Riikaan toukokuussa

kiva hotelli?

Hei, olen ensi kertaa menossa Ryanairilla ja tarkoitus olisi mennä Riikaan 3.-6.5. Lentoja en ole vielä varannut, mutta 100e näyttää olevan veroineen meno paluu/ 2 aikuista. Onko ehdotuksia kivasta ja halvasta hotellista? ja muutenkin mitä kaikkea kivaa siellä 3 pvän aikana kannattaa tehdä/ missä käydä?
Lento vasta 22 jälkeen perillä, millä kannattaa mennä keskustaan? tässä nyt pari kysymystä aluksi..
(joo joo, tiedän että täältä varmaan löytyy vastauksia aiemmista keskusteluista mutta kunhan nyt aloitin uuden...)

13

4344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • avalon vinkistä

        mutta oli liian hinnakas meikäläiselle...halvin 2 hengen huone 280 euroa 3 yötä...Mielestäni aika kova hinta kun alkaa lähentyä 100 e per yö? vai onko mulla väärä käsitys...no, laatu maksaa..


      • jne sivuja
        avalon vinkistä kirjoitti:

        mutta oli liian hinnakas meikäläiselle...halvin 2 hengen huone 280 euroa 3 yötä...Mielestäni aika kova hinta kun alkaa lähentyä 100 e per yö? vai onko mulla väärä käsitys...no, laatu maksaa..

        Kannatta katsoa karttaa -keskusta aina hintavin.
        Latvia ei enää halpamaa. Minä olen tehnyt 3 x bussimatkan sinne ja muuten vain päiväseltään usevemmin. http://www.finland.lv/fi
        tietoa Latviasta http://www.hotelslatvia.com/
        Onko Ryanair illa hotellikiintiöitä ?
        EU kelakortti mukaan Suomi ja Latvia ovat solmineet sosiaaliturvasopimuksen.
        http://www.codefusion.com/latvianasp/latonline.asp
        http://www.rozentals-seura.fi/sanasto.htm
        laimīgu ceļu !


    • vielä hotelleista

      jos saisi veilä kivoja hotellivinkkejä tai hostelleja, joissa kuitenkin 2 hengen privaattihuone, ei enemmän henkilöitä samassa huoneessa...max hintaa saisi olla n 180 euroa per 3 yötä, mieluummin (paljon) alle..ei tarvi olla luxusta, kunhan siistiä..ja sijainti pitäisi olla kiva, suht keskustassa tai vanhassa kaupungissa...?

      • JL-K

        Pääsiäinen siis oltiin Riiassa. Lähdettiin pitkänäperjantaina ja tultiin maanantaina, eli 3 yötä. Hotelli oli Hotel Forums, hinta oli n. 150 euroa, eli n. 50,-/yö. Voin suositella. Sijainti vanhassa kaupungissa, hyvä palvelu (esim. matkalaukut saatiin jättää lähtöpäivänä ilmaiseksi koko päiväksi hotelliin). Kentältä mentiin taksilla hotelliin, maksoi 7 latia (n. 10 euroa). Takaisin kentälle voisitte mennä bussilla 22, kyytiin pääsee ainakin kanavan toiselta puolelta korkean hotellin edestä, lyhyt kävely Forumsista, maksaa alle latin, kun taksikuski puolestaan huijasi (?) 15 latia, joiltakin kuulin velottaneen jopa 20 latia.


    • sippeliini

      Katso www.dodohotel.com,otimme sieltä huoneet,oli minusta hyvä hinta kun on noin vähän aikaakin,pienet huoneet mutta siisitit,uusi hotelli,aukaistu maaliskuussa

    • sippeliini

      katso vaikka dodohotel.com,sieltä saat 39 euroo yö

      • Nimetön

        ... jos mielii vanhankaupungin läheisyyteen. Mutta vanhakaupunki onkin kallis, "Moskovassa" hinta halpenee.


    • Valdlauci

      Hotel Irina on ihan keskustassa ja hintataso on mukava. Avattiin muutama viikko sitten. Siisti perushotelli.
      Illalla on paras ottaa taksi keskustaan. Hinnan pitäisi olla noin 7 latia. Sovi etukäteen, muuten mittari saattaa kiertää liian kovilla kierroksilla.

      • hotel Plaza

        kiitos kaikille vastaajille. päädyin valitsemaan keskustasta hotelli Plazan,kolme yötä oli alennuksella 189e. Lennotkin jo buukattu, 50e ees taas per henkilö. Onko kenelläkään kokemuksia ko hotellista, millä paras mennä illalla kymmenen jälkeen kentältä hotellille?


      • Nimetön
        hotel Plaza kirjoitti:

        kiitos kaikille vastaajille. päädyin valitsemaan keskustasta hotelli Plazan,kolme yötä oli alennuksella 189e. Lennotkin jo buukattu, 50e ees taas per henkilö. Onko kenelläkään kokemuksia ko hotellista, millä paras mennä illalla kymmenen jälkeen kentältä hotellille?

        Olisi helpompi vastata,
        jos kertoisit hotellin sijainnin.

        Ja onko tuo koko nimi? Siellä on esim. Domina Plaza hotelli...

        Taksilla tai bussilla joka tapauksessa.


    • Rikiks

      Hei. Ite olin lomalla pari kk sitten riikassa :) Lentokentän vierestä löydät bussipysäkin (tais olla 28? joka meni siitä) jolla pääset suoraan keskustaan. Maksaa n. 0.8LVL. Kannattee satsata kunnon hotelliin ettei matka töppää siihe. Suosittelen Elephant hotellia booking.com kautta, vaikka onkin vähän kalliimpi eikä ihan keskustassa (kauppakeskus kävelymatkan päässä, kävele takas lentokentälle päin kävelytietä varma iloinen yllätys jos matkustat poika/tyttökaverin kanssa haha). Sinne pääsee suoraan bussilla, mutta taksikaa ei maksa paljoa (n. 8lvl) jota suosittelen jos tuutte kovin myöhää sinne. Keskustaan/lentokentälle pääset aina bussilla tai taksilla (ei pitkä matka, mutta ei kunnon kävelyteitä). Lentokentältä löydät Riikan karttoja ymm. Kyllä siellä pari päivää viihtyy ku käyt läpi pubeja ja taloja, kantsii käydä Lidossa syömässä ja käyttää hyväksi lentokentältä saamiasi karttoja!

      Lentokentällä voi vaihtaa euroja LVL mut suosittelen etukäteen vaihtoa. :)

      • Riganieki

        http://www.booking.com/index.html?aid=320710 löydät hyvät hotellit (booking.comin kumppani).
        22 on kenttä - keskusta bussilinja. Kentältä parkkipaikan takareunalta lähtee nuo bussit.
        Hinta pitäisi olla 0,7 latia. Isoista matkatavaroista EHKÄ pitää maksaa lisää. Harvemmin olen nähnyt kenenkään niistä maksavan matkustaessani. Pidä kuitenkin bussilippu tellella, sillä melko usein nykyään on kontrollerit tien varressa. Taksiksi ehdottomasti Punainen redcap taksi, usimmiten Ford "tila-auto" tai vihreä Baltic-taxi.
        Tuo Elephant hotelli on uudehko ja siisti. vähän vaan keskustasta kaukana, jos haluaa kävellä siellä, missä kaikki turistit yleensä pyörii.
        Suosittelen muuten vilasemaan jotain suomalaisia sivustoja kuten http://www.rigatours.net ja http://rhgs.blogspot.com


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe