Takkaluukun kiinnittäminen, millä?

Rince

Takan luukku on hieman huonosti kiinni, vanhat laastit murenevat pois. Millaisella laastilla luukku pitäisi kiinnittää?

10

24792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuilosta saa

tuupissa tulenkestävää kiinnityskittiä juuri noita varten.

• eikä kittiä

Luukut pitäisi olla kiinni moottoripyörän pinnalla tai vast, jotka on tiilen saumassa ja kiristettävissä päässä olevalla ruuvilla.
        Tiivisteeksi tulenkestävä villa, joka sallii luukun raudan laajenemisen lämmetessä. Jos tätä lämpölaajenemisvaraa ei ole hajoaa uuni tai luukku.

• jälkikäteen
        eikä kittiä kirjoitti:

Luukut pitäisi olla kiinni moottoripyörän pinnalla tai vast, jotka on tiilen saumassa ja kiristettävissä päässä olevalla ruuvilla.
        Tiivisteeksi tulenkestävä villa, joka sallii luukun raudan laajenemisen lämmetessä. Jos tätä lämpölaajenemisvaraa ei ole hajoaa uuni tai luukku.

niitä pinnoja on saumoihin laittaa eli tuo kiinnityskitti on paras vaihtoehto, kai siinä on sopiva joustavuus huomitu. Itse olen sillä kiinnittänyt vain tuhkaluukkuja. Värit musta ja valkea.

• seppä33

Poraat reistä betoniporalla reiät kiila-ankkurille,lyöt ankkurin sisään ja kiristät.

• naurava rakentaja

suoraan tiileen porattuun sopivankokoiseen reikään. reikä ei saa olla liian tiukka ettei halkaise tiiltä. takan kehyksessäkin myös sopivan väljä reikä että jää lämpölaajenemisen vara. jos on uppokanta ruuveja täytyis reikä senkata ettei kanta jää liian ylös. silloin tiilessä on sopiva kokoinen reikä kun ruuvinvääntimellä ruuvi painuu vaivatta. kaikki luukut on pysyneet hyvin kiinni. olen käyttänyt harvakierteisiä puuruuveja ja lvi-ruuveja.
      joskus joutuu laittamaan kehykseen kiinni hst-popniiteillä erilliset hst-vahvikkeet että pääsee tarpeeksi lujaan tiileen käsiksi. unohtakaa moottoripyöräpinna viritykset-niillä alkaa luukut jonkin ajan päästa heilumaan.

• tiileen !??

Korkkaa ajanmittaan, jos ja kun joutuu kiristelemään.
        Toivottavasti olet tehnyt noin vain omiin uuneihisi, olisi törkeää tehdä tuollaisia virityksiä muiden tietämättömien uuneihin.

• kokeillut
        tiileen !?? kirjoitti:

Korkkaa ajanmittaan, jos ja kun joutuu kiristelemään.
        Toivottavasti olet tehnyt noin vain omiin uuneihisi, olisi törkeää tehdä tuollaisia virityksiä muiden tietämättömien uuneihin.

Kyllä tulpattomia betoniruuveja voi käyttää takkaluukun kiinnityksessä.

• rappari65

Betoniruuvi tai muu harvakierteinen ruuvi lvi, ensin reikiin lämmönkestävää liima-massaa, tai ankurointimassaa. ruuvi perään. Hyvin ovat pysyneet, eikä ole kehykset liikkuneet. Pyöränpinna ei toimi korjauskohteessa, pitäisi purkaa tiiliä, Liima-ruuvi systeemillä luja korjaus.ei heilu eikä huoju.

• muurarimestaaja

sinitarra paras

• sötöstelijäD

uretaanilla :D Helppoa, Palourtsua vaan niin pysyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      99
      8236
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5064
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3314
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      28
      1836
    5. 57
      1500
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      109
      1458
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1357
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      171
      1312
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      60
      1089
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      933
    Aihe