Jonkin edellisen keskustelun jäljiltä jäin miettimään tätä suomalaista varpajaisperinnettä...
Vaimo on juuri synnyttänyt ja joutuu olemaan sairaalassa, miehen pitää päästä kavereiden kanssa vetämään pää täyteen. Tai vielä hullumpaa jos kotona on viikon parin ikäinen vauva ja silloin pitää lähteä juopottelemaan. Mikä siinä isyydessä voi olla niin pelottavaa, ettei sitä selvinpäin kestä? Ja eikö äiti ole se joka synnyttämisen jälkeen enemmän tarvitsee sitä rentoutumista ja nollausta?
Luulisi miehenkin ymmärtävän, että vauva ja äiti tarvitsevat isää johonkin ihan muuhun ensiviikkoina kuin konttaamaan kotiin sammumaan.
Kai mieskin kykenee ymmärtämään, että vauva kasvaa eikä elämä ole loppu, eli ehtii kavereita nähdä myöhemminkin.
Tai niinkuin omalle mihelleni sanoin, että jos ao toiminta tuntuu hänestä jotenkin tarpeelliselta, niin sopii järjestää kamuille kekkerit vaikkapa kuukausi ennen laskettua aikaa, sitten kun vauva tulee meillä on muuta puuhaa.
Ei tämä ole itselle ajankohtaista (vauva on kohta jo taapero), kunhan mietin ja olisi kiva kuulla mielipiteitä.
varpajaisista
33
2550
Vastaukset
- kuuullut..
Niin, olen kuullut sellaisenkin tapauksen että miehen varpajaisiin oli hommattu strippari.. Ei minusta asiallisin tapa juhlistaa lapsen syntymää..
- ihan samaa
sillä meille on tulossa toinen vauva ja mies oli heti ekaks että jee sitt saadaan varpajaiset!!!!
Mua alko heti ottaa päähän, että ei voi olla totta, sekö tässä nyt on tärkeetä niin vastaus ole että kyllä isän pitää saada juhlia lastaan??NO haloo entäs äidin?????
Tää pieni joka on kotona sitt isän kanssa kun mä olen sairaalassa, minnes hänet sitten laitetaan.Toisella ikää alle 2 v ja varmaan ikävä äitiä ja sitt isä hänet jonnekkin mummolle tyrkkää ett itte pääsee kännäämään, ei muuten onnistu.
Esikoisen kohdalla olin sairaalassa 5 pvää ja pitivät sellaiset kemut ett hyvä että ukko oli hengissä selvinnyt.
Mun mielestä kanssa eiköhän se äiti tartte sitä lepoa ja huolenpitoa ja tiedän ett mulle ainakin tulee kauhea ikävä poikaa ja sitt jos vielä pitää miettiä että se on jossain hoidossa iskän ryyppyillan takia ja ne hormoonit jne.niin kyllä on perheriita valmis.
En tosiaan tiedä olenko liian tiukkis mutta tää asia saa mun verenpaineen nousee :(- oikein ymmärrä
.. varpajaisia, mielestäni todella typerä juttu ja isille vai keino päästä ryyppäämään. Ekalla lapsella sovittiin, että kun päästään laitokselta kotiin, voi pitää varpajaiset. Minulle tuli siskoni avuksi ja kaveriksi. Ihmisiksi mieheni olikin, mutta paha mieli oli yöllä vauvaa imettää ja ajatella, että mies hilluu baarissa. No minä pidin sitten vuorostani irti tissistä-bileet :o)
Nyt meille syntyi toinen lapsi ja ilmoitin, että varpajaiset saa unohtaa. Esikoista ei todellakaan laiteta hoitoon kun äitikin on sairaalassa ja synnytyksen ajan hoidossa joutui kuitenkin olemaan.. Ja kun kotiin päästään niin en todellakaan jää yksin kahden pienen kanssa, että isi pääsee ryyppäämään.
- lastensa äiti
Lapselle ei tule varpaita, jos ei varpajaisia pidetä.
Ei "ruma sana" Miten voi nuoret nykyajan naiset olla näin ahdasmielisiä? Yksi ilta sinne tai tänne. Ei ihme, jos miehet ei selvinpäin kestä. Viekään niiltä nyt tuhkatkin pesästä. "ruma sana"
Relatkaa nyt vähän, kyllä teillä tulee olemaan raskas taakka kannetavana, jos yhdet varpajaiset on teiltä pois.- ap....
Niinpä, yksi ilta. Miksi sitä pitäis sitten saada just se yksi ilta kun vauva on aivan tuore tapaus, tai jopa juuri tullut kotiin. Kun tosiaan voi valita niistä n 50 muusta viikonlopusta.
Juuri tuolloin se on mun mielestä nimenomaan perheeltä pois.
Mä en kyllä oo enää nuori, paremminkin kohta keski-ikäinen.... ja itse oon tän jutun ratkaissut käytämällä vähän aikaa ja vaivaa siipan valintaan. - ;-)
ap.... kirjoitti:
Niinpä, yksi ilta. Miksi sitä pitäis sitten saada just se yksi ilta kun vauva on aivan tuore tapaus, tai jopa juuri tullut kotiin. Kun tosiaan voi valita niistä n 50 muusta viikonlopusta.
Juuri tuolloin se on mun mielestä nimenomaan perheeltä pois.
Mä en kyllä oo enää nuori, paremminkin kohta keski-ikäinen.... ja itse oon tän jutun ratkaissut käytämällä vähän aikaa ja vaivaa siipan valintaan.Lapselle ei tule varpaita, jos varpajaisia ei pidetä ja siksi ne pidetään, mahdollisimman pian lapsen syntymän jälkeen, mieluiten seuraavanan päivänä. Varpajaisissa varpaat lasketaan ja täten varmistetaan lapsen täydellisyys; loppuillasta summaksi voi tulla jopa 20, siksi hillitöntä ryyppäämistä.
Keski- ikäisyyskin on yksi selitys sille, miksi suhtautuminen on noinkin tiukkaa. Sillä sitä on saanut elää minä- elämään suurimaksi osaksi elämästään ja sitten sitä pidetään kiinni yksilön vapaudesta, ja korostetaan kuinka minä uhrauduin synnyttämällä lapsen ja sinä se vaan roikut vanhoissa perinteissä. Tämä on eräs kokemus omasta lähipiiristäni, joten se siitä.
Yksi perinne muiden perinteiden joukossa, jättäkää sitten ristiäisetkin väliin, sillä siellä mieshän voi jopa seurustella muidenkin, kuin vain sinun ja vauvasi kanssa ja juoda liikaa kahvia. Eihän ristiäisilläkään ole enää omaa perinteistä merkitystään.
- tarja 2
yritetään satuttaa siihen aikaan kun äiti on vielä sairaalassa.Ainahan tämä ei onnistu tietenkään.Mutta jos mies noin yleisesti ottaen ei jatkuvasti istu baarissa tai vedä kalsarikännejä jatkuvasti niin miksei hänelle sallita yhtenä iltana tätä kaverien kaa illan viettämistä?Jos vielä ajatellaan että se on normaalia saunomista,kaljottelua ja baarissa käymistä.Tietysti jos äiti esim. leikataan eikä ole apua sit kotona niin toki kannattaa jättää se myöhemmäksi tms.En itsekään ymmärrä jos tällä syyllä lähdetään pelkästään ryyppäämään.Tuskin sillä on mitään tekemistä ettei kestäisi selvinpäin isyyttä,ainakin jos isä pääsääntöisesti on selvinpäin,mutta tietysti poikkeuksiakin on,ehkä valitettavan paljon.Minulle noita ryyppäyskynnyksiä on ennemminkin olleet esim. juhannus,ainakin ensimmäisen lapsen kohdalla kun "kaikki":): muut olivat bilettämässä.....
- ............................
Mies ei ole pitänyt kummastakaan varpajaisia. Saa mennä baariin silloin kun haluaa (eikä kylläkään usein haluakkaan) ja niin saan minäkin. Luottamus on meille se tärkein juttu. Ja luottamus myös siihen, että toinen on niin fiksu, että ei hillu baareissa JOS se aiheuttaa toiselle pahaa mieltä.
Enkä näe mitään pahaa stripparissakaan. Just jossain oli, että naiset saa kyllä kuolata avoimesti kun puhutaan jostain Hunkseista, mutta auta armias jos mies käy kattomassa stripparia niin sehän on aivan kamalaa! - anneli**
Itse olen sanonut miehelleni, että saa viettää varpajaisensa silloin, kun olen vielä sairaalassa. Mies ei kuitenkaan olisi siellä yötä pitämässä kädestäni kiinni, joten ihan sama pitää bileet silloin. Sitten kun tullaan vauvan kanssa kotiin, niin hän voi keskittyä perheeseen.
Minun käsittääkseni varpajaisten tarkoitus on juhlia isäksi tulemista kavereiden kanssa, enkä kyllä näe siinä yhtään mitään väärää. Ei se tarkoita sitä, että isyys on pelottavaa ja on pakko vetää pää täyteen. Äitihän ei voi ymmärrettävistä syistä pitää bileitä heti vauvan synnyttyä :D
Suosittelen pipon löysäämistä :) - Rvm-81
Hei,
Esikoiselta ei miehellä ollut mitään varpajaisia. Nyt kun toineen tulossa, niin päätin itse järkkää miehelle varpajaiset :D Minusta ainakin ihan kiva juttu sinänsä. Järkkäsin iltaa varten sauna-tilat, ruuat, ja sisäänpääsyn ravintolaan. Sekä tietty sikarit ja konjakit. Aluks piti olla yllätys miehelle, mutta sit päätin kuitenkin kertoa, koska en ollut ihan varma kaikista hlöistä, joita mies haluaisi/ei haluaisi kutsua. Mies oli iloisesti yllättynyt kun olin tällaista järkkäillyt :)
Toivotaan vaan ettei mene kovin paljoa lasketun ajan yli toi vauvelin syntyminen, kun varpajaiset on 2,5vkoa l.a. jälkeen! :D hih
näin meillä.
-37 1- - niin tässäpä se
Vanha sanontakin jo sanoo, että: lapsi on ei toivottu, jos isä ei pidä varpaisia/varpajaisia.
Siinähän juhlitaan nimenomaan isäksi tuloa.
Meillä on molemmista lapsista pidetty varpaiset.
Esikoinen syntyi torstaina, niin varpaiset oli lauantaina, kun olin vielä vauvan kanssa sairaalassa.
Toisen kohdalla vauva syntyi tiistaina ja lääkäri ehdotti että pääset perjantaina kotiin, jos haluat. No, sanoin ett voisin olla lauantaihin asti, että mies saa pitää varpaiset rauhassa perjantaina. Lääkäri naurahti ja sanoi että tokihan se onnistuu, kun on noin tärkeä syy.
No, loppupeleissä kuitenkin minulle nousi perjantaina kuume, enkä päässyt sitten vielä lauantainakaan kotiin, vaan vasta maanataina. Joten varpaisten järjestäminen onnistui hyvin.
Vanhempi silloin 2v, oli kummitädillään koko sairaalassa oloni ajan. Kun iskä kävi arkisin töissä. No, iskä järjesti työt niin että haki vanhemman kummitädiltä, tulivat yhdessä hakemaan minut ja vauvan kotiin ja lähti taas töihin.
Eli mielipiteeni on hyvin suvaitsevainen varpaisille.
Olen jopa tehnyt pakkaseen valmiiksi tarjottavaa kemuihin, että isän on ne helpompi järjestää.
En tarvitse yöaikaan (silloinhan ne juhlat yleensä on) miestä viereeni, hänestä ei imetyspuuhissa niin kauheasti apua kuitenkaan olisi ja päivisinkin hän on töissä ja pärjään silloinkin lasten kanssa.
Kivoja lahjoja on kaverit tuoneet varpajaisiin, sekä iskälle, että vauvalle. - marttavaimaria
Onko joillakin naisilla jatkuva epäilys siitä, ettei ole tarpeeksi tärkeä ihminen tässä maailmankaikkeudessa, kun pitää sitä omaa siippaa kontrolloida ja suorastaan kuohita koko ajan?
En ihmettele, jos tuollaisten ankeilijoiden miehet pyrkivät jatkuvasti ns potkimaan aisan yli. - BLueValues^^
...on välttää kaikkia idiootteja juoppoja, eikä varsinkaan ottaa sellaista mieheksi.
Nainen saa juuri sitä mitä tilaa. Pitäkää nyt se tasoraja edes jossain, älkääkä huoliko mitään juopottelevia lurjuksia...- harhama
..koskaan tiedä varmasti, kuka sellainen on. Elämäntilanteet muuttuu ja vaikka kuinka ihanasta miehestä voi tulla ajan myötä alkoholisti, vaikka suhteen alussa ei olisi ottanut tippaakaan.
- kiva juttu
Mua harmitti kovasti ajatus siitä että mies joutuisi olemaan yksin kotona kun minä olen sairaalassa vauvan kanssa, niin varpajaiset oli sitten siinäkin mielessä hyvä juttu. Ja musta tuntui hyvältä että mies tahtoi juhlistaa isäksi tuloaan, vaikka se sitten olisikin vaan sitä ryyppäämistä. Kun ei nuo ukot oikeen tahdo keskenään rupatella kahvipöydän ääressä pullaa mutustaen. Naiset saisivat suvaita miesten mieltymyksiä paremmin, ei niitten tarvii tykätä siitä mistä muija tykkää.
Ja sitä en tajua sitten yhtään että jotkut eivät halua miehen lähtevän juhlimaan silloin kun lapsi ja äiti ovat sairaalassa. Selittäkää mikä järki siinä on? Eikö ole parempi että mies on kotona sitten kun itsekin pääsee kotiin ja tarvitsee lepoa jne.
Ja turha on äidin valittaa ettei itse saa juhlia, jos tahtoo niin kuka estää? Mies voi sitten vuorostaan katsoa lasta. Ihan turha määkiä ettei pääse nyt vähintään puoleen vuoteen mihinkään, oma valinta! Ei lapselle ole mikään huono juttu olla välillä isän kanssa kahden. - näin meillä
me järjestimme "yhteiset varpajaiset". lapsi oli tuolloin 4 kk vanha enkä imettänyt enää koska ei tullut maitoa. alkoholia oli sen verran että muutama joi yhden saunaoluen. ja meillä on kaksi kerroksinen talo, vauva nukkui yläkerrassa siskon teini-ikäisen kanssa, vaihtoi vaipat ja syötti yms ja kävin välillä auttamassakin.
me siis vietettiin hauska illallis- ja peli-ilta lähimpien ystävien kanssa. puoleen yöhön mennessä oli vieraat lähteneet ja pääsimme mekin nukkumaan ja aamulla virkeinä vauvaa hoitamaan.
meidän yhteinen lapsihan se on, yhdessä sitä juhlitaankin!
tämäkin varmaan joidenkin mielestä paheksuttavaa mutta olkoon, järjestely sopi meille parhaiten kun ei tuo mieskään mikään baareissa kulkija ole, mieluiten kotona.- mielipide..
..BOOOOOOOOOORIIIIIIIING!!!!
Eihän tuommoinen ole varpajaisia nähnytkään. Kivat illanistujaiset vallan juu, mutta nyt oli kyse VARPAJAISISTA.
Ja kauhea tarve sulla todistella, että kaikki asiat oli järkkäilty viimeisen päälle, ettei kukaan VAAN pääse vihjaamaan et onkos vauvaa hoidettu noissa bileissä..? Ootkos muuten varma, että miehesi on mieluiten kotona - ettei vaan olis hänen tahtonsa sun taskussa.. Huoh mitä täydellisiä tylsimyksiä täällä on.
- Jihuuu
Jos miehen ryyppääminen on naiselle muutoinkin ok, niin ei se vauvan syntymä tarkoita sitä etteikö mies saisi käydä bilettämässä. Kyllä mun mies saa juhlia halutessaan, mutta onneksi sen tapoihin ei kuulu pään täyteen vetäminen.
- luvattu maa
tämä suomi. Ainapitää keksiä joku syy juoda viinaa. Esim joku uusivuosi ja varpajaiset.
- ja saakin kuulua
Meilläa ainakin saa isä juhlia ylpeänä uutta jälkeläistään kavereiden kanssa. Ei mitään keskikaljaa ja strippareita vaan polleesti konjakkia ja sikareita!
Vanhan perinteen mukaan tuottaa huonoa onnea, jos isä ei juhlista lapsen syntymää.
Vai kuukausi ennen laskettua aikaa? Et sitten ole yhtään taikauskoinen?- ap...
Vai kuukausi ennen laskettua aikaa? Et sitten ole yhtään taikauskoinen?
Niinpä, mutta muksu päätti meillä toisin ja syntyi jo 2 kk ennen laskettua.... eli tässä tapauksessa ei kummallakaan ollut mitkään varpajaiset mielessä koko kesänä.
Mutta se juttu mistä mä lähdin tätä perinnettä funtismaan meni jotenkin niin että 2 vko vanha vauva ei oo nukkunu yöllä eikä päivällä, isi tulee keskellä yötä baarista mesoamaan ja kun äiti pyytää olemaan hiljempaa alkaa huorittelu tms. Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että tuossa tapauksessa on muutakin vikaa kuin varpajaiset. - ja sakin kuulua
ap... kirjoitti:
Vai kuukausi ennen laskettua aikaa? Et sitten ole yhtään taikauskoinen?
Niinpä, mutta muksu päätti meillä toisin ja syntyi jo 2 kk ennen laskettua.... eli tässä tapauksessa ei kummallakaan ollut mitkään varpajaiset mielessä koko kesänä.
Mutta se juttu mistä mä lähdin tätä perinnettä funtismaan meni jotenkin niin että 2 vko vanha vauva ei oo nukkunu yöllä eikä päivällä, isi tulee keskellä yötä baarista mesoamaan ja kun äiti pyytää olemaan hiljempaa alkaa huorittelu tms. Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että tuossa tapauksessa on muutakin vikaa kuin varpajaiset.että mitäs varpajaisia voi juhlia, jos vauva ei oo vielä syntynytkään?
Kuolee loppumetreillä vaikka synnytykseen niin olipa sitten kuitenkin varpajaiset pidetty.
No, meillä ei mies huorittele, eikä mesoa. Ja pitää ne pippalonsa silloin, kun olen synnytyslaitoksella. Mun tuttavapiirissä onkin yleinen tapa, että varpajaisia vietetään, kun äiti on vielä synärillä.
Meillä oli mummo vahtimassa isompaa lasta sen hetekn, kun isä kävi poikien kanssa baarissa konjamiineilla ja sikareilla.
En minäkään ymmärrä, miten stripparit liittyy varpajaisiin. Ei edes polttareiden tarvi olla sikailua.
- mapee
varpahaisethan on ikivanha perinne ja siinä nimenomana juhlistetaan isäksi tuloa! Aikanaanhan on ollut iso juttu kun taloon on tullut lapsia ja onhan se ollut jopa miehen mittakin?
Perinteisesti varpahaiset on järjestetty heti synnytyksen jälkeen kun vauva ja äiti on vielä sairaalassa paapottavna, mutta jostain syystä juhlinta näyttää siirtyvän viikonloppuihin ja menevän ehkä vähän liiallisuuksiinkin sen myötä.
Muistan kun meillä esikoinen syntyi ja varpajaiset oli pidetty niin osastolla hoitajat naureskelivat miehen kunnolle. Ei kuulemma ollut epäselvää että tulokasta oli juhlittu! Ja arvatenkin Irwiniä soitettu tytön kunniaksi. Arkena juhlinta pysyy kohtuudessa, mutta tällä sakilla oli kyllä työkyky vähän hukassa seuraavana aamuna.. Yllättävää oli se, että yksikään ei saanut moitteita töissä kun syy oli noinkin hyvä vaan päinvastoin tuoreelle isälle ihan vieraat lähetti onnitteluita!
Täällä ei ole juhlittu kuin ensimmäistä lasta, muille on sitten kavereiden kanssa ollu tsaunailta tms pienempää ja rauhallisempaa..
Äitiä ja vauvaahan nyt kaikki ramppaa katsomassa joten ainakin minusta isälle tämän juhlan ainakin soisi kuulua jatkossakin!
Niin ja varpahaisissahan jutellaan paljon ihan aiheesta eli synnytyksestä ja lapsista. Ja se onkin kai sitten ainoa kerta kun tavismies niistä kavereiden kanssa juttelee? - .......
Niin no, itse ainakin HALUSIN, että mies voi lähteä kavereiden kanssa viettämään varpajaisia vaikka me vauvan kanssa kotona oltiinkin. Muutenkin viikonloppumenot vähenivät minimiin ja miehellä ei ole niin paljoa aikaa nähdä kavereita, niin onhan se nyt ihan hyvä syy lähteä rellestämään, että on juuri tullut isäksi! Toisaalta, meillä ei olla niin ahdasmielisiä ja kumpikin rellestää vuorollaan vieläkin (vauva kohta vuoden). Toivottavasti toisinajattelijoilla on myös samoin ajatteleva mies, ettei katkeruus lähde kytemään heti perheen perustamisen alusta saakka...
- juupajuu..
Niinkö nuo miehet ovat teille asian selittäneet. Toki "varpajaiset" ovat vanha perinne, mies on tarjonnut heti lapsen synnyttyä lähikapakassa sikarin ja konjakit, mutta mikään hemmetin 1-3 päiväinen ryyppyjuhla se ei ole alunperin ollut. Kyllä se vain niin on, että kun lapsen yhdessä hommaa on se yhdessä hoidettava! htii sinne baariin sittenkin kun lapsi on vähän isompi!
- sdfdfhg
Nyt on kyllä paha aukko sivistyksessä kun en ole koskaan kuullutkaan mistään varpajaisista (oon sentään 35v...), eikä laajassa tuttavapiirissä ole ketään joka olisi moisia viettänytkään ( etenkään jos juttu kuuluu vain miehelle ja sisältää etupäässä ryypppämistä ja rälläämistä). Meille riittää asian juhlistaminen porukalla ystävien kanssa kotosalla hyvien herkkujen kera!
- mapee
mutta onhan toki alueellisia eroja tavoissa paljonkin. Varpajainen on uudempi nimi ko tapahtumalle ja alunperin on puhuttu varpahaisista kun siis on vauvan varpaat laskettu ja lapsi kelvolliseksi todettu..
Ei varmana ole yhtään tuttu tuo rotinatkaan? On suunnlleen sama juttu nimittäin..
Kurkkasin vielä mitä wikipedia sanoo ja sielläkin puhutaan muutama kymmenen vuotta sitten.. Ja pointtihan on siis juhlia lasta ja isää kun äiti on vauvan kanssa laitoksella jolloin asia ei ole keltään pois. Ja ainakin meillä lapsenhoito on järjestynyt aina loistavasti siksi aikaa ja koirankin hoito itseasiassa. Ehkä todellakin kulttuurit on niin erilaisia? Ja ryyppääminen ei todellakaan ole se pääasia vaan se isyys eli siellä kyllä herkistellään ihan kunnollakin isyyden äärellä.
Ryyppyjuhliksi verhottu varpahainen ei ole asiaa, se on totta! Silloin pitää juhlakalunkin ola rehellinen ja lähjteä vain bilettämään...
- Sisely
varpajaiset? mitä pahaa niissä?
itse käskin isän juhlimaan kummitusten ja yhteisten ystävien kanssa jo samana iltana kun lapsi oli syntynyt. minusta lapsen syntymää, varsinkin esikoisen, on lupa ja syytä juhlistaa vähän rellestäenkin vaikkei sitä normaalisti harrastakaan.
en ymmärrä mitä vääryyttä olen kärsinyt kun mies lähti synnäriltä vierailuajan päätyttyä ystävien järjestämiin juhliin ja tuli seuraava päivänä, tosin vähän haisevana ja punasilmäisenä, sairaalaan tutustumaan tulokkaaseen.
en minä ainakaan tuntenut synnytyksen jälkeen tarvetta päästä juhlimaan, oli tärkeämpääkin tekemistä. mutta jos tilanne olisi toisinpäin, siis minä kotona ja isä lapsi sairaalassa, kyllä noin tunnepitoisen kokemuksen jälkeen sen haluaa jakaa ystävien kanssa, ja juhlia. ei mullekaan olisi tosin sopinut jos juhlat olisi järjestetty pian minun kotiuduttuani.
no, kaikki tavallaan. - KAIKKI :)
Siinä ei ole periaatteessa mitään pahaa jos mies todellakin HALUAA JUHLISTAA LAPSENSÄ SYNTYMÄÄ.
Mutta se ei käy laatuun jos varpajaiset on vain yksi hyvä syy päästä ryyppäämään vellostensa kanssa!!
Eli jos on niin dorka äijä että välttämättä haluaa varpajaisensa VAAN JA AINOASTAAN RYYPPÄÄMISEN TAKIA niin mielestäni sellaiset äijät saa potkia hevon kettuun!
Mutta vielä se pointti että jos äiti on hyvin huonossa kunnossa,
tai jos kotona on ennestään lapsia hoidettavana,
tai jos vauva on muuten niin vaativa tms,
että sillä hetkellä ei ole perheelle eduksi miehen biletys,
niin tottakai miehen täytyy älytä siirtää varpajaisiaan sopivampaan ajankohtaan!!!
Vaikka kuinka olisikin kyse vanhoista uskomuksista ynnä muista hilavitkuttimista :)- mitäs
se haittaa jos äiti ja vauva ovat sairaalassa? yöstä on kyse ja isästä ei sillon ole mitään hyötyä kun ei voi olla paikalla. miksi jotkut tahtoo että isä nyhjöttää yksin kotona ikävöimässä äitiä ja lasta? paitsi tietysti silloin jos on muita lapsia hoidettavana. kunhan vaan pitäis huolen että ei seuraavana päivänä ole ihan hirveessä kunnossa.
sitä mä en tajua että miks jotkut äidit tahtoo ukkonsa pitävän varpajaiset myöhemmin, sitten kun vauva on kotona. onpa hyvä sillon hoiperrella kännissä kotio. - ....
mitäs kirjoitti:
se haittaa jos äiti ja vauva ovat sairaalassa? yöstä on kyse ja isästä ei sillon ole mitään hyötyä kun ei voi olla paikalla. miksi jotkut tahtoo että isä nyhjöttää yksin kotona ikävöimässä äitiä ja lasta? paitsi tietysti silloin jos on muita lapsia hoidettavana. kunhan vaan pitäis huolen että ei seuraavana päivänä ole ihan hirveessä kunnossa.
sitä mä en tajua että miks jotkut äidit tahtoo ukkonsa pitävän varpajaiset myöhemmin, sitten kun vauva on kotona. onpa hyvä sillon hoiperrella kännissä kotio.Me ja toisella pariskunnalla oli laskettuaika aikalailla samoihin aikoihin. Mieheni vastaili aina varpajaisuteluihin ympäripyöreästi ja ei niistä ihmeemmin hehkuttanut. Sovimme, että järjestää jossain vaiheessa ku tilanne rauhoittuu.. Tuttavaparin mies hehkutti joka kerta kun näimme, että viinat on jo tilattu virosta yms ja tuntui, että ne varpajaiset olivat tärkeämpi kuin lapsi. No kyseinen mies ryyppäsikin sitten 3pv kun vaimo ja lapsi olivat laitoksella, mielestäni ei ok??!! Kyse ei ole enää mistään teiniarista vaan n 35 pariskunta. Kyllä pitää voida mennä itsekseenkin, mutta rajansa kaikella. Veikkaanpa ettei tämä pariskunta yhdessä lapsen 5v synttäreitä näe. Muutenkin kumpikin juhlii tahollaan vähän väliä. Jossain vaiheessa jompi kumpi haksahtaa vieraisiin tai muuten sählää, ihan varmasti.. ei mielestäni perhettä ja parisuhdetta noin vaalita!
- meppe
.... kirjoitti:
Me ja toisella pariskunnalla oli laskettuaika aikalailla samoihin aikoihin. Mieheni vastaili aina varpajaisuteluihin ympäripyöreästi ja ei niistä ihmeemmin hehkuttanut. Sovimme, että järjestää jossain vaiheessa ku tilanne rauhoittuu.. Tuttavaparin mies hehkutti joka kerta kun näimme, että viinat on jo tilattu virosta yms ja tuntui, että ne varpajaiset olivat tärkeämpi kuin lapsi. No kyseinen mies ryyppäsikin sitten 3pv kun vaimo ja lapsi olivat laitoksella, mielestäni ei ok??!! Kyse ei ole enää mistään teiniarista vaan n 35 pariskunta. Kyllä pitää voida mennä itsekseenkin, mutta rajansa kaikella. Veikkaanpa ettei tämä pariskunta yhdessä lapsen 5v synttäreitä näe. Muutenkin kumpikin juhlii tahollaan vähän väliä. Jossain vaiheessa jompi kumpi haksahtaa vieraisiin tai muuten sählää, ihan varmasti.. ei mielestäni perhettä ja parisuhdetta noin vaalita!
ukko varpajaisia pyydellyt. Ei edes varmaan tullut mieleen. Ukko oli niin innoissaan pienestä ja tuskin tämän toisenkaan kanssa intoutuu. Mutta eipä tuo muutenkaan ole niin ryyppäävää sorttia.
Bändi treenejä ja keikkoja tosin on joka viikolle omansa kahdessa eri bändissä ja kohta vaan tilanne paranee kun kaupungista lähtee yksi basisti toiselle pakalle asumaan. Viime vuoden lopussa pistin uhkavaatimuksen peliin kun väsyin ihan todella ja sitten mies pitikin n2kk vapaata bändeistä mutta sillon olinkin jo valmis pakkamaan laukut ja lähtemään muualle jos asiaan ei olisi tullut muutosta. Kyse oli muutenkin kriiseilystä joita avioliittoon ajoittaan kuuluu.
en osaa sanoa että miten suhtautuisin varpajaisiin jos mies semmoisia vaatisi?? Varmaan kysyisin että minkä ihmeen takia ja jos osaisi perustella niin mikäs siinä. Kuhan muistaa ettei meidän huushollissa voi nukkua krapulaa pois kun poika käy herättämässä heti kaikki itse herättyään. - .........
meppe kirjoitti:
ukko varpajaisia pyydellyt. Ei edes varmaan tullut mieleen. Ukko oli niin innoissaan pienestä ja tuskin tämän toisenkaan kanssa intoutuu. Mutta eipä tuo muutenkaan ole niin ryyppäävää sorttia.
Bändi treenejä ja keikkoja tosin on joka viikolle omansa kahdessa eri bändissä ja kohta vaan tilanne paranee kun kaupungista lähtee yksi basisti toiselle pakalle asumaan. Viime vuoden lopussa pistin uhkavaatimuksen peliin kun väsyin ihan todella ja sitten mies pitikin n2kk vapaata bändeistä mutta sillon olinkin jo valmis pakkamaan laukut ja lähtemään muualle jos asiaan ei olisi tullut muutosta. Kyse oli muutenkin kriiseilystä joita avioliittoon ajoittaan kuuluu.
en osaa sanoa että miten suhtautuisin varpajaisiin jos mies semmoisia vaatisi?? Varmaan kysyisin että minkä ihmeen takia ja jos osaisi perustella niin mikäs siinä. Kuhan muistaa ettei meidän huushollissa voi nukkua krapulaa pois kun poika käy herättämässä heti kaikki itse herättyään."Varmaan kysyisin että minkä ihmeen takia ja jos osaisi perustella niin mikäs siinä."
Ja jos ei osaisi perustella, niin sitten et PÄÄSTÄISI, vai? Oletko miehesi äitì? Siltä toi kuulostaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104326
- 793523
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843365Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223331Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263268- 742936
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642817"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92522