Phuketin alueen hintatasoa

ensi talvena menossa

Millainen hintataso eri Phuketin alueilla on? Osa sanoo ainakin Patongia halvemmaksi.

26

10444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oioujölk

Phuketissa on halpa hintataso, jos sitä verrataan Suomen hintatasoon. Mutta Thaimaan hintatasoja verrattaessa, Phuket, Samui ja jossain määrin jo Pattayakin on Thaimaan kalleimpia paikkoja, mielestäni nimenomaan tuossa järjestyksessä.

Phuketissa Patongilla voi tehdä edullisia ostoksia, koska siellä niitä mahdollisuuksiakin on enemmän kuin esim. Karonilla tai Katalla. Itse kun olen Phuketissa käymässä käyn Patongilla ostoksilla, mutta majapaikkani on yleensä ollut Karonilla tai Katalla.

Mutta tosiaan niinkuin alussa sanoin, hintataso on suomalaiselle kukkarolle edullinen. Kaksi ihmistä syö hyvin ja juo oluet (paikallista ruokaa) yhteensä n. 4-6 eurolla.

Hyvää matkaa vaan!

• Capo Spulico

On kyllä hölmöjä kysymyksiä ,Kysytte vaan kysymisen ilosta . Tottakai ne ruuat on paikallisia,ei niitä tuoda esim. Malesiasta tai Pattayalta.Suosittelen nuudlesoppaa,iso kuppi maksaa 20-40 bahtia. Jos kerron itsestäni: En ole köyhä enkä nuuka, minulla oli amer. aamiainen ,sitten illalla söin keiton, ja join kopan kaljaa,Tippejä en antanut kenellekkään,Mutta ,niihin herkkupeppuihin meni runsaasti rahaa .Sanotaanko että kymmeniätuhansia bateja neljässä viikossa . Mutta oli se sen arvoista ,enkä ollut eka kertaa taikussa.( eka reissu v.80. ) Että silleen. Ja paino tipahti n.5kg. only. N. 85kg .dii

• talvella mennään

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Nyt eikun lomaa odottelemaan.

• hintataso oli

todellakin eri eri rannoilla. Yövyimme Patongilla ja siellä oli tavaraa myynnissä pilvin pimein. Ja kun vaan muistaa tinkiä niin saa hintaa alaskin. Mutta Karonilla oli jo lähtöhinnat puolet halvempia. Mutta siellä ei ollut yhtä laajaa valikoimaa. Mut perusjutut kuten vaatteita, aurinkolaseja, laukkuja, koruja ym ym oli vaikka kuin paljon. Esim hinta aurinkolaseista... Patongilla pyysivät 600 TBH ja myivät ne 200 TBH :lla ja Karonilla mies myi samoja laseja 100 TBH :lla ja ei tingannut yhtää. Kannattaa ensin katella ja vertailla ja sit suosittelen et ajaa tuk-tukilla Karonille shoppailee. Hauskaa matkaa!

• naurattaa

varmaan ostettua aidot "Raybanit", mahtavaa.

• kyllä minuakin
        naurattaa kirjoitti:

varmaan ostettua aidot "Raybanit", mahtavaa.

-ja olen kysymysmerkkinäkin,mitä sitä ostetaan
        Phuketista,mitä tavaraa pilvin pimein?Halpaa rääsää
        kotona sitten ihmetellään muovikenkiä yms.
        Kotimaassa samaa kamaa melkein yhtä halvalla,rypisty
        viä puuvilla vaatteita,epäonnistuneita pukuja,rikki-
        näisiä vetoketjuja yms.vielä Rolex ranteeseen ja
        Raybanit silmille,siinä sitä on autuutta.
        Jätin shoppailun vuosia sitten,nyt on aikaa katsella
        ympärilleen ja nauttia muusta kuin muovipussien kantelusta.

• te sieltä vaan ostelette?
        kyllä minuakin kirjoitti:

-ja olen kysymysmerkkinäkin,mitä sitä ostetaan
        Phuketista,mitä tavaraa pilvin pimein?Halpaa rääsää
        kotona sitten ihmetellään muovikenkiä yms.
        Kotimaassa samaa kamaa melkein yhtä halvalla,rypisty
        viä puuvilla vaatteita,epäonnistuneita pukuja,rikki-
        näisiä vetoketjuja yms.vielä Rolex ranteeseen ja
        Raybanit silmille,siinä sitä on autuutta.
        Jätin shoppailun vuosia sitten,nyt on aikaa katsella
        ympärilleen ja nauttia muusta kuin muovipussien kantelusta.

Ehkäpä jokainen tietää kuinka aitoja ne tavarat siellä on! Sehän siinä on idea et kestää mitä kestää eikä ostos kaduta ku ei hintakaan päätä huimannu. Mut tietty ne ketkä on tottunu ostamaan pelkkää laatua, voi olla vaikeaa käsittää ettei kaikilla ole samaa mahdollisuutta tai haluakaan sijoittaa sellaisia summia esim aitoihin "Reiskoihin". Ja harvassa oli ne ihmiset ketkä ei sieltä mitää krääsää ostaneet, muovipussien kantelusta päätellen! Mut tottakai jokainen saa käyttää lomansa niinku tykkää, eikö?

• kyllä minuakin
        te sieltä vaan ostelette? kirjoitti:

Ehkäpä jokainen tietää kuinka aitoja ne tavarat siellä on! Sehän siinä on idea et kestää mitä kestää eikä ostos kaduta ku ei hintakaan päätä huimannu. Mut tietty ne ketkä on tottunu ostamaan pelkkää laatua, voi olla vaikeaa käsittää ettei kaikilla ole samaa mahdollisuutta tai haluakaan sijoittaa sellaisia summia esim aitoihin "Reiskoihin". Ja harvassa oli ne ihmiset ketkä ei sieltä mitää krääsää ostaneet, muovipussien kantelusta päätellen! Mut tottakai jokainen saa käyttää lomansa niinku tykkää, eikö?

Toki ruokaa joutuu syömään ja ostamaan,alkoholia
        en käytä juurikaan,joskus olut.Viimme reisulla
        Phuketissa ostin pari huivia,muutaman tyynynpäällisen ja kaksi kaitaliinaa.
        Hemmoittelin itseäni kasvohoidoilla,manikyrillä,pedikyrillä,öljyhieronnalla
        jne.kävin retkillä ja sellaista.
        Ihan vapaasti jokainen voi sukelella tavarataloissa
        tai rantavesissä,miten haluaa.

• tässä minäkin

ihmettelen,mitä sieltä voi ostaa ,niin että laukut
        pursuaa ja on ylipainoa.
        Vuosien kokemus hillitsee,shoppailu ei ole se
        tärkein asia.
        Mutta kertokaahan mitä ostatte,olen utelias.

• minä vaan

Eipä ne toinen toisiaan pois sulje. Ostan paljon, osan ihan aitoa tavaraa (oikeista liikekeskuksista) osan ihan "krääsää"

-paitoja
        -farkkuja
        -lapsen vaatteet
        -miehen puvut (työkäyttö)
        -miehen kauluspaidat parempia kun kaupasta ostettut kun on täysin omalla mitalla ja silkkiä
        (ja kyllä tiedän olevan silkkiä liittyy ammattiini)
        -Puuesineitä (näitä on toki vuosien varella kertynyt paljon aasiasta ja etelä-amerikasta, mutta kukin ostaa sitä mistä tykkää)
        -simpukka koruja ja "helmiä"
        -jos näen jotain mistä pidän ostan pois

(kopio aurinkolasit,cd:t, dvd:t jne. jätän väliin)

Vähintään 20-40kg ostan tavaraa thaimaasta...ja joo harrastan sukellusta. Tykkään viidakkoretkistä ja uusien paikkojen näkemisestä.Hieronnassa käyn vähintään joka toinen päivä...kun se on niin älyttömän halpaa.

Tähänkin minulla on aikaa. Ei niitä ostoksia tarvitse tuntitolkulla tuijottaa aikuinen ihminen tietää minkä haluaa ja minkä ei. Thaimaalaiset äkkäävät hyvin äkkiä vaudittaa tinkimistään jos kauppa meinaa mennä ohisuun.

Ja itse thaimaassa olen käynyt 8 kertaa. Ja kohta taas mennään. Toki hyviä shoppailu maita on paljon muitakin ja jep niistäkin löytyy muutakin tekemistä ;)

• tässä minäkin
        minä vaan kirjoitti:

Eipä ne toinen toisiaan pois sulje. Ostan paljon, osan ihan aitoa tavaraa (oikeista liikekeskuksista) osan ihan "krääsää"

-paitoja
        -farkkuja
        -lapsen vaatteet
        -miehen kauluspaidat parempia kun kaupasta ostettut kun on täysin omalla mitalla ja silkkiä
        -Puuesineitä (näitä on toki vuosien varella kertynyt paljon aasiasta ja etelä-amerikasta, mutta kukin ostaa sitä mistä tykkää)

Vähintään 20-40kg ostan tavaraa thaimaasta...ja joo harrastan sukellusta. Tykkään viidakkoretkistä ja uusien paikkojen näkemisestä.Hieronnassa käyn vähintään joka toinen päivä...kun se on niin älyttömän halpaa.

Tähänkin minulla on aikaa. Ei niitä ostoksia tarvitse tuntitolkulla tuijottaa aikuinen ihminen tietää minkä haluaa ja minkä ei. Thaimaalaiset äkkäävät hyvin äkkiä vaudittaa tinkimistään jos kauppa meinaa mennä ohisuun.

Ja itse thaimaassa olen käynyt 8 kertaa. Ja kohta taas mennään. Toki hyviä shoppailu maita on paljon muitakin ja jep niistäkin löytyy muutakin tekemistä ;)

20-40 kg tavaraa,eikö ylipaino tule kalliiksi?
        Simpukkakoruja...
        minäkin ostan jos jostain pidän...takana on
        16 matkaa Thaimaassa ja muutama muualle suuntautunut
        matka,osa työ-osa lomamatkoja.
        Hauskoja matkoja.

• tonttu
        tässä minäkin kirjoitti:

Simpukkakoruja...
        Hauskoja matkoja.

Katukaupassa tinkiminen on työlästä ja Karonilla oli lähtöhinnat aika korkeat. Patongilla halvemmat lähtöhinnat. Jos kaupanpitäjä oli intialaiperäinen,niin lähtöhinnat suorastaan järkyttävät. (kysäisin farkkuja, niin ilmoitti lähtöhinnaksi euroiksi muutettuna 40 euroa!) Kymmenkertainen hinta verrattuna marketin saman tyylisiin farkkuihin. Joten eipä niistä summista sillä helteellä viitsi tinkimistä aloittaa. Helpommalla pääsee jos ostella haluaa, ottaa taksin ja ajaa suuriin marketteihin, BigC tai Tesco Lotus (vastaavanlaisias kuin meidän Prisma/CM). Hinnat ovat valmiiksi halpoja. Laukut 4 euroa, samoin kengät. Rantamekkoja ja paitoja 2 euroa jne. Paikan päällä tarvittavat vaatteet ja kengät yms. kannattaa hankkia sieltä, näin tein itse. Taksihinnoistakin voi tinkiä ja "makuasia" paljonko maksaa niistä, mutta oma tinkimistaitoni ei ole häävi ja 20 eurolla tuk-tuk vei em. ostospaikkoihin, odotti niin monta tuntia kuin oli tarvis ja sitten vei takaisin hotellille. Minulle tämä sopi hyvin, koska tinkiminen on minulle vierasta/työlästä/eikä se huvita minua. Thaimaa jakaa aina mielipiteitä, mutta eihän sinne ole pakko mennä ellei pidä, onhan noita maita maailmassa. Itse pidän paikasta, muutenkin kuin pelkkänä ostospaikkana. Minusta Karon beach oli OK, Kata beach hiljaisempi ja Patong vilkas. Karonin ranta oli minusta näistä rannoista "paras". Mutta kukin taaplaa tyylillään. Ruokahan on edullista ja hyvääkin ja saa niin mausteista kun haluaa. Karonilla ei sitä "suomalaisten lorujen höpisijää" niinkään, Patongilla enemmän terve, terve jne tuttavuutta tekevää. Mitään ilkeämielistä huutelua ei kuitenkaan.

• minä vaan
        tässä minäkin kirjoitti:

Simpukkakoruja...
        Hauskoja matkoja.

Ei ole ikinä ollut ylipainoa. Meitä on kolme matkustajaa. Lapselle pakkaan kohta pieneksi jäävät kesävaatteet mukaan, matkan lopuksi pesetän ne ja lahjoitan milloin minnekin (lastenkotiin, thaimaalaiselle perheelle, hotelli siivoojalle jne.) Me aikuiset käytämme yöisin kulahtaneita t-paitoja jotka jätämme matkan päätyttyä thaimaahan.Miehelle pakkaan thaimaahan vaan 2 käyttö paitaa koska tiedän hänen lempipaitoja olevan roppakaupalla tarjolla.Pakkaus kysymys.

