Takkaluukun kiinnittäminen, millä?

Rince

Takan luukku on hieman huonosti kiinni, vanhat laastit murenevat pois. Millaisella laastilla luukku pitäisi kiinnittää?

10

20242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuilosta saa

      tuupissa tulenkestävää kiinnityskittiä juuri noita varten.

      • eikä kittiä

        Luukut pitäisi olla kiinni moottoripyörän pinnalla tai vast, jotka on tiilen saumassa ja kiristettävissä päässä olevalla ruuvilla.
        Tiivisteeksi tulenkestävä villa, joka sallii luukun raudan laajenemisen lämmetessä. Jos tätä lämpölaajenemisvaraa ei ole hajoaa uuni tai luukku.


      • jälkikäteen
        eikä kittiä kirjoitti:

        Luukut pitäisi olla kiinni moottoripyörän pinnalla tai vast, jotka on tiilen saumassa ja kiristettävissä päässä olevalla ruuvilla.
        Tiivisteeksi tulenkestävä villa, joka sallii luukun raudan laajenemisen lämmetessä. Jos tätä lämpölaajenemisvaraa ei ole hajoaa uuni tai luukku.

        niitä pinnoja on saumoihin laittaa eli tuo kiinnityskitti on paras vaihtoehto, kai siinä on sopiva joustavuus huomitu. Itse olen sillä kiinnittänyt vain tuhkaluukkuja. Värit musta ja valkea.


    • seppä33

      Poraat reistä betoniporalla reiät kiila-ankkurille,lyöt ankkurin sisään ja kiristät.

    • naurava rakentaja

      suoraan tiileen porattuun sopivankokoiseen reikään. reikä ei saa olla liian tiukka ettei halkaise tiiltä. takan kehyksessäkin myös sopivan väljä reikä että jää lämpölaajenemisen vara. jos on uppokanta ruuveja täytyis reikä senkata ettei kanta jää liian ylös. silloin tiilessä on sopiva kokoinen reikä kun ruuvinvääntimellä ruuvi painuu vaivatta. kaikki luukut on pysyneet hyvin kiinni. olen käyttänyt harvakierteisiä puuruuveja ja lvi-ruuveja.
      joskus joutuu laittamaan kehykseen kiinni hst-popniiteillä erilliset hst-vahvikkeet että pääsee tarpeeksi lujaan tiileen käsiksi. unohtakaa moottoripyöräpinna viritykset-niillä alkaa luukut jonkin ajan päästa heilumaan.

      • tiileen !??

        Korkkaa ajanmittaan, jos ja kun joutuu kiristelemään.
        Toivottavasti olet tehnyt noin vain omiin uuneihisi, olisi törkeää tehdä tuollaisia virityksiä muiden tietämättömien uuneihin.


      • kokeillut
        tiileen !?? kirjoitti:

        Korkkaa ajanmittaan, jos ja kun joutuu kiristelemään.
        Toivottavasti olet tehnyt noin vain omiin uuneihisi, olisi törkeää tehdä tuollaisia virityksiä muiden tietämättömien uuneihin.

        Kyllä tulpattomia betoniruuveja voi käyttää takkaluukun kiinnityksessä.


    • rappari65

      Betoniruuvi tai muu harvakierteinen ruuvi lvi, ensin reikiin lämmönkestävää liima-massaa, tai ankurointimassaa. ruuvi perään. Hyvin ovat pysyneet, eikä ole kehykset liikkuneet. Pyöränpinna ei toimi korjauskohteessa, pitäisi purkaa tiiliä, Liima-ruuvi systeemillä luja korjaus.ei heilu eikä huoju.

    • muurarimestaaja

      sinitarra paras

    • sötöstelijäD

      uretaanilla :D Helppoa, Palourtsua vaan niin pysyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe