Kuinka iso sen rollin pitäisi olla?

jabababajjii

Kaikki piti olla mietittynä ja katkeamista ei pitänyt tulla, mutta...

Helvetin hyvää peliä Holdin nolimitin sittareissa ja turnauksissa tasoilla 5-24 dollaria. Tasaista voittoa ja sitten muutama isompi paukku. Rolli näytti 700 dollaria. Mitään en muuttanut pelissäni mutta sitten sattui viikon kestävä downswingi ja kaik män "iso-isän perintöä myöten".

Oman analyysin mukaan mitään en muuttanut pelissä! Aloin häviämään järjestäen huonommille käsille. Aloin vieläkin hiukan lisää varmistamaan ja otin ennen puskuja vielä turnin jotta vastustajien voittotodennäköisyydet olisivat alle 16%. Ei auttanut vaan kaikki donkeyt katsoivat puskuni ja voittivat sillä 2 outtisella! Ymmärrän jos näin tapahtuisi 10 peliä, mutta minulla noin viikon ja 40 turnausta. Tilanne alkoi olemaan se että en luottanut edes nutseihin koska jotakin vielä sattuu ja toinen voittaa:(

Viimeisin käteni ennen freerolleihin palaamista oli kahden pelaajan korotus ennen floppia johon lähdin mukaan A5hertta-suittarilla. Floppi oli herttaa samaa maata ja molemmat menevät all-in. tietty lähden mukaan ja olen miljoona-nolla suosikki. Kummallakaan vastustajalla ei yhtään herttaa mutta turni ja riveri tekevät toisen setistä täyskäden.

Nyt olen saanut varmistuksen ettei ns. pitkässä juoksussa voi voittaa muuten kuin isomman voiton jälkeen tiputtamalla tasoa mielettömästi. Jokainen joka on ammattilaiseksi noussut pienellä rollilla on helvetin onnekas! Tyyliin voittaa jossakin isommassa turnauksessa 10 000 - 200 000. Niitä summia ei sitten pienet downswingit hetkauta ja jo tilastollinen seuraava osuma ehtii tulla.

Kun minä voitin isompia sittareita ja turnauksia. Analysoin tarkasti peliäni. Peli oli tismalleen samaa kuin huonoina päivinä, mutta voittopelissäni ei osunut vastustajan isoja ohivetoja.

Viduttaa kun ei edes hyvä peli riitä vaan pitää rahoittaa aaseja viikkotolkulla;)

18

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N-poker

      Totanoi. Pokerissa ei ole pelityyli joka olisi voittoisin. Sanoisin että kannattaisi pyrkiä pelaamaan varsin värikästä peliä. Jos pelaat sittareita/turnauksia, pelaa alku paljoa normaalisti rauhallisemmin, koska vastustajan tunteminen on tärkein asia. (sama asia kun turnauksessa sinut vaihdetaan toiseen pöytään. Marginaalinen pelaaminen aiheuttaa rahallisia tappioita. Pokeri kirjoista voi saada todella paljon merkittäviä vinkkejä mutta suurin osa johtuu itsestäsi. Pokeri on aina ylä ja alamäkiä, mutta peli paranee joka kädeltä. Kun sanoit häviäväsi all-in pelissä saletti värillä täyskäden ohivedolle, Olisin itsekkin tehnyt samoin. Tuossa tilanteessa. Jos olet kuullut Ammattilaisilta kysyttävän: Pelaisitko huonoa vai hyvää pelaajaa vastaan. Vastaus olisi hyvää, koska huonot pelaajat eivät tajua edes itse mitä tekevät. Pokeri ammattilaiset tekevät pokerista kiinnostuneille kirjoja, KOSKA haluavat parantaa pelaajien pelin tasoa. Yritän sanoa että, kädessä jossa hävisit suittari värillä pelasit oikein. Olit parhaimmassa posiittiossa tuolla kädellä. Jos pöytään olisi tullut sinun tilanteessasi esim: 8,9,T herttaa niin olisin miettinyt toisenkin kerran, vaikka tuossa kädessä 2 pelaajan kanssa värisuoran saaminen on 1/1000000. Kortit vaan ei yksin kertaisesti suosineet. Jos jonain päivänä peli ei suosi, niin aina on uusi päivä. Toivottavasti tämä auttoi edes vähäsen. :)

      (Pokerissa kädellä ei ole merkitysta, vaan miten pelaat sen)

    • mamamaa

      "Oman analyysin mukaan mitään en muuttanut pelissä!"
      ja rivi alempana:
      "Aloin vieläkin hiukan lisää varmistamaan..."

      Kenties jotain ristiriidassa?

      Aasit maksaa kaksouttisillaan kaikki reissut ja vetää viiskytä kertaa putkeen ohi ja ite en voita potin pottia ja blaa blaa blaa... Hyvän pelaajan tuntee siitä, että hän ei valita silloin kun menee kehnosti. Hän osaa analysoida peliään tarkasti ja myöntää tehneensä paljon virheitä. Sitten hän korjaa ne. Mitä hyötyä on analysoida peliä ja tunnistaa virheet, jos niiden korjaamiseen ei sitten omista aikaa paria minuuttia enemmän?

      Hyvän pelaajan tärkeimpiä ominaisuuksia on olla INHOREALISTI omia taitojaan kohtaa. Pitää osata sanoa, että ei ole niin hyvä pelaamaan kuin luulee, vaikka todellisuudessa olisi kuinka hyvä pelaaja tahansa. Ensimmäinen askel kohti parempaa tulevaisuutta on tunnustaa tosiasiat. Kukaan ei pelaa täydellisesti. 5-24 dollarin turnauspelaajat ovat kaukana täydellisyydestä.

      "Viimeisin käteni ennen freerolleihin palaamista oli kahden pelaajan korotus ennen floppia johon lähdin mukaan A5hertta-suittarilla. Floppi oli herttaa samaa maata ja molemmat menevät all-in. tietty lähden mukaan ja olen miljoona-nolla suosikki. Kummallakaan vastustajalla ei yhtään herttaa mutta turni ja riveri tekevät toisen setistä täyskäden."

      A5 herttaa on huono käsi. Sillä ei todellakaan lähdetä mukaan, jos joku reissaa preflop. Et juurikaan kertonut blindien kokoa tai mitään vihuista. Mutta päättelisin, että ne ovat vielä olleet pieniä suhteessa stäkkeihin. Foldaa tuo, ettei tarvi itkeä jälkikäteen.
      Miljoona-nolla suosikki? Kun vihulla on setti flopilla, hän saa täyskäden 33% todennäköisyydellä, ja pöydän pariututminen on tappokortti, ellei sinulla sitten ole värisuoran vetoa. Häviät varsin usein.

      Ota nyt tosissasi tämä kirjoitus. Siten sinulla on mahdollisuus kehittyä mestariksi. Ei ollut tarkoitus loukata, vaan herätellä. Ei se pokeri ole niin yksinkertaista. Onnea uudelle nousulle! Opiskele peliä!

    • puhuvat

      Edelliset kommentoijat puhuvat mitä puhuvat. Heillä ei taida olla kokemusta siitä, että mitä se KUNNON tappioputki on (sellanen ikuinen). Silloin ei auta kirjat, eikä mikään muukaan.

