Söin yhtenä päivänä vesimelonia ja heti alkoi huulia kirvellä ja huulet turposivat hieman. Iho meni myös rikki huulista. Jännä juttu on se, että olen matkailessani Thaimaassa syönyt paljonkin vesimelonia, eikä ole ollut mitään ongelmaa. Jokin muu aine aiheuttaa myös allergiaa koska syödessäni rupea nenästä kirkasta nestettä vuotamaan, vaikka ei ole edes nuhaa. En ole vain saanut selville mistä se voisi johtua. Muina allergioina on todettu kumi, nikkeli ja perunbalsami.
Vesimeloni
5
8147
Vastaukset
- Koivuallergikko
Löysin oheisen:
Tavallisimmat lateksin valkuaisten kanssa ristireagoivat ruoat ovat: Avokado, kastanja, banaani, kiivi, papaija ja melonit.
Eli jos olet luonnonkumille eli lateksille allerginen, on mahdollista että reagoit myös oheisille ruoka-aineille (ei välttämättä kaikille), sillä näissä on samankaltaisia allergeeneja.
Ja noiden reaktioiden voimakkuus vaihtelee ja aina eivät välttämättä aiheuta oireita. Esim. monet koivuallergikot reagoivat omenalle, mutta eivät välttämättä kotimaisille, ja toiset reagoivat vain siitepölyaikana.- allergiaa?
Sammaan tulokseen tulin itsekin etsiessäni netistä tietoa. Olen kumiallerginen ja aikaisemmasta listasta taisi jäädä pois luonnonhartsi. Kiivin olen huomannut aiheuttavan kirvelyä myös, mutta huomattavasti lievemmässä muodossa mitä vesimeloni teki nyt. Baanaanista ja papaijasta en ole saanut koskaan oireita.
- iituski
allergiaa? kirjoitti:
Sammaan tulokseen tulin itsekin etsiessäni netistä tietoa. Olen kumiallerginen ja aikaisemmasta listasta taisi jäädä pois luonnonhartsi. Kiivin olen huomannut aiheuttavan kirvelyä myös, mutta huomattavasti lievemmässä muodossa mitä vesimeloni teki nyt. Baanaanista ja papaijasta en ole saanut koskaan oireita.
...niin myös kurkku voi aiheuttaa oireita!!
minulla todettiin hiljattain paha kurkku allergia (en edes tiennyt että sillekkin voi olla allerginen) ja lääkäri sanoi, että oireita voi aiheuttaa myös vesimeloni!!! - iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Miten saa testattua kumin, perunbalsamin ja nikkelin? Ovatko ne tavallisessa prick-testisarjassa?
Minulle on tehty useamman kerran prickit, sekä perussarja että kasvikset. Muistaakseni on sanottu, että ei ole kumia. Mutta tiedän olevani nikkelille allerginen. Se ei ilmeisesti ole perussarjassa?
Minulla on koivun ristiallergiat, silti joskus saan oireita vesimelonista, ja pieniä oireita kurkusta ja banaanista. Käsittääkseni monet hedelmät kuuluvat useammankin allergeenin ristiallergioihin. Riippuu vähän tietolähteestä, mitkä hedelmät on lueteltu minkäkin allergeenin ristiallergioiksi. - MaiKcu
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Miten saa testattua kumin, perunbalsamin ja nikkelin? Ovatko ne tavallisessa prick-testisarjassa?
Minulle on tehty useamman kerran prickit, sekä perussarja että kasvikset. Muistaakseni on sanottu, että ei ole kumia. Mutta tiedän olevani nikkelille allerginen. Se ei ilmeisesti ole perussarjassa?
Minulla on koivun ristiallergiat, silti joskus saan oireita vesimelonista, ja pieniä oireita kurkusta ja banaanista. Käsittääkseni monet hedelmät kuuluvat useammankin allergeenin ristiallergioihin. Riippuu vähän tietolähteestä, mitkä hedelmät on lueteltu minkäkin allergeenin ristiallergioiksi.Nikkeli testataan epikutaanikokeen avulla. Eli selkään laitetaan testattavia aineita ja ne kiinnitetään teipillä esim. maanantaina, suihkussa ei saa käydä ma-pe aikana. Teipit otetaan pois kuitenkin keskiviikkona, ja jo silloin nähdään mihin aineisiin ihosi on reagoinut. Sen jälkeen testi kuitenkin jatkuu perjantaihin asti ja lopulliset tulokset voidaan antaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768