Vieläkö uusia perennoja kannattaa istuttaa vai pitästkö jättää ens kesälle?Pitääkö karpaattienkellot suojata jotenkin talveksi?Entä ne kukat tarviiko nyppiä pois kukittua ja kukkiiko ne sit pitempään?Kyselen vissiin tyhmiä,mut kyselenpähän vaan jos joku tietäs.
Karpaattienkellot
7
4614
Vastaukset
- Toinen tumpelo
Nypi vanhat kukkineet kukat pois, kukinta jatkuu vaikka koko kesän. Itse en ole suojannut karpaattienkelloa mitenkään talveksi ja olen jakanut sitä myös näin syksyisin, elokuussa. Neuvot ovat kokemuksen kautta hankittu, en ole ammattilainen.
- kiitos
Kiitoksia paljon...ilmankos ovat hehkuneet kun olen nyppinyt!
- Kolmas tumpelo
Voiko karpaattienkellon jakaa syksyllä, vai onko kevät parempi ajankohta?
- Marita
Yleinen sanonta on, että keväällä kukkivat kukat olisi hyvä jakaa syksyllä ja syksyllä kukkivat keväällä. Itse olen jakanut Karpaattienkellojani vain keväällä sitten kun ne ovat tarpeeksi nousseet kukkapenkistä.
- Niina
Minä jaan kaikki kukat aina elokuussa kun otan aina joskus koko penkin ylös. Silloin ne ehtii vielä juurtumaan ja ovat kookkaita jaettaviksi, keväällä kun kaikki on niin pientä.
- pirkko
KARPAATTIENKELLO
--------------------------------------------------------------------------------
TIETEELLINEN NIMI: Campanula carpatica
KESTÄVYYS: Kestävä
KUKKIEN VÄRI: Sininen
KUKINTA-AIKA: Heinä - elokuu
KORKEUS: 15 - 25 cm
KASVUPAIKKA: Aurinkoinen - puolivarjoinen
KÄYTTÖTARKOITUS: Hyvä kivikkokasvi, mutta sopii matalakasvuisena kukkaryhmien edustoille ja reunuskasviksi kukkaryhmiin.
KASVUALUSTA: Kalkkipitoinen, hiekansekainen maa, vettä hyvin läpäisevä.
ISTUTUSSYVYYS: Taimipaakun yläreuna mullan tasalle.
TAIMIMÄÄRÄ NELIÖMETRILLE: 8 -10 kpl
TALVISUOJAUS: Lumipeite
ERITYISPIIRTEET: Helppohoitoinen. Kasvutapa mätästävä. Runsaskukkainen. Kukinta uusisutuu, kun kasvusto leikataan matalaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161