      Tappiota ei siinä putkessa voi välttää. Se kun iskee päälle, niin ei auta edes värisuorat. Jollain on sit isompi värisuora jne... Olen itse jauhanut pokeria tarpeeksi kauan ja olen tullut siihen tulokseen, että en yksinkertaisesti ole voittava pelaaja. Mulla ei yksinkertaisesti ole siihen mitään mahdollisuuksia. Saatan joskus olla muutaman satasen voitolla, mut vaikka kuinka vaihdan pöytää tai taktiikkaa tai mitä tahansa, niin kohta saldo on nolla. Sille ei vaan mahda mitään. Saan hyviä käsiä, pelaan tarkasti, mut toiset vetää just sen himpun verran paremman. Olen varmaan ehdoton tilastoykkönen maailmassa sellaisissa tilanteissa, että johdan flopin jälkeen, mut ohi mennään väkisin. Ihan sama lyönkö allarit flopilla, vai virittelenkö ansaa. Turpaan tulee takuu varmasti 9 kertaa kymmenestä, vaikka johtoni olisi flopilla 90%-10% joka kerta. Eikä itsellä ole kuin kerran tuhannesta jaosta onnea mukana, niin eipä auta rimpuilla. Ei siinä silloin auta mikään. Ymmärrän sinua ja sun vitutusta varsin hyvin.

      • jabadab-aloittaja

        Kiitos muuten kommentista. Hyvä että joku on kokenut samanlaista downswingiä;) Olin juuri vastaamassa noille kahdelle mutta eipä tarvitse kun ainakin sinä ymmärsit yskän. Olen siis itse pelannut 1½ vuotta online ja lukenut perusoppaiden lisäksi kasan pokeriraamattuja sekä julkkispelaajien rahastuskirjoja. Kyse ei ole siitä etteikö peli olisi tiukkaa, agressiivista , luovaa ja vaihtelevaa. Uskokaa pois peli on kuosissa mutta tuulimyllyjä ja softaa vastaan ei vaan mikään auta:(

        Nyt tällä hetkellä olen palaamassa taas "raiteille", ja se onnistui vaihtamalla saittia vähäksi aikaa (FT->PS en mainosta )


      • puoltoista vuotta
        jabadab-aloittaja kirjoitti:

        Kiitos muuten kommentista. Hyvä että joku on kokenut samanlaista downswingiä;) Olin juuri vastaamassa noille kahdelle mutta eipä tarvitse kun ainakin sinä ymmärsit yskän. Olen siis itse pelannut 1½ vuotta online ja lukenut perusoppaiden lisäksi kasan pokeriraamattuja sekä julkkispelaajien rahastuskirjoja. Kyse ei ole siitä etteikö peli olisi tiukkaa, agressiivista , luovaa ja vaihtelevaa. Uskokaa pois peli on kuosissa mutta tuulimyllyjä ja softaa vastaan ei vaan mikään auta:(

        Nyt tällä hetkellä olen palaamassa taas "raiteille", ja se onnistui vaihtamalla saittia vähäksi aikaa (FT->PS en mainosta )

        Eihän se sun oikeista pelimääristä kerro yhtään mitään! Voin kyllä ihan kokemuksella sanoa, ettei tuossa ajassa vielä tulla hyväksi pelaajaksi, ellei ole tekemisissä pokerin kanssa 24/7. Jako, jossa sulla oli A5 herttaa osoitti sen ihan hyvin.


      • N-poker
        puoltoista vuotta kirjoitti:

        Eihän se sun oikeista pelimääristä kerro yhtään mitään! Voin kyllä ihan kokemuksella sanoa, ettei tuossa ajassa vielä tulla hyväksi pelaajaksi, ellei ole tekemisissä pokerin kanssa 24/7. Jako, jossa sulla oli A5 herttaa osoitti sen ihan hyvin.

        Juu. Huomasin myös itsekkin. 1,5 vuotta ei kerro taidoistasi oiken paljoa. Jos näin olisi kaikki ryhtyisivät pokeri ammattilaisiksi. ;)


      • aloittaja taas
        N-poker kirjoitti:

        Juu. Huomasin myös itsekkin. 1,5 vuotta ei kerro taidoistasi oiken paljoa. Jos näin olisi kaikki ryhtyisivät pokeri ammattilaisiksi. ;)

        1,5 vuotta nettipokeria esim. 5 päivää viikossa 4 tuntia päivässä..niin olet pelannut enemmän jakoja/käsiä kuin ahkerin live-pelaaja 15 vuodessa. Eiköhän siinä käsimäärässä jo hiukan hiffaa mistä on kyse?


      • aina vaan bad-beatit, ei koskaan omia ohivetojaan. Sama tuuri meillä on kaikilla pitkässä juoksussa, se nyt on silkka matemaattinen fakta. Muutenkin jos pelaa turnauspokeria ja sittareita, varsinkin alle 100 dollarin buy-inneillä niin niissä ohivetoja tulee aina. Koska noissa ei häviä kuin sisäänoston niin aina riittää yrittäjiä paskemmillakin oddseilla ja jos kymmentä vastaan joudut niin vähintään yks tulee tilastollisesti ohi.

        Jos meinaa voittaa vaikkapa nyt sit 300 osallistujan turnauksen niin siinä pitää voittaa aika monta kolikon heittoa matkan varrella ja tehdä ehkä jopa muutama suck-out, näin se vaan on et pokeri nyt on kuitenkin loppupeleissä tuuripeli.


    • aloittaja vieläkin jatkaa w...

      Ja sittari turnaus alamäen aikana en ole koskaan ollut pudotessa jäljessä vaan toiselle on jäänyt ainoastaan munkkisen 1-2 outtia.Joten uskokaa pois ei edes robotti johon olisi koodattu philien ja muitten pro-pelaajien taidot olisi selvinnyt paremmin. Voisin tietty antaa pelaajanikkini ja voisitte itsekkin hämmästellä esim. sharkscopesta tasaisesti vuoden nousseen vuoren tämän hetkistä pystyseinä pudotusta;)

      • yks mulkku

        kiinnostais kovasti tuo nicki sharkscopessa, tosin tuskin annat oikeeta kuitenkaan...


      • Phil Ivey

        http://www.fulltiltpoker.com/fi/pro-tip/TeamFullTilt/44?key=MDAwMDgwMkMwMDAxQUU0RTAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDA-


      • aloittajan jatkumo
        Phil Ivey kirjoitti:

        http://www.fulltiltpoker.com/fi/pro-tip/TeamFullTilt/44?key=MDAwMDgwMkMwMDAxQUU0RTAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDA-

        Hyviä artikkeleita ja niinkuin itsekin tajuan paskalle tuurille pitää laittaa iso toleranssi. Olin eilen saamassa isosta turnauksesta kaikki menetetyt fyket takaisin mutta miten kävikään...

        keskipositiossa 3 x BB korotus JJ:llä, BB ainoastaan maskaa, Floppi napsahtaa 4 Q Q. Teen tarkistus/c-betin 3 kertaa potti. BB maksaa sen pitkän mietinnän jälkeen. Turnilta tipahtaa minulle mukava J eli täyskäsi. Homma hanskassa ja pienellä korotuksella katsomme vielä riverin. No mitä helvetti! Sehän on puuttuva AKKA! Hymyilen ja kysyn itseltäni miten ja miksi? Stakistani on kuitenkin nyt jo kulunut niin paljon ja todennäköisyydet yhdän käsikortin quadseille on n. 1/9800 ja %0.01. Sanoin aikaisemmin palstalla että kiristin peliäni jättäen vastustajalle 15% oddsin joten nyt olen siis siitäkin pienentänyt hänen mahdollisuudet 10 kertaa.
        Menemme nyt sitten all in ja näytän häviävän käteni. Pöytää huokailee ivallisesti wow, nh´s.
        Minä pääsin ajoissa nukkumaan ja mietin vielä miten tilanne olisi voinut pelata paremmin?..En mitenkään voinut kipata turnilla koska olin edellä ja en mitenkään olisi voinut riverillä, koska kaveri olisi silloin näyttänyt nelosparin tai jätkän. Kyllä se siitä vielä lähtee nousee..toivon vaan että nousukaudella minulla on yhtä hauskaa kuin viimepäivinä vastustajillani.


