Maha murisee :(

Not Again...

Mulla on sellanen ongelma, että maha murisee, kurisee, vinkuu ja vonkuu jokapäivä!!! Ja se on erittäin noloa...Sitte tuntuu että mahassa olis ilmaa, jonka takia se osaksi pitää sellasta ääntä! Varsinki ruuan jälkeen maha alkaa meneen tavallaan sekasin ja sitte ääntelemään TODELLA NOLOSTI!!! Onko siihen jotain parannuskeinoa? KIITTI jo etukäteen :)

29

18756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      kokeile maitohappobakteereita. niitä saa apteekista tabletteina tai ihan ruokakaupasta gefilus tuotteista esim.maito, piimä, mehu, jugurtti. itse juon aamuisin lasillisen gefilusmehua se on laktoositonta ja hyvänmakuista....on pikkasen helpottunut murinat mahassa.

      • tuotteita

        Maito enskiksi pois ja sitten vain laktoosittomia maitotuotteita.


      • kokenut
        tuotteita kirjoitti:

        Maito enskiksi pois ja sitten vain laktoosittomia maitotuotteita.

        Sinun kannattaisi käydä laktoosi-rasituskokeessa. Ensin menet lääkärille, joka kirjoittaa sinulle lähetteen kyseiseen testiin.Jos sinulla todetaan laktoosi-intoleranssi, niin saat lääkäriltä ohjeet ruokavaliosi muutokseen, joka ei välttämättä tarkoita täysin maidotonta ruokaa.


    • Mikko

      Tämä tulee "vähän" jälkijunassa mutta jos vielä satut vilkaiseen tännepäin niin sinulla on kohtalotoveri. Itselläni on juuri samanlaiset oireet mutta vatsasta ei ole löytynyt mitään vikaa. Nyt olen menossa lekurille muista vaivoista mutta ajattelin ottaa tämänkin puheenaiheeksi. Jotenkin vain tuntuu ettei tällainen ole normaalia mutta olenpa minä jo 10 vuotta tämän vaivan kanssa pärjännyt.

      Jos jotain helpotusta löytyy niin kirjoitan isoin kirjaimin niin että hoksaat. viikon vinkki, puuro pitää vatsan hiljaisena ainakin hetken.

    • minääääääää

      MOoooooooi. mulla on iha sama juttu. se on tosi ärsyttävää. maha murisee ja pitää ääntä 24/7. mikähän lie.

    • moooooooooooooi

      MOoooooooi. mulla on iha sama juttu. se on tosi ärsyttävää. maha murisee ja pitää ääntä 24/7. mikähän lie.

    • OSX

      Kokeile: Syödessäsi nauti vähän vähemmän nestettä. Ota vesipullo mukaan minne menetkin, nosta pöydälle saapuessasi. Voit hörppiä sitä mukaan kun tuntuu. Se käy myös psykologisena toimena "ei hätää, menee kohta ohi". Haalea tai lämmin vesi on varmaan paras.

    • paranemaan päin

      Kuulostaa liiankin tutulta.
      Minulla myös tämä oli ihan jokapäiväistä ja kestettävä oli keinolla millä hyvänsä, koska en tiennyt yhtään mistä tämä johtui. Viimein löysin suurimman syyn, mistä nämä kiusalliset vaivat johtuvat: jättämällä pois tuotteet, joissa on laktoosia, hiilihappojuomat yms. muut makeutusaineita sisältävät tuotteet, välttämällä sokeria, liialliset rasvoja sisältävät ruuat ja erityisesti muut voimakkaasti maustetut ruuat. Kahvi on myös paha.
      Kokeile myös maitohappobakteereita, niistä oli myös apua.

    • . . .

      mulla oli kans juuri samoja oireita ja olin tulla hulluksi niiden kanssa! varsinki aina kun söi, rupes maha pitään ihan tajutonta möykkää ja tuntu kuin ilmaa olisi pumpattu mahaan! kokeilin laktoosintonta kuuria, ei auttanu. Lopulta ku oli tarpeeksi monta kertaa ravannu lääkärissä marisemassa niin pääsi verikokeisiin. ei näkyny laktoosi intoleranssia mutta keliakiahan se siellä näky! ja muutamia kuukausia sitte kävin mahan tähystyksessä ja todettiin keliakia ja nyt saa sitä korvaustaki ja olo on helpottunu ihan tosi paljon! melkein ku normaali maha, joinaki päivinä saattaa olla vähä outo, mutta niinhän se kaikilla. :) eli kannattaa kokeilla myös gluteenitonta ruokavaliota jos ei muu tunnu auttavan!

      • Joku12298

        Sama täällä.Jättäkää sokeriset ruuat pois niin helpottaa


    • kokemusta on

      Minulla oli sama vaiha mutta ystävä sanoi että osta http://www.padasjoenverkkokauppa.fi/ suola tuotteita niin päätin sitten kokeilla, ei enään murise paitsi silloin kun on nälkä.

    • mahamurina

      sama täällä, huomasin tässä ekaa kertaa ku luin näitä juttuja että itselläkin meinaa murista maha nii että sänky täräjää.. mikä neuvoksi? KERTOKAA!!

      • kuriurimuri

        kun tietäisi.sama juttu mulla.


    • testaamalla selviää

      Viljatuotteet tai laktoosivaivat on tosi yleisiä. Aina oireet ei ole rajuja vaan vatsa möyryää ja on oudon oloinen. Nälän tunne saattaa olla jatkuvaa.

    • vähentäminenkin voi

      Eh viljatuotteet on tosiaan yleisiä mutta tarkoitin toki viljatuotteiden aiheuttavan paljon vatsaoireita.

      • tyhmätyhmä

        sano tyhmälle,mitä kannattas syödä,et möly mahassa loppuis


      • henrik ijäs
        tyhmätyhmä kirjoitti:

        sano tyhmälle,mitä kannattas syödä,et möly mahassa loppuis

        lihapiirakkaa


      • mouryyyyyyyyyyyyy
        tyhmätyhmä kirjoitti:

        sano tyhmälle,mitä kannattas syödä,et möly mahassa loppuis

        joku sais kertoo mullekin.


    • henrik ijäs

      vessanpönttö

      • henriksoni9791

        vatsasta tulee happoja ja limaa kellertävää ja nenästä samaan aikaan verta .


      • meineehreheisst

        hakeudu kahjo hoitoon.niuanniemi sulle oikee paikka.täällä on ihmisiä,joilla on vatsaongelmia.ei pää ongelmia niinkuin sulla


    • tuikku 4

      mulla todettu jo 20v paha laktoosi-intoleranssi.. sen jälkeen löyty heliko bakteeri joka voi ikävä kyllä uusia .2 kuuria söin sen häätämiseen :( nyt vaivat pahempia kun ikää jo yli 50v..ilmaa ja ilmaa kipua joskus niin kovaakin et pyörin lattialla johtuu ilmasta joka ei tule ulos.kävin apteekissa ja sain hiilihydraattien pilkkojaa nyt kokeilen sitä jos auttaisi

    • Murinaa

      Onko murinat lähtenyt jollakulla,itsellä alkanut äänteleen .

    • Anonyymi

      mulla aivan sama en tiiä mitä tehdä

    • Anonyymi

      Sama homma. Kaikkein pahiten sillon kun edellisestä ruokailusta on kulunu pitkä aika 4h , ja kun syö niin joku 5-15 min sen jälkeen alkaa mahassa kuriseen. Pystyn tuntemaan sen kohdan jossain oikealla alavatsalla. Nukkumis asennolla ehkä kans merkitystä ja ehkä paras asento on nukkua selällään ja kyljellään jos nukkuu nii kylläpä maha huutaa aamulla.

      Tää vaiva on ollu mulla jo yli 2 vuotta.
      Onko kukaan päässy tästä vaivasta eroon tai edes pystyny vähentämään näitä oireita?

    • Anonyymi

      Likaisen järviveden käyttäminen, ihmisten hanavetenä juomavedeksi, tuo mukanaan monenlaisia loiseliöitä, jotka eivät kuuli ihmisten elimistöihin. Siksi ennen vanhaan oltiin tarkkoina, ettei järvivettä juotu missään muodossa, vaan puhdasta lähdevettä, tai kakkosvaihtoehtona, puhdasta luonnonharjujen pohjavettä, eikä keinotekoisesti suodatettua hiekkakasakuraa.

      mm. Tampereella likaisen Näsijärven vettä tulee hanasta, vedessä on mm. sammaleläinten alkioita, mikä on uusi tulokas haitallisissa vieraslajeissa. Pirkanmaalla olisi upeita luonnonharjuja, joiden alta saisi puhdasta luonnon pohjavettä, mutta vesilaitos on rahastuslaitos.

    • Anonyymi

      Maha murisee ja sattuu samaan aikaan

    • Anonyymi

      Sama juttu ja tutkittiinkin kaikenlaista eikä mitään löytynyt, lääkäri alkoi vihjailla että vika on päässä joten olen sitten vaan tyytynyt hakemaan saikkua kun on sellainen työtilaisuus tai sitten kieltäytynyt monista yleisötilaisuuksista jossa tulisi vatsaongelmia..

    • Anonyymi

      "Likaisen järviveden käyttäminen, ihmisten hanavetenä juomavedeksi, tuo mukanaan monenlaisia loiseliöitä, jotka eivät kuuli ihmisten elimistöihin."

      samaa mieltä, elätin 9 vuotta sian heisimatoa sisälläni.
      ulostenäytteistä ei saatu mitään, niitä kuulemma tulee vuosien kuluttua 2-3 kertaa vuodessa, siis munia.
      tuli patti huuleen, se leikattiin ja sieltä löydettiin syy lisätutkimuksiin.
      Mun tuli nenän alle , näkyi ulkoapäin, kuin kova herne.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3329694/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe