Hei, tietääkö kukaan onko pienoiskokoiselle mäkihyppääjälle (siis n.20cm korkea, muovia ja metallia oleva hahmo) mitään kutsumanimeä? Pienoismäkihyppy tuntuu vähän vaikealta harrastuksen nimeltä.
Pienoismallimäkihyppy
4
695
Vastaukset
- Nojua
Me sanoimme niitä Pikku-ukoiksi,itse tehtiin puusta sukset painotettiin lyijynpalalla ja leikattiin säilyketölkkipellistä maalattu pikku-ukko vakauttamaan hyppyä.
Jotkut tekivät sukset lattaraudasta mutta ne oli liian painavia eikä lentäneet pienestä(alle 3m mäestä) kovin hyvin.
Kaikilla oli oma merkkitikku joka tarkan tuomarineuvottelun jälkeen tökättiin "alusen" reunaan osoittamaan hypyn pituutta.
Vauhdin otossa ei saanut lykätä yhtään lisävauhtia vaa pikku-ukko laskettiin mäkeen pitämällä suksien kannoista kiinni.
Tämä oli 50 lukua ja oli hauskaa.- 80's kid
muistelen että 80-luvulla oli tehdastekoisia pieniä mäkihyppyukkoja joilla jotkut leikkivät välitunneilla, ehkä ketjun aloittaja tarkoittaa näitä? En vaan kuollaksenikaan muista enää niiden nimitystä. Ei liene enää myynnissä, tosin en ole paljon katsastellutkaan niitä...
- Nojua
Kuopiossa paikallisradio Oikea Asema järjestää
Puijon kisojen aikaan pikku-ukkojen SM kisat,heiltä saat tietoa kysymykseesi. - Porkkis
Nojua kirjoitti:
Kuopiossa paikallisradio Oikea Asema järjestää
Puijon kisojen aikaan pikku-ukkojen SM kisat,heiltä saat tietoa kysymykseesi.Kiitos tiedoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833