Ensin ostan järeää metsää, jonka kiinnitän saadakseni lainan metsän maksamista varten. Siten hakkaan metsän ja käytän rahat auton ostoon. Onnistuuko näin?
Onnistuuko metsän lainakiinnitys näin ?
5
4554
Vastaukset
- hiukan...
tuo pankki, eli lainan antaja jarruttaa vakuuden myymistä, jos nyt edes antaa lainaa koko ostolle.
- verot ja
hoitamaan metsän taas kasvu kuntoon esim.mätästys,istutus ja ojitus..kustannuksia siitäkin tulee.
- Kokeiltu on..
Pankit ei enää hyväksy hakattavissa olevaa puustoa vakuudeksi. Vakuusarvo metsän osalta on huomattavasti pienempi kuin hakattavissa olevan puuston arvo jos on puustoinen tila. Ennen vanhaan hyväksyttiin vakuudeksi ns. metsäkiinnitys mutta silloin puukauppaan piti hakea kiinnityksen haltijan suostumus.
- Lainarahalla
Itse olen muutaman tilan ostanut ja aina ostettu tila toiminut lainan vakuutena, vakuusarvona pankki on hyväksynyt 60-70 % kauppahinnasta.
Eikä ole kyselty puuston realisoimisaikeista etu- eikä jälkikäteen. Mahdollisuuksien mukaan olen puuston realisoinutkin ja käyttänyt rahat mihin milloinkin.
Jätä nyt osa rahoista lainanhoitoonkin, auto on aika huono sijoituskohde. - ennenkaikkea siitä,
että millainen asiakkuusuhde sinulla on ennestään ko. pankkiin eli oletko hoitanyt asiasi siihen asti kunnolla. Ainakin minulla ostetut tilat ovat kelvannut lainojen vakuudeksi. Vakuusarvona on käytetty n. 70 % tilan kauppahinnasta, eli onhan sitä tytynyt olla omaakin rahaa kaupantekohetkellä.
Olen ollut saman pienen maaseutupankin asiakas jo parikymmentä vuotta. Epäilisin, että täysin tuntemattomalle uudelle asiakkaalle vakuusarvo on jossakin 50 ja 60 % välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713