Osaisko joku viisaampi auttaa? Mulla on erittäin nopeasti rasvoittuva, pintakuiva (hilseilee) iho, jossa on paljon mustapäitä ja isot ihohuokoset. Olisko jollain tietoa, minkälaisilla tuotteilla saisin parhaiten ihon edes jonkinlaiseen kuntoon? jos käytän matta-rasvaa, iho kiiltelee kahta kauheammin päivällä, jos taas jätän rasvan pois, ihon pinta (varsinkin nenän varsi) hilseilee. Meikkejä en käytä, koska kaikki puuterit yms. korostavat hilseilyä. Kuorin aika useasti ihoa..Olen täysin neuvoton!!!
Rasvainen/pintakuiva iho
17
6857
Vastaukset
- vaikkapa.....
Sebamed Clearin kosteuttavaa geeliä ainakin päiväksi, itsellä ainakin vähentänyt mustapäitä ja epäpuhtauksia mutta kosteuttaa kuitenkin yllättävän hyvin vaikka pelkkää väritöntä geeliä. Yöksi ehkä jotain tuhdimpaa...
- vinkkivinkki....
Sain kosmetologilta joskus näytteinä Thalionin puhdistusgeeliä ja rasvaa. Vaikka noista riitti vain muutamaksi päiväksi, ihon pinta pehmeni huomattavasti ja rasvoittuminenkin väheni.
- kosteuta
Vaikka ihosi rasvoittuukin päivällä, ei silti kannata jättää kosteutusta pois. Ihon kuivuminen pinnalta vain pahentaa ongelmaa, kun iho pyrkii korjaamaan kuivumisen lisäämällä talineritystä. Uskoisin, että kunnollisella kosteutuksella saisit tilanteen paremmin haltuun.
Itselläni on myös pintakuiva rasvoittuva iho, ja olen huomannut, että herkälle iholle suunnatut kosteusvoiteet sopivat parhaiten. Laitan illaksi jotain rasvaisempaa ja päiväksi hieman kevyämpää voidetta. Tällä hetkellä käytössä on Lumenen tuotteet. Kartan kaikkia ns. akneihon tuotteita, koska ne yleensä vain kuivattavat ihoa lisää, mikä pahentaa tilannetta. - Amelié
ja kuoriminen taitais olla parempi tehä vaan korkeintaan kerran viikossa.. :)
- 2737737
Kokeile tota.. Mulla kans pintakuiva mustapäinen iho.
- näitä
mustapäät ja isot ihohuokoset saat korjattua hyvällä vähärasvaisella ruokavaliolla,ja jos iho kuivuu niin muutama omega-kapseli /pv korjaa tilanteen täysin.se on täysin mahdotonta saada ihoasi korjattua päältäpäin normaalitilaan.
elikkä,kaikki mitä näet peilistä,johtuu siitä mitä ravintoa syöt.!- ihan kaikki johtuu ruuasta?
entäs hormonaaliset finnit? Syön itse terveellistä, vähärasvaista ja täysipainoista ravintoa. Silti finnejä tulee aina silloin tällöin ja mustapäitä on koko ajan. Varsinkin kuukautisten aikana finnejä tulee.
- yksikin
ihan kaikki johtuu ruuasta? kirjoitti:
entäs hormonaaliset finnit? Syön itse terveellistä, vähärasvaista ja täysipainoista ravintoa. Silti finnejä tulee aina silloin tällöin ja mustapäitä on koko ajan. Varsinkin kuukautisten aikana finnejä tulee.
joskus yksikin suklaapatukka,pitsa,juusto,saavat
kasvot kasvot kukkimaan - syö
yksikin kirjoitti:
joskus yksikin suklaapatukka,pitsa,juusto,saavat
kasvot kasvot kukkimaankyseisiä ruokia, vaan monipuolista ja terveellistä ruokaa, juon paljon myös vettä ja silti kasvoissani on epäpuhtauksia. Väitän yhä ettei finnejä voi pelkästään syömisen piikkiin laittaa.
- RRRRRRRREEEEEEEE
syö kirjoitti:
kyseisiä ruokia, vaan monipuolista ja terveellistä ruokaa, juon paljon myös vettä ja silti kasvoissani on epäpuhtauksia. Väitän yhä ettei finnejä voi pelkästään syömisen piikkiin laittaa.
olen myös sitä mieltä, ettei ruokavalio ole syyllinen finneihin, kuitenkin terveellinen ruokavalio, kasvikset, hedelmät ja runsas veden juonti saattaa auttaa ihoa parempaan kuntoon, myös vitamiinit ja omega kapseleita kannattaa kokeilla, iholle on tärkeää että sekä ulkoisesti, että sisäisesti hoidetaan.
Kuitenkin useimmille liian rankat ns. akneihon hoito tuotteet eivät sovi vaikka aknea olisinkin, itselläni nuorena sopivat kaikki "marketti tuotteet" Nykyään iho kuivuu liikaa, niinpä käytän iltaisin tuhdimpaa kasvovettä(jos olen meikannut) ja aamuisin kosteuttavaa kasvovettä, puhdistan ihoni geelimäisellä aineella, joka ei kuitenkaan kuivata liikaa, käytän ihan tavallista apteekin kosteusvoidetta (Humektan) mutta muutamana iltana viikossa laitan lumenen kosteuttavaa paksua naamarasvaa yöksi.
Ja on hyvä muistaa myös sellanen että kaikki eivät käy kaikille, naamiot on huippu keksintö, laitan itse muutamana iltana viikossa vaihdellen, välillä syväpuhdistavaa naamiota ja välillä kosteuttavaa naamiota. - inhimillinen
Ei taida oikein ihmisen fysiologia ja hormonaalinen toiminta olla sinun vahvimpia osa-alueitasi tietämyksessäsi. tutkimusten mukaan esim suklaan syönnillä ei ole mitään yhteyttä akneihoon ja finnien puhkeamiseen. Jos ruokavaliolla on kerra niin suuri vaikutus ihoon, mitenkä on mahdollista, että monella ylipainoisella epäterveellisellä ruokavaliolla elävällä henkilöllä on parempi iho, kuin hoikilla urheilullisisilla ruokavaliotaan tarkkailevilla nuorilla. Vastaus on hormoni toiminta sekä ihohuokosten koko, eikä mikään suklaapatukka. Jos on geneettinen alttius akneen, niin on väärin syyllistää henkilöä ja tämän ruokavaliota(jossa ei muuten ole välttämättä mitään vikaa) huonostivoivasta ihosta. Tämähän on sama, kuin syyllistäisi lyhytkasvuista tämän pituudesta, ja sitäpaitsi erittäin tuhoisaa yksilön henkisen hyvinvoinnin kannalta.
Eli kaikki vaikeasta/keskivaikeasta aknesta kärsivät henkilöt iholääkärin juttusille, ja todennäköisesti roacuttan kuuri alkuun. Ei missään nimessä antibiootteja aknen hoitoon, sillä se vain pahentaa ongelmaa(kuin myös isotetrinoniini alussa). syökää kuuri varmuuden vuoksi loppuun vaikka iho-ongelmat häviäisivät ennen kuuria. Voi olla, että joudutte uusimaan kuurin useampaan kertaan, mutta isotetrinoniini on kuitenkin ainut hoito, mikä tehoaa akneen oikeasti. Ongelmahan voi toki mennä ohi nuoruusiän mentyä, mutta kuka haluaa elää vaikean iho-ongelman kanssa vuosia iässä, jolloin on muutenkin erittäin herkkä ja itsetunto on vasta useimmilla kehittymässä.
Älkää siis kuunnelko näitä henkilöitä, jotka eivät itse kärsi kyseisestä ongelmasta "hyvien" geeniensä ansiosta ja valistavat ongelmasta kärsiviä siitä, kuinka heidän tulisi elää perimänsä kanssa! - diiideliduu
RRRRRRRREEEEEEEE kirjoitti:
olen myös sitä mieltä, ettei ruokavalio ole syyllinen finneihin, kuitenkin terveellinen ruokavalio, kasvikset, hedelmät ja runsas veden juonti saattaa auttaa ihoa parempaan kuntoon, myös vitamiinit ja omega kapseleita kannattaa kokeilla, iholle on tärkeää että sekä ulkoisesti, että sisäisesti hoidetaan.
Kuitenkin useimmille liian rankat ns. akneihon hoito tuotteet eivät sovi vaikka aknea olisinkin, itselläni nuorena sopivat kaikki "marketti tuotteet" Nykyään iho kuivuu liikaa, niinpä käytän iltaisin tuhdimpaa kasvovettä(jos olen meikannut) ja aamuisin kosteuttavaa kasvovettä, puhdistan ihoni geelimäisellä aineella, joka ei kuitenkaan kuivata liikaa, käytän ihan tavallista apteekin kosteusvoidetta (Humektan) mutta muutamana iltana viikossa laitan lumenen kosteuttavaa paksua naamarasvaa yöksi.
Ja on hyvä muistaa myös sellanen että kaikki eivät käy kaikille, naamiot on huippu keksintö, laitan itse muutamana iltana viikossa vaihdellen, välillä syväpuhdistavaa naamiota ja välillä kosteuttavaa naamiota.Itselläni on myös ongelmana rasvainen, mutta samalla pintakuiva iho, välillä tuntuu siltä ettei mikään auta. Itse olen alkanut syömään omega-3 ja kyllä ne auttavat, pari viikkoa takana ja hilseily loppunut, pesen joka ilta tuhdimmalla aineella kasvot (jos ollut meikkiä) ja käytän kasvovettä myös rasvaiselle iholle, yöksi rasvaan ihon ravitsevalla ja kosteuttavalla rasvalla, aamuisin taas käytän hieman hellävaraisempaa putsari ja kasvovettä joka ei kuivata vaan tuo mattapinnan iholle ja meikin alle apteekista saatavaa humektan kosteusvoidetta, aivan loisto tuote. Myös meikinpohjustus tuotteet auttavat saamaan tasaisempaa jälkeä. Ihon kanssa tulee olla kärsivällinen ja tulee muistaa myös se, että kun iho on pintakuiva alkaa iho ns. kosteuttaa itseään eli talineritys kiihtyy ja tulee mustapäitä ja finnejä. Liian raskailla aineilla ei kannata pestä, jottei iho kärsi liikaa, kuitenkin usein kuivan ihon tuotteet saatavat tukkia ihon, kannattaa suosia puhdistavia ja ihoa ravitsevia tuotteita, talvella on tärkeää huolehtia ihon kosteudesta ja vielä yksi juttu, monet mineraali meikit kuivattavat ihoa!! iho kannattaa hoitaa kuntoon niin meikkikin näyttää kauniimmalta. :) ja kaikki tuotteet eivät tietenkään sovi kaikille ja ihonhoito on yksilöllinen juttu.
Ihoa ei kannata kuoria liikaa (1-3 ktr) viikossa riittää hyvin ja kasvonaamioiden tehoja on hyvä vaihdella.
- fdfdffd
Finnejä kun on niin erilaisia. On eri asia jos ihmisellä on mustapäinen/rasvoittuva/pintakuiva iho jossa ns. perus finnejä, kun taas joillain on ihan akne jossa tulee suuria kipeitä kraaterimaisia patteja joita ei voi kunnolla puristaa. Siitä johtuen ihan kaikki samat keinot ei tepsi. Oon sitä mieltä että tollaseen rasvottuvaan ihoon voi auttaa ruokavalio, mutta ei se mikään ainut auttaja ole. Itelläni on kans pintakuiva/rasvottuva mustapäinen iho... puhistan aika tehokkaalla puhistus aineella.. ja kosteutan.. tota roacuttania oon kans miettinyt ja varmasti tehokas, mutten itse taida tähän kuitenkaan saada sitä enkä tiedä auttaisko tän tyyppisiin perusfinneihin jne. mut saa nähä.. suostuiskohan ne määräämään. sen parantavat vaikutukset kun vois olla kestäviä.
- akne girl
Moi! Itselläni melko pahaan akne ihoon on tehonnut runsas veden juonti, todella terveellinen ruokavalio (syön suurimmaksi osaksi pelkkiä kasviksi ja hedelmiä.) Ja lisäksi puhdistan ihoni 2x päivässä cliniquen nestemmäisellä kasvosaippualla ja lopuksi laitan tuon saman sarjan kosteusvoiteen. Kesällä ihooni tehoo aurinko. Olen myös huomannut ulkomaan reissuilla, kun ui merivedessä niin iho voi paremmin. Toivottavasti tuosta oli jotain apua =D
- Jonna-acne
..ja paskan marjat sebametit ja kasvisruokavaliot.
Joo ja ihmelääke roaccutankin auttoi vuoden verran, mutta kun aina perussyy ei ole "huonossa" ruokavaliossa ja siitä ettei pese kasvoja, tai käytä oikeita aineita.
Lumenet "suomalaiselle iholle tehdyt"-höpönhöpövesituotteet ei nyt vaan ole niitä maailman parhaita kaikkien iholle.
Naisen kannattaa ehdottomasti käydä gynellä ja puhua hormonien mahdollisuudesta. Esim suomalaisen naisen perussairaus pco paljastui itselläni kun ensimmäistä kertaa kävin gynellä. Finnien syynä ei ollutkaan se etten käy suihkussa, käytä ihollani puhtaita valkoisia puuvillatuotteita, syö tarpeeksi kasviksia, tai käytä niitä "hyviä" ihonhoitotuotteita. Ai niin ja tätä en koskaan lakkaa ihmettelemästä: "hei! ja meikkivoidehan tekee hyvää ihollesi!" -joo..mutta katsos jos tälle iholle laittaa MiTäÄn meikkivoidetta, nii iho kuoriutuu meikkivoiteineen sellaisina lastuina irti.. en varmaan käyttänyt tarpeeksi sitä kaiken parantavaa meikkivoidetta...jep.
nonii. e-pillerit vähentää finnejä täällä. Ja apteekin Vichy-acneihotuotteet poistivat 15vuotta vaivanneen erittäin rasvaisen pintakuivan karhean ihon.
ps. nykyään pystyn käyttämään siististi meikkivoidetta ja puuteria. - jensku6
Huomasin että minulla parani iho sillä kun olen laittanut illalla nukkumaan mentäessä ihan perusvoidetta kasvoihin. Ja jättänyt kaikki vahvat puhdistusaineet kauppaan ja ostanut hellävaraisempia tuotteita :) Huomannut että rasvaiselle iholle tarkoitetut tuotteet ovat jopa pahentaneet iho-ongelmaani!!!!!!
Mutta kaikille ei tietenkään tehoa samat memetelmät mutta tämä on sopinut minulle.
Nyt muuten käytössä Rainbow Puhdistusgeeli ja on parempi iholleni kuin esim. neutrogenan puhdistusgeeli!!!! Ikinä en olisi uskonut että alle 3€ maksavasta tuotteesta tulisi suosikkini!!!! :D - Kuiva,rasvoittuva
Itse olen ainakin huomannut Lumenen meikkivoiteissa olevan eroa. "Natural Code" kuivattaa ihan törkeästi, mutta "Trible Stay" kosteuttaa. Käytän viikolla meikkivoidetta ihan joka päivä ja viikonloppuisin en käytä. Olen huomannut että viikonloppuisin iho menee huonompaan kuntoon, kun en käytä meikkivoidetta. Puuteria en voi käyttää lainkaan kuivuuden takia. Ongelmani on pienet valkoiset finnit lähinnä leuassa, otsassa ja poskissa. Niistä ei pääse eroon sitten millään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879