Minkälaises paikkaa mun pitää pitää reunustraakkipuuta kun sen lehtien kärjissä on ruskeeta? nyt sitä oon pitänyt aina ikkunalla ja sen kukkalaudan alapuolella on lämpöpatteri josta virtaa lämmintä ilmaa, et tosi vähän heiluu ne lehdet mut kädellä kun koittaa sitä lämmön virtausta niin ei se tunnut paljoa yhtään kämmenessä. Tänään ostin sutipuun, miten useesti sitä pitää suihkuttaa? Sillokiiko kun sitä multaa on kasteltu?
ruskeat lehden kärjet, apua!
2
2810
Vastaukset
- johtuu usein kuivasta
huoneilmasta,varsinkin kun kasvit kasvaa kuuman
lämpöpatterin lähellä.
Kyllä kasveja voi sumutella vaikka joka päivä,
ei vaan silloin kun multa on kasteltu,mutta
kaikki kasvit ei tykkää sumuttelusta esim.
santpaulia.
Eihän sumuttelun vaikutus kauaa kestä,lehdet
kuivuu nopeasti.Itse en sumuttele kasvejani
ollenkaan,pidän sitä niin turhana hommana.Mutta
aina joskus vien kasvit pesuhuoneeseen ja pesen
ne käsisuihkulla puhtaaksi pölyistä,suihkutan
myös lehtien alapuolelta,tuholaiset pesii usein
juuri siellä.
Liian kuivaan huoneilmaan auttaa se kun alentaa
huoneen lämpötilaa,ja onhan niitä ilmankostutta-
jiakin olemassa mutta niistä minulla ei ole koke-
musta.- Outi
Sumuttelu tosiaan auttaisi asiaan paljonkin . Siirrä ehkä aavistuksen verran varjoisampaan paikkaan pois lämpö patterin läheltä . Lehdet voivat myös ruskettua jos ne painautuu kylmään ikkunaan . Kokemuksia kyllä on ... :)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759