niin että jotkut saarnaajista keskittyisivät enemmän nuorisotyöhön.
Herätysliikkeestämme puuttuu kokonaan ns. nuorisotyö,lukuunottamatta nuorteniltoja!!
Toivoisinkin tähän muutosta..
Mallia voisi hakea vaikka "vapaiden suuntien"(helluntailaiset)nuorisotyöstä!
Tiedän että herätysliikkeemme ei ole halunnut lisätä kuilua nuorten ja vanhusten välille jarjestämällä erillaista ohjelmaa...mutta eri-ikäisillä ihmisillä on erillaiset vaatimukset!
nuorena kaipaisin enemän yhdessäoloa ja kanssakäymistä saarnajienkin kanssa, he kun ovat jääneet joten kaukaisiksi henkilöiksi!
Tiedän että eri kaveriporukat puuhailevat kaikkea kivaa yhdessä, mutta pienltä paikkakunnalta kotoisin olevana en ole päässyt yhteenkään porukkaan kunnolla mukaan..

8

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jojo

Kyllä meilläpäin nuoret järjestävät "iltakyliä"retkiä,nuorten keskusteluiltoja.Ehkä nuorten täytyy itse tehdä "aloite".

• vl-nuori

onhan olemassa raamattuluokat. minun kotikaupungissani se on joka viikko, en kyllä enää käy siellä kun tunnen oloni siellä jo liian vanhaksi...minä tykkäsin käydä siellä ja sitten sen jälkeen me monesti kaveriporukalla mentiin jonkun kotiin. ei tarvinnut olla isokaan porukka niin oli kivaa viettää iltaa.
      se on kyllä totta että saattaa tulla sellaisia porukoita, joihin on sitten vaikea muiden enää päästä. en minäkään koskaan ole kulkenut missään isossa porukassa. minulla on kaksi todella hyvää ystävää, joista toinen on vl ja toinen ei. ja sitten on paljon sellaisia ystäviä, jotka ovat kyllä hyviä ystäviä mutta eivät niin läheisiä kuitenkaan.
      voithan ehdottaa ry:llä jollekin nuorisotoimesta vastaavalle henkilölle että olisi kiva jos paikkakunnallanne järjestettäisiin enemmän nuorisotoimintaa. meidän ry on esimerkiksi järjestänyt laskettelumatkoja talvisin. rohkeasti vain!:)

• tuuli

no jos ei miellytä tän hetkinen tilanne, ni järjestetään me sit itte mieleistä. oon ihan valmis suunnittelee sun kans jotai. Meistä se lähtee!! ..nähdään muute seuroissa..!

• nuori!

Ois kyl kiva ku muutkin innostuisivat kehittelee kaikkee kivaa!!
        Nähää seurois!Ja keksitään jotain porukal!

• tuuli
        nuori! kirjoitti:

Ois kyl kiva ku muutkin innostuisivat kehittelee kaikkee kivaa!!
        Nähää seurois!Ja keksitään jotain porukal!

olitsä tänää seurois? en nähny sua ni en voinu ees moikata! (Kerro ainaki yks tuntomerkki;)

• Nuori
        tuuli kirjoitti:

olitsä tänää seurois? en nähny sua ni en voinu ees moikata! (Kerro ainaki yks tuntomerkki;)

ÄÄh..Mä en päässy koska olin iltavuorossa töissä!
        Nooh...sä voisit laittaa mulle postia os. [email protected]

Vinkki:Mä hymyilen usein...:)

• vaeltaja

omalla paikkaunnalla ei olut lähes mitään yhteistä tilaisuutta jossa nuoret kokoontuivat yhteen. Toisinaan oli nuorteniltoja, niitäkin eri harvoin. Kerran kolmessa vuodessa joku leiripahanen järjestettiin.

Kaverit taas kertoivat kuinka heidän rauhanyhdistyksillä järjestettiin iltakyliä, nuorteniltoja ja keskusteluiltoja, retkiä ja muita kokoontumisia usein. Näin nuoret saivat kontakteja ja rakensivat ystävyyksiä, mutta eipä meidän ry:llä. Johtuukohan tuo henkilöstä joka oli nuorisotyöstä vataavana. enemmän olisin kuitenkin kaivannut aktiviteettejä nuorille.

Varmaan täytyy ite niitä järjestää jos ei tule muutoksia . Kannattaa varmasti otta yhteyttä siihen kuka vastaa "nuorisotyöstä".

• vrk

Järjestä itse! Minä järjestin itse nuorempana kaikenlaisia teemailtoja. Soitin vain porukoille , noin viidelle itse ja heidän käskin taas soittaa joillekin jotta itseni ei tarvinnut soittaa kaikille. Jääkiekon, ompelemisen, joulukorttien(esim myyjäisiin), askartelun, kynttilöiden valamisen ohessa lauloimme ja juttelimme. Tarjoilu oli nyyttäripohjaista. Hirveän harvoin kukaan minulle järjesti mitään, mutta näin tutustuin moniin ja aina joskus jostain kuulin että jossain on menoa niin tungin mukaan. Oikeastaan koskaan kukaan ei tullut minua pyytämään, piti itse tunkea mukaan, tee sinäkin niin. Nuoret eivät kai samalla lailla kutsu kuin vanhemmat, eli pitää itse pitää huoli siitä että pääsee mukaan, ei kukaan hae sinua!Rohkeutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10935
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8207
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      125
      5245
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3558
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3514
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2011
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe