Eli jos jos omistan T-kortin niin saanko ajaa millään tarktorilla tiellä?
Traktorikortilla tielle?
11
3954
Vastaukset
- se kortti
justiin sen takia oo. liikennetraktoria tuolla ei taida saada ajaa mutta ihan normaalia saa. Mutta jos ihan huvikseen ajelee niin pitää olla diisseliä tankissa tai sitten päivävero maksettuna.
- fdgfdfd
no voi vittu ei hei saa
- mf...
Totta kai saat ajaa traktorilla (40km/h) vaatii C-kortin , mikäli oikein muistan.
- liikennetraktorilla
Liikennetraktori vaatii sitte C-kortin, paitsi jos se on maatalousajossa?
- Monni24
Mitä eroa on liikennetraktorilla ja tavallisella traktorilla? Ja jos ajan tavallisella traktorilla tiellä niin pitää olla diisseliä tankissa? Vai saako olla löpöä?
- Liikennetraktori....
Liikennetraktori on katsastettu liikennetraktoriksi ja se lukee otteessa, oli ajopiirturikin ennen, nykyisyydestä en mene takuuseen.
Maatalouden ajossa traktorilla saa ajella polttoöljyllä (Mopö) ja muissa ajoissa pitää olla dieseliä tankissa, taikka maksettu päivävero, joista jälkimmäinen on helpoin tapa noudattaa lakia ja taloudellisin. - näin kuullut
pölttoöljyllä saa ajaa tiellä jos on maatalous ajo jos ajaa hupi ajelua niin silloin on ajettava diiselillä tai pitää työ konetta perässään vaikka on polttoöljyä tankissa ja sanoo että "olen työ ajossa" jos jota kuta kiinnostaa niin paljon
- aikuusten oikeesti
omistaisit T-kortin, tietäisit satavarmasti mitä saat ajaa ja missä!
- vs maataloustraktori
Jos traktori on rekisteröity liikennetraktoriksi tarvii se aina C-ajoluvan, jos on rekisteröity maatalouskoneeksi sitä saa ajaa maatalouskäytössä T-kortilla. Pitänee kuitenkin muistaa pieni seikka mikä noihin vaikuttaa aika ratkaisevasti.
Jos traktorin perävaunun kokonaismassa ylittää 10000kg, traktori luetaan AINA liikennetraktoriksi ja sitä koskevat tieliikennetraktorin määräykset, sekä tieliikennekäyttöön tarkoitetun perävaunun määräykset (suomessa ainoastaan Multivan traffic mallit sisältävät määräysten mukaiset turvavarusteet) - jossei
vs maataloustraktori kirjoitti:
Jos traktori on rekisteröity liikennetraktoriksi tarvii se aina C-ajoluvan, jos on rekisteröity maatalouskoneeksi sitä saa ajaa maatalouskäytössä T-kortilla. Pitänee kuitenkin muistaa pieni seikka mikä noihin vaikuttaa aika ratkaisevasti.
Jos traktorin perävaunun kokonaismassa ylittää 10000kg, traktori luetaan AINA liikennetraktoriksi ja sitä koskevat tieliikennetraktorin määräykset, sekä tieliikennekäyttöön tarkoitetun perävaunun määräykset (suomessa ainoastaan Multivan traffic mallit sisältävät määräysten mukaiset turvavarusteet)oo ku bc-kortti nii saako ajaa traktoria ollenkaa!!??
- ruppana
vs maataloustraktori kirjoitti:
Jos traktorin perävaunun kokonaismassa ylittää 10000kg, traktori luetaan AINA liikennetraktoriksi ja sitä koskevat tieliikennetraktorin määräykset, sekä tieliikennekäyttöön tarkoitetun perävaunun määräykset (suomessa ainoastaan Multivan traffic mallit sisältävät määräysten mukaiset turvavarusteet)Niin se väitti eräs liikenneluvallinen, että jos perävaunun kokonaismassa ylittää 10 tn, pitää olla jonkin kurssin käynyt. Tämä on kyllä vanha juttu, mutta jouduin kirjastoon lainaamaan opuksen, josta kyllä sitten selvisi, että viljelijä joka rahtaa oman pellon tuotteita ostajalle saa isommankin kuorman
kuljettaa. Olin tipalla missata hyvän kärrykaupan.
Vaan on lakiin taas tutustuttava, on kärryprojekti meneillään ja lievä traktorikuume.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361