Minkälaises paikkaa mun pitää pitää reunustraakkipuuta kun sen lehtien kärjissä on ruskeeta? nyt sitä oon pitänyt aina ikkunalla ja sen kukkalaudan alapuolella on lämpöpatteri josta virtaa lämmintä ilmaa, et tosi vähän heiluu ne lehdet mut kädellä kun koittaa sitä lämmön virtausta niin ei se tunnut paljoa yhtään kämmenessä. Tänään ostin sutipuun, miten useesti sitä pitää suihkuttaa? Sillokiiko kun sitä multaa on kasteltu?
ruskeat lehden kärjet, apua!
2
2720
Vastaukset
- johtuu usein kuivasta
huoneilmasta,varsinkin kun kasvit kasvaa kuuman
lämpöpatterin lähellä.
Kyllä kasveja voi sumutella vaikka joka päivä,
ei vaan silloin kun multa on kasteltu,mutta
kaikki kasvit ei tykkää sumuttelusta esim.
santpaulia.
Eihän sumuttelun vaikutus kauaa kestä,lehdet
kuivuu nopeasti.Itse en sumuttele kasvejani
ollenkaan,pidän sitä niin turhana hommana.Mutta
aina joskus vien kasvit pesuhuoneeseen ja pesen
ne käsisuihkulla puhtaaksi pölyistä,suihkutan
myös lehtien alapuolelta,tuholaiset pesii usein
juuri siellä.
Liian kuivaan huoneilmaan auttaa se kun alentaa
huoneen lämpötilaa,ja onhan niitä ilmankostutta-
jiakin olemassa mutta niistä minulla ei ole koke-
musta.- Outi
Sumuttelu tosiaan auttaisi asiaan paljonkin . Siirrä ehkä aavistuksen verran varjoisampaan paikkaan pois lämpö patterin läheltä . Lehdet voivat myös ruskettua jos ne painautuu kylmään ikkunaan . Kokemuksia kyllä on ... :)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779