    • sama täällä

      Vaikea juttu. Minulla kävi äskettäin ihan samoin. Tonnin rolli meni parissa päivässä, Nl 100 tasolla. Kaiken järjen mukaan tonni ei tuolla tasolal pitäisi loppua millään keinoin, mikäli pelaa oikein. Niin vain kävi.

      olen jäljestä analysoinut tilanteita, ja 9 kertaa kymmenestä olen all-in tilanteissa ollut johdolla.

      Että siinä valossa rolli pitäisi olla tuplaantunut.

      Se mikä pokerin tappaa, ja mistä pitäisi päästä eroon, vaikka se mahdotonta onkin, on juuri nämä ääliöt, joiden tuurivetojen rahoittamiseen suuri osa rollista aina hupenee. Mutta minkäs teet. Vaikka pelaat kuinka oikein, aina joku persenaama vetää ohi. Koita siinä sitten tienata.

      • raha tulee

        Mieti nyt hyvä ihminen mitä kirjoitat? toivotko että vihulla olis "paremmat kortit" hyvää päivää sentään. Kyllä nämä tuuriin luottajat on kaikki häviäviä pelaajia se on varma ja mikä helvata siinä on että tasoa ei lasketa? pelatkaa niin että aina on esim 20bin eli nl100 pitää olla 2k rolli jos tämän alle menee niin NL50 jne ei katkee koskaan ellei sitten tule turpaan nl10 Ja vastaavasti ylöspäin kun rolli riittää nl200 rolli 4k. Liian isoa pelatessa olen huomannut että tulee näitä "callin viellä tämän" ja lopputulos on tiedossa.


    • MIELTÄ

      Ei pokerissa voi voittaa tasoilla nl 100 - 400 pitkässä juoksussa, sillä ensin voittoa tulee ja sitten menee kaikki ja vielä lisä ostot. Fakta on se että joka ikinen kerta se onnen käännyttyä kestää käsittämätön paskasäkö niin kauan kunnes smitään ei jäljellä ole. Riippumatta siitä pidätkö taukoa päivän, viikon vai kuukauden tai pelaat miten tahansa häviötä tulee.

      Itselläni kesti paskasäkä 5 viikkoa, jonka jälkeen voittoa muutama satanen kunnes taas sama homma joka tapahtuu joka ikinen kerta eli käsittämättömän epätodennäköisiä häviöitä kerta toisensa jälkeen kunnes kassa 0$ Ja lisäostot nollille myös.

      • pieni..............

        Olen tullut siihen tulokseen että pokeri netissä ei ole rehellistä, joko pokerihuoneen omat koneet pelaavat teitäen ja määritellen tulevat kortit tai näiden saittien pelaajat jotaka tietävät tulevat kortit. Niin usein niin paskalla mennään ohi viimeistään riverillä, että se ei ole mahdollista normaalisti ja rehellisessä pelissä. onhan se uskomatont että jengi yhtä äkkiä kesken pelin alkaa makselemaan millä tahansa ja joka ikinen kerta voittaa. Riipuumatta korotuksen suuruudesta nämä maksavat aina ja lopuun saakka.

        Olen vakuuttunut että pokerisaittien koneet / pelaajat säätelevät hommia. Olen hyvin vainoharhainen nykyään, sillä sama kaava jatkuu kerta toisensa jälkeen....viikosta ja kuukaudesta toiseen riippumatta siitä miten pelaat.


    • ty4urmoney

      nähdä ihan oikeesti jotain käsihistorioita näiltä "maailman paskasäkäisimmiltä" avautujilta. Enkä nyt tarkoita, että tänne tullaan kirjoittamaan jotain itse keksittyä bullshittiä, kuten tässäKIN ketjussa on ihan vitusti. Haluan pokerihanskaan tai pokerhand.org:iin upattuja käsiä,

      NIIN VOISI EDES KERRAN USKOA NÄITÄ LIIOITELTUJA PASKAPUHEITA!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe