Sain syksyllä jotain kortisonivoidetta pahasti hilseilevälle ja punaiselle nenälle ja nenän pielille. Enään ei ole aikoihin hilseillyt mutta nenä on silti punainen. Voidetta on jäljellä ja se vähän aamulla laskee punoitusta mutta päivällä vaikutus laskee.
Onko järkeä käyttää vielä tuota kortisonia vai onko punoituksen laskemiseen jotain muita konsteja?
Punainen nenä
5
2441
Vastaukset
- vaihtoa
itse käytin aikoinani vuosikausia kortisonitutteita,mutta onneksi vaihdoin
rasvaiseen bebanteneen,ja nyt kaikki hyvin .ensin pesu sebamedilla,ja sitten sipaisu
bebant..iltaisin...... mutta mistä hilseoireet
tulevat nenänpieliin.asutko hometalossa,vai mitä luulet mistä johtuu???- kaikkinimetvarattuja
Tuskin se hometaloista on johtunut, kun paikka vaihtui pariin kolmeen otteeseen ja oireet pysyi. Mulla on ollut akneongelmaa, samalla ihotautilääkäri määräsi siihenkin sitten aikoinana jotain. Hilseongelmaa ei siis ole ollut enää aikoihin.
Olen vaaleahipiäinen mies, ja punavivahteinen nenä ärsyttää. Rasvoja olen käyttänyt säännöllisesti, oiskohan pepantteenista sitten apua.. - allergiaaa
kaikkinimetvarattuja kirjoitti:
Tuskin se hometaloista on johtunut, kun paikka vaihtui pariin kolmeen otteeseen ja oireet pysyi. Mulla on ollut akneongelmaa, samalla ihotautilääkäri määräsi siihenkin sitten aikoinana jotain. Hilseongelmaa ei siis ole ollut enää aikoihin.
Olen vaaleahipiäinen mies, ja punavivahteinen nenä ärsyttää. Rasvoja olen käyttänyt säännöllisesti, oiskohan pepantteenista sitten apua..pöly tai monet ruoka-allergiat ym.
- sonia ei
allergiaaa kirjoitti:
pöly tai monet ruoka-allergiat ym.
Ei kannata käyttää "turhaan" kortisonia, koska se ohentaa ihoa tosi voimakkaasti, ja se varmasti edesauttaa nenän punoitusta, kun kasvoissa on muutenkin niin ohut iho, että verisuonet kuultaa läpi.
- ko?
sonia ei kirjoitti:
Ei kannata käyttää "turhaan" kortisonia, koska se ohentaa ihoa tosi voimakkaasti, ja se varmasti edesauttaa nenän punoitusta, kun kasvoissa on muutenkin niin ohut iho, että verisuonet kuultaa läpi.
Eikö pitempiaikainen kortisonin käyttö kasvojen iholle voi juuri aiheuttaa ruusufinnin puhkeamisen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875