löytyykö netistä jotain korjaus ja huolto ohjeita. miten usein jakopäänhihna kannattaa vaihtaa. onkohan se vaikee vaihtaa itte.
peugeot 406
9
4670
Vastaukset
- Mutta ei ensikertalaiselle
Kyllä tuo tieto todennäköisesti netistä löytyy.
Mutta kerrotaan se tässäkin, vaihtoväli on 120.000km tai 4 vuotta, kumpi täyttyy ensin.
Ei tuo mahdoton ole vaihtaa itsekään, omaani olen juuri tuota tekemässä, kun vanha hihna katkesi.... kilometrien ollessa 237tkm.
Eli, parempi vaihtaa ajoissa kuin ostaa 16 (kallista) venttiiliä.- 1.8 -98
mitä osia joutuu irrottamaan tarviiko jotain erikois työkaluja
- AVE Ceasar
1.8 -98 kirjoitti:
mitä osia joutuu irrottamaan tarviiko jotain erikois työkaluja
Katso ylläoleva Kuusakoski linkki. Heillä on tarvittavat työkalut.
- Ei vaikeaa
1.8 -98 kirjoitti:
mitä osia joutuu irrottamaan tarviiko jotain erikois työkaluja
Eli.... poistat hihnan päällä olevan suojuksen. Sen jälkeen irroitat alahihnapyörän, tämä voi olla aika tiukassa... Sen jälkeen hihnankiristimestä hihna löysälle ja vanha pois.
Uusi paikalleen, siten että kireys on oikea ja ajoitus myös. Suojat ja hihnapyörä paikoilleen, kovaa ajoa.
Suosittelen hommaamaan haynesin korjausoppaan, siellä tuo on kerrottu.
Ei niin paha homma, jos vaan sen hihnapyörän saa auki. - noin..
Ei vaikeaa kirjoitti:
Eli.... poistat hihnan päällä olevan suojuksen. Sen jälkeen irroitat alahihnapyörän, tämä voi olla aika tiukassa... Sen jälkeen hihnankiristimestä hihna löysälle ja vanha pois.
Uusi paikalleen, siten että kireys on oikea ja ajoitus myös. Suojat ja hihnapyörä paikoilleen, kovaa ajoa.
Suosittelen hommaamaan haynesin korjausoppaan, siellä tuo on kerrottu.
Ei niin paha homma, jos vaan sen hihnapyörän saa auki.Oli netissä korjausopas, mutta ei enään linkki aukea. Ennätin ottaa sen CD-levylle. Jopa Suomen kieli löytyi.
Vaikkapa näin hihna pois.
-etupyörien alle 10-15 cm korotusta. Tunkilla eturengas ilmaan ja pois. Rengas helman alle, ja siihen korotusta suoraan helman suuntaisesti, lankkua / lautaa. siihen laskea tunkkia että ottaa vähän kiinni.
-sisälokasuoja pois, lähtee helposti.
-onkin hyvin näkyvissä vermeet
-tunkki laittaa koneen alle, johonkin reunaan, vaikka laturin / ilmastoinnin korvakon alle. Tunkkia vähän nostaa, jotta kone on sen päällä.
-laturin hihnaa pois.
-moottorin korvakko pois kokonaan(helppo)
-avain alasiivan pulttiin ja se vastaten auton runkoon, startilla napsu, pultti on auki tai avaimella vääntäen pultti auki, on aika lujassa.
>jarrulaikka lukita, itse laitoin lattaraudan laikan jäähdytysreikään, se vastaa satulaan.
-suoja pois jakohihnan päältä (merkkaa pultit, on erimittaisia). Pahvi johon jakopään kuva, siihen reikiin pultit kohdilleen, ei mene sitten paikat sekaisin.
-kiristinpyörä ja ohjainpyrä jakohihnalla uudet, pultteihin lukitusneste
-vesipumppukin uusi samalla, tiivisteeseen liima kahta puolta...silikonliima.
Hyvät merkit alkuun jakohihnalle ja vastapuolelle, ja siirtää samat merkit tussilla uuteen hihnaan.
Myös autossa omat merkkinsä, ne kohdalleen.....
Jakokoppa paikoilleen, sitten vasta koneen korvakko.. - säädetään
noin.. kirjoitti:
Oli netissä korjausopas, mutta ei enään linkki aukea. Ennätin ottaa sen CD-levylle. Jopa Suomen kieli löytyi.
Vaikkapa näin hihna pois.
-etupyörien alle 10-15 cm korotusta. Tunkilla eturengas ilmaan ja pois. Rengas helman alle, ja siihen korotusta suoraan helman suuntaisesti, lankkua / lautaa. siihen laskea tunkkia että ottaa vähän kiinni.
-sisälokasuoja pois, lähtee helposti.
-onkin hyvin näkyvissä vermeet
-tunkki laittaa koneen alle, johonkin reunaan, vaikka laturin / ilmastoinnin korvakon alle. Tunkkia vähän nostaa, jotta kone on sen päällä.
-laturin hihnaa pois.
-moottorin korvakko pois kokonaan(helppo)
-avain alasiivan pulttiin ja se vastaten auton runkoon, startilla napsu, pultti on auki tai avaimella vääntäen pultti auki, on aika lujassa.
>jarrulaikka lukita, itse laitoin lattaraudan laikan jäähdytysreikään, se vastaa satulaan.
-suoja pois jakohihnan päältä (merkkaa pultit, on erimittaisia). Pahvi johon jakopään kuva, siihen reikiin pultit kohdilleen, ei mene sitten paikat sekaisin.
-kiristinpyörä ja ohjainpyrä jakohihnalla uudet, pultteihin lukitusneste
-vesipumppukin uusi samalla, tiivisteeseen liima kahta puolta...silikonliima.
Hyvät merkit alkuun jakohihnalle ja vastapuolelle, ja siirtää samat merkit tussilla uuteen hihnaan.
Myös autossa omat merkkinsä, ne kohdalleen.....
Jakokoppa paikoilleen, sitten vasta koneen korvakko..hihnan oikea kireys? merkkiliikkeessä väittivät huomioivansa moottorin lämpötilankin(alumiini lohko)
- pösö mies
406 2001 2,0 varkku mistä löydän poltto aine suodattimen
- Mr moutounet
motonetistä saa
- Aijaa hihnanvaihto
Jokaisessa kirjastossa on ihan paperinen kirja josta voi lukea miten se noin suurinpiirtein tehdään.
Kannattaa se ostaakin jos kiinnostaa omatoimisuus. Hinta lienee siinä 40€ kieppaillä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692174
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012003- 771622
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en411450- 751420
- 101337
- 311314
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?501205Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.621180Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?281169