• mina vaan
        minä vaan kirjoitti:

Ei ole ikinä ollut ylipainoa. Meitä on kolme matkustajaa. Lapselle pakkaan kohta pieneksi jäävät kesävaatteet mukaan, matkan lopuksi pesetän ne ja lahjoitan milloin minnekin (lastenkotiin, thaimaalaiselle perheelle, hotelli siivoojalle jne.) Me aikuiset käytämme yöisin kulahtaneita t-paitoja jotka jätämme matkan päätyttyä thaimaahan.Miehelle pakkaan thaimaahan vaan 2 käyttö paitaa koska tiedän hänen lempipaitoja olevan roppakaupalla tarjolla.Pakkaus kysymys.

Tuosta ajan jaosta. En minä ainakaan ikinä shoppaile päivällä vaan illalla aurinkon laskun jälkeen...eipä silloon paljoa uidakaan voi ;)

• tähän vielä
        mina vaan kirjoitti:

Tuosta ajan jaosta. En minä ainakaan ikinä shoppaile päivällä vaan illalla aurinkon laskun jälkeen...eipä silloon paljoa uidakaan voi ;)

jokainen ostakoon niin paljon kuin lystää,päivällä
        tai illalla,miten vain.
        Kun halvalla saa niin sehän on pääasia,eipä haittaa
        kun puukipot kotona halkeilevat,muovilaukut kopsahte
        levat kovina käppyröinä pakkasessa.T-paidat rypistyvät ja rantamekkoja ei kehtaa päälleen vetää.
        Silkkipaidat osottautuvat "nylon paidoiksi".
        Mutta kun saa halvalla.Mutta kuten sanoin
        ei haittaa,kukin tyylillään tulee onnelliseksi.
        Kaverini osti rannalta 4 rubiinia ja lahjoitti ne
        tyttöystävälleen,molemmat olivat tyytyväisiä ja varmaan myös kauppias.Kauppa se on joka kannattaa.
        Vielä vinkki ,näin wc-pöntön kannen joka oli
        tehty simpukankuorista,olisi oiva lahja.

• minä vaan
        tähän vielä kirjoitti:

jokainen ostakoon niin paljon kuin lystää,päivällä
        tai illalla,miten vain.
        Kun halvalla saa niin sehän on pääasia,eipä haittaa
        kun puukipot kotona halkeilevat,muovilaukut kopsahte
        levat kovina käppyröinä pakkasessa.T-paidat rypistyvät ja rantamekkoja ei kehtaa päälleen vetää.
        Silkkipaidat osottautuvat "nylon paidoiksi".
        Mutta kun saa halvalla.Mutta kuten sanoin
        ei haittaa,kukin tyylillään tulee onnelliseksi.
        Kaverini osti rannalta 4 rubiinia ja lahjoitti ne
        tyttöystävälleen,molemmat olivat tyytyväisiä ja varmaan myös kauppias.Kauppa se on joka kannattaa.
        Vielä vinkki ,näin wc-pöntön kannen joka oli
        tehty simpukankuorista,olisi oiva lahja.

No selkeesti sua ainakin häiritsee.

Ja usko tai älä toiset ihmiset tunnistaa silkin. Ja ei sitä ihan ilmaiseksi saa mistään päin maailmaa. Kiinasta olen halvimmalla saanut. Vaikka tässä en edes viittaa tukkueriin.

Ja mitä viittaamiisi mahonkikippoihin tulee jos niitä ostaa on luonnollista että ne halkeavat suomessa. Mahonki ei noilla asteilla pysty kuivamaan täysin ennen käsittelyä joten koto suomessa varsinkin talven kuivinpana hetkenä puuhalkeaa. Jos kippo pysyy thaimaassa se toimiin ihan kun sen pitää. Ja totta muovilaukut ovat muovisia suomessa ja thaimaassa. Kummastakaan maasta en niitä osta.

Se jos itse et löydä thaimaasta ostettavaa on oma-asiasi. Ei sen tarvitse koskea meitä kaikkia.

• pistämään silmään
        minä vaan kirjoitti:

Ja usko tai älä toiset ihmiset tunnistaa silkin. Ja ei sitä ihan ilmaiseksi saa mistään päin maailmaa. Kiinasta olen halvimmalla saanut. Vaikka tässä en edes viittaa tukkueriin.

Ja mitä viittaamiisi mahonkikippoihin tulee jos niitä ostaa on luonnollista että ne halkeavat suomessa. Mahonki ei noilla asteilla pysty kuivamaan täysin ennen käsittelyä joten koto suomessa varsinkin talven kuivinpana hetkenä puuhalkeaa. Jos kippo pysyy thaimaassa se toimiin ihan kun sen pitää. Ja totta muovilaukut ovat muovisia suomessa ja thaimaassa. Kummastakaan maasta en niitä osta.

Se jos itse et löydä thaimaasta ostettavaa on oma-asiasi. Ei sen tarvitse koskea meitä kaikkia.

puukippojen halkeaminen.Luin juuri yhdestä sisustuslehdestä,että aasialaiset tavarat ovat
        muotia ja huonekalut,mutta ongelmana on
        tuotteiden halkeaminen uudessa "kotimaassa".
        Pitäisi osata hoitaa.
        No teistä toinen haluaa shoppailla ja toinen ei,
        mitäs väliä,elämä on kuin silkkiä vaan.

• utelias ulla
        minä vaan kirjoitti:

-paitoja
        -farkkuja
        -lapsen vaatteet

jos on 40 kg tavaraa niin varmaan on ylittynyt
        myös 175 euroa,ihan uteliaisuuttani kysyn,miten
        tullissa selviät.Siis otatko kuitit talteen jne.
        olisi mukava kuulla.

• tiedotontapio
        minä vaan kirjoitti:

mahonkikipot? sekoitatko puulajit,vaikka tunnut
        niin viisaalta?

• alkuper.
        utelias ulla kirjoitti:

jos on 40 kg tavaraa niin varmaan on ylittynyt
        myös 175 euroa,ihan uteliaisuuttani kysyn,miten
        tullissa selviät.Siis otatko kuitit talteen jne.
        olisi mukava kuulla.

kirjoittaja, mutta jos kerran pariskunta lapsi matkustaa (ja jos vielä finnairin kanta-asiakas) saa heillä olla kiloja yhteensä 90kg joista 15kg käsimatka tavaraa. Eihän kukaan noin paljoa VOI kantaa vaatetta sinne päin....
        Eli ei heillä varmaan niitä ylikiloja ole vaikka ostaisivat 20-40kg tavaraa.

• laskuoppi
        alkuper. kirjoitti:

kirjoittaja, mutta jos kerran pariskunta lapsi matkustaa (ja jos vielä finnairin kanta-asiakas) saa heillä olla kiloja yhteensä 90kg joista 15kg käsimatka tavaraa. Eihän kukaan noin paljoa VOI kantaa vaatetta sinne päin....

miten lasket 90 kg,olisin utelias.
        Finnairin kanta-asiakas?Mitä tarkoitat.

• osaa lukea
        alkuper. kirjoitti:

aivan sanatarkat ohjeet Finnairin sivuilla.
        Varsinkin lomalentojen suhteen ei luulisi olevan
        vaikea lukea.Mutta voihan sitä huvikseen sählätä
        tälläkin palstalla,jos ei ole muuta tekemistä.

• pohjois-fani

Phuket on kallis paikka.Pohjois-Thaimaassa on
      huomattavasti edullisempaa jos shoppailla aikoo.
      Myös ruoka siellä halvempaa kuin "etelässä".
      Hua-Hinkin on Phukettia edullisempi,esim.taksit ym.
      Phuketin alueista Patong kallein.

• keskustelua4

on pohjois-Thaimaasta ollut.Tulee mieleen,että
        taitavat junttimatkaajat näillä Pattaya-Phuket
        palstoilla puhella.Kerran matkalla ja sitten ollaan
        niin viisaita ja seksikkäitä.
        Myös minun mielestäni Phuket on kallis.

• ihan oikeassa
        keskustelua4 kirjoitti:

on pohjois-Thaimaasta ollut.Tulee mieleen,että
        taitavat junttimatkaajat näillä Pattaya-Phuket
        palstoilla puhella.Kerran matkalla ja sitten ollaan
        niin viisaita ja seksikkäitä.
        Myös minun mielestäni Phuket on kallis.

tulin juuri Chiang-Maista ja halpaa siellä oli,
        verrattuna Phukettiin,jossa olin marraskuulla.
        Nyt päätin,että Phuket poikottiin....
        pohjoisessa oli niin siistiäkin ja ilma raikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe