Eurooppaan

omalla autolla

Ollaan lähdössä Toukokuun alussa Eurooppaan omalla autolla. Matkaan vois käyttää aikaa kaks ja puol viikkoo. Mimmosta reittiä suosittelette?
Aateltiin ajella Baltian kautta Puola, Saksa, Tsekki, Belgia, Luxemburg ja Ranska. Paluu Hollannin, Tanskan ja Ruotsin kautta. Keretäänkö köpötellä rauhassa luontoa ja lintuja tsekaten?
Mitä mahdollista muuta katseltavaa suosittelette? Kivoja kaupunkeja? Hyviä/halpoja yöpymispaikkoja? Asiallisista vastauksista, Kiitos ja niiaus :))

4

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalaukkuun

Hei, lueskele Sonera plazan matkalaukun omatoimimatkoja, siellä on paljon hyviä vinkkejä - paljon enemmän mitä täällä ;)

• täällä

Olemme tehneet omatoimimatkoja useampana vuonna
      eurooppaan. Aluksi valitsimme kalleimman reitin, mutta meille sopivimman. Super Fast suoraan saksaan. Turkasen hintanen, mutta nopeasti pääsee alkuun eikä kulu turhaan aikaa nurkissa ajeluun. Tsekki tuli ajettua läpi kerran, enkä toista kertaa mene. Praha on varmasti hieno paikka, mutta maaseutu on sanalla sanoen paskaläävä. Kaupallisia tyttöjä pitkin tienvierustoja kilometri tolkulla. Kiva selitella lapsille, että "tädit ruskettavat reisiä". Rekkojen suosima reitti, siitä runsas tyttöjen määrä. Huoltoasemille pysähtyessä epämääräinen joukko tunkee autoon vonkaan kyytiä
      varkaat tunkee iholle pikkukylissä ja kaupungeissa. Työttömyysasteen ollessa kylässä korkea on myös rikolliset.
      Muut kertomasi maat on OK. Olemme majoittuneet yleensä hotelliin. Euroopassa pystyy myös hotellihinnoista neuvottelemaan eli tinkaamaan.
      Joskus on tullut varattua etukäteen, mutta usein otamme majoituksen mistä sattuu. Lapsia meillä on ollut mukana, joten majoitusta on alettu hakea siinä klo 17:00 paikallista aikaa.
      Näkemistä on niin paljon, että kannattaa kyllä miettia reitti valmiiksi. Onnistuneen matkan jälkeen on niin kova kuume seuraavalle.
      Liikenneopasteet saattavat hiukan yllättää, mutta
      kyllä niista pääsee nopeasti jyvälle. Nykyään lennämme johonkin kaupunkiin ja vuokraamme auton.
      Saksan läpi on tullut ajettua jo riittävästi.
      Jos minulle tarjottaisiin teidän reittiä, niin
      jättäisin Baltian, Puolan ja Tsekin pois.
      Maku asia. Kurjuutta näkee muutenkin. Teillä on aika rajallinen aika, joten ei mielestäni kannata kuluttaa sitä turhaan. Meidän eka reitti suuntautui jäljelle jääneelle alueelle.
      Toivottavasti tulee mukava ja turvallinen matka.

• kiittää

Kiitos paljon asiallisesta, hyvästä viestistä.
        Olimme vuosi sitten autolla Baltiassa ja tykästyimme maalaismaisemiin. Tsekin vois tosiaan jättää ainakin väliin.(Prahassa ollaan käyty) Mies haluais käydä Puolassa, kun ei oo koskaan käynyt. Eikä myöskään Luxemburgissa, siksi valitsimme myös nämä maat.
        Mutta tuhannet kiitokset sulle! Hotelleissa meinaamme yöpyä, harmi vaan kun aikaa on melko vähä. Ruotsista tulemme sit laivalla Suomeen, asumme e-suomessa.

• täällä
        kiittää kirjoitti:

Kiitos paljon asiallisesta, hyvästä viestistä.
        Olimme vuosi sitten autolla Baltiassa ja tykästyimme maalaismaisemiin. Tsekin vois tosiaan jättää ainakin väliin.(Prahassa ollaan käyty) Mies haluais käydä Puolassa, kun ei oo koskaan käynyt. Eikä myöskään Luxemburgissa, siksi valitsimme myös nämä maat.
        Mutta tuhannet kiitokset sulle! Hotelleissa meinaamme yöpyä, harmi vaan kun aikaa on melko vähä. Ruotsista tulemme sit laivalla Suomeen, asumme e-suomessa.

Luxenburg tosiaan on hieno paikka.
        Ollaan käyty kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oli niin kauhia vesisade, jotta
        "tutustuimme" kaupunkiin autosta käsin.
        Päästyämme pois kaupungista myös sade loppui,
        niin molemmilla kerroilla. olimme vain läpikulku
        matkalla, joten ei ollut aikaa tutustua, mutta ehkä joskus toiste. Näyttää hienolta. Autosta:)
        Toivottavsti teille paistaa aurinko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe