Parantaja-ihmisiä olemassa?

Ennenwanhaan niitä oli maaseudulla vähän joka kylässä. Meidän kylä ei tehnyt tässä poikkeusta.
Verenpysäyttäjä oli pikkupojasta aivan omalla jaksoluvullaan.
Hän pystyi tyrehdyttämään kuivaksi vuotavan ihmisen jollakin mahtikyvyllään.
Tämä onnistui mieheltä, joka oli käynyt vain kiertokoulua.

Oli myös selvännäkijä. Tiesi asioita, joista hänellä ei voinut olla mitään järjellistä tietoa.

Jokaisessa maakunnassa, näitä parantajia tänäänkin on. En tarkoita "1,99 min. tietäjiä".
Esoteerisin menetelmien avulla muutamat ihmiset
voivat hankkia parantavan käden taidon.

Muutama vuosi sitten Lapissa vaikutti nainen, joka osasi parantaa ihottumat.
Hän osasi sanoa, miten se on tullut, miten se lähtee.
Kun itse sain lomareissullani Savipuoli-ihottuman. Työterv. lääkäri ei löytänyt tähän lääkettä.
Viimein naiskirurgi ihan sivulöydöksenä nimesi vaivan ja kirjoitti siihen "lääkkeen".
Se oli apteekista ilman reseptiä saatava Nizoral lääkeshampoo.
Viikon päästä suihkun tai saunan jälkeen tulipunaisena helottavat iholäikät alkoit häviimään.

10

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Körtsi 666

Ennenvanhaan oli ainakin noissa itä-suomen kylissä parantajien lisäksi myös ns. kaukokatsojia (vrt.ESP, extra sensory perception), mahdollisesti molempia virkoja hoiti vielä sama henkilö).

Kaukokatsontaa tiedetään harjoittaneen ainakin jonnekin 1930 tai 40-luvulle saakka, ideana oli ennakoida vainolaisten hyökkäyksiä idän suunnasta, sieltä jostain Vienan meren suunnasta. Samalta ajalta juontuu myös nimitys vainovalkeat, rannalle tai muulle näkyvälle paikalle sytytetyt lekoset, joiden tarkoitus oli varoittaa ja näkyä vastarannalle. Itse kaukokatsonnassa henkilö asettui pää kaavulla peitettynä talon pihalle aistimaan vihulaisen lähestyminen. Perimätiedön mukaan tässä myös onnistuttiin. En tiedä sitten miksi tämä perinne loppui, yhteiskunnalliseen/kulttuuriseen muutokseen modernisaation ja varsinaisen verevän kyläkulttuurin kuihtuminen vaikutti asiaan.

Perusinsinööri nyky-yhteiskunnassa ei kyllä hyväksy koko idean ajatusta, ihmisen toiminta ja olemus määritellään normaalin keskivertoihmisen ominaisuuksien mukaan, kaiken muun olemassaolo kyseenalaistetaan täysin, länsimainen tiede ei hyväksy yksittäistapauksia, mutta esimerkiksi Japanissa näistä asioista ollaan oikeasti hyvinkin kiinnostuneita.

• h.oitaja

Heitä on ollut ja on edelleen. Itsestäni käytän hoitaja-nimikettä. Se on mielestäni paremmin nykyaikaan sopiva ja vähemmän mystinen. Kuitenkin, samasta asiasta on kysymys. Kyllä verenvuotokin pysähtyy. En tiedä, mikä sen tekee, mutta toimiihan tuo, minkä muutaman harvan kerran olen sellaiseen tilanteeseen sattunut.

• todistettu

TIETELLISESTI että toimii?

• että toimii
        todistettu kirjoitti:

TIETELLISESTI että toimii?

"TIETELLISESTI että toimii?"

Ketä kummaa kiinnostaa tieteelliset todistelut, jos verenvuoto pysähtyy, niin se on potilaan kannalta oleellisinta. Huomaahan sen verenvuodon loppumisen ilman tiedemiestäkin.

• ainakin

Olen käynyt Hattulassa toimivalla miehellä, hänkin kutsuu itseään hoitajaksi ja sanoi, ettei kukaan paranna omalla voimallaan, vaan on vain linkki.
      Minulta hän hoiti onnettomuuden jälkitilana tulleen kovan kivun pois jalasta ja lantion alueelta.
      Olin saanut siihen jos joinkinlaista hoitoa ja mikään ei auttanut.
      Ensimmäisellä kerralla kivut lähtivät ja toisen kerran kävin sitten kolmen kuukauden päästä, kun alkoi yöllä uudelleen vaivat.
      Hän hoiti ja antoi ohjeita ja kivut ovat pysyneet pois.
      Minusta hän ei tuntunut ollenkaan miltään poppamieheltä, vaan hyvin rauhalliselta, jopa uskovaiselta, mutta jotenkin semmoisella mukavalla tavalla. ei tyrkyttänyt uskoaan, vaan jutteli rauhallisesti ja ystävällisesti ja vastaili kysymyksiini.
      Jokainen hakekoon avun vaivoihinsa sieltä, mistä luulee sen saavansa, minä ainakin suosittelen sitä Hattulan miestä.

Raija-mummo, eläkkeellä oleva sairaanhoitaja.

• energian välittäjät

"Kukaan ei paranna omalla voimallaan". Energiahoitajat ovat yhteydessä Luonnon Energiaan.
        Tämä taito esiintyy muutamissa suvuissa; olen kuullut. Taidon voi menettää huonoilla
        elämäntavoilla.
        Parantamisentaitoa voi vastaavasti kehittää. "He" tietävät rajoittuneisuutensa, egoilusta vapaat.

• on lahja,

jonka voi saada vanhempanakin, joten en tiennyt tälläisestä " elämän tehtävästä" , johon minut oli ns."valittu".

Itse olen sukumme ainoa parantajalahjan saanut, josta olen hyvin nöyrä ja kiitollinen.
      En tee ammatikseni, vaan ilokseni, kun minulla on duuni, josta saan elantoni.
      On myös uskonto, joka kieltää hoitamisen, että en saa käsilläni heitä koskea.
      Etten vaan saastuta ja sairastuta heitä.

• vaivainen

Miten toimit? Kaukoparantajana vai pidätkö
        jossain vastaanottoa? Miten sinuu saa yhteyden?

• h.oitaja
        vaivainen kirjoitti:

Miten toimit? Kaukoparantajana vai pidätkö
        jossain vastaanottoa? Miten sinuu saa yhteyden?

Avauksentekijän galleriassa on hänen mail-osoitteensa. Kysy häneltä, koska näkyy ainakin tuntevan Usuin elämänohjeen.

• Esko O

Itse toimin parantajana Helsingissä.

Päätyökseni olen pienen seurakunnan pappi ja nuorena huomattujen parantaja-lahjojen osalta myös parantajana.

Etäparantamiseen olen huomannut lahjojeni sopivan parhaiten,
      myös kaukokatsominen onnistuu halutessa.

Ajatuksena rahat tilille annakolta niin tv:n katsomisen ohella katson potilasta etänä sovittuna ajankohtana. Parannuksen hoidan siinä oluen nauttimisen yhteydessä. : )

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe