äkkii vastaust, pliis!! : (

Coward

Eli, mun hamsterilla on joku ihme patti oikeenpuoleisen posken kohalla, mikä se voi olla?
mua pelottaa ihan sairaasti et se on jotain vakavaa :( eikä mun äiti suostuis maksamaan eläinlääkärii jos sellasel pitäs mennä käymään.
Toivon oikeasti että edes joku vastais jotenki viisaasti tähän, pelkäänkö turhaan?
En kestäis menettää tuota mun pikkusta :(
Se patti tuntuu ihan kauheelta :(

14

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaa tietoa

      Se voi olla kasvain. mun hamsulla oli kanssa patti ja se oli kasvain. mutta en yhtää tiiä ;// toivottavasti ei oo vakavaa.

    • äidillesi,

      että on eläinsuojelurikos antaa eläimen kärsiä. Äitisi ei olisi saanut ostaa sinulle hamsteria, jos ei ole valmis maksamaan sen hoidosta ja huolenpidosta, johon tietysti myös eläinlääkärikulut kuuluvat.

      Vaikea sanoa mikä tuo patti on, mutta kyllä itse ehdottomasti kävisin tutkituttamassa. Hamsteri ei osaa ilmaista kipua ihmiselle, joten patti voi hankaloittaa sen elämää paljonkin, esim. vaikeuttaa syömistä tai muuten vaan sattua. Nyt siis hopi hopi eläinlääkäriin.

      • taas tällainen

        tapaus sitten. Vanhemmat hankkivat lapselleen hamsteri alhaisen hankintahinnan ja helppohoitoisuuden vuoksi, kun lapsi on sitä tarpeeksi pitkään kinunnut. Sitten kun vanhemmalla (tai miksei nuoremmallakin) iällä hamsterille tulee terveysongelmia, niin sitä ei kuitenkaan viedä el.lääkäriin.
        Todella vastuutonta hankkia hamsteri jos ei siitä pysty huolehtimaan! Nyt viet sen heti eläinlääkäriin, koska hoitamatta jättäminen on rikos! Et voi hankkia hamsteria jos sen hoitaminen on noin vaikeaa, kun tulee jotain ongelmia sen kanssa. Todella tekopyhää sanoa rakastavansa lemmikkiä, jos sitä ei voi viedä edes lääkäriin kun jotain on selvästi vialla.
        Neuvoisin sinua menemään näyttämään pattia el.lääkärille ja jos se on kasvain, niin lopettamaan hamsteri, ennen kuin se joutuu kärsimään. Muista myös, että vaikka patti ei näyttäisikään kipeältä ja hamsteri näyttää hyvinvoivalta, se ei sitä ole vaan sillä voi olla suuretkin kivut, jotka se yrittää peittää mahdollisimman hyvin saaliseläin kun on.


      • perspektiiviä...
        taas tällainen kirjoitti:

        tapaus sitten. Vanhemmat hankkivat lapselleen hamsteri alhaisen hankintahinnan ja helppohoitoisuuden vuoksi, kun lapsi on sitä tarpeeksi pitkään kinunnut. Sitten kun vanhemmalla (tai miksei nuoremmallakin) iällä hamsterille tulee terveysongelmia, niin sitä ei kuitenkaan viedä el.lääkäriin.
        Todella vastuutonta hankkia hamsteri jos ei siitä pysty huolehtimaan! Nyt viet sen heti eläinlääkäriin, koska hoitamatta jättäminen on rikos! Et voi hankkia hamsteria jos sen hoitaminen on noin vaikeaa, kun tulee jotain ongelmia sen kanssa. Todella tekopyhää sanoa rakastavansa lemmikkiä, jos sitä ei voi viedä edes lääkäriin kun jotain on selvästi vialla.
        Neuvoisin sinua menemään näyttämään pattia el.lääkärille ja jos se on kasvain, niin lopettamaan hamsteri, ennen kuin se joutuu kärsimään. Muista myös, että vaikka patti ei näyttäisikään kipeältä ja hamsteri näyttää hyvinvoivalta, se ei sitä ole vaan sillä voi olla suuretkin kivut, jotka se yrittää peittää mahdollisimman hyvin saaliseläin kun on.

        Mieti nyt vähän ennenkuin haukut ketään tekopyhäksi. Kirjoitit: "Todella tekopyhää sanoa rakastavansa lemmikkiä, jos sitä ei voi viedä edes lääkäriin kun jotain on selvästi vialla. "

        Miten voit sanboa noin, kun varmaan huomasit kirjoituksesta, että kyseessä on lapsi eikä aikuinen. Kai ymmärrät, että esim. 12 -vuotiaalla ei välttämättä ole pennin hyrrää, saati sitten esim. viittäkymmentä euroa, joka eläinlääkärikäyntiin helposti hurahtaa. Kritisoi vanhempia, ei lasta, joka selvästi on huolissaan. Juurihan aloittaja sanoi, ettei äiti anna viedä eläinlääkärille, eli aloittaja itse kyllä veisi.

        Mutta kyllä, todella vastuutonta VANHEMMALTA hankkia lemmikki ja olla pitämättä siitä asianmukaista huolta.


      • sitten...
        perspektiiviä... kirjoitti:

        Mieti nyt vähän ennenkuin haukut ketään tekopyhäksi. Kirjoitit: "Todella tekopyhää sanoa rakastavansa lemmikkiä, jos sitä ei voi viedä edes lääkäriin kun jotain on selvästi vialla. "

        Miten voit sanboa noin, kun varmaan huomasit kirjoituksesta, että kyseessä on lapsi eikä aikuinen. Kai ymmärrät, että esim. 12 -vuotiaalla ei välttämättä ole pennin hyrrää, saati sitten esim. viittäkymmentä euroa, joka eläinlääkärikäyntiin helposti hurahtaa. Kritisoi vanhempia, ei lasta, joka selvästi on huolissaan. Juurihan aloittaja sanoi, ettei äiti anna viedä eläinlääkärille, eli aloittaja itse kyllä veisi.

        Mutta kyllä, todella vastuutonta VANHEMMALTA hankkia lemmikki ja olla pitämättä siitä asianmukaista huolta.

        näiden vastuuttomien aikuisten lapsista kasvaa vastuuttomia aikuisia lisää, että sitä rataa...


      • Kikkiys
        sitten... kirjoitti:

        näiden vastuuttomien aikuisten lapsista kasvaa vastuuttomia aikuisia lisää, että sitä rataa...

        Miks äitis osti sulle hamsun, jollei oo valmis viemää sitä eläinlääkärille? Patti saattaa olla vanhuuden merkki. Onko hamsteri vanha?


      • Anonyymi

        Juuri näin näytä äidillesi tuo viesti !


    • ......

      no.meiän hamsulla oli patti kyljessä ja se osottautu kasvaimeks johon se sitte parin viikon päästä kouli...

    • mansikka-

      Sinne hamsun poskipussiin on ehkä jääny jotain, eikä se saa ite sitä pois, mut vaikuttas kyllä kasvaimelta.

      • joku

        Mun hiirellä oli samanlainen se saatta olla kasvain ja muuten se mun hiiri kuoli vähän sen jälkeen kun se patti tuli!


    • Hamsu fani

      Ootko syöttäny sille mitää suklaata tai jotain mis on sokeria?? Jos oot nii se saatta olla poskipussitulehdus. Tai onko hamsusi hamstrannut poskipusseihinsa ruokaa??

      • sinä

        eihän kukaan JÄRKEVÄ IHMINEN anna eläimelle suklaata tai sokeria sisältäviä ruokia.


    • kikkiys

      oli kaikil samanlaiset. Ne oli pakko lopettaa, koska ne kärsi. käytii eläinlääkäril.

    • vastuutonta

      aikuiselta ihmiseltä.
      jos hankkii lapselleen eläimen, siitä tulee huolehtia.
      Ja kuten muut jo sanoivat, se on rikos jättää eläin hoitamatta.
      Sinun kannattaisi käydä näyttämässä kyseistä pattia eläinlääkärille.
      Se voi olla poskipussiin jäänyttä ruokaa, tulehdus tai kasvain.
      Kannattaa kuitenkin käydä näyttämässä hamsua eläinlääkärille, jotta olosi helpottuisi tietäessäsi mikä patti on, ja miten sitä voi hoitaa. toivottavasti patti lähtee : )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe